handdator

Visa fullständig version : Svenska Harleypriser



hayabusa
2012-02-14, 13:13
EDIT: Dessa trådar flyttade till egen tråd. /Admin

Att lämna 10% rabatt kan ju inte vara några problem med dom rövare priserna som dom har i butiken!!!!Alla kläder sys i dag i kina och köps in för en spottstyver och säljs med god förtjänst till slutkund.Kolla in original HD kläder när ni är i affären nästa gång var dom är tillverkade.

hayabusa
2012-02-14, 13:21
Har själv köpt skinnjacka ifrån usa.Pris 3500 kr inkl moms och tull samt frakt.Beställt ifrån en harley dealer och då har han också gjort en förtjänst på jackan samt svenska staten iform av skatter.Pris i harley affären 7200 kr.Dom har helsjuka priser i svedala på harley original grejor,för att inte tala om deras service priser!!!! 3000 kr för en service.Dom bytar olja till en och "kollar"lite andra saker.Allt detta kan du göra själv. Och spara minst 2000 kr på

admin
2012-02-14, 13:22
Det behöver inte vara dåligt för att det kommer från Kina. Titta tex på alla Apples produkter, IPhone, IPad etc. som är mina ögon har grymt bra kvalitet. Dessa kostar också en slant för slutkund.

Tycker Harley-Davidson originaldelar håller mycket hög kvatitét.

Dock är det skillnad på Kinasaker som är rena kopior på originalprodukter, men det är en helt annan historia.

http://techpinions.com/wp-content/uploads/2011/06/iphone_label.jpg

admin
2012-02-14, 13:40
Värt att tillägga är att detta inte bara gäller Sverigepriser, utan hela Europa.

Gustav2K
2012-02-14, 14:07
Jag håller med dig hyabusa! Det är för dyrt hos Harley återförsäljarna här. Känns som om dom har en alldeles för hög marginal. Kolla bara på priset de ska ha för motorcyklarna. De borde ta en allvarlig funderare. Och jag håller med Admin, Kinaprylar är nödvändigtvis inte dåliga.

jess
2012-02-14, 15:48
Hög marginal??
Är de ingen som ens tänkt tanken att en ÅF har ett inköpspris, både på hoj och tillbehör, att rätta sig efter!?

Ne ne, marginaler för ÅF finns de då fan inga!

admin
2012-02-14, 16:04
Precis som Jess säger, samt att på en intjänad 100-lapp får man behålla ca 30 kronor. Att sälja grejer är tufft idag. Speciellt när det är modeinriktat, som harleytillbehör faktiskt är numera. Sälja tjänster är betydligt lättare, ger bättre pengar och man slipper lagerhållning, hyra, butik etc. Onlinebutiker kommer vara framtidens melodi för produkter i alla branscher.

Janne
2012-02-14, 16:53
Som gammal anställd på en Harley ÅF så kan jag väl säga att marginalerna på hojarna inte är så stor. Problemet är att den återförsäljaren har samma ägare som HD Sweden vilket gör att "han" sätter rekomenderat pris till kund och dessutom tjänar dubbla pengar genom sin import.

Errorflynn
2012-02-15, 20:43
Eller så gör vi likadant själva...

Köper jackan från China.

Sovjet:
http://motorclothes.harley-davidson.eu/product/98118-08VM

China:
http://www.aliexpress.com/fm-store/704331/211250643-490601744/Best-price-H-D-Men-s-Classic-Cruiser-Leather-Jacket-98118-08vm.html

Jag beställde från AliBaba förra året och slapp tom tull och moms.
Har beställt lite H* grejor, jacka och två hoodisarför 2500 inkl frakt.

thek
2012-02-15, 20:57
Som de nämns så e marginalen liten för hoj åf å även bil åf...dom tjänar alla pengarna på service å tillbehör..å givetvis inbytesobjekt.....Hörde någonstanns(vet ej sanningsgraden) att hd inte "skruvas" i usa?nån som vet??Hörde mexico?

Axman
2012-02-15, 21:11
De monteras i USA, men de höll väl på att starta upp produktion i indien för den indiska marknaden med nu.

LaDaille
2012-02-15, 21:56
Har själv köpt skinnjacka ifrån usa.Pris 3500 kr inkl moms och tull samt frakt.Beställt ifrån en harley dealer och då har han också gjort en förtjänst på jackan samt svenska staten iform av skatter.Pris i harley affären 7200 kr.Dom har helsjuka priser i svedala på harley original grejor,för att inte tala om deras service priser!!!! 3000 kr för en service.Dom bytar olja till en och "kollar"lite andra saker.Allt detta kan du göra själv. Och spara minst 2000 kr på
Dels är det jävligt dyrt i Harleyaffärerna dels får de dessutom gratis reklam.
Snacka om bra affärsidé...
Å andra sidan, varför vill alla vara en gratis/levande reklampelare för HD?
Inte fan smetar folk ned sina kläder med Volvo, Saab, Skoda, eller BMW? Eller??
Ibland undrar jag över varför alla med en HD dessutom ska ha texten "Harley Davidson" på tanken.
De som vet vet. Tvärtom mot t.ex. exklusiva BMW där det inte står nåt alls på bilen....
Om jag ska ha någon text på tanken så blir det inte "Harley Davidson" iaf... Alla som vet hur en HD ser ut vet ändå.
Resten får väl gissa då. Eller fråga...

admin
2012-02-15, 22:01
Hmmm..BMW har emblem fram, bak, på listerna och inne i bilen lite varstans....

En svindy merca är inte så blyga med sina emblem heller. ;)

Mig personlingen gör det inget med H-D Logos tanken. Dessa har finnits där alla år.

http://www.wallpaperseek.com/bmw-front_wallpapers_4763_1024x768.jpg

admin
2012-02-15, 22:14
Det är bara att lyfta på hatten och säga att Harley har lyckats med sin marknadsföring, sen är det ju faktiskt upp till oss individer att handla, montera samt klä sig i vad som helst passar oss. Frihet i en liten ask :)

LaDaille
2012-02-15, 22:14
Jo, och tur är väl att vi kan göra som vi tycker...
Vissa vill göra gratisreklam åt HD, vissa inte... ;)

admin
2012-02-15, 22:15
Kul du e tillbaks LD, var har du hållt hus? :)

LaDaille
2012-02-15, 22:30
Kul du e tillbaks LD, var har du hållt hus? :)
Har haft fullt upp bara. Mekat max 5 min per vecka :(
Tiden finns liksom inte... Håller på att riva hela hojen.
Snart bara en ram med hjul kvar... Ska plocka ned motorn helt åxå.
Den läcker både här o där :D Och då kan jag passa på att mäta slagvolymen, kolla vilka kammar som sitter på m.m. Eeeh, menar vilken kam alltså. Shovel=1 kam, hehe

Ny lack? Nja, blir väl med pensel alternativt sprayburk, hehehe
Eller så slipar jag bara ned lacken lite o låter det vara så detta år... I Sverige regnar det ju aldrig...

Intressant att plocka ned allt. Det dyker upp lite "intressanta" gamla mek etc etc från tidigare ägare :D
Med all respekt för dem, de hade nog bara bråttom till våren...
Ville jag slippa överraskningar så skulle jag köpt en sprillans hoj istället.

Nenne
2012-02-15, 22:43
Där sitter en Europa importör i England för HD dom sätter priset på allt, hojar, reservdelar mm.
ÅF har bara att gilla läget eller förlora agenturen.
Handlade själv lite kläder när jag var i USA
-och dom har en del kläder som är tillverkade i landet vilket säljaren noga påpekade

admin
2012-02-15, 22:52
Hej och välkommen Nenne!

Ja, det är nog mer komplicerat än vi tror. Men viktigt att ha en debatt om det. Någon högre upp kanske läser :)

Jag köper såklart att det inte kan vara USA-priser rakt av i Sverige med tanke på tull, moms och frakter (vilket inte H-Ds fel). Men lite bättre priser än det har varit/är hade varit önskvärt då jag tror handeln hade ökat härhemma. H-D Sverige har fina lokaler och ganska mycket på hyllorna vilket iallafall jag uppskattar.

admin
2012-02-15, 22:53
Jag gör en undersökningsfråga i denna tråd som passar ämnet, ni kan rösta lägst upp! :)

För att klargöra frågan: Klart man vill att allt ska vara billigt, men att man hade spontanköpt mer om priserna varit bättre.

ViLa
2012-02-15, 23:11
Åker över i April 2v.

Tom väska förutom tandborste och plånbok, handlar mina H-D kläder over there i fortsättningen.

Kollade in en schysst långärmad t tröja hos en handlare.
Front
Harelyshield
bak
**********
031----------

Visst vill jag göra reklam för H-D likaväl som när man köper Marlboro kläder eller Levis, Diesel

Men att ha ÅF har sitt namn samt telnr på ryggen.......................Nä fy fan

Jo just det 600kr för en långärmad t tröja.

No way

cybercount
2012-02-15, 23:11
Personligen väljer jag att inte klä mig som en reklampelare för hd, omärkta kläder funkar bäst för mig

admin
2012-02-15, 23:24
Vila, beror sig på det där med firmans ryggtryck. Jag är själv en H-D T-shirtsamlare, dvs köper en tisha där jag varit. Rätt kul att ha tröjor från olika butiker i världen. Sen har jag dom inte på mig men det är en annan story.
Visst, för oss svennar är det kanske inte så exotiskt med svenska städer på ryggen men en tröja från Los-Angeles, Singapore eller Moskva är rätt ball.

Vet flera forum i USA, de älskar bla Svenska tröjor och de har tom egna tröjbytartrådar, länder emellan. :)

http://www.mystore.com/images/38865_images/prod_id_72817.JPG

Gustav2K
2012-02-16, 10:17
Jag kan inte göra annat än att åka till London när det är sån jävla skillnad på priset. Jag hade gärna köpt av den lokala förmågan. Men nu är det inte fem procent skillnad mellan UK-HD och Sverige-HD.