handdator

Visa fullständig version : Ljuddämpare



Mats Holmberg
2012-02-12, 01:39
Finns det någon som känner till slip - on som kallas för PeaceMaker, och i så fall om dom är att rekomendera. Min hoj är en sportster 1200 med insprut.

Tacksam för alla typer av svar !

JohnnyRocker
2012-02-12, 01:54
http://www.peacemakersexhausts.com/ ser seriöst ut, poängen dem har är en reglerbar ljudnivå via fjärrkontroll, ingen erfarenhet av dem dock. Såg ett bygge i Tyskland som hade detta på ett annat system och funktionen inbyggd i blinkersknapparna, verkar bekvämt o smidigt. thb;

Lars Nilsson
2012-02-12, 15:56
Mappningen/bestyckningen går bara att göra till ena läget, men kanske bra att ha ett besiktnings/polis läge.

Mats Holmberg
2012-02-13, 00:16
Tack för ert svar Johnny och lars. Men jag undrar även hur ljudnivån blir i öppet läge. Hörs det mycket ?
Dovt muller eller annat ? Räcker det att mappa om, eller behövs tex Power Commander eller liknande ?

admin
2012-02-13, 16:12
Kolla ljudet i denna filmen om PeaceMakersystemen


http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=w-MhlNh3oJI

mrzigzag
2012-10-10, 11:13
http://www.peacemakersexhausts.com/ ser seriöst ut, poängen dem har är en reglerbar ljudnivå via fjärrkontroll, ingen erfarenhet av dem dock. Såg ett bygge i Tyskland som hade detta på ett annat system och funktionen inbyggd i blinkersknapparna, verkar bekvämt o smidigt. thb;

Det är nåt sånt jag letar efter, sen kommer priset på 8500kr paret för slip-on. Efter som det verkar gå att besiktiga med dessa kan det vara värt det. Man slipper strulet och behovet av två system

waconda62
2013-09-03, 20:35
Bumpar denna tråd lite. Är det någon som har testat detta system och fungerar det att få igenom på besiktningen??

mrzigzag
2013-09-04, 10:00
dom ska testa en bunt ljuddämpare i nästa nummer av Big Twin. Väntar med spänning på resultatet.

waconda62
2013-09-04, 20:20
Nice. Givet köp då pl;

Tidningen alltså...

waconda62
2013-09-11, 11:53
Snackade med verkstan när jag hade hojen på service och dom hade monterat ett par sådana system. Både den mekaniska varianten och den elektriska. Fungerar bra enligt dom. Tyvärr är ju även detta system utanför denna polisstats lagar men chansen är ju större att man klarar sig med ett sånt här system till skillnad från sitt vanliga öppna. Jag har blivit stoppad två gånger i sommar men har haft tur att poliserna varit för stressade/ej haft utrustning för att mäta buller :). Tyvärr tror jag att dom kommer att fortsätta punktmarkera bikers och jävlas med oss c0p

waconda62
2013-10-02, 14:49
Senaste big twin tidningen var ju helt värdelös. Det som var med var en beskrivning hur man får dit systemet och inte hur det fungerar och låter. Det skulle visst komma i nästa nummer. Jag skulle dessutom vilja se en test av Bikelines system som visserligen inte är godkänt som tydligen systemet i tidningen var. Det systemet går visst bara att använda på 2008 modeller och uppåt så då funakr det ju inte för mig :(

Schassen
2014-06-11, 20:56
Är dämparna E-märkta? Annars torskar man ju direkt idag, oavsett ljudnivå!

mrzigzag
2014-06-13, 12:02
Vet inte hur det är med e-märkning men jag satte på dessa på triken i vinter, dock är det ett hemma bygga dvs inte typgodkänd som en standard hoj är.

systemet funkar perfekt, stänger man spjällen bara pysser och låter som en orginal dämpare ungefär. Öppnar man dom blir det ett hårdare och kraftigare ljud dock hade jag önskat att det varit lite dovare/djupare ljud.