handdator

Visa fullständig version : Från Big twin till Sporre



salami_harley
2011-12-20, 12:26
Hej alla glada

Höll tidigare till på Harley-Portalen lite sporadiskt, men upptäckte detta forum nyligen. Nivån känns helt rätt och forumet är levande.

Är själv en medelåders gubbe som har kört en Dyna i fjorton år och haft skoj med den. Var helt övertygad om att jag i framtiden skulle grensla en Roadking eller Electra med packväskor och hela fadiruttan, åka igenom Europa m.m. Insåg efter ett tag att det aldrig kommer vara min grej. Missförstå mig rätt, jag älskar att köra hoj. Men allt för många andra intressen gör att tiden till att nöta sadel blir begränsad. Jag gasar till och från jobbet i ur och skur, drar iväg på en härlig kvällstur för att rensa hjärnan ibland, thats it.

När sedan gamla bettan började kännas lite trist så började tankarna på en ny hoj komma. Gillar bobberstuket som fan men är inte mannen att fixa det själv därför gick jag bytte in min Dyna mot en Sportster 48. Det blir alltså en nedväxling i storlek på hoj men jag tror att den kan bli kul att busa runt på.

Tack för ordet.

robbbull
2011-12-20, 12:30
Välkommen!Bra byttthb;

Ozzy
2011-12-20, 12:41
Välkommen!

Fonve
2011-12-20, 12:54
Välkommen hit! Du kommer trivas, det är jag säker på! cheer

Stefan
2011-12-21, 00:26
Välkommen

admin
2011-12-21, 10:34
Välkommen! Jag gjorde en likande manöver. Från Dyna UPP till en Sportster ;)

Pontus
2011-12-21, 10:44
Välkommen.

JohnnyRocker
2011-12-25, 02:09
Välkommen Salami_Harley!
Kan lätt förstå och ställa mig bakom dina val, även om jag inte kan skiljas från en vän för en annan, ännu iaf. Här på HF finns en härlig stämning, massor av kunniga Harley-bikers som delar med sig av stort som litet, prova ska du se. Men ge inte upp drömmarna om längre resor på hojen, det är ju i medelåldern man ska öka takten i livet thb;

"A Harley gives a man over 50 a reason to go dressed in black leather and race hell" ro;

Noyen
2011-12-25, 08:12
Välkommen,känner igen detta med flera intressen.