handdator

Visa fullständig version : Packning på mc semsestern (camping med tält)

whiskeythrottle
2012-02-02, 18:48
Tjao. Tänkte höra lite vad ni har eran packning i när ni drar på utflykter eller mc semester?

Åkte i somras sport touring med 3 jävla packboxar i plast å är nu anti-packväskor som gör att hojjen ser ut som ett hästarsle.

Har kikat på några schyssta MOLLE-ryggsäckar runt 45-50 liter å tänkte höra om det är någon här som rekommenderar något speciellt?

Går även bra att tipsa om hur ni surrat packning på hojjen om ni har sissybar eller liknande.

Vad mer är måsten att ta med sig på camping semestern när man åker hoj?

jossi
2012-02-02, 19:11
Hej jag har en postväska om det inte blir nån längre tur annars även en stor drybag över passagerardynan och den lilla pakethållaren (VRSCDX)
jag vill inte åka med ryggsäck

xbones
2012-02-02, 20:28
Tandborsten i innerfickan o visat i bakfickan:D Skojar bara. Skinnbagar och bag o tält på sizzyn. Har minsta möjliga med mej.

janne 06
2012-02-02, 23:57
Militärsäck till tält, sovsäck,liggunderlag o diverse andra prylar samt allt flytande,surrat på stjutskudden.Kläder, skor mm.i packsäck från BT surras på framgaffel eller styre.Klart.(ombyggd streetbob-06).

Darkforce
2012-02-03, 06:42
I sommras såg det ut så här, tältet och liggunderlag på styret, sovsäck + ev kudde och regnställ i en Lejonkulanväska på sidan och sedan en träningsväska med kläder, pilsner m.m. på pakethållaren.
Nu till sommaren så här: Tält på styret, sovsäck + kudde i sidoväskan och sedan har jag inhandlat en stor sissybarväska att ha madrass, kläder och pilsner i. thb;

http://www.handelsboden.com/packvaska-inter-p-1004-c-114.aspx

whiskeythrottle
2012-02-03, 07:13
bilder uppskattas :)

mitoman
2012-02-03, 07:57
Måste du campa då? Du slipper ju typ hela packningen om du ger tusan i alla campinggrejer!

På hotels.com går det att fynda billiga rum över hela världen! Man blir en jävligt mycket bättre förare om man är pigg och utvilad!

(nu blir jag väl lynchad, "för en riktig biker bor minsann i tält":) Jag har faktiskt tältat mig runt europa på mc för några år sen, nästa gång blir det då inget tält!)

mitoman
2012-02-03, 08:03
Elastiskt lastnät är bra att fästa packning med!

Jag har alltid med mig silvertejp och en leatherman!

Darkforce
2012-02-03, 08:15
Vassego!

4313

xbones
2012-02-03, 12:05
Måste du campa då? Du slipper ju typ hela packningen om du ger tusan i alla campinggrejer!

På hotels.com går det att fynda billiga rum över hela världen! Man blir en jävligt mycket bättre förare om man är pigg och utvilad!

(nu blir jag väl lynchad, "för en riktig biker bor minsann i tält":) Jag har faktiskt tältat mig runt europa på mc för några år sen, nästa gång blir det då inget tält!) Dom brukar inte arrangera träffar på hotell utan oftast är det ju tält som gäller ellerpo;

Darkforce
2012-02-03, 12:25
Dom brukar inte arrangera träffar på hotell utan oftast är det ju tält som gäller ellerpo;

Ehhhh..... Hittade detta om HDCS Internationella träff :I:

http://hdcs.se/index.php?option=com_content&task=view&id=670&Itemid=367

mitoman
2012-02-03, 13:04
Dom brukar inte arrangera träffar på hotell utan oftast är det ju tält som gäller ellerpo;

hehe! Sant! Men om man inte ska på träff då!

Utom HDCS-stekarträffen!

Believerstefan
2012-02-03, 15:40
4317

Så här såg det ut med skjuts i somras...

Gamla cukel eller mc-slangar är ultimata fästlinor lämnar inga märken.

whiskeythrottle
2012-02-03, 16:44
kanoners, kul å se bilder hur ni lastar å så.

Drog örebro-göteborg-halmstad-helsingborg-örebro i somras å bodde då på hotell. Visst är det nice när vädret är sunkigt men det var dåligt med yngre människor på hotellen. Camping är något jag inte gjort särskilt mycket så det blir lite mer av en utmaning och en del av upplevelsen.

4318
Sugen på denna Molle-3 day assault pack (48l). Tänkte något i denna stilen fast kanske inte med camo.

Vajtan
2012-02-03, 17:01

Utom HDCS-stekarträffen!

Då bokar man hotell.....å tar med sig gumman som ursäkt för att man bokat hotell....:I:

jossi
2012-02-03, 17:40
Bilderna var väl inga höjdare men 43214322
Drybag och postväska

Janne
2012-02-03, 18:13
Då bokar man hotell.....å tar med sig gumman som ursäkt för att man bokat hotell....:I:

Fast då får du ju en jävla massa packning med dig ;)

xbones
2012-02-04, 04:28

Utom HDCS-stekarträffen! Ja ,då kan du ju bo var du vill naturligtvisthb;

xbones
2012-02-04, 04:31
Ärligt talat gubbar,har ni varit på träffar nån gång?

xbones
2012-02-04, 04:52
Ehhhh..... Hittade detta om HDCS Internationella träff :I:

http://hdcs.se/index.php?option=com_content&task=view&id=670&Itemid=367

Vad är det för träff? Glidarna kommer in nyduchade med hojarna o drar tbx till hotellets lunch o sen tbx till träffen tills det vankas middag o sen tar dom väl taxi till träffen för kvällen eller? O sen säger att dom var på hojträff???

Vajtan
2012-02-04, 11:11
Fast då får du ju en jävla massa packning med dig ;)

Jepp! Men eftersom tältet å sovsäcken inte e me denna gången så får hon plats med sitt.......:D

Vajtan
2012-02-04, 11:13
Vad är det för träff? Glidarna kommer in nyduchade med hojarna o drar tbx till hotellets lunch o sen tbx till träffen tills det vankas middag o sen tar dom väl taxi till träffen för kvällen eller? O sen säger att dom var på hojträff???

Har aldrig varit på någon HDCS-träff innan, men har å andra sidan heller aldrig hört någon kalla det för "Hojträff" heller....måste ju ge de en chans...:D

Tundra Trotter
2012-02-04, 14:52
Katastrof waiting to happen . Spänn remmar heter det.

Elastiskt lastnät är bra att fästa packning med!

Jag har alltid med mig silvertejp och en leatherman!

mitoman
2012-02-04, 15:43
Katastrof waiting to happen . Spänn remmar heter det.

Näe, Spännremmar heter det.

Sorry, cheap shot

xbones
2012-02-04, 16:47
Alla gör naturligtvis som dom vill men jag tycker att det är mer feeling med tältande med andra under en träff.Man lär känna folk omkring en o så.br;

Tyrre
2012-03-04, 07:10
5143
Så här ser min packning ut, tält på styret. Stora drybagen liggunderlag, sovsäck och kläder. Lilla drybagen bad grejer. Packväskan regnställ, gasolköket med tillbehör och liten kylväska.

Hagis
2012-03-04, 15:04
Ryggsäck... om du är allergisk mot plastväskor kommer du bli allergisk mot ryggsäck efter en dag! Har kört stockholm skara med en icke full 65 liters väska... never again

whiskeythrottle
2012-03-08, 12:31
Ryggsäck... om du är allergisk mot plastväskor kommer du bli allergisk mot ryggsäck efter en dag! Har kört stockholm skara med en icke full 65 liters väska... never again

så stor ryggsäck tänker jag inte släpa på. Har ju en tankväska som rymmer en del och inte förstör hela utseendet på hojjen. Egentligen finns det inte bra lösning om man ska ha med sig mycket packning på en motorcykel. Man får helt enkelt packa det nödvändigaste och skippa resten.