handdator

Visa fullständig version : Styrbyte med allt vad de innebär tips till dyna fat böb



thek
2012-02-15, 09:10
SÖKER TIPS--...Har kommit en bit på vägen men dessto längre jag kommer dessto mer problem på vägen...Elsystemet klippte jag på nolltid,kom åt rätt bra utan att lossa tanken..kopplingsvajern även den easypeasy..men när jag skulle lossa gas å returvajrarna så har dom vart klyftiga nog att strajpa dom käckt under/mellan tanken å ramen typ..så min första tanke va ju att klippa av dom snyggt,men kom på att jag måste nog strajpa tillbax dom igen..sååååå...hur losssar man tanken smidigast,lr finns de någon annan väg??

Första harleyn å första ingreppet skall väl poängteras

Som så många andra gånger e jag tacksam för alla tips:)

admin
2012-02-15, 10:19
Börja först att lossa tanken bara därframme, lyft tanken där och se om du kommer åt vad du ska. Pass upp för slangen som konnektar halvorna. Den kommer ta i ramens undersida, det är max vad du Kan lyfta men det bör vara nog.

thek
2012-02-15, 10:49
Har redan gjort följande moment när jag pilla ur kontakterna..å de funka trots trångt å svårbelyst..men dom jävl...strajpsen sitter mkt dumt...tror jag kan klippa av dom med en väldigt smal å lång avbitare..men måste nog hänga upp dom nya vajrarna för de finns stor risk att dom kommer ligga å pöka med topparna annars...så av e nog lugnt,på e nog tråkigare

admin
2012-02-15, 11:13
Ta av tanken annars, "soppakranen" är en typ bajonett, enkelt. Nya slagklämmor för passthroughslangen sen kan dy lyfta av hela tanken.
Kan lägga ut bilder från servicemanualen ikväll!

thek
2012-02-15, 12:02
Ska bara tömma den först :),.Tekniskt sett så behöver jag bara få upp den en bit 2ggr så e jag i hamn lixom..hade vart lättare utan tankhalve-konnekten...inget stort mission men slår man ihop alla moment hittils plus ett jävla springande för verktygsköp,dålig belysning,dålig kunskap,småbarn,fru,jobb mm så summa summarum Stort mission;)..men man lär sig väl nått...ah lägg gärna upp manual...fråga till:Lossa ju kopplings kåpan igår å viss del olja rann ut:min plan fylla på samma mängd som rann ut(dock inte den oljan givetvis!)..men är de 2 separata oljekärl?läste owners manual å fick de till2*0.95l? läste att när man öppnar derbykåpan så kunde man fylla på den vägen..lr läser jag bara för mkt haha..

Noyen
2012-02-15, 19:53
Du fyller primären(kopplingskåpan) genom derbylocket.Det är tre från varandra separata olje ställen i drivlinan,motor,växellåda och nämda primärdrivning.

thek
2012-02-15, 20:05
En hel vetenskap detta...Ytterliggare en bit i pusslet..Tack för infon!

thek
2012-02-15, 20:21
Vem e snabbast:Längst ut på handreglagen sitter de små "trycknappar" där kopplingsfästet/handbromsfästet glider in...Whats that???

apebobber
2012-02-16, 14:29
På venstre side: En bryter som hindrer deg i å starte motoren dersom den er i gir og clutchhendelen IKKE er trykket inn.
På høyre side: Bremselysbryter (denne er forresten lett å ødelegge dersom man ikke følger oppskriften i servicemanualen).

admin
2012-02-16, 15:09
Precis! JÄTTEOBS: Dessa är superlätta att förstöra med handtagens vassa metallkanter. Var väldigt försiktig när du pillar med dessa.
Har själv pajat en. Man kan lägga en halv glasspinne eller liknande mellan handtaget och fästet (dvs. handtaget blir lite indraget)

http://www.hdforums.com/forum/attachments/touring-models/150984d1290528779-cardboard-insert-for-brake-lever-brake-lever.jpg

thek
2012-02-16, 19:25
Hmm undrar om vi snackar om samma?...ska ta en bild å lägga upp...Ska pilla dit kopplingsvajern å kåpan..Behöver man byta packning?loctite?å moment,hur blodigt e de?..Hade en ktm 525 nyligen å de va moment av alla siffror men drog tills de sa "klick"..vilket inte va så hårt...hd´n e något dyrare så jag vill ju gö rätt..nån som har momentsiffror till kopplingskåpan?

Kommer lägga upp bilder å info å allt jag handlat för att få på ett 16"narrow ape från burly..Lär bli betydligt enklare å smidigare än min resa:)...

apebobber
2012-02-17, 07:58
Jeg monterte et 16" Burly Narrow Ape styre på min 2008 Street Bob i går. Det er veldig enkelt om man har servicemanualen. Jeg brukte 4 timer og da monterte jeg også Heat Demons.

Bensintanken ble ikke fjernet. Bare løftet opp og flyttet litt bakover. La alle ledninger inni styret. Måtte forlenge alle ledninger unntatt blinklysledninger fordi jeg flyttet blinklysene ned på på gaffelen.

Nye gassvaiere, ny koblingsvaier og ny bremseslange fra Magnum Shielding (Black Pearl).

Ny pakning på kåpen der koblingsvaieren er montert. Tror den gamle kan brukes om igjen, men jeg byttet. Trekkes til med 9.5 - 12.2 Nm i en bestemt sekvens.

Ingen ny locktite noe sted.

thek
2012-02-17, 21:05
4717 ....Där e "tryckknappen" jag nämnde..Den ni skrev om??...Har inhandlat allt jag behövt å även lödat ihop kablarna så imon blir de ihopsättning..kan ju kolla hur lång tid de tar...men blir till att handla en servicemanual iaf.verkar som en billig investering..47184719

admin
2012-02-17, 21:08
Japp, thek, precis de jag menar, var som sagt försktig när du sätter dit koppling men framförallt bromshandtaget. Du ser vad jag menar när du är där! Sen har en vass tunga som gärna hyvlar av kontakten.

admin
2012-02-17, 21:15
Jag har gjort en halvbra styrbytartråd tidigare OM du inte redan sett den.

http://harleyforum.se/showthread.php?196-Bytastyretråden-Hur-byter-man-styre-med-eller-TILL-ett-med-internkablage-!&highlight=Byta+styre

thek
2012-02-17, 21:25
Den e studerad...har ju dom nya mjuka deutschkontakterna..öppnade å stängde direkt å valde klippa å löda...köpte ett gött kitt med 98% rätt färg på kablarna..så de va ju lätt..men du skrev nått om att en verksta kan ta någonstanns mellan 5-7 tusen för jobbet?fan va dyrt de lär bli då..e uppe i 4000 å då e inte ens frambromsslangen pressad..eftersom jag har dualdisc..BIIIILLLLIIIGGGT:)

apebobber
2012-02-18, 09:32
Ja, deutsch er litt lettere å ha med å gøre. De nye er fra molex (det er det du har thek).
Blinklysene henger på AMP-kontakter.

thek
2012-02-18, 22:19
Såg halvlurigt ut att gå in i dom å pilla så jag klippte å lödade..funka fint...Tror jag kan ha något fel med"tryckknapparna" som e nämnda i denna tråd..eller: Ska man kunna starta hojen utan kopplingen indragen?(min gamla m1800r gick de ej på) boben går utan koppling intryckt..Sen när jag lödat klart så testade jag varningsblinkersen å då blinkade bromslyset i takt med blinkersen,ska de de??...märkte innan styrbytet att något va lurigt med bromslyset för de blinkade i takt med vibrationerna av motorn?...vad tror ni?..lite rock n roll e de ju allt:)

thek
2012-02-18, 22:22
Admin:såg dirket vad du menade med kontakten för övrigt...satte dit kopplings fästet å den glider i ju in i ett "spår" men de va lite automatiskt mellanrum...men den vassa kanten ser lite lurig ut