handdator

Visa fullständig version : Ännu en blinkers fråga....



Canario
2012-01-25, 19:44
Ännu en blinkersfråga men tror inte den här har blivit avhandlad än, har ett jävligt jobbigt fel nu med hojen.

har hållt på fem kvällar med o byta ut mina blinkers till LED mini blinkers vilket var jävligt bökigt.
sen så köpte jag "Badlands Self-Cancelling Turn Signal Module" för att slippa hålla på med motstånd o.s.v.
e bara o plugga in den här rackarn.

så problemet e nu att när jag trycker på blinkersknappen så blinkar den sidan 4 gånger med normal hastighet
för att vid femte blinkningen spåra ur o blinka skit fort.

någon som vet vad felet är?

tacksam för svar

Henrik Forslund
2012-01-25, 22:01
Kopplat in ALLA blinkers?

Har för mig att det du borde köpt heter load equalizer 1 eller 2 ...du kanske köpt fel modul?

Canario
2012-01-26, 07:29
Alla e inkopplade o de står på skit pappret man
Får med att det ska funka på led, men skulle inte
Förvåna mig om det e fel jävel

Canario
2012-01-26, 07:30
Alla e inkopplade o de står på skit pappret man
Får med att det ska funka på led, men skulle inte
Förvåna mig om det e fel jävel

Tundra Trotter
2012-01-26, 08:29
Larm ? . Prova i så fall att koppla ur detta . Ev "moduler " skall vara kompatibla med larm om det skall funka , om du nu har larm d,v,s.

Canario
2012-01-26, 21:35
har larm inbyggt men det står på pappret att den ska klara av det och det som spökar är ju att den faktiskt blinkar 4ggr i rätt "takt" innan den spårar ur...

Henrik Forslund
2012-01-26, 22:49
Blinka i rätt takt o sen balla ur är klassiKern för att motståndet är fel. Antagligen har du köpt fel låda eller kopplat in den fel. Lycka till.

Henrik Forslund
2012-01-27, 07:11
Modulen du köpt är lite mer avancerad och kräver mer installationskunskaper (när man läser om det). Kika här på badlands egna hemsida som förklarar några olika scenarion från olika moduler.

http://www.badlandsmotorcycleproducts.com/Tech-Pages/Tech-Info-on-Electronic-Modules.htm

Canario
2012-01-27, 16:02
tackar för svaren blir nog o tjacka en load equalizer 3 vilket verkar vara den jag behöver istället

TCKalle
2012-01-27, 16:32
Jag råkade ut för samma sak när jag monterad LED-blinker och en LE3. Jag orkade inte grotta med det hela utan körde på och vips, efter ett tag hade det lagat sig själv. Jag gissar på att det blev dålig kontakt nånstans, förmodligen där man skar in i kablaget.

Henrik Forslund
2012-01-27, 21:03
Länken jag hänvisade till belyser bland annat att inte SKÄRA IN, utan istället kapa och löda om ordentligt. PRova det.

TCKalle
2012-01-28, 11:16
Såg att det numer finns en "plug-in" variant på LE3:an vilket minimerar problemen med dålig kontakt.

harly2006
2012-05-18, 13:56
Hej! Stora blinker problem, har ett natt tåg från 2006 med orginal larm men så böjade höger blinker att lysa hela tiden kollade EQ under sadeln då var den bränd het som h-vete,nu blinkar den ok men larm icon lyser när man startar den eller trycker på blinker,ska man köpa en badlands 3 eller fins det nå annat att göra.

admin
2012-05-18, 14:03
Hej! Stora blinker problem, har ett natt tåg från 2006 med orginal larm men så böjade höger blinker att lysa hela tiden kollade EQ under sadeln då var den bränd het som h-vete,nu blinkar den ok men larm icon lyser när man startar den eller trycker på blinker,ska man köpa en badlands 3 eller fins det nå annat att göra.

Har du testat att koppla bort motstånden helt (för att kolla om larmlampan släcks). Har du riktig otur kan nåt hänt med TSSM (blink/larmmodulen).
Det har ju fungerat innan så är tveksam på att en Badland skulle "laga" ett ev. fel.

harly2006
2012-05-18, 14:52
Har du testat att koppla bort motstånden helt (för att kolla om larmlampan släcks). Har du riktig otur kan nåt hänt med TSSM (blink/larmmodulen).
Det har ju fungerat innan så är tveksam på att en Badland skulle "laga" ett ev. fel.



jag har tagit bort eq som bran under sadeln och nu funkar det blinkar som den ska larmet funka utom att icon lyser när man har motorn i gång,men det böjade med att höger blink lampa blinkade i bland på instumentet sedan lyste höger hela tiden,en fråga var sitter TSSM på en night train 2006. tack för svar

admin
2012-05-18, 15:06
Hmm. Hade nog provat ett nytt load eq motstånd först. Fattas ett kan systemet flippa. Om du har originalblinkersarna kvar skulle du kunna snabbkoppla in dessa och se om larmlampan släcks och sen utgå från detta.

harly2006
2012-05-18, 15:12
Jo jag har dom kvar det verkar vara ett himla bök med led blinker,börjar
det att hexa igen så blir det orginal.

admin
2012-05-18, 15:12
Nr 15 är tssm (Dyna). Borde vara en liknande modul på Softail.

http://www.hdforums.com/forum/attachments/dyna-glide-models/169182d1298772173-turn-signal-security-module-sc0030e00e.jpg

admin
2012-05-18, 15:17
Såhär.

http://www.hdforums.com/forum/attachments/touring-parts/173938d1300726678-hd-smart-security-system-68200-07-095.jpg

admin
2012-05-18, 15:19
Jo jag har dom kvar det verkar vara ett himla bök med led blinker,börjar
det att hexa igen så blir det orginal.

Fast kör man en Badland III så ska allt fungera problemfritt. Lösa motstånd har en tendens att kludda tack vare lödningar, dålig kontakt samt värmeproblem.

harly2006
2012-05-18, 17:24
Hej ock tack, du vart sitter den har kollat under sadeln,och nu har lampan på instrumentet börja att blinka men kör man inte på höga varv så slutar den att blinka blir helt mat av blink problem...

harly2006
2012-05-18, 17:30
Tack för info,men vart sitter den,så fort jag jag kör på höga varv blinkar lampan på instrumentet man blir mat...

admin
2012-05-18, 17:36
Hittade ett kopplingsschema för TSM/TSSM : http://www.craigwolford.com/04%20SOFTAIL/se03a.pdf

Den ska sitta här enligt denna beskrivning.

Located behind the plastic splash panel in front of the rear wheel (just below the front edge of the rear fender). The panel is held in place by two bolts near the bottom edge, just in front of the wheel. The top is held on place by a notch that fits over a tab on the frame. Once the splash panel is removed, the module is clipped in place sideways about half way up.

admin
2012-05-18, 17:39
Hittade en dassig bild.

http://i1228.photobucket.com/albums/ee444/Harleyforum_Sweden/338dbf1e.jpg

En till, nummer 5.

http://i182.photobucket.com/albums/x295/tlbnlawton/Clip2.jpg

Bildtext.




See Figure 8-3. All Sohail models use a panel under the rear
fender to mount important electrical components.This electrical
panel contains:

• Vehicle speed sensor:VSS (3) (651.
• Turn signal module (TSM) or turn signal security module
(TSSM) and connector (5) [30].
• Master circuit breaker (2).
• Security siren connector (6) (142).
Use the following removal and installation information to service
electrical panelcomponents.
REMOVAL
1. Removeseat.
AWARNING
To prevent accidental vehicle start-up, which could
cause death or serious injury, disconnect negative (-)
ballery cable before proceeding. (00048a)
2. Disconnect negative batte ry cable.
3. Remove right side saddlebag if present.
8.4
NOTE
Rear wheel may have to be raised slightly to allow for inner
fender removal.
4. See Figure 8-5. Remove two bolts (1) from rear inner
fender. Bend upper right corner of fender towards rear
tire and lift upward to clear hole in fender (2) from tab on
rear fork (3).
5. See Figure 8-3. Remove circuit breaker (2), speedometer
sensor (3), turn signal/turn signal security module (5)
and vapor valve (7) from tabs in electrical panel.
NOTE
If securitysiren is not installed, remove securitysiren connector
[142J from receptacle in electrical panel.
6. If installed, remove security siren (6) from tabs in electrical
panel.
7. On California models, remove canister tubing from electrical
panel.
8. Cut electrica l panel cable strap (4).
9. Remove electrical pane l fasteners (1) and remove electrical
panel by disengaging tab at bottom of panel from
slot in transmission case.

harly2006
2012-05-18, 21:43
Hej! Tack för all info och hjälp nu funkar blinker fattas bara larm tricket nu med en eq, felet var att kabelskon från batteriet + skavde mot kabelhärvan på vänster sida och brun kabel så därför bran eq upp,så nu är det fixat det tog en dag men nu går Natt tåget som tåget och blinka bra gör det thb; Tack så himla mycket för info ett bra forum folk förstår mycket här... Hoppas det hjälper någon fler.

Canario
2012-05-19, 08:54
tackar för svar, fick svar från badland och tydligen var det fel load equalizer jag hade så nu med den nya funkar det bättre dock så vart det jävligt trångt för original modulen ska sitta kvar också, inte så generöst med plats under sadeln...

harly2006
2012-05-19, 11:31
Japp nu funkar larm icon som den ska,eq custom crome 2 tre kablar svart,lila,brun löd in dom på plinten under sadel på motsvarande färg från plinten då funkar det ales bra, har en NT 2006 med orginal larm.

admin
2012-05-19, 11:40
Bra jobbat! Skam den som ger sig :)

harly2006
2012-05-19, 15:48
Japp ger man sig ska man nog köpa en ny moped....MPD;