handdator

Visa fullständig version : Din hoj, en keeper?



admin
2011-12-17, 18:04
Harley har en stor fördel, man kan bygga om hur mycket som helst. Oavsett om man har en 1942 eller 2012 års modell.

Hur ser din situation ut, din nuvarande hoj, är det en "keeper", dvs, tänker du behålla den ett bra tag framöver och bara bygga vidare på den?

Bratpakk
2011-12-17, 18:13
Ha ha ;) Förra hojen var just en 1942:a nuvarande bygget blir en 2012:a...
Har haft 16 hojar på 16 år..... Vågar aldrig säga att jag ska behålla en hoj.....
Men visst, bygger ju nu en kraftfullt trimmad, stelbens sportster.... kan ju inte bli bättre... cheer

ViLa
2011-12-17, 22:09
Idag transporterade jag hojen till meken som fick jobbet och mitt fulla förtroende.

Massa annat godis ska på så ja fläskisen är en given keeper....

Blir inget byte av Harley utan det kommer snarare bli en till.

Jag älskar min Harley

xbones
2011-12-17, 23:24
Behåller o ska bygga om den bit för bit.

JohnnyRocker
2011-12-18, 01:57
Behåller utökat med en till idag, behåller bägge, bygger om en i taget så man alltid har ngt att åka på

Stefan
2011-12-18, 12:33
Behåller och fortsätter bygga

Lars Nilsson
2011-12-18, 13:20
Just nu får man ju inget för sin gamla hoj och den har ju ändå ett värde för mig.
Jag har inte råd att byta hoj nu, och det finns egentligen ingen anledning förutom att den känns rätt färdig nu...
Visst finns det tankar om vidare förädling, men det får man ta eftersom.

admin
2011-12-18, 13:31
Nej, det där med att tjäna pengar på sina byggen/hojar är nog ett minne blott.

JohnnyRocker
2011-12-18, 13:44
Nej, det där med att tjäna pengar på sina byggen/hojar är nog ett minne blott.

Håller med, man måste vara så djävla balanserad, modda lagom o rätt om man skall styras av "Mamon", man får nästan aldrig igen stålarna men de var väl inte syftet heller, eller? Enligt Maslows behovshierarki så är det högsta steget Självförverkligande, så go for it!D; Mat för dagen är steg ett, (Pengar=mat).

Noyen
2011-12-18, 16:58
Vet faktiskt inte hur man gör med hojen framöver,det optimala vore att ha råd med en till.
Dynan är kanon att åka på men personligen tycker jag det äldre chopper stuket ( ung som Bågings frus hoj )
är mer äkta på nåt vis.TC är ju kanonbra men ack,ack så vanligt.

Panna/Shovelhead (och äldre) är snygga motorer med känsla,det tycker jag de nyare hojarna totalt saknar.Men
de är ju bekväma att åka på och kräver mindre service.Saknar shovlarna ibland faktiskt.Vi får se :cool:

Sanniz
2012-07-03, 09:17
Min Sportster byggdes ju om till trike för ca 1-2 år sedan... Men tanken är, att jag skall gå över till tvåhjuling. Och då har jag redan utsett drömhojen, som inte är en sportster.
Frågan är bara, exakt när jag skall försöka sälja min sportstertrike, inte om. ;)

slycke
2012-07-03, 12:25
Jag har genom hela livet haft svårt för att behålla just motorcyklar och bilar, dom rinner igenom och byts titt som tätt :D

Christer
2012-07-03, 20:04
Behålla och förädla

Adrenaline
2012-07-03, 20:48
Jag har genom hela livet haft svårt för att behålla just motorcyklar och bilar, dom rinner igenom och byts titt som tätt :D

Ooh så jag känner igen mig. Det brukar bli ett byte om året ca. Men nu har jag faktiskt behållt min shovel över ett år. Hurrraaa!
Om än den ligger på blocket, så om den nu stannar så lider jag ju inte över det. Då har jag nått att göra över vintern lixom ;)

CC10
2012-07-03, 21:13
Har oxå svårt att behålla hojar eller bilar en längre tid, har haft hojarna i snitt 2 år men den här ska jag ha lääänge, sa visst så om den förra oxå men den här gången så.....har snart haft den i 2 år;) börjar likna personbästa

cybercount
2012-07-03, 22:35
Tycker jag hittat helt rätt med min FXDWG men har lite planer för den :-)

Lasse.S
2012-07-03, 22:43
Jag har sagt många gånger både med bilar o hojar att just den här skall jag ha länge, runt tre år brukar det bli sen vill man ha något annat..får se hur det blir denna gången

stroker49
2012-07-03, 23:24
Har haft min Shovelelectra i 24 år, får nog vara kvar ett tag till.

John Brandt
2012-07-04, 02:58
Älskar min hoj, kommer spara till motoruppgradering i framtiden (there's no replacement for displacement..) och såklart småändra saker då o då :)

Skuggan
2012-07-04, 10:19
Jag har genom hela livet haft svårt för att behålla just motorcyklar och bilar, dom rinner igenom och byts titt som tätt :D

Kändes som jag skrivit det där själv hehe, precis likadan. Det är kul att byta helt enkelt!

KeepOnDreamin
2012-07-04, 15:58
Jag har delat liv med min senaste i fem års tid. Som det ser ut nu så kommer den nog få stanna lite till och ev. få sällskap. Beror lite på hur seriösa frugans funderingar om en egen verkligen är. Den som lever får se även om jag gör mitt bästa för att knuffa på åt rätt håll :D

eppern
2012-07-04, 22:18
Jag har genom hela livet haft svårt för att behålla just motorcyklar och bilar, dom rinner igenom och byts titt som tätt :D

lil reaper, the bobber is 4 sale