handdator

Visa fullständig version : Dynojet Power vision



fez
2011-12-12, 14:11
Är det någon här som provat? Jag har läst på olika usa forum om den och omdömet verkar vara att den är bra, men min av erfarenhet av amerikanska forum är att det skjuts rätt friskt från höften när det gäller sånt. Jag är djäkligt sugen att köpa då man även kan läsa av och radera felkoder och spara värden under en körning. Är inte så sugen att lägga ut 4000 för att vara testpilot åt ytterligare någon tuner fabrikant med en halvfärdig produkt

Båging
2011-12-12, 14:27
Inte testat, men läst om den..... tycker det känns som en flashig version av prylar som redan finns på marknaden sedan tidigare ;)
Gifter sej med cykeln som SERT/SEST/DirectLink, Loggar data som SERT/SEST/DirectLink osv osv.... Enda egentliga skillnaden/nyheten är väl att du får en display på köpet ;) :D

Förresten, läsa och radera felkoder kan du göra rakt av på cykeln utan någonting extra..... håll inne trippmätarknappen när du vrider på tändningen så kommer du in i felkodläget ;)

xbones
2011-12-12, 17:10
Förresten, läsa och radera felkoder kan du göra rakt av på cykeln utan någonting extra..... håll inne trippmätarknappen när du vrider på tändningen så kommer du in i felkodläget ;)[/QUOTE] GP; Visste jag inte.Har inte läst igenom ownermanualen helt:(

Båging
2011-12-12, 17:47
Står inte i ägarmanualen.... infon finns i verkstadshandboken :)

Här kan du läsa: http://www.mek1.se/misc/10.pdf och här http://www.mek1.se/misc/11.pdf

xbones
2011-12-12, 18:03
Står inte i ägarmanualen.... infon finns i verkstadshandboken :)

Här kan du läsa: http://www.mek1.se/misc/10.pdf och här http://www.mek1.se/misc/11.pdf thx;

CC10
2011-12-12, 18:31
Klart som f.n att det inte står i ägarmanualen, då kunde ju inte vissa dealers ta flera hundra spänn för att läsa av felkoderna

xbones
2011-12-12, 18:33
Klart som f.n att det inte står i ägarmanualen, då kunde ju inte vissa dealers ta flera hundra spänn för att läsa av felkoderna Ursäkta en mindre vetandeha;

CC10
2011-12-12, 19:18
Ursäkta mitt klantiga ordval, var inte så jag menade utan mest allmänt att HD gärna undanhåller information om saker man faktiskt kan göra själv...thb;

xbones
2011-12-12, 19:25
Ursäkta mitt klantiga ordval, var inte så jag menade utan mest allmänt att HD gärna undanhåller information om saker man faktiskt kan göra själv...thb; Ok,det är väl så.Inside information!

CC10
2011-12-12, 19:39
Precis,det är det som e de fina med harleyforum, man tipsar varann och delar med sig av erfarenheter

xbones
2011-12-12, 19:50
Precis,det är det som e de fina med harleyforum, man tipsar varann och delar med sig av erfarenheter Jeppthb;

Bikerman
2012-02-07, 16:38
Är det någon här som provat? Jag har läst på olika usa forum om den och omdömet verkar vara att den är bra, men min av erfarenhet av amerikanska forum är att det skjuts rätt friskt från höften när det gäller sånt. Jag är djäkligt sugen att köpa då man även kan läsa av och radera felkoder och spara värden under en körning. Är inte så sugen att lägga ut 4000 för att vara testpilot åt ytterligare någon tuner fabrikant med en halvfärdig produkt

Jag köpte en för en vecka sen, ska mappa hojen när det blir åksäsong. Den verkar seriös och det finns många mappar, dock ingen mapp som passar när man har bytt kammar som är gjort på min. Får väl köra den i bänken för att det ska bli perfekt.

fez
2012-02-26, 15:59
Jag köpte en jag åxå, men där jag bor är säsongen långt borta fortfarande jämfört med var du bor. Du får gärna avlägga rapport om hur den funkar och gärna några tips . Man brukar ju upptäcka lite finesser allt eftersom man blir mer van vid prylarna.

Billy Bollocks
2012-05-24, 13:32
Hej, är också på G att köpa en. Hur har det gått för Bikerman och fez? Är ni nöjda med den?

buch
2012-05-24, 14:02
den kan monteras på styret, spela in data mens du köra. och sen analysere och generer data basert på din stage 1 innlagd fil for att justera AFR/VE. Med live mode se du motor temp och mer. Power vision kan man har 6 "MAPS" innställning på enheten. SESPT, TTS och de flester måste man har med et bärbar dator, Orange supertuner derimot koppla du av datorn sen kör for att spela inn data.

883r
2012-12-12, 21:31
Några åsikter såhär ett år senare, har den funkat bra för er?

ZEKE
2012-12-14, 22:23
Jag är nöjd med min PV iaf. Fick installerat en i somras, har kört ca 150 mil med den och allt funkar utmärkt.

Billy Bollocks
2012-12-15, 00:08
Mkt nöjd jag med. Fick en helt annan hoj. Installation o bänkning gav 5 hästar mer. Tyckte att hojen var helt ok innan men den blev ännu mer harmonisk. Körde 160 mila runda med kompisarna med nyare hojar och blev aldrig efter:-) Den gick som f-n!

Freddansthlm
2015-05-11, 16:29
Mkt nöjd jag med. Fick en helt annan hoj. Installation o bänkning gav 5 hästar mer. Tyckte att hojen var helt ok innan men den blev ännu mer harmonisk. Körde 160 mila runda med kompisarna med nyare hojar och blev aldrig efter:-) Den gick som f-n!

Står inför att köpa denna också, men en fråga..... Måste displayen vara inkopplad hela tiden, eller används den bara till att göra inställningar och kan sedan tas bort tills nästa gång?

harly2006
2015-05-11, 22:52
Den behöver inte vara inkopplad hela tiden,har själv en på min hoj och funka mycket bra.. Lycka till..