handdator

Visa fullständig version : Kabeldragning



foxtrotdelta
2011-03-15, 07:37
Skulle behöva lite hjälp med att få tag i artikelnummer och bilder på anslutningarna till bakre kabelstammen på en Fat Bob -09.
Gärna längd o tjocklek på kablarna med.
Ska bygga om bakänden lite, byta ut bakskärmen mot en WG skärm. Sätta dit Kellermann blinkers med 3-1 funktion.
Har tyvärr inte fått min nya hoj än, isf hade jag kunnat kolla allt detta själv. Men tänkte beställa en specialgjord kabelstam för detta, vore fint om man kunde göra beställningen innan man får hojen.
Tack på förhand!

admin
2011-03-15, 10:23
Jag har monterat kellermann på många Dynor. Ska nog kunna hjälpa dig en bit på vägen.

Börjar med kabelfärgerna.


Båda svarta från vänster resp höger, sätt/löda ihop och koppla till svart från hojen.
Grå från vänster Kellermann till blinkers, likadant höger.
Grå/röd till broms vänster resp höger, sätt/löda ihop och koppla till gul/röd på hojen
Grå/svart till baklampa vänster resp. höger, sätt/löda ihop och koppla till, blå på hojen.

Ska ta en bild från servicemanualen åt dig på Dynans lampschema.

admin
2011-03-15, 10:26
Gällande motstånd. OM du behåller främre originalblinkers på Dynan, behöver du INGET motstånd (LED) för Kellermann bak. Konstigt nog fungerar KM som de ska ändå trots att främre inte är av LED-modell. Men skulle du skifta fram till LED, då behöver du motstånd 7.5ohm alternativt Badlands plug&play modul.

http://www.snakebikes.se/uploads/efd252774ba6d18969febe56fdfca45c.jpg_thumb_250x300 .jpg

http://www.snakebikes.se/uploads/2a9adbac36ba14356995fab0d9bf8aac.jpg_thumb_250x300 .jpg

foxtrotdelta
2011-03-15, 18:31
Tack för dina snabba svar så långt!
Alla tips och info uppskattas :)

admin
2011-03-15, 18:50
Du ska byta ut FatBob skärm mot en WG skärm, korrekt uppfattat? Du menar den "nya" WG skärmen (2010->) Den gamla modellen ser ut som Fat Bob annars :) (Ankstjärt)

Har sett nån FatBob med den nya WG-stänkan, ser bra ut!

Om du hittar en WG skärm kan du ju ha sån tur att du får med kabelstammen. Den kopplas under sadeln med EN ST kontakt till hela bakskärmen=smidigt. Kellermannarna kan du "hooka" på denna kabelstam enkelt. Kapa, löda, krympslang.

foxtrotdelta
2011-03-15, 22:20
Helt rätt uppfattat att det är den nya -10 skärmen jag ska sätta dit.
Har fixat en ny som är lackad i samma färg som hojen. :)
Skulle gärna vilja få tag i en sådan kabelstam så jag slapp klippa sönder den "gamla".
Är det någon som vet artikelnr på en sådan, eller som har en till salu så är jag spekulant! :)