handdator

Visa fullständig version : Vad händer under vintern?

Petter
2011-12-07, 11:00
Hur känns det när vintern är här? Ska hojen skruvas ner helt eller byggas om? Möjligen finns det fler som jag som är småmätt på allt vad mc innebär och ganska tillfreds med att hösten kommer. Man kikar emellanåt igenom bilderna på datorn och minns sommarens trevliga och kanske mindre trevliga mc-upplevelser och repor.
Själv är jag inte ett dugg intresserad av att fixa och styra när mc-säsongen är över, det är ju nu som suget på nytt ska byggas upp, fan vi är ju snart där igen!
Jag gör allt jag kan för att maskineriet ska fungera när det är dags för inställning så det bara är att rycka av kapellet och starta där i april någonstans när vårsolen kikar fram!
Vi ses i vår. // P. yp;

admin
2011-12-07, 11:16
Håller på för fullt med mitt bygge. Gillar bygga mer än köra. :)

Du/Ni kan hitta medlemmarnas ombyggen här: http://harleyforum.se/forumdisplay.php?80-Medlemsbyggen!

Axman
2011-12-07, 11:29
Putsande till tusen, sista turen hem från service i ösregn och genom vägbyggen för att sedan avsluta med att stå så ett tag var inte snäll mot hojen.

xbones
2011-12-07, 20:06
Väntar på våren:D

Hagis
2011-12-07, 20:07
vår rulle "plopp" :D

chrille64
2011-12-07, 20:27
köpte så sent så kommer att köra till sommaren för att se vad jag vill göra, känns inte akut att göra nått i år då jag gillar stuket.

Whiplash
2011-12-07, 21:35
Hoppas jag får svinga några bägare med dom andra i "Fika o så Gbg" under vintern

xbones
2011-12-07, 22:15
Hoppas jag får svinga några bägare med dom andra i "Fika o så Gbg" under vintern Ja det tror faaaan detro; Nästa gång blir det väl efter hojmässan o det ska bli jävligt roligtbr; Hoppas HELA gruppen kommer!

oggy69
2011-12-07, 23:32
Bygga om ny bakfälg, nytt aphäng , mini blinkers och omlackning till mattsvart står på listan skulle vilja byta avgassystem med men det får vänta skulle vilja ha ett 2-1 system med ett skönt dunk i ......ingen som har ett bättre beg att sälja.??

Machine head
2011-12-08, 00:58
Jag själv tycker ju att den riktiga hojsäsongen börjar på hösten. Brukar ha svårt att låta bli att varva upp vinkelslipen och börja bygga :-)

Petter
2011-12-08, 09:30
köpte så sent så kommer att köra till sommaren för att se vad jag vill göra, känns inte akut att göra nått i år då jag gillar stuket.

Tja Chrille!
Förstår att du väntar och känner på cykeln ett tag, kikade på den tidigare på garagesidan, riktigt snygg hoj du har!
Riktigt sköna bilder dessutom. :cool:

Petter
2011-12-08, 09:32
Bygga om ny bakfälg, nytt aphäng , mini blinkers och omlackning till mattsvart står på listan skulle vilja byta avgassystem med men det får vänta skulle vilja ha ett 2-1 system med ett skönt dunk i ......ingen som har ett bättre beg att sälja.??

Hallå oggy69!
Lycka till med bygget, ska hålla utkik efter ett system åt dig! bx;

oggy69
2011-12-08, 20:03
tackar

admin
2011-12-08, 20:08

Krom eller svart?

gasselurra
2011-12-09, 06:38
I år blir det motorn som ska få sig en liten uppryckning. Med goda inspel från den fantastiska Onatop så ligger den röda tråden klar.
kamaxlar, ventilfjädrar, planing av topplock, byte tändsystem, plus diverse annat smått & gott så hoppas jag få ut runt 80 kusar och ligga en bit över
100NM i vrid. Man vet ju aldrig hur det ser ut innan man öppnat upp aggregatet, 6000mil sätter nog sina spår. Klarar jag mig undan borrning och diverse
andra överaskningar så borde jag vara klar lagom till våren. Det tar ju ett bastant grepp i plånboken så fort man börjar med nåt, men va fan, det är min hobby och mitt liv.

Petter
2011-12-09, 09:02
I år blir det motorn som ska få sig en liten uppryckning. Med goda inspel från den fantastiska Onatop så ligger den röda tråden klar.
kamaxlar, ventilfjädrar, planing av topplock, byte tändsystem, plus diverse annat smått & gott så hoppas jag få ut runt 80 kusar och ligga en bit över
100NM i vrid. Man vet ju aldrig hur det ser ut innan man öppnat upp aggregatet, 6000mil sätter nog sina spår. Klarar jag mig undan borrning och diverse
andra överaskningar så borde jag vara klar lagom till våren. Det tar ju ett bastant grepp i plånboken så fort man börjar med nåt, men va fan, det är min hobby och mitt liv.

Ibland är kostnader oundvikliga! Det kostar att må bra. :D

chrille64
2011-12-09, 19:07
Tja Chrille!
Förstår att du väntar och känner på cykeln ett tag, kikade på den tidigare på garagesidan, riktigt snygg hoj du har!
Riktigt sköna bilder dessutom. :cool:

Tack Petter. bilderna tog jag den 1.a november innan jag ställde undan den för vintern.

oggy69
2011-12-09, 22:01
Admin ett kromat gärna ,..

admin
2011-12-09, 22:03
Admin, ett kromat gärna ,..

ok. Känns som om du skulle ha fatt i ett klassikt V&H Propipe! Bra ljud och bra prestanda.

du har sett denna?

http://harleyforum.se/showthread.php?2795-Vinterkampanj-på-avgassystem-20-sidor!&p=21868#post21868

Bikebandit
2011-12-10, 00:27
Hittade detta här om dagen .. handen värmare för endast 28kr .. bryta förseglingen och lägg dem i dina handskar .. håller dem varma i 12 timmar ..I'm saved ha;3318 3319

Noyen
2011-12-10, 08:44
Hittade detta här om dagen .. handen värmare för endast 28kr .. bryta förseglingen och lägg dem i dina handskar .. håller dem varma i 12 timmar ..I'm saved ha;3318 3319

Morsning,ser att du kör en del på vintern.Har fått vägsalt på en hoj en gång och det var ett jäkla tvättade att få bort.
Hur är det med saltningen i Skåne ??

JohnnyRocker
2011-12-10, 13:55
Hur känns det när vintern är här? Ska hojen skruvas ner helt eller byggas om?

Vi ses i vår. // P. yp;

Vilken vinter, i år känns det som man första gången verkligen kan utnyttja året runt på ställningen. Hojåkning är som syre, hur överlever man utan Snow

Det enda jag vet om livet är att inget är bestående, så varför skulle hojen vara det, nej förändring o rörelse e min melodi.

Om ekonomin tillåter så bygger jag gärna om eller nytt året runt gäller även körning.

admin
2011-12-10, 14:05
Vad har du på G i bygge nu JR? Bygger du om befintlig eller är det en helt ny i sikte?

JohnnyRocker
2011-12-10, 14:41
Helt ny i sikte, letar en sporre för ombygge men om det inte går ihop sig ekonomiskt dvs i nivå med ditt projekt (50k) så blir d bygge från grunden (tracker eller caferacer stil). Lite styling blir det nog på "softisen" iaf, inget stort dock då jag konstaterat att utan åkmöjligheter inte funkar för mig, får liksom halsbränna då ag;

Kollar just nu möjligheter att hålla till i polaren garage, med svetsen osv.

admin
2011-12-10, 14:53
Helt ny i sikte, letar en sporre för ombygge

thb; Sug på den ViLa :D

Bikebandit
2011-12-10, 18:17
Morsning,ser att du kör en del på vintern.Har fått vägsalt på en hoj en gång och det var ett jäkla tvättade att få bort.
Hur är det med saltningen i Skåne ??

Jag tror inte de salta vägarna mycket här .. våren är farligare med alla grus kvar från vintern

JohnnyRocker
2011-12-10, 18:37
thb; Sug på den ViLa :D

Har ViLa ngt bra till salu?
Har lagt ett bud på en i veckan men inte fått respons ännu. Fenrik har också tipsat om en polare som vill sälja ett bra objekt också, väntar på telefonnumret bara.

Vore roligt å bygga något från grunden, väntar ett tag till innan jag tar den vägen, behöver plats för det vilket inte finns just nu. Garageplats för mek inom rimligt avstånd från Hägersten, tips tas med glädje emot :-)

admin
2011-12-10, 18:41
Nej, Vila är en av Sportstermobbarna här inne ;)

Gör som jag, bygg i gästrummet på andra plan! "Tunga jobb" gör man på altanen!

Börja långsamt, jag har en helt ok svart Sportstertank till salu billigt på Motorblocket. (http://harleyforum.se/classifieds.php)

JohnnyRocker
2011-12-10, 19:43
Nej, Vila är en av Sportstermobbarna här inne ;)

Gör som jag, bygg i gästrummet på andra plan! "Tunga jobb" gör man på altanen!

Börja långsamt, jag har en helt ok svart Sportstertank till salu billigt på Motorblocket. (http://harleyforum.se/classifieds.php)
Okey förstår, jag får väl ta Big Bubbles när han kommer med sin Fläskis hahaha, eller om jag e på det humöret så åker jag åttor om honom med Sporren to be.
Hade säkert gjort det om jag hade gästrum o/e altan men vem behöver köket där är ju alla kontakter jordade och så är det rätt uppsäkrat för spisen, förhandla behöver jag inte heller längre vic;

Tanken kan absolut va av intresse, polarn mr AxA, ska ju byta en del delar på sin sporre så man hoppas ju på hans givmildhet också.