handdator

Visa fullständig version : Min Fatbobs förvandling till en busdyna del 1



ViLa
2011-12-15, 20:53
Yoohoo people!

Grisen är i säcken mina vänner. e;

Blir ett 106" kitt(enkelt uttryckt) som ska installeras under vinteridet.
Samt progressivt både fram och bak och jagar frenetiskt efter en True-Track.
Jag fick in 4 olika anbud som alla va otroligt bra men valet föll på dom som kunde svara på mina troligtvis dumma frågor.

Mer info kommer om fläskisen och vem som fick förtroendet att ta sig an min pärla efter helgen.

Ps. Blev lite lättare att va sjuk nu :D

admin
2011-12-15, 21:05
Grattis! Blir den klar till helgen? :D

ViLa
2011-12-15, 21:14
Grattis! Blir den klar till helgen? :D
Tackar :D

Hahaha i wish :)

Nej transporten sker på Lördag.

Och jag har en del andra idéer som jag gärna vill diskutera med the man som ska ta tag i allt.

Så efter helgen har jag fullständig redovisning på updates till min pärla.

Godiset i motorn vet jag om men du får hålla dig till efter helgen :D

JohnnyRocker
2011-12-15, 21:30
....... jagar frenetiskt efter en True-Track .... svara på mina troligtvis dumma frågor .. :D

Ursäkta min nyfikenhet o okunnighet, Fläskis Master, va e en TT? frv;

ViLa
2011-12-15, 21:32
Ursäkta min nyfikenhet o okunnighet, Fläskis Master, va e en TT? frv;

Jag visste inte heller va det va så inget att skämmas för.

http://www.true-track.com/index.html

ViLa
2011-12-15, 21:33
Fan refererade du precis till mig som Fläskis Master thx;

JohnnyRocker
2011-12-15, 21:44
Absolut! Varsågod :) sanningen är att jag haft lite dåligt samvete eftersom jag i en annan tråd lovade köra åttor runt dig med en sporre! Är jag förlåten nu, vill inte ha Bad Karma liksom ha;

Axman
2011-12-15, 21:52
Skall du gå så hårt in så skulle nog en fork stabilizer vara bra med. Har en kurva här hemma med en puckel där man känner att det hade varit bra =)

JohnnyRocker
2011-12-15, 21:56
True Tracker verkar ju helt rätt, gaffelstab också, såg att de har julerbjudande på hemsidan. ViLa tar du hem själv eller fixa moddaren det åt dig?

ViLa
2011-12-15, 22:04
True Tracker verkar ju helt rätt, gaffelstab också, såg att de har julerbjudande på hemsidan. ViLa tar du hem själv eller fixa moddaren det åt dig?

Tänkte kolla om jag hittar nån i Tyskland tack vare EU skiten men om det inte går så blir det US trade via syrran men hörde att bike trollhättan har installerat åt nån här på forumet.

admin
2011-12-15, 23:41
TT kan jag köpa men gaffelstabilisator på de nya 49mm gafflarna. Inte alls. Har testat på Dyna 2007, märkte inte ett skit mer än att det blev fult och klumpigt, mina fem öre. Köp progressivt fjäderkit istället. Där märker du skillnad, alt styrdämpare.

ViLa
2011-12-15, 23:50
styrdämpare?

Progressiva både fram och bak ska på.

admin
2011-12-15, 23:53
styrdämpare?

Ja, kommer från cross och sporthojvärlden, gör styringen trögare, ställbar för att undvika vobbel och fladder.
Öhlins är stora inom dessa. Numera är många av dessa elektroniska.

https://www.denniskirk.com/dk/product_images/ds/600pix/ds221908.jpg

http://www.wwag.com/step/610/42183.jpg

ViLa
2011-12-16, 00:13
Skall du gå så hårt in så skulle nog en fork stabilizer vara bra med. Har en kurva här hemma med en puckel där man känner att det hade varit bra =)
Tanken slog mig men tror inte det gör nån större skillnad.

Men jag kan ju ha fel :D

admin
2011-12-16, 00:16
Kör progressivt fram och bak, så har du löst en hel del. Den blir ju såklart lite stötigare.

ViLa
2011-12-16, 00:18
Ja, kommer från cross och sporthojvärlden, gör styringen trögare, ställbar för att undvika vobbel och fladder.
Öhlins är stora inom dessa. Numera är många av dessa elektroniska.

http://www.wwag.com/step/610/42183.jpg

Hahaha självklart bild på en sporrrrre ;)

Nej en sån blir det inte.

Del 1 är motor och fjädrar samt TT

Undrar hur många delar det blir :D

ViLa
2011-12-16, 00:21
Absolut! Varsågod :) sanningen är att jag haft lite dåligt samvete eftersom jag i en annan tråd lovade köra åttor runt dig med en sporre! Är jag förlåten nu, vill inte ha Bad Karma liksom ha;

Inga problem vettu.

Racear dig när du vill om jag är i 99 land :D

JohnnyRocker
2011-12-16, 00:36
Med respekt för Admins empiriska erfarenhet och den totala avsaknade av detsamma hos mig själv måste jag ändå framföra mitt högst hemsnickrade resonemang, e beredd o tacksam för klargörande från någon av de auktoriteter på området som kan hjälpa till.
Metafor:
Är inte wobbel som en ostämd gittarsträng som svänger i otakt, och är inte styrdämpare som att sätta på sig hörselskydd, otakten är kvar men man hör den inte. Gaffelstabilistator å andra sidan vore som att sätta fingret mitt på gittarsträngen, då kortas svängningarna, vilket minskar effekten läs: den faktiska wobblingen, av sväningarna.

Som sagt är detta bara mina amatörmässiga funderingar men det vore bra att förstå om det är värdelöst med den ena eller den andra antiwobbel tbh.

JohnnyRocker
2011-12-16, 00:43
Inga problem vettu.

Racear dig när du vill om jag är i 99 land :D
ro; måste bara hitta till 99 land, var e de?Smoke

admin
2011-12-16, 00:44
ro; måste bara hitta till 99 land, var e de?Smoke

Ryktena säger Stockholm: 99:or för de är inte helt 100.... ;)

JohnnyRocker
2011-12-16, 00:48
Ryktena säger Stockholm: 99:or för de är inte helt 100.... ;)
LM; det brukar hjälpa när man ska racea LM;

ViLa
2011-12-17, 23:22
Ok min vänner idag så kom pärlan på plats.

Uppdraget att modda motorn gick till MEK1 som har mitt fulla förtroende.

Angående fjädringen så skulle vi ta det när motorn va klar.

Tips på fjädring fram resp. bak om man vill gå hela vägen så att säga uppskattar jag :)

Jag får helt enkelt känna på fläskisen efter fjädrings modden och utvärdera ett TT som jag i så fall får inhandla på plats over there nästa höst.

En del godis och en del avskyvärda saker ska på plats med tanke på hur fläskisen ska brukas.

/FläskMaster

Axman
2011-12-18, 10:59
Du kanske skulle höja den aningen? Den är ju lite lägre än normalt för en dyna, och en lätt höjning av fjädringen borde ge god effekt i kurvorna. Mittmonterade fotpinnar är definitivt en fördel om man skall få mer aktiv körning, men det funkar rätt bra ändå.

ViLa
2011-12-18, 11:25
Du kanske skulle höja den aningen? Den är ju lite lägre än normalt för en dyna, och en lätt höjning av fjädringen borde ge god effekt i kurvorna. Mittmonterade fotpinnar är definitivt en fördel om man skall få mer aktiv körning, men det funkar rätt bra ändå.

Fick info av vår kära admin att det är 12" längd på bakdämparna så jag tänkte 12,5" 412or eller kanske 13" 440 heavy.

Den lilla höjningen borde räcka,eller?

Jag har kanske skrapat i en 5-6 med original dämparna och jag laddar på bra i vissa snabba partier.

Va tror du om den valda höjden 12,5" eller 13" ?

Och när det gäller mitt monterade pinnar så finns det inte pga min längd, jag tycker orig. framflytten känns som mitt monterade pinnar.

Axman
2011-12-18, 12:07
Har sett på amerikanska forum att många bytt till 12.5 med gott resultat och jag tror jag läst om en som körde högre än så för han körde mycket aktivt. Dock så får du ta hänsyn till att du får höja fram med då så vitt jag förstår. Du behöver noga kolla med någon som kan eftersom du förändrar egenskaperna hos hojen när det gäller styrning osv.

Förstår att du hellre har framflyttade så som det är, men det ger en väääldigt stor skillnad i kontroll. :) Men man kan genom att luta sig nå bra resultat ändå!

ViLa
2011-12-18, 12:18
Har sett på amerikanska forum att många bytt till 12.5 med gott resultat och jag tror jag läst om en som körde högre än så för han körde mycket aktivt. Dock så får du ta hänsyn till att du får höja fram med då så vitt jag förstår. Du behöver noga kolla med någon som kan eftersom du förändrar egenskaperna hos hojen när det gäller styrning osv.

Förstår att du hellre har framflyttade så som det är, men det ger en väääldigt stor skillnad i kontroll. :) Men man kan genom att luta sig nå bra resultat ändå!

Jo höjer jag lite bak så måste jag pula till det framtill också men det kommer inte bli nån dropin kit eller så utan jag kommer gå hela vägen med framfjädringen.

Men som sagt den diskussionen tar MEK1 och jag när motorn är klar och vi ska bena ut vad som lirar fjädringsmässigt.

Såg en lösning på en framdämpare(mot vobbel) som du nämnde när jag var i Lidköping igår och jag tycker att det känns mer som show än go så att säga.

Tycker framgaffeln är bra och stabil på fläskisen men som sagt mycket vill ha mer :)

Axman
2011-12-18, 12:43
Låter riktigt bra, du får skriva vad du kommer fram till för det är något sådant jag gått och drömt om länge i fjädringsväg. :) Håller med om att det inte är en särskilt nödvändig grej. Enda gången jag upplevt att den skulle kunnat göra nytta är en kurva här hemma där man ligger i ca 70 km/h och nästan skrapar i. Då blir det en puckel på vägen där jag tror att jag känner hur gaffeln vrider sig mer (eller ja, åt motsatt håll som jag svänger) än styret.

JohnnyRocker
2011-12-18, 12:57
17 december 2011 går till historieböckerna, ViLa!vc;
Låter som du har fått bra ordning på prioriteringarna, med Mek1 hjälp. Hoppas du återkommer med tankarna kring TT när o om det blir aktuellt, kollar runt lite för info också.

Lite inside från 99 land - hämtade min florett igår också, som Zorro skulle sagt. Var vill du helst ha Z:at, ViLa? bx;

Undrar fortfarande om detta med gaffelstab, har de ngn funktion mån tro, snackade ni något om det igår?

ViLa
2011-12-18, 13:11
Mitt Z:a vill jag ha på skinkan som är ledig för den andra är brännmärkt med S&S loggan :)

Gaffelstag vill jag gärna ha lite mer kött på benen om det va ingen vi gick in på men såg en gaffeldämpare igår på en dyna och blev inte impad :( undrar hur effektivt det är när det gäller?

Harley Davidson FatBob,blowing away Harley sportsters since 2012 :)

JohnnyRocker
2011-12-18, 13:19
Tror att det står utom tvivel att de som kör Trackrace i US använder styrdämpare, hittade nr1 av McM 1991, om 883XR storz den har styrdämpare, det är liksom garantie för att det är funktionsbetingat, men det ser ju för d..t ut, men ska kolla admins tips om Öhlins kan ju va ngt.Snow

ViLa
2011-12-18, 13:31
Tror att det står utom tvivel att de som kör Trackrace i US använder styrdämpare, hittade nr1 av McM 1991, om 883XR storz den har styrdämpare, det är liksom garantie för att det är funktionsbetingat, men det ser ju för d..t ut, men ska kolla admins tips om Öhlins kan ju va ngt.Snow
Kan hålla med dig dig när det gäller Trackrace men ärligt talat hur ofta är du ute på bana med din Harley.........

Shit glömde av mig totalt att du kör en sån halv harley :) så du kanske rastar din på banan mer än jag gör.

en annan måste ja baxa runt 100kg+ hoj i chikanerna och snäva snabba partier.

Lars Nilsson
2011-12-18, 14:51
Det är ju så att om man kommer för fort in i en kurva så måste man kunna luta lite extra.
Finns inte den möjligheten e man till råttorna.
Jag drog upp ljuddämparen för just den saken skull.
Inget ska skrapa i vid normal körning.
Att höja hojen bak är helt fel eftersom man sabbar försprånget då, även om man skulle höja den fram med.
Tyvärr admin så måste jag rätta dig; progressiva fjädrar är inte stötigare!
De börjar mjukt och styvnar upp progressivt så stötarna tas om hand på ett mer kontrollerat vis.
Alla fjädrar borde vara progressiva.

JohnnyRocker
2011-12-18, 15:06
Shit glömde av mig totalt att du kör en sån helt otroligt ball harley så du rastar din bannan mer än jag gör Helt rätt riktig cheer magnet! har inte gjort det med en HD förr men man måste ju medverka i evolutionen annars förstår jag inte varför man döpt rovan till Evo.


Jag drog upp ljuddämparen för just den saken skull.
Inget ska skrapa i vid normal körning Polaren Bear har en Night Train å han kör verkligen tufft, har svetsat sin trans ett par gånger, tar tydligen i före pinnar o rör :D

ViLa
2011-12-18, 15:40
Det är ju så att om man kommer för fort in i en kurva så måste man kunna luta lite extra.
Finns inte den möjligheten e man till råttorna.
Jag drog upp ljuddämparen för just den saken skull.
Inget ska skrapa i vid normal körning.
Att höja hojen bak är helt fel eftersom man sabbar försprånget då, även om man skulle höja den fram med.
Tyvärr admin så måste jag rätta dig; progressiva fjädrar är inte stötigare!
De börjar mjukt och styvnar upp progressivt så stötarna tas om hand på ett mer kontrollerat vis.
Alla fjädrar borde vara progressiva.

Så du tycker jag borde behålla org. höjden som är 12" bak på FB och rensa upp det som kan skrapa.

412 eller 440 bak?

Fram har jag fått 3 olika förslag men vill behålla org.höjden där med om jag kör org. bak.

Har du nån rekommendation?

Jag går gärna hela vägen om du förstår vad jag menar.

Jag skapar en del under min normala körning, men konstigt nog bara en gång på höger och 4 gånger med vä-fotpinne.

ViLa
2011-12-18, 15:45
Helt rätt riktig cheer Herlett ! har inte gjort det med en Herlette förr men man måste ju medverka i evolutionen annars förstår jag inte varför man döpt rovan till Evo.

:D håller med dig om namnet på rovan men evolutionen går framåt som TwinCam och Revolution.

Evon är bra inget att snacka om men dom andra 2 är bättre kanske lite känsligare men bättre.

JohnnyRocker
2011-12-18, 15:55
http://www.ohlins.com/Products/OwnersManuals/OM_07241-02.pdf

Kolla här finns mycket bra kunskap om dämpare (bak) men inget direkt om styrdämpare, kollar vidare.

Lars Nilsson
2011-12-18, 18:29
tjena Vila.
Jag hade kört med originalhöjden.
Fotpinnar är inte sååå farligt, de viker ju sig.
Det som är farligt är om det är fasta delar så det blir typ tvärstopp.
Kollade på PS sida nu och 970 verkade bäst, men av de 2 du sa så är ju 440 mer avancerad.
Men ingen av dem är ett dåligt val.

admin
2011-12-18, 18:38
http://www.ohlins.com/Products/OwnersManuals/OM_07241-02.pdf

Kolla här finns mycket bra kunskap om dämpare (bak) men inget direkt om styrdämpare, kollar vidare.

Kolla styrdämpare här. Läckra grejer till XL dessutom! Lite mer raceprylar.

http://www.storzperf.com/

ViLa
2011-12-18, 19:46
http://www.ohlins.com/Products/OwnersManuals/OM_07241-02.pdf

Kolla här finns mycket bra kunskap om dämpare (bak) men inget direkt om styrdämpare, kollar vidare.

Fina grejer det :)

ViLa
2011-12-18, 19:56
tjena Vila.
Jag hade kört med originalhöjden.
Fotpinnar är inte sååå farligt, de viker ju sig.
Det som är farligt är om det är fasta delar så det blir typ tvärstopp.
Kollade på PS sida nu och 970 verkade bäst, men av de 2 du sa så är ju 440 mer avancerad.
Men ingen av dem är ett dåligt val.
Tjohoo Lasse!
Ok då blir det så, så slipper jag fukka upp vinklarna och grundgeometrin på min fläskis.
Nej fotpinnar är inte farligt som du säger mer än att jag håller på att skita ner mig varje gång vänster klack tar i.(jo jag är lättskrämd)
Tack för tipset om PS ska nog skumma lite där med.

ViLa
2011-12-18, 19:57
Kolla styrdämpare här. Läckra grejer till XL dessutom! Lite mer raceprylar.

http://www.storzperf.com/
Klart jag kollar men har inte du en annan lista att jobba på? :)

Axman
2011-12-18, 20:17
Tecken på bra Fat Bob-förare är väl nedslipade klackar? (får jobba mer på mina)

admin
2011-12-18, 20:27
Klart jag kollar men har inte du en annan lista att jobba på? :)

Söndag, rast och vila.... :)

ViLa
2011-12-18, 21:01
Söndag, rast och vila.... :)

touché:D

JohnnyRocker
2011-12-18, 21:08
Kolla styrdämpare här. Läckra grejer till XL dessutom! Lite mer raceprylar.

http://www.storzperf.com/

Tackar, som du säkert förstår så är det bla här jag hämtat inspiration för valet av sportstern. Känns ändå som jag vill ha dämpare från Öhlins, skall kolla priser.

ViLa
2011-12-18, 21:19
Tecken på bra Fat Bob-förare är väl nedslipade klackar? (får jobba mer på mina)

Ok :) tack, men tankarna som far genom mitt huvud är faaaan vilken amatör du är som inte har koll på vinkeln/tempot i kurvan.

Eftersom jag aldrig kört annan vägmaskin förutom Harleyn har jag lite svårt med den lite snåla nedläggningsvinkeln eftersom jag är en skogsmulle från början och gillar att lägga ner crossen och spinna mig runt.

FatBoben är en annan femma eller rättare sagt 325kg fulltankad. :) inte fan lätt att spinna sig runt på en 5 öring :)

Provkörde en Victory Hammer S 107" med steg luft och buller i ett svagt ögonblick och jag kan säga att den hade jag slaktat med Boben som enbart hade L&B Rush då.

Skiter i vad alla olika nötter kör för hoj, har du ingen Harley finns du inte i min värld.

Angående det med klacken så tycker jag att din version låter bättre, vi kör på det :)

Jag håller er uppdaterade med moddsen men vet inte om jag vill avslöja allt.

vc;Fat Master blowing away sportsters since 2012vc;

Fan va jag älskar min Harley :)

sedaii
2011-12-18, 22:07
3449 ;)

admin
2011-12-18, 23:46
Tackar, som du säkert förstår så är det bla här jag hämtat inspiration för valet av sportstern. Känns ändå som jag vill ha dämpare från Öhlins, skall kolla priser.

Öfta är själva styrdämparen universal, oavsett om det är till en Yamaha R1 eller Harley Sportster. Det är fästena som är annorlunda, kolla med vår sponsor www.motospeed.se (http://www.motospeed.se), åf för Öhlins!

JohnnyRocker
2011-12-20, 10:34
kolla med vår sponsor www.motospeed.se, åf för Öhlins

Will do, thx;

ViLa
2011-12-23, 00:30
Söndag, rast och vila.... :)

Fredag imorgon, du har vilat hela veckan.

Din födelsedagspresent till mig blir att pm:a mail där jag kan gå loss.

Svara nu innan Söndag att det är vila :)

ViLa
2011-12-23, 22:19
Det lutar åt 412HD Helsvarta men är grymt sugen på ett par 440HD i svart.
Anledningen till att jag funderar på 412 är att dom är heltäckta och det ser najs ut men 440 är ju bättre.
Hmmm bra eller snyggt?

Nej då inte alls svårt att bestämma mig wa;

JohnnyRocker
2011-12-24, 12:15
God Hjul, +1 dag Old man!


ViLa: ... har jag lite svårt med den lite snåla nedläggningsvinkeln .... gillar att lägga ner crossen och spinna mig runt
Basic instincts Dude!


Angående det med klacken så tycker jag att din version låter bättre, vi kör på det
Dyna riders mäter klackslitage tillsammans, Sportster riders lol; ihop!


Fan va jag älskar min Harley
Vi också! vc;


Hmmm bra eller snyggt
Bra är snyggt, min röst på 440, vad händer med ditt försprång är det samma?
ro;

ViLa
2011-12-30, 20:02
Ok då kommer en update.

True-track beställd samt fjädrar samt dämpare bak allt givetvis i Heavy Duty utf.:D

admin
2011-12-30, 20:59
Gött. Det händer grejer.....vic;

Fick du beställa TT från USA?

ViLa
2011-12-30, 21:22
Gött. Det händer grejer.....vic;

Fick du beställa TT från USA?

Ja hela beställning är nu gjord och det ska skeppas till syrran.
Jag körde mamma och mormor till landvetter igår för dom ska fira nyår med det darkside :) av släkten.
Så jag högg som en kobra :)

Dom kör "julrea" på PS och man fick framfjädringen gratis vid köp av 440an
Fram blev det original höjd prog.HD
Bak 440orHD i svart 12"

Tror det kommer lira bra ihop med TT:n MPD;
Jag ville först ha 412an i Helcover svart HD men dom va restade och 2-4v lev.tid på och det går inte för mamma och mormor ska inte stanna så länge. :)

Och nyss blev det en FXDF Tri-bar. till min BigBob vc;

Fan va det sprang iväg i dollars :(

Och jag är inte klar än Snow

Resten av godiset på min BB ska inhandlas på snake nånting minns inte riktigt :)

ViLa
2011-12-30, 21:32
Mycket bra service av PS förövrigt.

Min första beställning va 412orHD(BLK) och framkit.

Fick ett mail 13min senare där dom upplyser mig om orderfördröjning på 412orna och jag fick möjligheten att logga in och avbeställa hela ordern(inom 1h) annars skulle den gå iväg.

Avbeställde och tänkte ähhh what the fu.... och drog på med 440or ist :D på en ny order. :)

Funkar kanon och dom drar inga pengar från kontot förrän dom skickar din order..

TT och Tri-bar körde jag via PP, smidigt :)

Från PS fick det bli med Visa.

admin
2011-12-30, 21:56
Smidigt... väntar på tre paket från USA. Men de syns inte för fem öre på posten.se trots att det är längesedan... ringde posten men de visste inte ett skit. De har väl jullov på tullverket. Brukar aldrig strula annars. Får avvakta lite till.

Fördel här med PayPal-betalning. Jag som köpare får alltid pengarna tillbaka om säljaren inte kan på visa leverans via Tracking ID eller annat bevis.

ViLa
2011-12-30, 22:08
Paypal eller ett kreditkort är säkrast på nätet.

Har erfarenheter av andra online "plånböcker" också men tycker mig ha fler val med PayPal.

Olika kort och olika adresser och valet är mitt vilket kort eller lev adress,funkar kanonthb;

Och givetvis anledningen du påtalar :)

Bikebandit
2011-12-30, 22:24
Alltid få mina pengar tillbaka när jag skickar mitt Pay up Pal också 3585 lol;

ViLa
2011-12-30, 22:35
Alltid få mina pengar tillbaka när jag skickar mitt Pay up Pal också 3585 lol;

:D:D:D:D

ViLa
2012-02-23, 13:47
Pappas delar är hemma vc;

4880

Fonve
2012-02-23, 15:04
thb; KUL!

Båging
2012-03-13, 21:00
S&S-loggan var rätt diskret.... du kan nog vara lugn ;)

http://www.mek1.se/misc/harley/IMG_1665.JPG

ViLa
2012-03-16, 04:23
Diskret? ja det är la det minsta man kan säga förutom.

Thank God for my BT.

JohnnyRocker
2012-03-16, 08:58
GP;

Halleluja, God is Good!

Skönt att något på den BTn är DISKRET lol;


ro;

Båging
2012-03-16, 16:02
Tomgången avslöjar kanske något ;) 1a start omappad.....
Jag tror nog att du hinner ta dej ner till Jönköping dock.... mappning asap ;)


http://www.youtube.com/watch?v=yMuXG3d3y8U

sedaii
2012-03-16, 18:07
Jäkligt dovt o gott ljud, ViLa ;)

ViLa
2012-03-16, 18:39
Jäkligt dovt o gott ljud, ViLa ;)

Yeahhhh man it gives me a hardon ;)

Fan Båging nu ska jag runka nonstop nu fram till dagen d..............................

@sedaii yup låter nog minst lika farlig som sporrarna :I:

JohnnyRocker
2012-03-16, 20:21
Hmm, får väl erkänna att man blir lite knäsvag, gillar rappet, låter power men den står ju still å låter, så på med sporrarna and buckle up cowboy, Yeaha po;

Fonve
2012-03-16, 20:25
Mamma mia!! ;)

Bikebandit
2012-03-16, 20:30
SAAAAWEEEEEEEEEEEEEET !!!!!!!!!!!

ViLa
2012-03-17, 09:19
Hmm, får väl erkänna att man blir lite knäsvag, gillar rappet, låter power men den står ju still å låter, så på med sporrarna and buckle up cowboy, Yeaha po;
GP;John the rock där fick du till det

Båging
2012-03-19, 23:09
Yeahhhh man it gives me a hardon ;)

Fan Båging nu ska jag runka nonstop nu fram till dagen d..............................

@sedaii yup låter nog minst lika farlig som sporrarna :I:

Huvva... det var mer info än jag behövde!! ;) :D :D :D

ViLa
2012-04-06, 23:27
Ok en liten update...

Hämtat monstret..:D

Körde hem från Båging förra Söndagen och har kört varje dag förutom idag då vädrets makter fick för sig att det skulle snöaSnow

Inget kul med en grovmappad HD så jag har bestämt mig för att panga av inkörningen kvickt.
Men har nu fått det jag vill ha och bättre ska det bli :)
Före och efter bilder på pimpningen kommer ni få.

Alla som jag körde med förra säsongen undrade om jag bytt system, nej då same same fick dom till svar.:I:
Tog en kort sväng med batten och han tappade hakan när jag drog i rullen och han satt på sin "buss", tror att han ångrar valet av hoj för dagen :) han skulle tagit choppern så kanske han hade hängt med.

JohnnyRocker
2012-04-07, 07:27
vc; Good Times Bro! Ser verkligen fram emot att se och höra Big Bob IRL. Ta`t lugnt under inkörningen, vill ju inte höra en massa ursäkter :I:

Tycker lite synd om Batten kan inte ha varit roligt för honom, men det finns hopp om han skaffar sig en sporre också. thb;

http://bigtwin.idg.se/2.2312/1.433456 ;)

ViLa
2012-04-07, 13:42
:) finns inga ursäkter hermano

Its make or break time :)

Bikebandit
2012-04-07, 19:29
Har jag missat något ... vad motor bygg valde du .. 103-107 .. kammar ?? bli intressant att se Dyno resultaten också D;

Detta är min 2007 96" SB med Sert, SE luftfilter och V & H Big Radius 2-2
5978

ViLa
2012-04-17, 18:03
Har jag missat något ... vad motor bygg valde du .. 103-107 .. kammar ?? bli intressant att se Dyno resultaten också D;

Detta är min 2007 96" SB med Sert, SE luftfilter och V & H Big Radius 2-2
5978

Kommer ett pm till dig m8.

Som allt annat vill jag hålla så mkt så möjligt för mig själv.
Du blir den 3e som kommer få infon och där tar det stopp.

Hermano rocker du får ingen info men du kommer få köra monstret när vi möts irl.

/ViLa smygarn

JohnnyRocker
2012-04-17, 20:07
vc; so; :cool:

ro; Hermano

ViLa
2012-04-22, 21:45
Ok nu har jag kört en del sen motor moddsen, OBS! Grovmappad men känner hur bra det kommer bli.

På samma sträcka jag körde på förra säsongen fick jag hålla igen men fick precis det jag ville ha, en körbar maskin.
En och annan plastraket har fått chocken vid rödljusen.

Ska bli kul att känna skillnad på originaluppsättning kontra PS,TT i komb. med motorn.

Sick-Boy
2012-06-02, 21:31
Vila var köpte du true tracken från?

ViLa
2012-06-02, 22:24
http://www.true-track.com/

Sen fick jag det skeppat hem av min svåger.(som bor i US of A)

Sick-Boy
2012-06-03, 00:15
ok , det finns ingen svensk återförsäljare?

ViLa
2012-06-03, 00:26
ok , det finns ingen svensk återförsäljare?

Inte som jag hittade och dessutom så ringe dom hem till svågern och systern för att bekräfta att det inte va en fejk adress(då jag handlade via paypal).

Vill du ha hjälp?

- - - Uppdaterad - - -

Har i nuläget bara motorn uppdaterad så jag är nyfiken på hur stor skillnaden blir när allt annat ska på vc;

Sick-Boy
2012-06-04, 22:33
Ja kanske , hur mycket kostar det hemma i sverige och ungefär hur lång tid tar det?
Sedan läste jag på deras hemsida att man inte skulle montera kitet på en sänkt hoj , sänka vill man ju thb;

ViLa
2012-06-04, 22:44
Ja kanske , hur mycket kostar det hemma i sverige och ungefär hur lång tid tar det?
Sedan läste jag på deras hemsida att man inte skulle montera kitet på en sänkt hoj , sänka vill man ju thb;
Om du menar TT så va jag meveten om ajbaja sänkning.
Men jag prioriterar en körmaskin.
300$ någonting i staterna men slapp frakten som tog ca 1,5v

Sick-Boy
2012-06-04, 23:18
Hur kom du undan frakten? , Jag hade ju tänkta att skaffa 11.5¨412 från ps.
Tror du det är bortkastat då?
Hojjen har ju det där äckliga släppet i kurvorna som folk pratar om och även om man kör över lite större sprickor i vägbanan när man kör rakt fram så beter den sig konstigt , misstänker att främre motorfästet är skrot då det var jävligt mycket spänt i längsled innan jag shimsade det.

ViLa
2012-06-05, 00:19
Hur kom du undan frakten? , Jag hade ju tänkta att skaffa 11.5¨412 från ps.
Tror du det är bortkastat då?
Hojjen har ju det där äckliga släppet i kurvorna som folk pratar om och även om man kör över lite större sprickor i vägbanan när man kör rakt fram så beter den sig konstigt , misstänker att främre motorfästet är skrot då det var jävligt mycket spänt i längsled innan jag shimsade det.
Köpte en massa godis på en gång :)

Jag utgick från hur jag använder min Harley sen ligger jag på 100 kg i kalsongerna.
Körde på 440 Heavy duty och framfjädrar i originalhöjd, heavy duty givetvis.

Har nu kört ca 300mil sen min uppdatering av motorn och resten original och kan säga att det känns för soffigt.
Ska bli skönt att få en optimerad map samt fjädrar samt TT

belsebub36
2012-06-29, 01:27
Köpte en massa godis på en gång :)

Jag utgick från hur jag använder min Harley sen ligger jag på 100 kg i kalsongerna.
Körde på 440 Heavy duty och framfjädrar i originalhöjd, heavy duty givetvis.

Har nu kört ca 300mil sen min uppdatering av motorn och resten original och kan säga att det känns för soffigt.
Ska bli skönt att få en optimerad map samt fjädrar samt TT

Har du installerat TT än? Är också intresserad hur bra det funkar. De snackar om att vibrationer ökar..
Det är säkert till en klar fördel om man har mycket kubik o vrid att ha de extra stabiliserings stagen.

ViLa
2012-06-29, 09:04
Nej inte än men ska ringa Båging nästa vecka.

Jag har hört att det ska minska vibrationerna wa;

belsebub36
2012-06-29, 09:29
Nej inte än men ska ringa Båging nästa vecka.

Jag har hört att det ska minska vibrationerna wa;

Ja,det vore ju bra..men man tycker ändå att det naturliga är väl mer vibrationer. Du fixerar ju motorn till ramen.
Även om det vibrerar mer så är jag äbdå innepå att skaffa en. Titta lite på andra alternativ med TT verkar vara bäst.
Kunde dock varit lite billigare...
Kunde ju varit tre stag från början. Har för mig att de nya sportsterna har det?? frv;

ViLa
2013-02-27, 22:31
Ok det va ett tag sen...

Motor vart klar(nästan) förra året så till denna säsongen är det dags att kika på ramen/dämpning

106951069610697

Prog fram 440or HD back samt byte till Metzeler, ska bli intressant med tanke på att jag åkt omkring på en hoj som inte kunnat matcha motorn fullt ut. (min högst personliga åsikt)

Jo original lampan är ju hmmmm inte vacker så bytte ut den med.(det måste ju ge minst 3hkr) LM;

Bikebandit
2013-02-27, 22:50
Har du den TT bäde fram o bak ?..nice Tribar by the way thb;

ViLa
2013-02-28, 09:27
Jo det va en främre och en bakre/nedre del.

Den bakre/nedre va visst lagom krånglig att få på..

Tack, tribaren ser ju bättre ut än original