handdator

Visa fullständig version : Snart vår och hojen ser ut som en katastrof



henke73
2012-02-25, 18:31
Nu börjar det bli bråttom om man ska hinna åka snart

admin
2012-02-25, 18:37
Lugnt, får du ihop på en halv ettermiddag :)

henke73
2012-02-25, 19:02
Önskar du har rätt men jag kan inte nåt om HD, det är min första så det lär definitivt ta mer än en halv eftermiddag. Men tror att man lär sig en hel del när man får plocka lite själv men lite orolig är jag. Måste ha tag i en verkstadshandbok och bikelines har ja väntat på sen början på februari då han sa att dom skulle dyka upp...

henke73
2012-02-25, 19:07
Men blankt blir det. Kan varmt rekommendera Meguiar´s All metall polish, grym yta och inte speciellt dyrt heller...4907

admin
2012-02-25, 19:12
Förstår det. Bra att du vågar. Bästa skolan. Bara fråga på forumet hur dumt den än är, slipper du göra samma misstag som andra ev råkat ut för.
Vet hur jag själv är, ska bara dra om en sladd, slutar med att jag rivit halva skiten...sen ångrar jag mig...;)

henke73
2012-02-25, 20:14
Ibland undrar jag om ja inte tagit mig vatten över huvudet men nu får jag hojen lite mer som jag vill ha den. Ny lack, nya ok, nya skivor, nytt bältdrev, nya fotpinnar, nya speglar, försöka fixa ordning på elkablarna som nån som inte va riktigt klar i knoppen har dragit och kopplat, våtslipa och polera fälgkanten, våtslipa och polera framgaffeln, renovera förgasaren plus lite annat smått och gott. Det som skrämmer mig mest är elen, kan inget om fordonsel tyvärr. Antar att du vet en hel del om hur man skruvar, min förhoppning är iaf att jag ska lära mig mer om hur hojen är uppbyggd och funkar. I värsta fall om man inte lyckas finns det alltid folk som kan fixa thb;

henke73
2012-02-25, 20:17
4910 det är iaf kul när man ser resultat :cool: