handdator

Visa fullständig version : Vilka kläder kör ni i?



Norrland
2011-03-21, 19:19
Hej vilka kläder kör ni i frv;

ElMilagro.
2011-03-21, 19:50
Längre turer, skinnbraller och skinnjacka. Kortare turer, jeans och skogshuggar skjorta!

pazer
2011-03-21, 20:17
Kör i skinnbraller & allvädersjacka oftast förutom på långsemester då blir det allvädersbraller istället.

robbbull
2011-03-21, 20:47
SmokeAlltid i hillbilly hängsel byxor o rutig skjorta

admin
2011-03-21, 20:47
Jeans, Dr. Martens eller Vans/Converse och en munktröja med skyddsjacka Tribal under (med hårda skydd och ryggplatta)

110% fransallergiker...

http://www.mchuset.se/images/webkuvat/50470000-PP.jpg
Lindstrands Tribal skyddjacka, hårda CE-Skydd och Ryggplatta - bästa köp jag gjort, eftersom du kan ha vadsomhelst utanpå eller inget!

Fetpöjken
2011-03-21, 20:55
Jeans, Dr. Martens eller Vans/Converse och en munktröja med skyddsjacka Tribal under (med hårda skydd och ryggplatta)

110% fransallergiker...

http://www.mchuset.se/images/webkuvat/50470000-PP.jpg
Lindstrands Tribal skyddjacka, hårda CE-Skydd och Ryggplatta - bästa köp jag gjort, eftersom du kan ha vadsomhelst utanpå eller inget!

Sicken smart grej, en sån får inhandlas.... Vad kostar en sådan..?

admin
2011-03-21, 21:51
Jag har för mig 995,- plus ryggplattan (halvarssons) passar. MC-Huset Malmö köpte jag min i. Det är stretch så den sitter kanon.

Lite bra grejer har man för att man kört SportHoj en gång i tiden ;)

http://www.mchuset.se/product_info.php?products_id=5155

valdemarsson
2011-03-21, 22:48
Jeans, Dr. Martens eller Vans/Converse och en munktröja med skyddsjacka Tribal under (med hårda skydd och ryggplatta)

110% fransallergiker...

http://www.mchuset.se/images/webkuvat/50470000-PP.jpg
Lindstrands Tribal skyddjacka, hårda CE-Skydd och Ryggplatta - bästa köp jag gjort, eftersom du kan ha vadsomhelst utanpå eller inget!

En sådan ska inhandlas i år. Man är ju för jävla dålig att slänga på sig skydden.

Macke
2011-03-22, 01:23
Ryggskydd har jag alltid, och tidigare om året har jag kört med draggin byxor och HD-jacka och väst. Men i år ska jag testa rokker-jeans, som jag köpte på mc mässan.

Draggin byxor hos Handelsboden.com (http://www.handelsboden.com/draggin-c-107-1.aspx)

Rokker Company (http://www.therokkercompany.com/09/en/)

Bikebandit
2011-03-22, 03:04
Skinnjacka,väst o skinnbyxor eller jeans men alltid med mc stövlar ...

ETER242
2011-03-22, 09:51
Allt beror på hur varmt det är ute. Måste slå ett slag för kylväst: http://www.techniche-intl.com/en/catalog/cooling-apparel/index.html

En sån på underst när vädret är som varmast. Sen skyddsskjorta (ryggskena, bröstplatta och armskydd) på överkroppen och motsvarande skyddskallingar på underkroppen. Det är skydd för knän, smalben och lite plast på höfterna. Sen jeans eller skinnbrallor. Luvtröja eller skinnjacka.

Bull
2011-03-22, 11:08
Fransar och mocka rulez!!

Hagis
2011-03-22, 14:18
MO jeans med heltäckande kevlar. Så inga fjutt kevlar skydd enbart över lår och arslet! Köpta på flying eagle i täby för 750 kr (½priset) munkjacka och skinväst samt magnum kängor. Kommer inte köra några skydd under, less på det sen sporthojsbiten då jag insåg att dom skyddar inte ett skit om du sitter i sidan av en bil och västen håller om man glider på rygg. Har gjort det förut!

Jason Brack
2011-03-22, 15:14
Kombon skinnjacka och jeans fanns ju inte..

Norrland
2011-03-22, 22:50
Jo Hagis du har en del rätt där, man har provat det där med direktkontakt med bil å de hjälpte inte ett skit! Fick amputera höger ben + kross på höger arm

Fetpöjken
2011-03-23, 21:45
Jag har för mig 995,- plus ryggplattan (halvarssons) passar. MC-Huset Malmö köpte jag min i. Det är stretch så den sitter kanon.

Lite bra grejer har man för att man kört SportHoj en gång i tiden ;)

http://www.mchuset.se/product_info.php?products_id=5155

DEt var ju inte farligt för lite säkerhet må jag säga...en sån får inhandlas illa kvickt!!!

Hagis
2011-03-23, 21:51
Jo Hagis du har en del rätt där, man har provat det där med direktkontakt med bil å de hjälpte inte ett skit! Fick amputera höger ben + kross på höger arm

så du fick amputera! Det är långt värre än jag råka ut för men jag körde dock bara i 30! Men höften är sneare än tidigare, ryggen och nacken tog rätt bra med stryk men jag har alla lemmar kvar! Dock förlora jag en god kamrat och broder på samma sätt, men då gick det i över 200 och då hjälper nog inte ens riddarrustning!

Men om du amputerade, hur kör du vad idag...

53/74
2011-03-25, 23:29
Kombon skinnjacka och jeans fanns ju inte..

Håller med Jason. Får bli långklänning då om det inte regnar

Norrland
2011-03-28, 23:08
Men om du amputerade, hur kör du vad idag... jo jag ska prova att köra en Roadking-99, vi får väl se om det gårthb;

Micke B
2011-08-10, 22:35
Jag klär mig för vurpan. Inte för att den inträffat, men som sagt

Lars Nilsson
2011-08-10, 22:45
T-shirt/hoodie, jeans o kängor.
Ibland handskar o skinnjacka/byxor.
Det enda skyddet jag har på mig förutom hjälmen e kådis i fickan i fall av olycka.

Stefan
2011-08-10, 23:13
Hoodie, t-shirt, skinnbyxor och kängor, vid kyligare väder eventuellt en skinnjacka också.

xbones
2011-08-18, 18:01
Vind o vattentät skullmunkjacka o dito camobrallor boots på långturer ev skinnpaj o skinnbrallor vid kyligare väder. Lite lättare klädsel hemmavid.

indy 500
2011-08-25, 17:47
Skinnbrallor av märket jofama (trippelsömmar) skinnjacka TEZZORO (italjenare) tommy hjälm

tolfan
2011-08-27, 09:56
sen jag började köra HD har det blivit i jeans o skjorta.
Inte det smartaste, men men :)

Ozzy
2011-10-18, 01:21
Är ju en färsking på höstkanten som hittills bara övningskör, men har lyckats få ihop en egen garderob ändå. Fick en sleten skinnjacka, litet HD märke på bröstet bara, inget man tänker på, men gratis är gott och den håller mig varm, och är skönt inkörd redan. Skor kör jag mina gamla arbetskängor, stålet tittar dock fram lite och dom har aldrig blivit smorda så dom är väl inte så vackra, men dom funkar. Kostade på mig ett par kevlar jeans, hel kevlar, riktigt snygga och förbannat sköna. Borde väl ha lite skydd också,men det är mycket jag borde och inte borde gjort i livet. Hjälm har jag lånat so far, ska köpa nån framöver, sugen på en oldschool Biltwell, dom påminner om min första cross hjälm, men dom är ju inte gratis så vi får se om jag får in lite nattskift på extrajobbet.

Pontus
2011-10-18, 09:14
Textil jacka, kevlar jeans, mc boots samt seperat ryggskydd under.

Köpte Halvardssons värsting jacka och byxor (textil), och måste säga att under sämre förhållande är den kombinationen underbar.
Nanoteknink och annat hightech funkar, och man är fortfarande snustorr trots man kört en timme i ösregn. :)

jale
2011-10-18, 09:24
Tja !
Kör alltid i skinnjacka, skinnbyxor och klubbväst. Använder integrahjälm ( med en fräck HD silvervinge pålackad ), ryggskydd, axelskydd och armbågsskydd samt läderhandskar med knogskydd .... känner mig som en dj-vla michelingubbe ... men jag har vurpat två gånger på hoj varav krock med bil en gång så jag inser att skydd är ett måste .... synd bara att man blir så dj-vla svett i skinnbrallorna.
Ni som provat kevlarjeans av olika sort, vad tycker ni om det ?
Tänkte att jag skulle prova det nästa säsong ... är de varma när det är kallt och slipper man svettas när det är varmt ? ... och är det samma skydd som getskinn ... ( getskinn är ju bättre än koskinn i såväl byxor som jackor - tål nötning mycket mer, är lite dyrare men nu har jag kört med samma jacka och byxor i 10 år .... så det går kanske på ett ut .... )

Viljar
2011-10-18, 10:42
Inget av alternativen passar in på mig.

Vår: Goretex-jacka + Rokkerjeans + Gator Skins + Red Wing boots + Gatorz
Sommar: Harleys tunna svarta tygjacka med text på ärmarna, alternativt hoodie + Rokkerjeans + Converse + Gatorz
Höst: Goretex-jacka + Rokkerjeans + Gator Skins + Red Wing boots + Gatorz

Året runt: Väst med färger

På skallen: mattsvart/pinstripad Nolan 01 Outlaw eller blanksvart/pinstripad Simpson Super Bandit.

ViLa
2011-10-18, 11:34
Stormjacka samt tornado byxor med alla skydd på plats och vattentäta boots.
Helsvart uppsättning....

Eftersom jag kör i ur och skur så blev valet av kläder rätt så lätt.

Ozzy
2011-10-18, 13:20
Tja !
Kör alltid i skinnjacka, skinnbyxor och klubbväst. Använder integrahjälm ( med en fräck HD silvervinge pålackad ), ryggskydd, axelskydd och armbågsskydd samt läderhandskar med knogskydd .... känner mig som en dj-vla michelingubbe ... men jag har vurpat två gånger på hoj varav krock med bil en gång så jag inser att skydd är ett måste .... synd bara att man blir så dj-vla svett i skinnbrallorna.
Ni som provat kevlarjeans av olika sort, vad tycker ni om det ?
Tänkte att jag skulle prova det nästa säsong ... är de varma när det är kallt och slipper man svettas när det är varmt ? ... och är det samma skydd som getskinn ... ( getskinn är ju bättre än koskinn i såväl byxor som jackor - tål nötning mycket mer, är lite dyrare men nu har jag kört med samma jacka och byxor i 10 år .... så det går kanske på ett ut .... )

Nu har jag inte något att jämföra med, men dom kevlar jeans jag köpte är grymt sköna, plus att dom faktiskt ser ut som ett par schyssta jeans så dom skulle passa som vardagsbyxor med. Jag blev förvånad att dom är så pass tunna som dom är, inget som stretar eller känns i vägen, som ett par mysbrallor ungefär. Det finns plats för skydd i knäna om man vill det. Märket är Flying Eagle och jag gav 1200 på en utförsäljning. Jag har som sagt inte kört mycket, och dom gångerna jag kört så har väl lyckoruset hållt mig lite varm kanske, men med 8 graders solsken så hade jag ett par långkallingar under bara och jag frös inte på 4 mil ca, toppfart 120.

Ozzy
2011-10-18, 13:21
Dubbelpost, mod kan ta bort!

DeaDSexY
2011-10-18, 18:17
WTF?!? ...fanns inte onepiece??? LM;

Ozzy
2011-10-18, 18:33
http://cclarstroom.blogg.se/images/2011/one-piece-jump-in_130984579.png

American Badass!

DeaDSexY
2011-10-18, 18:36
hehehe... ja, fan vad coolt å se ett gäng på harleys glida upp iklädd varsin onepiece! ;)

Maffan
2011-10-18, 18:57
Tja !
Kör alltid i skinnjacka, skinnbyxor och klubbväst. Använder integrahjälm ( med en fräck HD silvervinge pålackad ), ryggskydd, axelskydd och armbågsskydd samt läderhandskar med knogskydd .... känner mig som en dj-vla michelingubbe ... men jag har vurpat två gånger på hoj varav krock med bil en gång så jag inser att skydd är ett måste .... synd bara att man blir så dj-vla svett i skinnbrallorna.
Ni som provat kevlarjeans av olika sort, vad tycker ni om det ?
Tänkte att jag skulle prova det nästa säsong ... är de varma när det är kallt och slipper man svettas när det är varmt ? ... och är det samma skydd som getskinn ... ( getskinn är ju bättre än koskinn i såväl byxor som jackor - tål nötning mycket mer, är lite dyrare men nu har jag kört med samma jacka och byxor i 10 år .... så det går kanske på ett ut .... )

Körde i skinnbrallor innan men i år köpte jag ett par Rokker kevlar jeans. Betydligt skönare och sägs vara x antal mer slitstarka än skinn.
Blir inte lika varm då dom andas samt att dom är vattenavvisande.

Hagis
2011-10-18, 20:59
jag har slarvat dom ca 250 milen jag kört i år och lär göra det igen nästa år! Levis jeans, öppen kruka ibland nazi kruka, väst och en tjock höst jacka i bomull.

Vid regn
2682

Vid bra väder
2683

Kevlarjeansen klarar 14 sekunder enligt ett engelskt test, enligt samma test klarar skinnstället 9 sekunder!

ViLa
2011-10-18, 21:06
Fan Hagis jag som trodde du va Viking och körde naken året runt LM;

Hagis
2011-10-18, 21:08
Det är bara du som önskar det! Mig, blek o fet i speedos! ;)

DeaDSexY
2011-10-18, 21:10
jag har oxå funderat på såna kevlar-jeans... men jag måste bara få tummen ur arslet å åka å prova ett par...

Hagis
2011-10-18, 21:15
Du kan få köpa mina! Jag har åkt på såna där kalorier i garderoben så jag kommer inte i mina! Det är riktiga kevlar jeans, insytt kevlar foder från vrister till höft och inte insydda skydd över häck och lår osv. utan som sagt heltäckande!

kivE
2011-10-18, 21:28
Öppen hjälm med pilotbrillor.
Tribal skyddsväst + ryggskydd.
Halvardssons kevlarjeans.
Handskar och ett par sköna TCX skor..
Sen på det beror det på vädret, mest hoodie men igår blev det underställ och en tjock dunjacka när mätaren visade 6c.. funkade fint men värmehandtag kanske inte är en dålig idé? :D

Hagis
2011-10-18, 21:38
Du får ursäkta mig men värmehandtag... nä... då parkerar jag hellre för vintern! ;)
L&R

Ozzy
2011-10-18, 22:18
Hur vet jag om det är heltäckande kevlar förresten? Köpte kevlar jeans bara:) men dom ser lika ut hela vägen förutom knäna som är lite förstärkta med utrymme för skydd.

DeaDSexY
2011-10-18, 22:22
Hur vet jag om det är heltäckande kevlar förresten? Köpte kevlar jeans bara:) men dom ser lika ut hela vägen förutom knäna som är lite förstärkta med utrymme för skydd.

man brukar kunna se sömmar där dom sytt in kevlar-styckena... å så syns det väl på insidan oxå tror jag...

Pontus
2011-10-19, 10:26
På mina jeans syns det tydligt var kevlar styckena sitter. Misstänker att om hela byxan har heltäckande kevlar bör du märka det på tjockleken.

Hagis
2011-10-19, 10:53
Jupp, det är en diskret söm strax under fickorna, i övrigt så ser man inte att det är kevlar jeans, men det känns då dom är tyngre!

Ozzy
2011-10-19, 12:51
Lär hem och kolla, köpte av Flying Eagle, 12 eller 1300 på en outlet. Tycker dom är lätta och sköna som mjukbrallor så det kanske inte är hel ändå. Hagis, har du tips på nåt ställe där man kan hitta en schysst tysk hjälm? Har för mig jag såg nån bild på din i nån tråd. Har sett några lite här och var men dom ser så jäkla plastiga ut, vill ha en i den grå stål looken! Sen gärna tips på vind och vattentät hoodie tages tacksamt emot.

Ozzy
2011-10-19, 13:40
Sorry det var visst Bikebandit som hade postat bilden! (lyckas inte editera inlägg från iphone!)

Hagis
2011-10-19, 16:22
OZZY:
Hjälmen kommer från snakebikes.se
Vatten avvisande hoodies, skulle rekommendera dig att söka bland blåkläder och liknande företag!

Ozzy
2011-10-19, 22:35
Ser den där ja, men var mer ute efter Bikebandits andra, den gråa stålhinken men den kanske är the real deal? Gillar inte gummikanten på den från snakebikes, men den kanske går att ta bort? Blir det dyrt förresten att torska med en sån på skallen?

Pontus
2011-10-19, 22:46
Halvarsson har en huvtröja (Raggy) som är vindtät. Tror det blir svårt att hitta en som är både vind och vattentät, i så fall blir det nog mer anorak över det hela.
Du kanske kan köpa en Raggy och gå loss på den med ett gäng burkar impregnerings spray. :)

Hagis
2011-10-22, 07:52
Skärpning nu!

varför inteVarför inte"]],["phraseVARFÖR INTE"]]],"envarför intewhy notwhy notvarför intevarför inte tavarför inte ta envarförvarför då inte

xbones
2011-10-22, 22:52
Halvarsson har en huvtröja (Raggy) som är vindtät. Tror det blir svårt att hitta en som är både vind och vattentät, i så fall blir det nog mer anorak över det hela.
Du kanske kan köpa en Raggy och gå loss på den med ett gäng burkar impregnerings spray. :) Jag kör med en vind o vattentät munkjacka från H-D.Köpt av HarleyShop i Mölndal.Kostade 2100 för två år sen. H-D Göteborg skulle ha 2700! Körde från Jönköping till Gbg en gång i ösregn och var helt torr om överkroppen men hade vanliga jeans så det blev lite fuktigtLM;

Ozzy
2011-10-22, 23:32
Ska kolla efter sån! Men kanske kan hitta en från blåkläder eller liknande som kostar en tredjedel av Harley loggan :P

xbones
2011-10-22, 23:40
Ska kolla efter sån! Men kanske kan hitta en från blåkläder eller liknande som kostar en tredjedel av Harley loggan :P Ja,det finns säkert andra märken. H-D tillverkar ju inte dessa själv heller!