handdator

Visa fullständig version : Styre utan pressning?



Canario
2012-02-02, 17:38
Tänkte höra mig för om det finns nån räddning....

köpte ett coolt Z-styre till hojen, men trodde det va pressningar på det vilket det visa sig inte vara...
det är ett hål istället, så frågan är om man vågar göra hålet lite längre så att sladdarna kan komma ut utan
att man försvagar styret eller så? för och nackdelar? vill helst undvika o trä elen igenom det är sjukt skarpa
vinklar på styret.

DeaDSexY
2012-02-02, 19:38
Håååååå och hejjjj med farbror frej.... En kula, med ett hål igenom som du kan trä ett snöre igenom och knyta fast... Eller så limmar du bara fast snöret i en helrund kula... Sen låter du kulan rulla igenom rören å vickar styret så den kommer igenom vinklarna.... Å sen har du en skitfin dragtråd för att fästa kablarna i å dra igenom med hjälp av snöret!

Canario
2012-02-03, 16:22
blir nog o försöka ge sig på det synd o förstöra ett nytt styre

admin
2012-02-03, 16:32
Ingen fara att göra hålen större. Har gjort det massa gånger ofta då hålen ändå varit för trånga för att få ihop det. Använd en dremmel för jobbet.

Eventuellt kan du snyggt karva en öppning i kontrollerna istället, inget jag gjort själv men borde funka bra, studera hur det ser ut och hur det kommer att se ut. Lättar om inte annat.
Problemet kan nog vara fästena för koppling/broms dock kom jag precis på...

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS4ZooaX-gQRxQQQGLJJOlOzAwnCIHTICILayFv4FKhczJYCIw5aTbvsWv4 zA

Kanske de får plats ändå, men lätta att klämma sönder kablar så du får elfel.

http://demonscy.ipower.com/i_pics/hand_controls_hydraulic_black_harley-davidson_5.jpg

Styren kommer oftast som borrade ELLER pressade, sällan både och.

Canario
2012-02-03, 16:54
tackar för svaren

modestrick
2013-07-16, 15:18
GAmmal tråd men....

Mitt favoritstyre har varken pressning eller hål. Finns det någon chans att lösa det med min Harley ändå?? Vill verkligen ha det styret på.

modestrick
2013-07-23, 11:17
löste det genom att köpa ett likadant styre men med pressning. Häpp!