handdator

Visa fullständig version : Konvertering sportster 883-> 1200



kehe04
2012-01-29, 23:00
Hej ligger och skruvar , stoppade på åtdragningsmomenten på topp resp cyllar lätt hitta på nätet tänkte jag men icke ,
nån som kan leda en blind.

Samtidigt fundera jag på att byta tändmodul , vad / vinner jag på det ..

PS byter bara cylindrar och kolvar (sporster 99).

Tacksam för all tips

Kenta

Girlie Bike User
2012-01-30, 01:29
Finns lite olika tillvägagångssätt kolla dena länkhttp://www.nightrider.com/biketech/hdheadtorquevalues.htm

Hagis
2012-01-30, 09:11
Jag har en sprängskiss, har inte själv kollat igenom den så jag vet inte om dragmomentets siffror finns med på den! Men skickar du över din epost i ett privat meddelande så skickar jag över det jag har!

Detta diskuterades tidigare i en tråd (tändmodulen) och om jag minns rätt så tjänar du på att byta den! Du får en mer korrekt tändning och jämnar gång m.m. (om jag inte blandat ihop allt)

Girlie Bike User
2012-01-30, 21:23
Ang tändning: 883modulens tändkurva har för hög förtändning när du ändrar till 1200 storlek. "Jämnare gång" uppnår du om hela orginaltändningen byts ut mot "Single-Fire" tändning. Då får det tändstiftet gnista som behöver det istället för orginalets"Dual-Fire" där bägge får gnista samtidigt.

kehe04
2012-10-30, 00:14
Sitter på en ultima tändning nu singelfire, och så var det de där med installationen vad skall man tänka på '?

Nå tips o tricks ..................

kehe04
2013-10-09, 02:03
Massor av strul hojen inlämnad 6 gånger packningen läcker , nu konstaterat att cylindrarna var felborrade, tack för det,
kunde med andra ord inte lita på folk som säljer via blocket, kanske man inte skulle ha trott ,
men vill man tro gott om folk får man tydligen betala dyrt ibland , trist