handdator

Visa fullständig version : Har Harley-Davidson Wide glide ABS från årsmodell 2011?



Wide Glide
2012-02-12, 02:24
Hej alla HD-folk....
Som jag skrev i rubriken undrar jag om Harley-Davidson Wide glide har ABS från årsmodell 2011?

Jag läste en test mellan Honda och Harley på denna länk: http://www.bike.se/test/duell/harleydavidson-dyna-wide-glidehonda-vt1300cxa-fury-89279
Där står
"Wide Glide är inte lika förlåtande som Hondan och kräver mer kraft och koncentration. Körställningen är jämlik med japanen men där slutar likheterna. Styrningen är tyngre och motorcykeln känns inte lika smidig som Hondan i låg fart, men är samtidigt något stadigare i hög fart. Kopplingen är tungjobbad och växellådan har ett hårt mekaniskt ljud. Modellens svagaste punkt är bromsarna, eller rättare sagt, den urusla frambromsen. Bromspumpen förmedlar i det närmaste noll känsla och den enkla skivan ger väldigt lite bromskraft. Att en enkel skiva räcker visar Honda med bravur, Harley visar att de inte ens verkar bry sig. ABS är på ingång till 2011 och kommer göra gott. Eftersom bromsarna är så svårdoserade skulle ett låsningsfritt system göra extra stor nytta".

Det finns inte någon information på Harley Davidson´s hemsida.

Ppll
2012-02-12, 02:26
Hej alla HD-folk....
Som jag skrev i rubriken undrar jag om Harley-Davidson Wide glide har ABS från årsmodell 2011?

Jag läste en test mellan Honda och Harley på denna länk: http://www.bike.se/test/duell/harleydavidson-dyna-wide-glidehonda-vt1300cxa-fury-89279
Där står
"Wide Glide är inte lika förlåtande som Hondan och kräver mer kraft och koncentration. Körställningen är jämlik med japanen men där slutar likheterna. Styrningen är tyngre och motorcykeln känns inte lika smidig som Hondan i låg fart, men är samtidigt något stadigare i hög fart. Kopplingen är tungjobbad och växellådan har ett hårt mekaniskt ljud. Modellens svagaste punkt är bromsarna, eller rättare sagt, den urusla frambromsen. Bromspumpen förmedlar i det närmaste noll känsla och den enkla skivan ger väldigt lite bromskraft. Att en enkel skiva räcker visar Honda med bravur, Harley visar att de inte ens verkar bry sig. ABS är på ingång till 2011 och kommer göra gott. Eftersom bromsarna är så svårdoserade skulle ett låsningsfritt system göra extra stor nytta".

Det finns inte någon information på Harley Davidson´s hemsida.

Inte min iaf...

admin
2012-02-12, 11:33
2012 har fabriksinstallerade ABS som tillägg.

You may be cruising with swagger, but you know safety counts. This sophisticated, factory-installed ABS gives 'stopping power' a double meaning. Its components are tastefully hidden within the wheel hub, so you'll still turn heads with clean, streamlined design. But more importantly, you get certainty in the saddle knowing your bike's going to behave when you need it. Offered as a part of the 'Security Package' (which includes the H-D® Smart Security System).

Om 2011 hittar jag inget om ABS.

http://www.harley-davidson.com/en_US/Content/Pages/2011-Motorcycles/wide-glide-print.html

ViLa
2012-02-12, 11:56
2012 har fabriksinstallerade ABS som tillägg.

Om man lägger till hela säkerhetspaketet ja annars inte, enbart ABS som tillägg Nej

Paketet JA

Viljar
2012-02-12, 12:59
ABS är standardutrustning på Dyna 2012, iaf i Europa.


Sent from my iPhone using Tapatalk