handdator

Visa fullständig version : Fuelpak på 2008 Street Bob?



Aggelito
2012-02-26, 14:54
Bara en liten sak kvar innan jag kan påbörja säsongen....
Håller på att installera en Fuelpak på min Street Bob-08, och när jag ska göra plats för den inre koppling behöver jag "relocate the alarm module to the backbone under the ECU"?!?!?!
Nån som vet vad de menar???
Har räknat ut att det är denna som ska flyttas4927
Men vad fan menas med "to the backbone"?!?!?!
Det är ju väldigt ont om plats....

Snälla skriv inte att jag ska köpa en PC.V istället för jag har inte råd att bara kasta bort en Fuelpak och köpa nytt!

admin
2012-02-26, 15:21
Det kan vara ett helvete med plats. Bara att kolla var du kan få plats med den, inget annat att göra. Det ska gå! Du får försiktigt vrida och möblera om kablarna, strappa dessa väl på plats i ramen, genom hål etc. Moterade en FP på en FatBob som ser likadan ut och det gick till sist. Försök om du kan att sätta FP så att du hyfsat lätt kan komma ut att ställa in den längre fram. Om den sticker upp lite ovanför hålet gör det inte så mycket, kolla bara så sadeln går på utan tvång.

Fukt och vatten är nåt som kan ställa till det, så har du kört i regn, lyft bort sadeln så det kan torka upp under.

admin
2012-02-26, 15:22
Testa att youtuba installation fulepak dyna! Kan finnas tips på film!

Aggelito
2012-03-02, 18:23
ÄNTLIGEN!!! Fick dit den till slut!! Då är den äntligen klar så säsongen börjar i morgonD;

admin
2012-03-02, 19:02
Bra jobbat. Som man säger: funkar det inte med en vanlig hammare, skaffa en stor! :)