handdator

Visa fullständig version : Packväska till Sportster



islandstyle
2012-01-30, 13:12
Tja!

Letar efter en schysst packväska att ha till min Iron 883. Någon som har förslag på bra montering och på nåt bra alternativ?

Det jag är ute efter:
En lite mindre "vintage/outlaw"-stuk.
Alltså ingen spritt ny Lejonkula-väska, med plats för 4 backar öl, hur sjukt det än låter ;)
Gärna lite sliten "look".
Diskret och enkel montering

Kanke nåt åt det här hållet...... typ..... fast lite mer sliten då....
4237




Kom gärna med förslag, jag är öppen för ideér... ro;

robbbull
2012-01-30, 14:48
42384239
Biltemas gaffelväska 199:-får väll i en öl burk iallefall:D

gronvit
2012-01-30, 15:28
Tja!

Letar efter en schysst packväska att ha till min Iron 883. Någon som har förslag på bra montering och på nåt bra alternativ?

Det jag är ute efter:
En lite mindre "vintage/outlaw"-stuk.
Alltså ingen spritt ny Lejonkula-väska, med plats för 4 backar öl, hur sjukt det än låter ;)
Gärna lite sliten "look".
Diskret och enkel montering

Kanke nåt åt det här hållet...... typ..... fast lite mer sliten då....
4237




Kom gärna med förslag, jag är öppen för ideér... ro;

Fenrik här på forumet har ju en snygg, smidig väska med slitet stuk på sin sporre, kolla med honom var han köpt den. Antar att det kan vara en raritet han fått tag på dock.

Henrik Forslund
2012-01-30, 20:44
Tjena. Jo min e en raritet, blocketfynd från erik i norrköping. Han brukar ha chopper bobber annonser på blocket hela tiden.

Men för att min iaf skulle hålla ihop några säsonger till blev jag tvungen att besöka en skomakare/sadelmakare.

Så mitt tips är att du tar lite mått, och den där
Bilden plus bilder på din hoj där du vill ha den. Gå sedan till en skomakare i rätt ålder. Alltså förmodligen 50+ som är en riktig hantverkare. Kommer nog kosta mindre än vad du tror.

Ps. Du kan ju göra samma sak med lejonkulan, dem special tillverkar säkerligen på förfrågan.

islandstyle
2012-01-30, 21:00
Tjena. Jo min e en raritet, blocketfynd från erik i norrköping. Han brukar ha chopper bobber annonser på blocket hela tiden.

Men för att min iaf skulle hålla ihop några säsonger till blev jag tvungen att besöka en skomakare/sadelmakare.

Så mitt tips är att du tar lite mått, och den där
Bilden plus bilder på din hoj där du vill ha den. Gå sedan till en skomakare i rätt ålder. Alltså förmodligen 50+ som är en riktig hantverkare. Kommer nog kosta mindre än vad du tror.

Ps. Du kan ju göra samma sak med lejonkulan, dem special tillverkar säkerligen på förfrågan.

Tack så mycket för tipset! Bästa jag hört på länge :) Då återstår väl egentligen bara att hitta en lagom ruggad skinnbit också :)

Henrik Forslund
2012-01-30, 21:12
Hoppas det blir bra.

Jag behövde lappa ihop lite remmar mm till min. Skomakaren grävde fram lagom tjocklek och färga han den till rätt sliten färg. Så dem dem kan. Du höll väl till i sthlm norrort. Jag har gått till skomakaren mittemot systemet i sundbyberg.

westerstroming
2012-01-30, 21:38
Tjena. Jo min e en raritet, blocketfynd från erik i norrköping. Han brukar ha chopper bobber annonser på blocket hela tiden.

Men för att min iaf skulle hålla ihop några säsonger till blev jag tvungen att besöka en skomakare/sadelmakare.

Så mitt tips är att du tar lite mått, och den där
Bilden plus bilder på din hoj där du vill ha den. Gå sedan till en skomakare i rätt ålder. Alltså förmodligen 50+ som är en riktig hantverkare. Kommer nog kosta mindre än vad du tror.

Ps. Du kan ju göra samma sak med lejonkulan, dem special tillverkar säkerligen på förfrågan.

Erik från Norrköping är fan kung, hans författande av blocketannonser är det bästa jag sett, så jäkla kul skrivna ibland!

Henrik Forslund
2012-01-30, 21:54
Såg han var i hagfors nu däremot. Det kanske ligger nära. Han hade några bra annonser nu på sportstergrejjer

Dempa
2012-01-31, 00:32
kolla runt lite åt dig om väskor http://www.harleybutiken.com/kategori/Vaskor

islandstyle
2012-01-31, 11:40
kolla runt lite åt dig om väskor http://www.harleybutiken.com/kategori/Vaskor
Tackar!
Den här i svart hade varit nåt! 4240

DeaDSexY
2012-01-31, 18:58
Tackar!
Den här i svart hade varit nåt! 4240

En sån i svart har jag alldeles nyss köpt därifrån! ;)

islandstyle
2012-02-01, 20:06
En sån i svart har jag alldeles nyss köpt därifrån! ;)

Se där ja! Vart hade du tänkt att placera den?

DeaDSexY
2012-02-01, 20:43
Tjaaa, den är Juh utformad för att sitta på svingarmen på en softail... Å jag har en softail... Så jag hade tänkt sätta den där.... ;) ...måste bara flytta regskylten å kanske batteriboxen lite eftersom dom redan sitter där väskan ska vara...

islandstyle
2012-02-02, 11:30
Tjaaa, den är Juh utformad för att sitta på svingarmen på en softail... Å jag har en softail... Så jag hade tänkt sätta den där.... ;) ...måste bara flytta regskylten å kanske batteriboxen lite eftersom dom redan sitter där väskan ska vara...

ok... problemet för mig att den passar inte nånstans :)

DeaDSexY
2012-02-02, 16:02
Men den där lilla du hade i ditt första inlägg... Den måste väl passa?!?
Du får väl ialla fall plats med ett ciggpaket i den! ;)

islandstyle
2012-02-02, 16:10
Men den där lilla du hade i ditt första inlägg... Den måste väl passa?!?
Du får väl ialla fall plats med ett ciggpaket i den! ;)

Haha! Ja, det lutar åt den... om jag inte tar Fenriks råd och går till skomakarn'

mattinkba
2012-02-03, 07:40
Köpte två packväskor i läder på handelsboden 994kr, sedan med hjälp av en mattkniv och någr öljetter så fixade det sig..plus att jag har en väska över..prisvärt.

islandstyle
2012-02-03, 08:59
Köpte två packväskor i läder på handelsboden 994kr, sedan med hjälp av en mattkniv och någr öljetter så fixade det sig..plus att jag har en väska över..prisvärt.

Har du bild? :)

mattinkba
2012-02-04, 07:28
Är för dum för att skicka bild! Men googla handelsboden, sadelväskor så finns dom där, 996 kr...när jag lärt mig skicka bild så kan du få se när den sitter på min moppe

mattinkba
2012-02-04, 07:33
Funkar detta tro?