handdator

Visa fullständig version : HUR FAAN KÖR DU??

gasselurra
2012-01-09, 20:16
MPD;

Tänkte bara kolla lite med er på forumet hur ni kör, aktiv körning, cruisar :cool:mest runt och fiser lite, eller står på som det vore er sista stund.

Har själv en förmåga att köra alldeles för fort när jag kör ensam, men anpassar mig snabbt när jag kör i grupp.

Så med andra ord HUR FAAN KÖR NI?

chrille64
2012-01-09, 20:23
Huvudsaken att man kör hoj och inte åker hoj ;-). jag kör aktivt och det samma som du gasselurra, oftat över vad skylten visar. Men det skyller jag på att jag inte vill ha bilister som ligger en meter från bakskärmen. men om man kör i grupp så anpassar man ju sig.

robbbull
2012-01-09, 20:33
Så man gärna vill trimma mitt i sommaren:I:

xbones
2012-01-09, 22:23
Ensam ganska aktivt.Med frugan på lite lugnare.Med grupp som gruppenMPD;MPD;MPD;MPD;MPD; Inom klubben är det roadcaptain som bestämmer takten.

Bjäder
2012-01-09, 22:54
Jag tror att xbones fick till ett jävligt bra svar. Det stämmer nog på de flesta

xbones
2012-01-09, 23:35
Jag tror att xbones fick till ett jävligt bra svar. Det stämmer nog på de flestathx;

Bikebandit
2012-01-09, 23:53
Defensiva http://bbs.roddenberry.com/images/smilies/SHIELD.gif och med min hjärna påslagen !!

custombike
2012-01-10, 04:27
Ofta, mycket och lite för fort, hamnar
runt 150-160 med min Nighttrain. Kör ganska mycket ensam.

Dirtbrother
2012-01-10, 08:24
Snabbare än snuten hahaha!

Benny
2012-01-10, 09:01
Jag kör ofta längre och på trevligare vägar än vad som är tänkt, man får se mycket fint av Sverige om man som jag ,inte ens har ett dåligt lokalsinne utan snarare inget alls.

hittills har jag alltid kommit fram

ViLa
2012-01-10, 17:49
Ofta för fort men alltid defensivt.

Jag tar plats och visar öppet mitt missnöje med blinda bilister eller muppar som vill ligga och borra en i röven.

Kör ofta själv men gillar att åka i grupp om det är en kompetent RC som styr och inte fittkör(pardon my french :) )

Gillar mest att gasa runt utan mål och stöta på en Rod som vill ansluta för dom pöjkarna gillar att dra i rullen :)

Whiplash
2012-01-10, 17:51
O
Gillar mest att gasa runt utan mål och stöta på en Rod som vill ansluta för dom pöjkarna gillar att dra i rullen :)

Det löser vi till våren.:)

eppern
2012-01-10, 17:58
full throttle

ElMilagro.
2012-01-10, 18:40
Ensam och glider. Njuter, lyssnar och känner motorn. Helt blank i skallen. Men ibland får man ju ett ryck!! yp;

(Tok-körde gjorde man förr! KTM 900, Honda CBR 900)

ViLa
2012-01-10, 18:41
Det löser vi till våren.:)
Hell yeah!

Blev lite besviken nu i somras eller ja i slutet av den.
Kommer själv från tunneln och drar mot backaplan och ser en muscle som ska ansluta via E6an, jag ser att han hör och ser mig,jag börjar busköra men hänger han med??
Nope.....................disappointed!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!

alfg
2012-01-10, 21:11
Ensam eller med frun bak. Ca tusen mil / år, mest på småvägar. Ibland lite för fort (= engagerat!), men oftast lungt.
Försöker att inte reta upp mej på klantiga bilister, men visar vad jag tycker om dom håller b*g-avstånd eller när mötande genar i kurvor.
Kör ofta utan bestämda mål, väljer höger/vänster eller rakt femtio meter innan korsningen och ser var jag hamnar.
Första turen 2012 företogs i fredags, 6/1, snacka om tur med vädret!:D

Hagis
2012-01-10, 21:56
Beror på vädret och humöret! Kör jag själv och solen skiner och jag vill ha lite fart o fläkt i livet så blir det lätt det dubbla på småvägarna i skogen (där ingen bor givetvis) I pack så följer jag bara tidens tempo.... Men jag kan samtidigt bara känna för att lägga mig i vänsterfilen på E4an i 70i på 110 sträckorna :D King of the road... hehe

pidde
2012-01-10, 22:07
Jag brukar inte skryta men 50 mil i somras blev det säkert.

Axman
2012-01-10, 22:36
Aktivt men relativt lugnt/defensivt. Efter olyckan är jag lite kurvrädd på okända vägar vilket är skitjobbigt.

Brandis
2012-01-11, 09:36
Jag har plockat upp och ihop allt för många MC-åkare för att på eget bevåg ta allt för stora risker och chansningar. Medtrafikanter = potenta våldsverkare på oss hojfolk!
Sedan åker man ju inte på en "Donations hoj"....... Det härligt att rulla vajer men man får vara riskmedveten!
Trafiken och vägens beskaffenhet får bestämma körningen för mig!
Åker man med flera, rättar man in sig i ledete;
/Brandis

sedaii
2012-01-11, 19:53
Jag kör oftast om ;)

Kör 7-8 000 mil bil/ år, så älskar att kunna köra om vid köer (med hojen), och som tur är finns det ganska ofta ngn bilist som försöker stänga en, så man får öva reaktionsförmågan lite.

CC10
2012-01-11, 20:07
Jag kör som folk, om jag får säga det själv...hon där bak kan ha en annan åsikt ibland. Gillar att gasa när jag är på det humöret men ligger lika gärna och glider fram i 70 på någon krokig väg och bara njuter.

Skuggan
2012-01-11, 21:56
Glider oftast lugnt och sansat (70-90), med världens största leende under buffen!

jale
2012-01-12, 08:39
Jag kör nog väldigt varierat. Gillar att dra i kurvorna så mycket det går där det är fri sikt etc, kör något lugnare med spättan bakpå och när vi gruppkör så blir det som RC bestämmer. Gillar också att glid runt och rensa hjärnan. Kör defensivt i den meningen att jag ser alla andra trafikanter som potentiella idioter och jag har sett så många aniktsskador ( och annat ) att där vill man inte hamna....
men så klart att tjusningen med hojåkning är flytet, draget i kurvorna, accet .. mm
Bilister ska man varken ha framför sig eller nära bakpå, de kan närsomhelst göra något vettvilligt tokigt, kanske ska de äta banan, pudra näsan, vända tidningsblad, leka polis eller f-n vet vad ... bilister ska man antingen köra om så fort man kan eller dra i från ...
Köra ! hoj och njuta är vad som gäller.

Pontus
2012-01-12, 09:10
Kör alltid defensivt men aktivt och förutsätter att alla andra i trafiken är idioter, förutom ens fellow bikers.

Har en förmåga att vilja gasa lite för mycket. Detta gäller både bil och hoj men har nu familjen i tanken när jag kör så det blir ingen idiot körning.
Men om vädret, vägen, avsaknad av medtrafikater mm faller in så händer det att gashandtaget slår i botten. :D

Jag kör ju trots allt en Nightrod Special, aka HD highspeed edition. :cool:

Järnsporre
2012-01-12, 10:39
Alltid med ett leende!! och nästan bara för att jag kan och vill, mao hellre en sväng efter jobbet istället för till och från. Helst utan mål och gärna omväg med tält och sovsäck. Gärna i grupp men ser solokörning som lite lyx.

Stefan
2012-01-15, 10:36
Ensam och glider. Njuter, lyssnar och känner motorn. Helt blank i skallen. Men ibland får man ju ett ryck!! yp;

(Tok-körde gjorde man förr! KTM 900, Honda CBR 900)

Instämmer! thb;