handdator

Visa fullständig version : Dagens garv! - a.k.a Mobba Sportsterägaretråden

Viljar
2011-12-10, 17:58
Jag börjar lite försiktigt..

* Harley Davidson Sportster: Blowing Away Big Twins Since 1957 ...*

vkn; LM; fu: *ban*

admin
2011-12-10, 18:01
http://i1228.photobucket.com/albums/ee444/Harleyforum_Sweden/M50K/sprtank_sml.jpg

Så det så. (Nog bara jag som har ett tankemblem i tyg)

admin
2011-12-10, 18:07
Mäktiga är dom. Buell, men sak samma.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Pek4h4l3H3g

admin
2011-12-10, 18:13
Försök detta med "stor-möllan" ;)

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=lriUb0CxckQ

admin
2011-12-10, 18:16
Hagis. Spana denna. Borde du gilla. Gött ljud dessutom dvs. normal tomgång alla Twin Cammare med insprut ;)

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ZprX9GmKzck

Viljar
2011-12-10, 21:30

Haha.. fjantar..
Big Twin, annars så får det vara.. har aldrig ägt och kommer aldrig att äga en sporre. pl;

xbones
2011-12-10, 22:11

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=lriUb0CxckQNä,skulle inte försöka med nån mölla o stå på hojen!!! Det är väl meningen att man sitter på en hoj eller?

admin
2011-12-11, 10:00
Haha.. fjantar..
Big Twin, annars så får det vara.. har aldrig ägt och kommer aldrig att äga en sporre. pl;

Jaja....Som Sporreägare får man ta lite skit, det hör till. Har ägt Big Twin tidigare och kommer kanske göra det igen en dag, men endast i form av en Shovel :)

xbones
2011-12-11, 10:11
Hagis. Spana denna. Borde du gilla. Gött ljud dessutom dvs. normal tomgång alla Twin Cammare med insprut ;)

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ZprX9GmKzck

Anyhow,Springer rulesro;

Viljar
2011-12-11, 10:31
Jaja....Som Sporreägare får man ta lite skit, det hör till.

Det är rätt!
Starkt att bejaka sin kvinnliga sida.. ha; thb;

Shovel..?. Jovars. e;

Orx
2011-12-11, 13:01
Jaja....Som Sporreägare får man ta lite skit, det hör till. Har ägt Big Twin tidigare och kommer kanske göra det igen en dag, men endast i form av en Shovel :)

'86-'03 Evo Sportsters will be the new shovelhead

http://www.chopcult.com/news/articles/larry-lofgrens-rigid-sportster.html

admin
2011-12-11, 13:04
'86-'03 Evo Sportsters will be the new shovelhead

http://www.chopcult.com/news/articles/larry-lofgrens-rigid-sportster.html

...år 2025.. :)

ViLa
2011-12-11, 13:18
Big Twin, annars så får det vara..

Word!!!

ViLa
2011-12-11, 13:19
Starkt att bejaka sin kvinnliga sida.. ha; thb;

LM;:I:

Bikebandit
2011-12-11, 14:30
Att äga en Sportster är inte en negativ sak .. för många är det deras första introduktion till Harley Davidson. Jag skulle råda potentiella köpare att välja 1200 motorn om de planerar på att äga den ett par år. Jag ägde en i tre år innan jag till slut köpte min SB..Jag körde många kilometer på den upp och ner i landet och aldrig blev sist i flocken thb;

3356 3357 3358 3359

3360 3361 3362 3363

Noyen
2011-12-11, 14:54
Var nog också lite "emot" sporrar innan jag provkörde ett par kärringen hade.Den nya med gummiupphängd motor funkade fint
och gick bra också.Den äldre vibrerade nåt helvetiskt i styret.Båda var 1200 C och förgasarhojar.

Hade själv TC88B förgasare och TC96A samtidigt och ingen av dessa kunde mäta sej med den goa tomgången i sporrarna,
vet inte om det är inbillning men personligen tycker det gamla goa tomgångsljudet försvann med evo,n och sporre 1200 med förgasare.

Jag har inte hört nån Twin cam med ett sådant gött ljud,det kanske har nåt med slag/borr förhållande ( eller vad tror ni ).

robbbull
2011-12-11, 16:07
Joo enannan som är välskapt mellan bena behöver ju inte kompletera med stor motor:I:
SPORTSTER BLOWING AWAY BIG TWINvc;

TCKalle
2011-12-11, 16:15
Det finns nog en del Sportsters som kör åttor kring Big Twins, kolla denna tåd på sporthoj.com. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?148665-Byggtråd-quot-Jörgens-S-amp-S-1640cc-Sportster-quot/page180.

För övrigt tycker jag att en TC kan ha väl så mulligt ljud och tomgång, men det förutsätter nog förgasare för att få ner tomgången. Att det skulle ha nåt med borr/slag föhållande att göra tror jag inte på då det är relativt små skillnade och om någon uppfattar en skillnad så menar jag att det är inbillning.

admin
2011-12-11, 16:16
Joo en annan som är välskapt mellan bena behöver ju inte kompletera med stor motor:I:
SPORTSTER BLOWING AWAY BIG TWINvc;

Banana...hahaha...

admin
2011-12-11, 16:43
Tyckte det var värre när Svensson såg min Dyna på stan och sa: Snygg Sportster ag;.

Viljar
2011-12-11, 22:46
Joo enannan som är välskapt mellan bena behöver ju inte kompletera med stor motor

Talk is cheap.. var finns bevisen för det påståendet? nh;

PLÄP?

Viljar
2011-12-11, 22:50
Dagens garv! - a.k.a Mobba Sportsterägaretråden

Haha.. fula trix som bara admin/mod kan spela med..
Nåja, några superkrafter skall ni väl ha som kompensation de små motorerna med cykelpumpscylindrar, it's on the house! :D

Fonve
2011-12-12, 08:12
Gillar sporsterbyggen rejält. Problemet jag har att jag alltid känner mig så stor på dom. Dom kan vara hur jävla coola och snygga som helst där dom står men så fort jag hoppar upp i sadeln känner jag mig som en jätte.
Då är jag 187 cm och runt 90 pannor....

Broder Dalton
2011-12-12, 08:24
Kvarnsten och X-Bones! Nu ska vi väl vara lite snälla mot killar som inte har så mycket
pengar som oss och är tvungna att köra Sportster!!

xbones
2011-12-12, 08:49
Kvarnsten och X-Bones! Nu ska vi väl vara lite snälla mot killar som inte har så mycket
pengar som oss och är tvungna att köra Sportster!! Jag är alltid snällW; Har ju mer eller mindre försvarat dom.Har inga pengar,har ju BigTwinheheh!

Viljar
2011-12-12, 10:13
pengar som oss och är tvungna att köra Sportster!!

Ok, jag ska försöka...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
...så, nu har jag försökt, men det går bara inte.

Väntar med spänning på bevisen för den där självpåstådda manligheten som en ägare av liten motor sägs ligga inne med.. frågar igen.. PLÄP?

Broder Dalton
2011-12-12, 10:22
Fast fan vet...... om jag får välja mellan liten *** och Sportster,,,,,,

Blir nog hellre liten ***,,, Bättre m 117" och i min ålder står den i alla fall inte oavsett storlek...

Viljar
2011-12-12, 10:34

Blir nog hellre liten ***,,, Bättre m 117" och i min ålder står den i alla fall inte oavsett storlek...

Sant, sant.. i den här åldern spelar storleken på innehållet i brallorna ingen roll, det är ju ändå bättre med en god kaka än sex.. och då ska ni veta att sex är mycket mer upphetsande än en Sportster.

westerstroming
2011-12-12, 10:49
Ni e goa ni :-)

admin
2011-12-12, 11:07
;b;

Möllstenen, om nu BT med 120R med världens flesta hk är så bra och allt man behöver, varför ska du sälja hinken? :)

xbones
2011-12-12, 12:24

Blir nog hellre liten ***,,, Bättre m 117" och i min ålder står den i alla fall inte oavsett storlek... Men om man råkar ha bägge delar då? Frugan har antytt nåt sånt:I::D

Broder Dalton
2011-12-12, 12:36
Du menar Sportster OCH liten *** ???? Fyfan då e du illa ute min vän.......

xbones
2011-12-12, 12:38
Du menar Sportster OCH liten *** ???? Fyfan då e du illa ute min vän....... Nä,Big Twin o Big D...!:D Har aldrig hört om Crossbones 1200/883.Har du?

LaDaille
2011-12-12, 12:38
... Har ägt Big Twin tidigare och kommer kanske göra det igen en dag, men endast i form av en Shovel :)
ha; Nu börjar du snackaha;

Broder Dalton
2011-12-12, 12:45
Jaha.... ja den e ju på NÄSTAN 100 kubiktim...
Du behöver INTE informera mig om storleken på det andra objektet...

Broder Dalton
2011-12-12, 12:48
LaDaille! Kan glädja dig med att jag ska meka Shovel idag!!
Konvertera fr 4 vxl m kick till 5 vxl set-up med startmotor Stelbenschopper Swedish Style

Ska åxå riva en 84 1340 som läcker som ett såll i januari...

Sådär kul men man e en ****...

xbones
2011-12-12, 12:48
Jaha.... ja den e ju på NÄSTAN 100 kubiktim...
Du behöver INTE informera mig om storleken på det andra objektet... Nej,det är ju privata uppgifter men mäts också i tumLM;Foc

LaDaille
2011-12-12, 13:35
LaDaille! Kan glädja dig med att jag ska meka Shovel idag!!
Konvertera fr 4 vxl m kick till 5 vxl set-up med startmotor Stelbenschopper Swedish Style

Ska åxå riva en 84 1340 som läcker som ett såll i januari...

Sådär kul men man e en ****...
Låter kul O :D Lycka till !!
Jag ska snart riva min Shovel, men får fan aldrig tid....
Skulle kunna tänka mig en 6-växlad låda. Då är ju 6:an lite överväxel. Men då kan vi snacka om dyrt (inga sporre-priser där inte, hehe)
Men nu är jag off-topic...

Hagis
2011-12-12, 13:59
Den var fet amdin :)

Förstår inte vitsen med tråden riktigt! Men att sitta och kasta skit på en viss hoj bara för att det är "roligt" är i mina ögon brist på något vettigt att säga och då kan man lika bra vara tyst!

Frågan är väll också vad ni andra som måste ha så många CC som möjligt försöker kompenser för? fu:

Sånt här dravell jag bara hört talas om som hänt i andra forum och personligen tycker jag inte dom hör hemma i ett seriöst forum oavsett vilken hoj det än är man hänger ut! Elitisera sig själv på andras bekostnad, lågt!

xbones
2011-12-12, 17:05

Förstår inte vitsen med tråden riktigt! Men att sitta och kasta skit på en viss hoj bara för att det är "roligt" är i mina ögon brist på något vettigt att säga och då kan man lika bra vara tyst!

Frågan är väll också vad ni andra som måste ha så många CC som möjligt försöker kompenser för? fu:

Sånt här dravell jag bara hört talas om som hänt i andra forum och personligen tycker jag inte dom hör hemma i ett seriöst forum oavsett vilken hoj det än är man hänger ut! Elitisera sig själv på andras bekostnad, lågt! Dom här diskussionerna hör väl till Humortråden egentligen.

Viljar
2011-12-12, 17:17
;b;

Möllstenen, om nu BT med 120R med världens flesta hk är så bra och allt man behöver, varför ska du sälja hinken? :)

Been there, done that, got the t-shirt... en rastlös skäl måste dra vidare, FLHX igen.. med Big Twin. :)

Viljar
2011-12-12, 17:21

Sånt här dravell jag bara hört talas om som hänt i andra forum och personligen tycker jag inte dom hör hemma i ett seriöst forum oavsett vilken hoj det än är man hänger ut! Elitisera sig själv på andras bekostnad, lågt!

Äh, det är bara lite skoj Hagis, Lighten Up Dude. W;

xbones
2011-12-12, 17:22
Passa er! Snart säger Hasse Diesel: Dags att kramas pojkar!:D

ViLa
2011-12-12, 19:24

Förlåt mig broder men jag minns inte riktigt, va kör du? :I:

Skämt å sido vi måste kunna ha såna här trådar på ett seriöst forum också annars riskerar vi att bli lika grå som resten av världen.

Allt sker ju med glimten i ögat.

Om du tog denna tråden fel är jag först till att be om ursäkt för att du kör sporre :D

Du och andra sporre ägare är ju likt förbannat min H-D bröder......................eller systrar LM;

Hagis
2011-12-12, 19:42
Du och andra sporre ägare är ju likt förbannat min H-D bröder......................eller systrar LM;

vc;

LaDaille
2011-12-12, 19:52
Passa er! Snart säger Hazze Diesel: Dags att kramas pojkar!:D
Ja, vad fan, nu är det nog dax att kramas och kanske gråta ut lite åxå.... ;)

hasse diesel
2011-12-12, 20:18
De låter som du e sugen kryssbena:D
Passa er! Snart säger Hasse Diesel: Dags att kramas pojkar!:D

Bratpakk
2011-12-12, 20:18
Sverige lider ju av kraftfull kubikhysteri... (Av för mig någon outgrundlig anledning) vad det gäller alla hojmärken.
Det borde kanske handla mer om ifall man kör hoj, istället för "åker" hoj/bygger hoj eller lämnar in på närmaste HD firma för att byta till miniblinkers..
Mår faan illa när man ser -revisor Lars-Krister 64 vingla ut ifrån parkeringen (4:e och sista gången för säsongen), troendes han är en "riktig biker"...

Sålde precis min BigTwin.. Stelben, fet, kick och helt underbar...
Bygger nu stelben och Sportstermotor, den ska bli minst lika nice ;)
Men med dubbla effekten, mer driftsäker, roligare/smidigare o köra och för halva pengarna ;)

Fukk vad du kör - bara du kör skiten..
Var bara tvungen att lätta mitt hjärta- Kanske min kvinnliga sida ;)
Peace Brothers!

P.s. Lars-krister är en fiktiv person...

xbones
2011-12-12, 21:28
De låter som du e sugen kryssbena:D Heheh,nej men pöjkarna som tvistas här kanske:)

Hagis
2011-12-12, 21:37
Äh, det är bara lite skoj Hagis, Lighten Up Dude. W;

1: ber om ursäkt för mitt dåliga morgon humör, en dålig jävla dag som återspeglade sig en aning här! Även om jag ändå inte förstår vitsen med tråden fu:

2: det finns andra harlys som genom tiderna blivit påhoppade just pga modellen och då menar jag utan nåd i flera år! Därför kände jag som så att detta är inget relevant att ens ta upp på skoj! För hur det än är så kasstar man en sten i vattnet så blir det aldrig bara en ring! Någon finner det skit roligt och spinner vidare och sen är det ringar överallt och en grupp är plötsligt inte riktigt med i gemenskapen!

3: Jag säger inte att det var avsikten! Men är det något jag inte tål över huvudtaget så är det mobbing i något slag! Därför jag hatar staten kanske! Tänk på det, för det är lätt att ett skämt slår över och blir något helt annat utan att den som kasta första stenen hade det för avsikt!

L&R till er alla

ViLa
2011-12-12, 22:03
1. Du är ursäktad och vitsen va att ha roligt

2.finns flera grupper inom våran gemensamma kärlek och ingen kommer någonsin ramla ur gemenskapen.

3. Det finns en stor grupp sporreägare så jag tycker inte att vi kan relatera till mobbing utan snarare gangwar med glimten i ögat.

Jag skiter i vilken hd ni än rider på, har ni problem och jag är där så stannar jag.

Vilken Harley ska du ha när du blir stor broder Hagis? :)

Viljar
2011-12-12, 22:05
Lugnt Hagis..

Kolla igenom tråden en gång till, den är helt översvämmad av smileys. Om man kan tyda dem förstår man att det inte ligger något allvar bakom smäderierna.. po; :D ;)
En Sportster är också en Harley... nästan. fu: ;)

Lars Nilsson
2011-12-12, 22:20
Som de säger i USA o på HD: En sportster är en fin tjejhoj..........

admin
2011-12-12, 22:24
Men på Sportster har man tänkt till:

Samt att byta en kedja går på 30 minuter medan en rem tar en hel dag..

Inte på en Sportster pl;

Likaså om man ska byta till framflytt... BT...riva halva motorn vkn;

Sportsterdansken
2011-12-12, 22:25
Lugnt Hagis..

Kolla igenom tråden en gång till, den är helt översvämmad av smileys. Om man kan tyda dem förstår man att det inte ligger något allvar bakom smäderierna.. po; :D ;)
En Sportster är också en Harley... nästan. fu: ;) Ha ha ha ha,men jag diggar min SPORTSTER MPD; endå Banana tou; OCH jag finner tråden rätt kul åxå LM;

velvet_pelle
2011-12-12, 22:42
Jag diggar också min sportster och tycker samtidigt det är kul att gubbarna får ha lite roligt nu när inte picken fungerar längre thb;

Broder Dalton
2011-12-12, 22:47
Riva halva motorn för att montera framflytt??????

Hur fan skruvar du admin?

Men på Sportster har man tänkt till:

Inte på en Sportster pl;

Likaså om man ska byta till framflytt... BT...riva halva motorn vkn;

admin
2011-12-12, 22:52
På Dynorna är det så. Primären måste rivas och pluggas då växelföraren går igenom denna. Man kan visst fuska men det blir inte snyggt med axeln som är kvar. Har själv fixat ett par som var fuskkonverterade direkt från försäljaren.

Har du ett annan metod tar jag gärna del av den. :)

http://image.hotbikeweb.com/f/32817798+w750+st0/1006_hbkp_07_z+long_term_2009_hd_street_bob_projec t_bike+disconnect_battery.jpg

http://image.hotbikeweb.com/f/27398693+w750+st0/1006_hbkp_09_z+long_term_2009_hd_street_bob_projec t_bike+black_ger_shift_lever.jpg

admin
2011-12-12, 22:55
Kolla själv:

http://www.hotbikeweb.com/tech/1006_hbkp_long_term_2009_hd_street_bob_project_bik e/photo_08.html

Kittet från HD ser ut såhär.

http://image.hotbikeweb.com/f/18922912+w750+st0/0908_hbkp_03_z+2007_harley_street_bob+forward_cont rol_kit.jpg

http://www.hotbikeweb.com/tech/0908_hbkp_2007_harley_davidson_street_bob/index.html

admin
2011-12-12, 23:06
Denna måste ut och väck.

http://xlforum.net/photopost/data/500/medium/control.JPG

Och så här ser fuskvariaten ut. B.

http://i695.photobucket.com/albums/vv312/FXD2003Rider/IMG_0030.jpg

http://hdforums.com/forum/attachments/dyna-glide-models/73495d1255633663-forward-controls-on-a-dyna-cost-parts-list.jpg

admin
2011-12-12, 23:13
De finns dom som kommit på att man med ett sågblad kan ta sig in mellan block och primär. Sen sågar man av den genomgående axeln och drar ur den. Inget jag provat, känns som man lätt kan skada godset om man är lite oförsiktig.

Broder Dalton
2011-12-12, 23:20
"Fuskvarianten" funkar fint... IOFS No big deal att riva transen

Kan man montera Kinesiska framgafflar (Trafikfarliga..) utan att blinka kan man nog "fuska" här

admin
2011-12-12, 23:24
"Fuskvarianten" funkar fint... IOFS No big deal att riva transen

Kan man montera Kinesiska framgafflar (Trafikfarliga..) utan att blinka kan man nog "fuska" här

Vilken gaffel syftar du nu på? VL-replika-gaffeln på mitt bygge är Europeisk. (DNA är såld och ett minne blott)
Ramen=USA
Hjulen= HD. original
Sadel=Japan
Styre=Tyskland.
Motor=Harley Original.
m.m.m.m

Så ENDAST kvalitétsdelar på mitt projekt Onatop :)
Inga kinagrejer ELLER dödskallar för den delen heller :)

Säg förlåt nu. ;)

Broder Dalton
2011-12-12, 23:41
OK

Har Du verkligen sålt den där Kinesiska skitgaffeln säjer jag gärna förlåt!!!

Du verkar vara på rätt väg, håll dig långt från BikeLine..

LaDaille
2011-12-12, 23:47
BikeLine, har de inte både och? Det gäller väl bara att veta vad som är skit och vad som är okey...
Och det kan förstås inte alltid vara helt lätt att veta det ;)
Eller finns det märken som alltid är skit där?

admin
2011-12-12, 23:51
OK

Har Du verkligen sålt den där Kinesiska skitgaffeln säjer jag gärna förlåt!!!

Du verkar vara på rätt väg, håll dig långt från BikeLine..

:) Japp...W&W i Tyskland har bra märkesprodukter, visst, kostar lite mer men så är det.

PS: DNA-gaffeln såldes inte för att den var Kines utan för att den var för lång samt lite för kantig för min smak när jag väl fick se den live.

Det kommer en full report på VL-gaffeln när jag får den :) Nära nu.

admin
2011-12-12, 23:54
Gillar W&W´s statement.

We only sell what we would put on our own bikes!

Gubbarna där kör själv fina hojar!

Hagis
2011-12-13, 12:45
Har jag förövrigt sagt att jag älskar pro kontra :D
haha kör bara kör jag har hört värre påhopp genom åren ;)