handdator

Visa fullständig version : blev en tur 2011 på ny reggade triken...



mrzigzag
2012-01-19, 18:14
Reg besiktaden i slutet på november, men då var vädret inte det bästa. Menprecis som målsättningen var han jag med en tur på 7 mil på jul annandagen (tur att vi fick en mild vinter).

Bilder på den "färdiga" finns i mitt garage, rätt nöjd med tanke på jag aldrig pysslat med att trikar innan, inte för den delen motorcyklar.
Finns en del kvar att göra bland annat att ficka klart den nya tank panelen så man slipper den stora klumpiga orginal mätare.
Har gjutit en ny panel i kolfiber som jag tror kommer att bli rätt bra och passa in i stuket på triken.

xbones
2012-01-19, 19:20
Reg besiktaden i slutet på november, men då var vädret inte det bästa. Menprecis som målsättningen var han jag med en tur på 7 mil på jul annandagen (tur att vi fick en mild vinter).

Bilder på den "färdiga" finns i mitt garage, rätt nöjd med tanke på jag aldrig pysslat med att trikar innan, inte för den delen motorcyklar.
Finns en del kvar att göra bland annat att ficka klart den nya tank panelen så man slipper den stora klumpiga orginal mätare.
Har gjutit en ny panel i kolfiber som jag tror kommer att bli rätt bra och passa in i stuket på triken. Nice trikethb;Clean and black! Sjysst stuk! Tror du har samma tank som jag hade på min gamla chopper.

mrzigzag
2012-01-20, 09:26
Tackar


Köpte en 2" strechad tank som jag förlängde med nästan 2" till för att få den att bli mer slimmad.

Det svåra med triken är att få till snygga stag till skärmarna. Oftast har man rätt breda däck vilket innebär att man får en jäkla påkänning på skärm stagen. Nästa gång fixar jag egna skärmar av kolfiber istället så får man ner vikten + att stagen kan göras mycket smidigare.
Måste bara kolla upp var man får tag i material till att göra formar till vettigt och lera.