handdator

Visa fullständig version : kanske nybliven hd ägare heritage...nyckel?

gbgchrister
2025-04-24, 16:33
hej på er lämnar en mc för en annan hd heritage....men hur fungerar det med nycklar..?det finns ju ett stort vred...på tanken...men har man nyckel där ? eller ....
mvh christer

Erik Lundberg
2025-04-25, 22:34
Nu vet jag inte vad det är för årsmodell du tittar på men på min Fat Bob 2013 har man bara en Fob i fickan när man kör. Vredet på tanken går att låsa om man känner för det men det brukar jag inte göra.

gbgchrister
2025-04-25, 23:01
2003 men vad är en fob ?larmdosa ? jag är ny här, kört wildstar 10 år, där man en nyckel till tändningslås samt en nyckel till styret för låsa gaffeln

Erik Lundberg
2025-04-25, 23:13
Det är en trådlös nyckel. Det finns nyckel till gaffel och tändningslås men det är inget som behöver sitta i när man kör min hoj. Och man behöver antingen en Fob eller kod för att starta hojen.

Noyen
2025-04-28, 05:55
Är det en -03 så har du väl det s.k skitlarmet. Hade detta på en -02,a och du har en en knapp på
foben att sköta larmet med. Går ju att ta bort detta också. Men jag gillade inte detta larmet , när
du stänger av hojen aktiveras larmet automatiskt efter ca 30 sekunder , inge vidare om du hamnar
i nåt vägbygge eller nåt och du vill stänga av hojen.

-06 hade väl också knapp på foben för att sköta larmet men inte den automatiska aktiveringen som
tidigare hade. -07 och framåt har ingen knapp utan hojen känner själv att foben är i närheten av mc.

Som Erik skriver så kan du låsa vredet på tanken och styrlåset med nyckeln.

gbgchrister
2025-04-28, 17:54
Tack snälla för all info, mycket nytt för mig !! risk finns att det kommer fler frågor...