handdator

Visa fullständig version : jaha....



Hagis
2011-03-18, 22:11
Ja, då var det ju frågan om hur i helvete man presenterar sig själv på ett rättvist sätt! Frågar du min tjej så är jag nog världens bästa men frågar du mitt ex så är jag nog stans skitstövel!

Skit samma, jag är född av en far som åkt hoj sen innan jag föddes och en mor som först hängde med raggare vid korvkiosken och sen avancera till hojvärlden! Jag börja köra hoj när jag var 16 och har kört sen dess! Så kort o gott, jag har det i blodet!

Född i stockholms norra förort men har bott på ett gäng olika ställen, allt från hemorten till södra sidan av stan, city och ända bort i Gävle! Jag får krupp när nordanvinden blåser!

Jag är helt ny på HD men inte med HD världen! Min tjej står bakom mig i mitt livsval, för jag lever för det här utan tvekan! Livet utan två hjul upplevs bäst på antidepresiva! Jag lever inte för att jobba jag lever för att må bra och det gör jag på två hjul ihop med min familj! Så mår jag bra mår min omgivning ännu bättre thb;

Jag bär inga färger, idag. Vad framtiden sen utvisar får vi vänta och se! Tålamod är en dygd, öl är en bryggd! Det jag skrev inledesvis är inte helt osant! Jag är jävligt hård med vem jag släpper in i min omgivning! Bränt barn luktar illa, jag stinker! Men utan att måla upp mig själv som satan i förklädnad eller klä mig i för stora kläder, jag lever efter två motton som trotts allt hjälpt mig jävligt långt! Ab Imo Pectore, av hela mitt hjärta! Jag gör inget halvhjärtat! Samt, behandla mig med den respekt jag förtjänar och jag blir din bästa vän, trampa mig på tårna och jag stampar ner dig i backen! Sen har jag förvisso "All 4 one, 1 for all" tatuerat runt bröstet och ryggen, men det är mer en livsfilosofi på vilka jag släpper in i min närhet!

Med dessa ord avslutar jag denna bok och sen får var o en tolka orden fritt! fu:

ElMilagro.
2011-03-18, 23:10
Du bär inga färger? Jaja....Välkommen! Att du ska ha en bobber gör du rätt i iallafall! thb;

Hagis
2011-03-18, 23:44
:) Som sagt, öl är en bryggd! Men jag tackar! :)

Norrland
2011-03-18, 23:58
vic; Tjena grabben o välkommen hit det blir nog bra ska du sethb; Speciella är vi nog alla på ett eller annat sätt wa; Men man ska aldrig ta skit å sen ska man stå för sin tro om de sen e rätt eller fel, skit samma bx;

Hagis
2011-03-19, 01:01
norrland:
Jag bugar och bockar! Rock n roll och må våren komma inom kort! :)
skål...

Bikebandit
2011-03-19, 01:30
Great intro thb; Welcome to the forum Hagis..e;

Hagis
2011-03-19, 10:23
Great intro thb; Welcome to the forum Hagis..e;
Tackar :)
Ser fram emot den här säsongen som fan! Mycket nytt folk att träffa över hela landet så det ska bli jävligt skönt att få sätta sig i en egenägd sadel utan att behöva stå hela sommaren i garaget :D Så håll kaffebryggarna varma och ölen kalla ;)

admin
2011-03-21, 19:15
Snygg presentation Hagis! Hoppas vi bara på att du får till ett åk snart ;)

Norrland
2011-03-21, 19:18
Jag kollade blocket o det finns många fräcka sportsters där

Hagis
2011-03-22, 10:13
Jag tackar admin! Ja det verkar som att det blir en hoj i 45 000 kr klassen, har inte råd med mer i år!
norrland, har sökt med vacumdammsugare och hittat ett par så vi får se. Men jag har goda nyheter men dom är inte aktuella förens till nästa säsong i så fall, men då blir det något i stil med detta utöver en billigare 883a i år

http://www.blocket.se/orebro/Harley_custom_32561813.htm?ca=11&w=3

då får frugan ta över 883an första året och köra in sig. Sen kommer den stå som prydnad och byggprojekt e;

admin
2011-03-22, 10:27
Du hittar bra objekt för 45.000,- Sen är det bara fantasin som sätter gränserna. OM DU KAN. FÖRSÖK hitta en 1200 Sportster, kan vara konverterad eller borrad, men det är väldigt stor skillnad på vridet!

Du kan ju naturligtvis konvertera själv, kostar runt 5-8000,- plus en helgs arbete.

Hagis
2011-03-22, 15:01
Ja målsättningen är att hitta en färdig konverterad 1200 och gärna med flyttade pinnar, då är det bara styret och sadeln kvar att ge sig på. Men sen får jag se, som det ser ut så tar jag ett lån nästa år som även kommer täcka en ny hoj. Då får frugan ta den jag köper i år, köra in sig på den och spara till en egen för min första pärla ska stå som prydnad i sinom tid!

Jason Brack
2011-03-22, 15:59
Såg en sportster -84 i MC-börsen för 40 000:-

Länk: Röd sportster (http://www.mc-borsen.se/mc-2/harley-davidson-sportster-1008321.html)

Hagis
2011-03-22, 22:14
Jason Brack.
Ser bra ut! Tack för länken och till er alla, tack för att ni tar er tid!thb;

Hagis
2011-08-21, 14:13
Det är i morgon exakt 5 månader sen jag skrev sista inlägget i min egen presentation, tiden går fort när man har roligt sägs det och jag vågar inte annat än hålla med!

Nu har jag min 883a, den var tyvärr inte konverterad men det är något jag löser nästa vinter, denna vinter kommer jag bygga på det estetiska! Jag har helt enkelt inte råd att både konvertera den och byta tank, skärmar, bakfälg och rejka gafflarna och allt det där små pulet med byta blinkers osv.

Det vart lite senare än väntat, att hojen stod i garaget! Så jag kommer nog köra denna hoj i två säsonger och sen köpa mig något större. Vi får se helt enkelt, det beror på hur nöjd jag blir med bygget och trimmningen! :)
Jag vill egentligen bara tacka alla som är här för er hjälp längst vägen och det är jäkligt skönt att det är så harmoniskt här på forumet! Man kan verkligen fråga vilken fråga som helst och man får bra svar utan att någon petar en i sidan och dumförklarar en!

Stort tack allihopa, ses på vägarna nästa år

robbbull
2011-08-21, 19:58
vc;

Norrland
2011-08-22, 08:05
po; Det är klart att men försöker hjälpa till thb; Lycka till med sporren och kolla vad det skiljer mellan hel o halvförsäkring! jag tror inte det skiljer så mycket men vid en olycka kan det vara värt varenda kronarnt;

Hagis
2011-08-22, 09:39
Jo det har du förvisso rätt i. Tackar för era tips :)

xbones
2011-08-23, 21:04
Grattis Hagis till hojen:thumbs up smiley: