handdator

Visa fullständig version : Sabbad lack Street bob



Fonve
2011-12-08, 12:34
Tja forumvänner W;

Tänkte höra med er med kunnande inom lackering kring följande.
Kika på bilderna och kommentera huruvida lacken "går att rädda" eller om det bara är att lackera om?!
Vissa av bilderna är tagna med blixt vilket förstärker allt men det kanske kan vara till hjälp för det tränade ögat, vad vet jag...
Nuvarande ägare har bevisligen inte haft koll på hur man tar han om denna lack...

Bakskärmen har tydligen repor så den antar jag är körd men tank och framskärm, hur är det med dom?

Är väl lika bra jag slänger med följfrågorna direkt. vad kostar det (mellan tummen och pekfingret) att lackera om fram och bakskärm + tank i harleys mattlack?

Tack på förhand.

3302330333043305330633073308

ProBike Helsingborg
2011-12-08, 12:46
Hej,

Prova att tvätta upp delarna med Yes diskmedel och sedan Ajax fönsterputs, det brukar kunna fixa till även en rejält smutsig denimlack.

Om du vill ha delarna lackade rekommenderar jag dig att ta kontakt med Staffan på ProBike Jönköping. De kan skicka delarna till IVVES Customlackeringar som lägger en original H-D klarlack, så får du exakt samma finish som när hojen var ny. Att lägga ett varv klarlack på alla delarna är inte dyrt.

admin
2011-12-08, 12:50
Har du köpt en SB nu då? ;)

Hmm... ja den är tuff, Harley Denim lacker att hålla ordning på. Menigen är att den SKA efter ett par år ge en slags patinalook på lacken.

I ditt fall är det mer repor. :(

Lacken köper man på Harley, inget konstigt men vet att den är lite konstig att applicera med olika blandningar etc.

Vad du kan göra, är att pulverlacka delarna i matt svart (billigt), denna pulverlack blir nästintill identisk med originalet!

Övriga tips: Om du planerar att kapa bakskärmen, så kan du passa på nu. Fimpa framskärmen helt och hållet. Sen är det bara tanken kvar. :)

lagumist
2011-12-08, 13:13
Håller med admin pulver lack är billigt och väldigt stryktåligt.Tycker personligen att en våt lack har bättre finish .När man lägger en matt lack i våtlack så blir den sidenmatt.Det är inte samma känsla i pulver men det är bara vad jag tycker
mvh lagumist/wiking

Fonve
2011-12-08, 13:59
admin, hojen är inte min därav att jag skrev nuvarande ägare ;)
Ok lite olika bud här alltså. men är med på vad ni säger. Pulverlack är ett alternativ helt klart.

sedaii
2011-12-08, 17:07
Hej,

Prova att tvätta upp delarna med Yes diskmedel och sedan Ajax fönsterputs, det brukar kunna fixa till även en rejält smutsig denimlack.

Om du vill ha delarna lackade rekommenderar jag dig att ta kontakt med Staffan på ProBike Jönköping. De kan skicka delarna till IVVES Customlackeringar som lägger en original H-D klarlack, så får du exakt samma finish som när hojen var ny. Att lägga ett varv klarlack på alla delarna är inte dyrt.

Måste säga att den mest bara ser skitig och tvättad på fel sätt ut, prova åvanstående först..

Fonve
2011-12-08, 18:13
sedii: cool, om jag går vidare och köper den börjar jag med det. thb;

Vintern är lång och fler hojar kommer komma ut. Balansgång det där...