handdator

Visa fullständig version : Garageplats



Borgen
2012-02-28, 19:38
Börjar bli less på att åka till Nyköping för att kunna pula med hojen,tänkte höra mig för om ni har några känningar ? Är på jakt efter garageplats , med möjlighet att mecka. Har hört mig för lite med div privata bostadsvärdar samt med Lasse på GBP, inge napp hittills.

Tack på förhand ! // Marcus

hasse diesel
2012-02-28, 21:54
Vevhuset brevid oscariahuset tror jag i källaren under Asplunds bygg https://www.facebook.com/people/Vevhuset-Garaget/100000475645111:D

Borgen
2012-02-29, 07:46
Tack för tipset, ska undersökas ! :)

The Dude
2012-03-06, 22:40
Jag är less på att meka i lägenheten, är intresserad om du hittar något som är stort nog att dela på :)

Borgen
2012-03-14, 08:48
Dito ! Har ringt runt ännu mer, garage för mc där man kan meka verkar döfött, finns bara uppställningsplatser, däremot vanliga garage verkar finnas. 700kr för ett enskilt garage verkar det ligga omkring, inga konstigheter om man är två ! Tror dock att jag kommer ligga lite på latsidan med detta tills slutet på sommaren

The Dude
2012-03-20, 18:15
Till hösten vore det ju kanon o få till något, dela på ett skulle ju kunna funka.
Vi tar upp frågan igen när hösten närmar sig :)

FraGGion
2013-02-26, 10:28
Vi kanske ska samlas flera och starta en mekar klubb ?

Machine head
2013-02-26, 12:31
Se till att ha en kaffebryggare på plats för då vill jag komma å dricka kaffe å tjöta ;-)

Snickarn
2013-05-02, 21:05
Se till att ha en kaffebryggare på plats för då vill jag komma å dricka kaffe å tjöta ;-)

ja med vic;

- - - Uppdaterad - - -


Börjar bli less på att åka till Nyköping för att kunna pula med hojen,tänkte höra mig för om ni har några känningar ? Är på jakt efter garageplats , med möjlighet att mecka. Har hört mig för lite med div privata bostadsvärdar samt med Lasse på GBP, inge napp hittills.

Tack på förhand ! // Marcus
Har du hittat något garage?

whiskeythrottle
2013-05-04, 09:55
jag + 2 polare önskar vara med i nått hoj garage i örebro. Är lokalen rymlig och i utkanten av örebro nappar vi direkt. I nuläget har vi 7 hojjar på 3 personer som vi vill ha plats med. Hittar man en stor lokal är det säkert inte svårt att hitta fler som vill dela garage. Fast hur hamna denna garage tråd under körningar?

The Dude
2013-05-04, 17:53
Jag är hänger gärna med på en lokal oxå, en hoj i dag men tanken är att det blir en till snart.
Har ett litet sunkigt trångt garage för en hoj i dag men byter gärna upp mig.

Vet vi hur många vi blir och vad vi vill lägga i månaden så är det ju bara o börja leta.

Snickarn
2013-05-04, 18:20
jag + 2 polare önskar vara med i nått hoj garage i örebro. Är lokalen rymlig och i utkanten av örebro nappar vi direkt. I nuläget har vi 7 hojjar på 3 personer som vi vill ha plats med. Hittar man en stor lokal är det säkert inte svårt att hitta fler som vill dela garage. Fast hur hamna denna garage tråd under körningar?
jag är intresserad med att vara med på garage med mekmöjlighet

Snickarn
2013-05-04, 20:05
Jag är hänger gärna med på en lokal oxå, en hoj i dag men tanken är att det blir en till snart.
Har ett litet sunkigt trångt garage för en hoj i dag men byter gärna upp mig.

Vet vi hur många vi blir och vad vi vill lägga i månaden så är det ju bara o börja leta.
Vad kan vara rimligt pris? en tusenlapp ? för mycket? för lite?

The Dude
2013-05-04, 23:51
jag är intresserad med att vara med på garage med mekmöjlighet

Kul :) tror nog vi ganska lätt kan dra ihop ett gäng....

En tusenlapp får man nog räkna med.....

whiskeythrottle
2013-05-07, 08:38
det svåra blir att sätta regler för av å påhopp som passar de flesta. Sen vill man ju försäkra sig om att det inte börjar försvinna prylar i garaget...

Snickarn
2013-05-07, 10:32
men om de som är med är seriöst intresserade, så borde man kunna enas om villkor som passar alla. och prylar som försvinner, jag förväntar mig att man inte stjäl av sina garage kompisar. och man kan ju alltid ha ett skåp eller bänk eller liknande som man kan låsa. Stora maskiner (svets) /verktyg, det kanske man kan köpa ihop och vill man hoppa av så kan ju de som är kvar i garaget "ärva" delen i svetsen till exempel. och vill någon hoppa av så tror jag att man kan hitta någon ny som verkar seriös som vill vara med. Jag tror att om man vill så går det, om man hittar en bra lokal, till rimligt pris, och några seriösa personer som vill vara med.

whiskeythrottle
2013-05-07, 13:04
Det finns en verkstad på holmen på blocket. 213 kvm dock står det ej vad hyran ligger på. Kanske vore något??

Snickarn
2013-05-07, 14:06
Det finns en verkstad på holmen på blocket. 213 kvm dock står det ej vad hyran ligger på. Kanske vore något??
ja jag så den, men gissar att den är dyr, men det vet man ju inte innan man kollat :-) Vi kanske skulle kolla vad hyran ligger på?

Snickarn
2013-05-07, 14:26
ja jag så den, men gissar att den är dyr, men det vet man ju inte innan man kollat :-) Vi kanske skulle kolla vad hyran ligger på?
kollade på blocket, väljer man uthyres så finns den inte med, jag gissar att han säljer verkstaden

The Dude
2013-05-07, 23:38
det svåra blir att sätta regler för av å påhopp som passar de flesta. Sen vill man ju försäkra sig om att det inte börjar försvinna prylar i garaget...

Håller med...men som snickarn säger så är man seriös så borde det funka.
Kanske kan köra med tre månaders uppsägning eller nått...så de som är kvar har en hyfsad chans o hitta någon ny.

Vi som är sugna kanske skulle se till o träffas en sväng, snacka ihop oss lite o se vilka vi är.
Framför allt för att se hur många vi är.

Sen när det väl dyker upp något så kan man ju va lite snabb o hugga på det.

whiskeythrottle
2013-05-07, 23:57
Vi som är sugna kanske skulle se till o träffas en sväng, snacka ihop oss lite o se vilka vi är.
Framför allt för att se hur många vi är..

Det var det dummaste jag hört. Närå skoja, bra förslag. Varför inte ta hojjarna en bra dag till nått fikaställe å snacka en stund om saken? Då kan vi jämföra olika åsikter om läge, yta, hyra, övrigt osv.

- - - Uppdaterad - - -


kollade på blocket, väljer man uthyres så finns den inte med, jag gissar att han säljer verkstaden

kanske är det så, men det verkar ju ändå vara nån hyra efter att man köpt den eftersom det står "ingår i hyran". dumt å inte skriva ut sånt. mailade snubben men det fick jag inget svar på. kanske ska prova å skicka gammalt hederligt brev i kuvert istället?

Snickarn
2013-05-08, 09:54
Håller med...men som snickarn säger så är man seriös så borde det funka.
Kanske kan köra med tre månaders uppsägning eller nått...så de som är kvar har en hyfsad chans o hitta någon ny.

Vi som är sugna kanske skulle se till o träffas en sväng, snacka ihop oss lite o se vilka vi är.
Framför allt för att se hur många vi är.

Sen när det väl dyker upp något så kan man ju va lite snabb o hugga på det.
The Dude, det låter som en bra ide, att träffas och ses, se vilka vi är, och en 3 mån uppsägning. mycket bra ide.
Någon som ska Linde på lördag det är ju vårmönstring i Linde. jag tänkte åka dit om det inte regnar förståss

FraGGion
2013-05-08, 10:13
Måste ju finnas en shysst lokal i stan nånstans...

The Dude
2013-05-08, 17:13
The Dude, det låter som en bra ide, att träffas och ses, se vilka vi är, och en 3 mån uppsägning. mycket bra ide.
Någon som ska Linde på lördag det är ju vårmönstring i Linde. jag tänkte åka dit om det inte regnar förståss

Jag har alltid bra idéer ;).

Jag har planer på Linde, förutsatt att vädret tillåter. För övrigt är jag hyfsat fri under helgen om vi skulle få till ett snabbt möte på nå annat sätt.

whiskeythrottle
2013-05-08, 19:47
Kanske är lättare att få alla (eller så många intresserade som möjligt) samlade om man lägger nått möte i örebro annars. Tror det är en fördel om det inte är för mycket latjo lajban runt-i-kring om man ska kunna diskutera någe vettigt? För ska man träffas så lär man väl ha lite lugn å ro så folk kan presentera sig lite kort eller vad är annars mötet till för?

Jag tror det är omöjligt att hitta något som alla tycker stämmer in på deras förväntningar. Så även om vi är 5-15 pers så tror jag endast hälften kommer hoppa på det när det verkligen finns en lokal. Det är alltid lättare att snacka om det än att verkligen ta tag i det. Vilka som är seriösa, å inte seriösa, visar sig nog först när man har en eller flera lokaler att välja mellan. Frågan är om det är någon idé att träffas innan man ens har en lokal att titta på????

Ni som varit i vevhusgaraget å liknande kanske har sett att bilar tar förbannat mycket plats. En bil motsvarar ev 4-5 hojjar som står tätt parkerade. Jag har varit inne på garage klubben Fjärn borta vid pelganders motorslip å där stod hojjarna så tätt parkerade att det nästan var omöjligt att ta ut en hoj. Dock var det på vintern jag var där så det kanske inte var meningen då. Jag tror att alla är ute efter att få lite mer utrymme än vad de har nu. Ska folk parkera sina amerikanska raggarbilar å annat trams som tar upp all plats är jag ur direkt. Det är viktigt att man har sin egen plats i garaget där man kan få hålla ordning utan att nån annan ska vara ivägen eller ta plats. Detta är ju visserligen min åsikt. Jag är helt ointresserad av att dela garage med bilfolk. Men men, man kanske inte kan få allt här i livet. Jag tror iaf inte att det kommer finnas plats för bilar om man är många som ska dela garage.

Snickarn
2013-05-09, 11:18
Kanske är lättare att få alla (eller så många intresserade som möjligt) samlade om man lägger nått möte i örebro annars. Tror det är en fördel om det inte är för mycket latjo lajban runt-i-kring om man ska kunna diskutera någe vettigt? För ska man träffas så lär man väl ha lite lugn å ro så folk kan presentera sig lite kort eller vad är annars mötet till för?

Jag tror det är omöjligt att hitta något som alla tycker stämmer in på deras förväntningar. Så även om vi är 5-15 pers så tror jag endast hälften kommer hoppa på det när det verkligen finns en lokal. Det är alltid lättare att snacka om det än att verkligen ta tag i det. Vilka som är seriösa, å inte seriösa, visar sig nog först när man har en eller flera lokaler att välja mellan. Frågan är om det är någon idé att träffas innan man ens har en lokal att titta på????

Ni som varit i vevhusgaraget å liknande kanske har sett att bilar tar förbannat mycket plats. En bil motsvarar ev 4-5 hojjar som står tätt parkerade. Jag har varit inne på garage klubben Fjärn borta vid pelganders motorslip å där stod hojjarna så tätt parkerade att det nästan var omöjligt att ta ut en hoj. Dock var det på vintern jag var där så det kanske inte var meningen då. Jag tror att alla är ute efter att få lite mer utrymme än vad de har nu. Ska folk parkera sina amerikanska raggarbilar å annat trams som tar upp all plats är jag ur direkt. Det är viktigt att man har sin egen plats i garaget där man kan få hålla ordning utan att nån annan ska vara ivägen eller ta plats. Detta är ju visserligen min åsikt. Jag är helt ointresserad av att dela garage med bilfolk. Men men, man kanske inte kan få allt här i livet. Jag tror iaf inte att det kommer finnas plats för bilar om man är många som ska dela garage.
jag håller med dig whiskythottle, jag är bara intresserad av garage med mekplats för hojfolk.
Jag tänker att man inte ska packa in hojarna som sillar tätt packat, jag tänker mig att jag har plats att meka, slipa, svetsa mm. uppställnings garage har jag redan där jag bor, jag har två hojar på en parkeringsruta.
Vi kanske skulle försöka att ses på söndag eftermiddag om någon vill eller nästa vecka, vi kan ses i örebro någonstans, kom med förslag

The Dude
2013-05-09, 22:12
Håller med er båda två, mekplats för hojar.
Jag vill ha plats för ett projekt och vinterförvaring av åkhojen.

Söndag eftermiddag skulle funka för mig, nästa vecka är jag ensamstående pappa så kanske blir svårare....

whiskeythrottle
2013-05-09, 23:40
söndag efter kl 16 helst i så fall. var tänkte ni träffas? verkar bli regn/åska.

Snickarn
2013-05-10, 10:42
Söndag eftermiddag passar mig bra med

Snickarn
2013-05-12, 12:34
Hej. Söndag passar inte i dag, jag måste skjuta på det. Det kommer grejer i mellan.

The Dude
2013-05-12, 13:08
Ok, vi skjuter på det.

whiskeythrottle
2013-05-17, 00:02
Göra ett nytt försök på söndag eftermiddag eller vart det för jobbigt helt plötsligt?

Snickarn
2013-05-17, 11:44
Hej. Nej inte för jobbigt, men jag kanske har något på G, men det är inte helt säkert att jag får hyra, så ligger jag lite lågt, efter sommaren skulle det var klart hur det blir med det. Så jag avvaktar lite, så det handlar inte om att det är jobbigt eller så.
Bara att jag inte vet om jag får en plats eller inte, så därför ligger jag lite lågt, för det var centralt, värme osv...

Garre
2013-05-18, 02:52
Yo! Ditt gamla långben!
Nu har även jag hittat hit.
Kommer du på cafe'et imorgon? Skulle va kul!
Jag är på om garageplats......
Men tänkte höra om du har möjlighet, lust och ork att hjälpa mig att kapa bakstänkan och en juste skylthållare?
Men vafan....kom och hälsa på vetja, så snackar vi mer :-)

Snickarn
2013-05-18, 12:31
Yo! Ditt gamla långben!
Nu har även jag hittat hit.
Kommer du på cafe'et imorgon? Skulle va kul!
Jag är på om garageplats......
Men tänkte höra om du har möjlighet, lust och ork att hjälpa mig att kapa bakstänkan och en juste skylthållare?
Men vafan....kom och hälsa på vetja, så snackar vi mer :-)

Hej! ja vi kollar in vad du vill ha gjort ( om det var mig du menade) regnar det inte i dag så kommer vi på eftermiddagen

whiskeythrottle
2013-07-18, 23:28
finns det intresse för 10x14 m2 = 140kvm på söder? 6000+moms kallhyra, isolerade väggar. Höga portar, inhägnat område...what say you?

whiskeythrottle
2013-10-31, 22:10
har äntligen fixat hyrgarage + garagepolare. Lycka till ni som fortfarande letar.

D-mann
2014-01-23, 23:35
Ähum...är det nån som läser härinne nuförtiden? Jag är på jakt efter garage/mekplats i Örebro. Helst väster men annat kan ju funka med. Nån som vet nåt?

Snickarn
2014-05-08, 10:16
D-mann. har du hittat garage?

D-mann
2014-05-09, 00:03
Hej! Både ja och nej kan man väl säga...har en plats, dock väldigt liten och inte så värst lämpad för mek. Så annat kan vara av intresse!