handdator

Visa fullständig version : Vad jobber du med-tråden...



admin
2011-11-29, 22:08
Massa olika arbeten finns på detta forumet. Fritt fram att dela med vad och/eller var du jobbar med!
Om inte annat kanske man kan knyta nya kontakter!

Kör på.


Själv jobbar jag med IT, Data och sånt, men är utbildad möbelsnickare! Annars mångsysslare som gärna vill ha provat allt en gång i livet. Gillar att pilla sönder saker för att se hur det är uppbyggt, inte alltid jag fått ihop det igen dock.

Drömfordon: En Camaro 68/69, gärna en rishög med bra motor och drivlina.

Norrland
2011-11-29, 22:42
Cad-ritning inom modulhus, inköp, försäljning, fixar transporter till och från företaget, Fd yrkeschaffis (20 år), Maskinsnickare inom möbelindustri, Ambulans sjukvårdare.
Söker hela tiden nya utmaningar i livet, vill inte dö och tänka varför har jag inte provat den grejen.
Fritidsintressen: Mc klubben, flugfiske, dragracing, hotrods, en enkel vardag, Matlagning, mina barn(5 st):)
Drömfordon: alla med hysterisk spis! Livet börjar vid 6000 rpmthb;

xbones
2011-11-29, 22:55
Jobbar som förman inom isolering o plåtslageri. Jobbar mest på båtar,oljeplattformar,raffinaderier o industrin i Norge. Stationerad i Stavanger. Drömbil Corvette-63 Split Window sen 10års ålder. Har kört jänk sen början av 80-talet. Har haft 3 Camaros en Trans Am, Chevyvan o kör Tahoe nu. Har planer på en Camaro till våren.

Fonve
2011-11-29, 22:59
Jobbar med Applikationsvirtualisering (IT) och trivs kanon med det.

Andra intressen är Fotboll (Liverpool) och Musik (Avdankad trummis) m.m

Tanken är att en Street Bob ska in i garaget framgent och då kommer den uppta en stor del av min fritid ro;

En amerikansk muskelbil (Chevelle SS tex) från 69-71 skulle ju inte göra ngt. Just nu ligger dock prio på hoj.

Viljar
2011-11-29, 23:45
Jobbar med en av mina många hobbys, vilken kan kvitta.

Jobbar för att leva, lever inte för att jobba.

Intressen förutom Harleyn och Klubben.

Vår lilla hästgård.
Våra hästar.
Våra tre hundar, två Rottweilers och en blandras.
Försöker hålla liv i vårt saltvattensakvarium
Spelar bas när tiden räcker till.
Torsk på Apple och annan Amerikansk elektronik/teknik.
Långresor till tropikerna varje vinter.

Bilen jag ska äga innan jag dör, Ferrari 288 GTO.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Tundra Trotter
2011-11-30, 07:47
Sjuksköterska / personlig ass . Gulligt va ? Dröm fordon : STRV 103 , Eller för modern ungdom Stridsvagn S , gärna kromad .

Elexem
2011-11-30, 11:25
Här också en gullig softis som jobbar som Sjuksköterska, "snarksyster" ( anestesi) jobbar även x-tra på "pling plong" taxin när jag är less på att jobba i saltgruvan. Leker brandman på deltid. Har redan mitt drömfordon, en harley softis - 92. De andra fordonen är bara för att skjutsa arslet mellan hemmet och jobbet. Intressen, slita i vikter, matlagning, har två hästar tre ungar. Som ngn tidigare skrev " jag vill lära mig allt" har förmågan att "nörda" ner mig i diverse intressen, "alltiing är enkelt bara man kan det". Har bestämt mig för att bygga en hoj före jag får kryssögon (XX).

Ozzy
2011-11-30, 14:35
En halvgullig psykiatri skötare här, jobbat på diverse avdelningar men är nu på ett gruppboende och trivs bra. Extraknäcker lite på avdelning ibland när jag är långledig som nu, 7 dagars ledighet. Har jobbat med det mesta, dykinstruktör 5 säsonger på varmare breddgrader mest värt att nämna.

admin
2011-11-30, 14:36
Dykare, kul, har du lagt det på hylllan? Padi eller Naui?

Ozzy
2011-11-30, 16:58
Padi. Ja lite så har det väl tyvärr blivit. Tog Open Water 98 i en liten insjö här uppe, blev biten direkt och fortsatte till Divemaster när jag bodde i Varberg nåt år, åkte och gjorde en säsong på Cypern som det sen hem och gick instruktörskursen i Örebro, sen blev det 4 säsonger till som det på Cypern och i Thailand. Världens bästa jobb egentligen men det blev måndag av det till slut med och kände att när jag svor över att behöva dyka då var jag ingen bra instruktör längre så jag la ner. Det har väl blivit några dyk sen dess, senast i somras rotade jag fram en gammal torrdräkt och hoppade i, men tyvärr är den där glöden borta då man släpade dubbelflaskor genom skogen för att klättra ner i ett litet mörkt gruvhål med 4 gradigt vatten. Men åker jag på semester så blir det nåt dyk iaf, men har blivit fruktansvärt bekväm :) Dyker du?

Christer
2011-11-30, 17:15
Jag jobbar som produktionsledare på Sandvik. Har tidigare jobbat som processingenjör och forskningsingenjör, också det på Sandvik.

ViLa
2011-11-30, 17:40
Arbetar på att bli arbetsfri

Vajtan
2011-11-30, 17:49
Arbetar på att bli arbetsfri

thb;

Vajtan
2011-11-30, 17:54
Anställd hos en biltillverkare på Hisingen som chaufför.....täckta transporter med hemlig last! :I:

ViLa
2011-11-30, 18:02
Biltillverkare på hisingen???

Nej nu får du allt va lite tydligare :I:

Lena
2011-11-30, 18:03
Jobbar som behandlingsassistent med psyk.funktionshindrade sedan 103 år:) tillbaka. Innan dess var jag sjöman en kort period och har även jobbat i restaurangbranschen. Gillar att åka på träffar, resa långt bort, ta husbilen var som helst med hojen på kärra, gillar även våra ungar och katter så klart!

Stefan
2011-11-30, 18:05
Driver eget som IT-konsult. Försäljning och service av datorutrustning.
Utbildar inom CAD/CAM program som SolidWorks, Inventor, REVIT, AutoCAD, MasterCAM, m.m
Drömbil??
Fritid: Min HD och en massa jobb som inte rymms inom arbetstid :(

Vajtan
2011-11-30, 18:05
Biltillverkare på hisingen???

Nej nu får du allt va lite tydligare :I:

LM;

ThE DoG´s
2011-11-30, 19:10
Jobbar som svetsare för ett företag som bygger fjärrvärmeanläggningar. Jobbar extra som lastbilschafför. Mycket aktiv inom hemvärnet med allt vad det innebär. Håller på att byta jobb för att komma in på heltid i FM. Tränar gärna både på gymmet eller med Am fotbolls laget.

Drömbilen är en Ford 100 pickup, men annars kör jag fordonen jag vill.

custombike
2011-11-30, 20:56
Har två egna företag
1-Gourmetkonsult-utbildningar o konsulttjänster inom resturangbranschen
2-Custombike Woodhill-import o försäljning av div. hojdelar
Sen jobbar jag lite som kock ibland (som är mitt yrke från början)
Drömfordon Ford Fairlane Skyliner från 58-59

Darkforce
2011-11-30, 21:15
Jobbar som inköpare på ett jäääätttteeeestort svenskt telecombolag :))
Fritidsintressen: Hojen, huset, familjen och att skrika i ett coverband.
Drömfordonet äger jag redan en lätt moddad Night Train -02 och när det gäller 4 hjul så ligger Jaguar mig starkt om hjärtat (har haft en XJ6 3,2 - 96)

Brandis
2011-12-01, 15:45
Komunalanställd på Räddningstjänsten i en kommun norr om Göteborg. vc; och har världens bästa jobb!
Drömfordonet har jag redan och det är även största hobbyn, min Heritage MPD;
Familj, hund, jakt och havet upptar annars en stor och viktig del av livet!
/Brandis

ElMilagro.
2011-12-01, 17:20
Jobbar som betonghåltagare.

jale
2011-12-01, 19:10
Hej ....
Det här med Harley-Davidson det skär rakt igenom samhället vilket är underbart kul !!
Det kvittar, what so ever, vilket yrke du har !! Det enda som räknas är att du är en Harley broder !!
För mig, personligen, så är det under åksäsong ett andningshål mentalt sett att ge mig ut på H-D´n ... ensam eller tillsammans med min klubb ...
Jag, som åkt hoj sedan jag var 16 år .... med div. avbrott "då och då" för utbildning, familjeliv, husbygge etc, och som nu återkommit som en s.k. "återfallsknutte" så är det , tycker jag - extra härligt -
Ja ja ... tråden handlade om vilket yrke vi har .....
Jag är läkare - närmare bestämt kirurg.

pidde
2011-12-01, 20:50
Sjuksköterska / personlig ass . Gulligt va ? Dröm fordon : STRV 103 , Eller för modern ungdom Stridsvagn S , gärna kromad .

Har själv ett handikappat barn så tummen upp för dej .Själv har jag jobbat med det mesta känns det som .För tillfället mekar jag med entreprenadmaskiner

alfg
2011-12-01, 21:22
Sen ett år tillbaka är jag verkmästare på ett byggföretag med dussinet anställda. Verkmästare innebär att vara allt från "pappa" (äldst i företaget), räkna på jobb, träffa kunder och till att vara sopåkare!
Är i grunden byggnadsplåtslagare (började '74). Har också en kortare period jobbat som lärare (matte, slöjd åk. 5-9), jobbat med eldfast murning och varit kanslist.

På 70-talet extraknäckte jag med motivlackeringar. Bildintresset resulterade senare i utbildning i silversmide. Sen snart 20år tillbaka leder jag kurser i silversmide och gör ett och annat beställningsarbete i silver och/eller järnsmide.
Gillade segelflygning och var på sent 80-tal segelflygtekniker och underhöll och reparerade klubbens flygplan.

Bilar har , som jag läste ovan, varit ett sätt att transportera aslet från punkt A till punkt B.
-Nä motorcyklar är det som gäller och som nybliven HD-ägare känner jag att jag hittat hem!

Tundra Trotter
2011-12-02, 08:08
Silver smide = nice, finns alster till salu ?

Macke
2011-12-02, 11:46
Jobbar som säljare på en Statoil station, ett kul jobb men att jobba varannan helger är skit tråkigt.

Axman
2011-12-02, 15:37
IT-konsult, mycket Microsoft och virtualisering men är hyfsat junior fortfarande. Kände att jag desperat behövde en hobby som inte hade med datorer att göra så det blev hojkort och när Fat Boben kom så var det kärlek vid första ögonkastet, kärlek helt enkelt.

Skulle gärna vilja kunna meka mer med hojen är bara byta färdiga delar men när man kommer hem från jobbet och hjärnan vill rinna ut genom öronen så är man mer intresserad av att köra än meka.

admin
2011-12-02, 16:38
Jobbar som säljare på en Statoil station, ett kul jobb men att jobba varannan helger är skit tråkigt.

Där har jag oxo jobbat. Nattpassen på Malmös värsta mitt i stan.. satan vilka typer det kom in! En tappade en pistol framför kassan ,en svingade med sin knarkspruta så vakter fick ta han om galningen.. men mycket fina tjejer också som ville ha korv. ;)

hasse diesel
2011-12-02, 16:50
Korv va de ja........

Där har jag oxo jobbat. Nattpassen på Malmös värsta mitt i stan.. satan vilka typer det kom in! En tappade en pistol framför kassan ,en svingade med sin knarkspruta så vakter fick ta han om galningen.. men mycket fina tjejer också som ville ha korv. ;)

Whiplash
2011-12-02, 17:32
Kör truck på Icas lager och jobbar extra som security på diverse konserter i Göteborgsområdet.

oggy69
2011-12-02, 18:53
Snickare på ett Linköpings företag sedan 2005 innan det var jag på en stockholms firma i solna .
dröm bil en Belair 57 svart och vit3242 mm såå fin som en kvinna

alfg
2011-12-02, 20:54
Silver smide = nice, finns alster till salu ?

Tyvärr nej. Ligger lågt med den egna tillverkningen, all energi slukas av ordinarie jobbet och kanske åldern. Skiner solen är det HD som gäller:D

Hagis
2011-12-02, 21:40
Började tidigt! Sålde DN på söndagsmornar när den kosta 5 kr, gissa om folk vart glada dagen efter dagen före! Efter det dela jag ut reklam, körde skubb som blombud, inom hotell har jag kört lokalstäd, frukost, diskare, piccolo samt suttit i växeln. Jobbat på 7/11, Ica, plåtslagare, lageratbetare vid två tillfällen, piercare och tatuerings lärling, flyttgubbe, hunnit med några samhällstjänster om det räknas haha... Nu jobbar jag som 1e kock och driver därmed köket ihop med en till person! Kommer jag vara kvar inom restaurang i 30 år till? Inte en chans! Dåligt betalt, dåliga arbetstider, stressiga dagar och långa kvällar!

Så vad vill jag göra? Jag citerar två andra i denna tråd så får du själv fantisera ihop resten, "jag jobbar för att leva inte leva för att jobba" samt "arbetar på att bli arbetsfri" (har du ingen fantasi så vore inte helt fel att bo i ett land där man kan köra hoj året om och där det inte är tvång på vurpollon samt ligga i en hängmatta och dricka öl och kasta cocosnötter på turister :D)

Dröm fordon? Efter att jag byggt en hoj från grunden så blir det nog denna volvon :D Den är fan så mycket manligare än att ha kick haha

3245

hasse diesel
2011-12-02, 21:59
E de vev på den?

Började tidigt! Sålde DN på söndagsmornar när den kosta 5 kr, gissa om folk vart glada dagen efter dagen före! Efter det dela jag ut reklam, körde skubb som blombud, inom hotell har jag kört lokalstäd, frukost, diskare, piccolo samt suttit i växeln. Jobbat på 7/11, Ica, plåtslagare, lageratbetare vid två tillfällen, piercare och tatuerings lärling, flyttgubbe, hunnit med några samhällstjänster om det räknas haha... Nu jobbar jag som 1e kock och driver därmed köket ihop med en till person! Kommer jag vara kvar inom restaurang i 30 år till? Inte en chans! Dåligt betalt, dåliga arbetstider, stressiga dagar och långa kvällar!

Så vad vill jag göra? Jag citerar två andra i denna tråd så får du själv fantisera ihop resten, "jag jobbar för att leva inte leva för att jobba" samt "arbetar på att bli arbetsfri" (har du ingen fantasi så vore inte helt fel att bo i ett land där man kan köra hoj året om och där det inte är tvång på vurpollon samt ligga i en hängmatta och dricka öl och kasta cocosnötter på turister :D)

Dröm fordon? Efter att jag byggt en hoj från grunden så blir det nog denna volvon :D Den är fan så mycket manligare än att ha kick haha

3245

Draken
2011-12-02, 22:15
Pensionär(!) sedan en oändlig tid... känns nästan lite fånigt att skriva... förr (på -50 talet) sålde jag M-T (Morgontidningen) på söndagarna (för 20 öre st.) sedan S-T (Stockholmstidningen för 25 öre ex.) Först syrran, sedan min storebror och sedan sålde jag i 5 år för att slutligen övergå till min lillebror! Samma sträcka i mer än 20 år? Blev med åren en 25 -öres maskiningenjör och några år senare blev jag pilot i flygvapnet. Flög i mer än 35 år. Åkt hoj sedan 1962 samt Harley sedan 1986... snart 30.000 mil med dessa (H-D) härliga bestar...

Känner mig lite ärrig, men jag har kanske 20 - 25 år kvar... hoppas jag...

admin
2011-12-02, 22:19
Jag vill oxo var pensionär...verkar praktiskt :)

Macke
2011-12-02, 22:48
Där har jag oxo jobbat. Nattpassen på Malmös värsta mitt i stan.. satan vilka typer det kom in! En tappade en pistol framför kassan ,en svingade med sin knarkspruta så vakter fick ta han om galningen.. men mycket fina tjejer också som ville ha korv. ;)

Ja, man möter mycket lustigt folk!

DeaDSexY
2011-12-03, 00:35
jobbar som servicetekniker... servar å reparerar stora städmaskiner å färgsprutor å sånt... inte glammigt för fem öre men det är rätt kul... har hela sverige som arbetsplats så ena veckan är jag uppe i kiruna å jobbar å nästa nere i malmö... har tidigare jobbat som pc- nätverkstekniker... satellit-kommunikationstekniker... teletekniker... på ungdomsgård... installationstekniker... hamnarbetare...

drömfordonet äger jag redan (se mitt garage) ...men även gamla amerikanare ligger mej varmt om hjärtat å planen är väl att skaffa en ny snart...

i övrigt skriker jag å för oväsen (gitarr) i ett metalband... e;

Hagis
2011-12-03, 08:17
Hasse: Vev på vad? Volvon eller mig haha...

belsebub36
2011-12-03, 09:10
Jobbar i Danmark på ett företag som utvecklat ett "track and trace" system till tobaksindustrin. Reser i hela världen..allt ifrån mega städer till små skumma byar i östra Ryssland..
Intressen: Dragracing och har som mål med min wide glide att den skall överladdas till c:a 200hk..

zeb.lovehell
2011-12-03, 10:29
Jobbar som laseroperatör på Whirlpool i Norrköping

Wallis
2011-12-03, 13:34
Jag är utbilda personbils mekaniker i grunden, Men jag har jobbat med allt mellan himmel och jord.
Grovis på pappersåtervinnings företag, pizza bud, mekaniker, marknadsforskning, rivare och håltagare, flytt-gubbe.
Nu jobbar jag med lasermätning & 3D scanning som mätarassistent samt produktion av tillbehör till dessa, Helt klart det bästa jobbet hittills, får jobba på ställen som få personer får tillträde till & även utomlands ibland.

ViLa
2011-12-03, 13:46
Jag är utbilda personbils mekaniker i grunden, Men jag har jobbat med allt mellan himmel och jord.
Grovis på pappersåtervinnings företag, pizza bud, mekaniker, marknadsforskning, rivare och håltagare, flytt-gubbe.
Nu jobbar jag med lasermätning & 3D scanning som mätarassistent samt produktion av tillbehör till dessa, Helt klart det bästa jobbet hittills, får jobba på ställen som få personer får tillträde till & även utomlands ibland.

Lite OT men vilken härlig bild du har som avatar :)

Wallis
2011-12-03, 14:04
Lite OT men vilken härlig bild du har som avatar :)

Ja det var i somras i svartedalen/kungälv. =)

ViLa
2011-12-03, 15:03
Ja det var i somras i svartedalen/kungälv. =)
Så jävla najs :)

Synd att jag la flugfisket på hyllan.

Pontus
2011-12-04, 00:29
Har varit i IT branschen i snart 20 år.

jossi
2011-12-04, 00:50
jobbar som servicetekniker el o mek på en stor industri i Gamlestan i GBG
fritiden köra hoj skruva rallybil samt dragster

D-mann
2011-12-04, 09:50
Arbete: Svarvar hjulringar till lok och vagnar. Innan det var jag runt på diverse andra svarv och fräsjobb samt en sväng som bemanningsslav.

Fritid: Korpfotboll, tv-fotboll, punkrock och hojen. Fast fru, två småttingar och kåk snor ju mesta tiden...

Drömåk: Åker Wide Glide, men har ju alltid drömt en lååånggaffel. Och en hotrod, bilar kan vara riktigt skoj med!

hasse diesel
2011-12-04, 10:57
På volvon, du går ju på duracellLM;
Hasse: Vev på vad? Volvon eller mig haha...

hasse diesel
2011-12-04, 11:00
Kan du inte ta ner spöt igen då?:D
Så jävla najs :)

Synd att jag la flugfisket på hyllan.

hasse diesel
2011-12-04, 11:07
Snickare Brandsanering Bilplåtslagare Fiskodlare o nu snickare igen sen 17 år tillbaka Smash

ViLa
2011-12-04, 14:23
Kan du inte ta ner spöt igen då?:D

Är ju så jäv.. jobbigt att stå å veva :D

Venomed
2011-12-11, 11:51
Jag jobbar som tv-sändningstekniker på Utbildningsradion. Halka in i mediasvängen för 12 år sedan och har genom åren haft varierande arbetsuppgifter bl.a. Dupliceringstekniker, videoredigerare, VB-tekniker (den som sköter videoinslagen i tv-studion)...

Innan mediasvängen så jobbade jag som finmekaniker. Mestadels som CNC-operatör men även med gamla hederliga konventionella maskiner. Då jag nu har börjat skruva ner min night Rod för moddningar, så har jag funderat på att plocka fram mina gamla kunskaper. Jag kanske sparar lite pengar då. :-)
Jag har även spelat en hel del musik genom ååren. Det har resulterat i en del skivor och spelningar. Men idag är det mest lite fuska på gitarren på kvällskvisten.

Då jag är en familjefar med fästmö och tre barn, så har jag rätt begränsat med "egen" fritid. Men den egna fritid jag har går mestadels till klubben och hojen.

ubbe
2011-12-11, 12:10
Jobbar på ambulansen i Umeå och åkt hoj sedan -93. Först var det sportster för att sedan ta klivet till softail. Åker Lincoln town car för övrigt samt har en gammal träbåt som jag försöker få lite "flyt" på.
En polaris 900 (150 hp) står i garaget och väntar på lite mera snö. En liten "bra och ha traktor" och en minigrävare finns också så det är ganska mycket göra bara för underhåll av grejerna.
En sambo med Icke spårande kawa 750 LTD som söker en vettig sportster att åka på då det vore kul med ett gäng härifrån att åka på "forumträff" med.

Elexem
2011-12-11, 19:38
Hej Ubbe, jag bor 14 mil norröver, du bor alltså i Skellefteå södra:) Passar det bara med ungar, fru och jobb så åker jag gärna.

Json
2011-12-11, 21:41
Jobbar som Förskollärare *AKA* Lekskolefröken Jobbar oxå som gitarrlärare både privat och hos ett studieförbund. Har sommarställe i Sörmland och hojåkande fru som gasar runt på en FLSTS. Man har det ganska bra om man jämför ;-) Haar förutom min Road King en Yamaha Wildstar (som är till salu) samt en Husqvarna mod 24 av 1946 års modell

//Json

Any road is a shortcut to somewhere

CrazyVic
2012-05-28, 13:02
Satt och sökte på vad en 1600-milaservice kan kosta och hamnade i denna tråd. :D Den verkar ha legat i dvala sen december men då jag antar att det tillkommit en rejäl mängd nya medlemmar sen dess (inkl jag själv) så kan det vara kul med en liten "uppning".

Själv jobbar jag som företagsrådgivare på bank och är för tillfälllet förpassad till äran och hjältarnas land, där jag troligen kommer stanna till april 2013. Har tidigare jobbat som tidningsutdelare på Pressens Morgontjänst. Vill man jobba med en massa enstöringar och tjäna skit samt jobba mellan 2-6 på natten rekommenderar jag att man söker jobb där. fu: Har även jobbat som stf butikschef på livsmedelsbutik, trädgårdsansvarig på stormarknad och även som gokartinstruktör. Gillar kundkontakt helt enkelt!

Kör en väldigt marginellt modifierad Street Bob -07 men är fortfarande svag för sporthojar, vilket jag åkt tidigare men slutat pga självbevarelsedrift. Det lutar dock lite åt att jag kompletterar med en plastraket nästa år för användning på racerbana. Tycker det är förbannat kul att köra både bil och hoj på bana och har därför racinglicens. Drömfordon i bilväg är således någon typ av racebil, inte så viktigt vilken, men en M3 CSL skulle jag inte tacka nej till. :I: Är även svag för gamla amerikanska muskelbilar och liksom admin kan jag tänka mig en risig sen -60/tidig -70 men som är top notch i drivlinan. Har nån sett filmen Bellflower så förstår ni vad jag menar. :D


http://www.youtube.com/watch?v=8sF0LZ1-Zak

Gillar även att resa och lära mig nya saker. Wikipedia är en flitigt besökt sida där jag kan fastna i allt från IDFs agerande i Operation Entebbe till saltvattensflugfiske, och jag fiskar inte ens. Smash

crank
2012-05-28, 16:17
rese montör licenssvetsare och mekare tungindustri.

och fritids forskare

drömbil en fin bull mercedes

John Brandt
2012-05-28, 16:55
Studerar civilingenjör väg och vattenbyggnad, nu klar med första av fem år här uppe. Käkar mycket Riesen, vill ju inte oroa gubbarna i onödan..

Stor del av fritiden spenderas på hästryggen och på Harley'n, plugget tar ju sin tid tyvärr!

Drömbil: En Mitsubishi Pajero med alla diffar, rätt däck+fälg, vinschar fram+bak och självklart snorkel med mer.

Sanniz
2012-05-28, 18:28
Gick ut fyraårig elteleteknisk linje i Borås 1988. Har jobbat i olika yrken, bl a inom hotell, vårdarinna, elektriker, elektronikmontör och som automatpassare inom formsprutning av plastprodukter... Numera är jag truckförare på ett höglager i Viared, Borås.
Köpte hus för lite mer än 3 år sedan... Därefter blev det till att jobbpendla... Och ja, att jobba varannan helg suger (i mitt fall är man då bara ledig lördag).
Var mycket engagerad i islandshästvärlden, fram till 2001... Men då kom en svår trafikolycka med i bilden. Jag överlevde precis, dåvarande sambo dog med en gång. Var sjukpensionär i några år, men vissa envisa anlag gjorde att jag numera jobbar heltid på nytt. Men ingen dag är värkfri... Dock är jag glad, att jag kan grensla min Sportstertrike då och då utan problem. Fast numera får jag acceptera, att kroppen mer ser ut som hos barbamamma, än den "fitness" jag hade före olyckan...
Är egentligen naturligt ljusblond, men det kan man inte tro nu för tiden... Man har väl vart extremare svartrockare med i en massa år. Vissa attribut och kläder hänger med fortfarande mellan varven. :D
Har två hundar: en Berger Picard, som heter Pixie, och en labrador, som heter Callizto. Katten är en svart, långhårig blandis vid namn Varulvan.

Drömfordon? Helt klart en egen Nightrod Special... Och den hoppas jag få nästa år... Trike är trevligt, men jag vill ändå ha bort stödhjulet. ;)

För övrigt hjälper jag maken mellan varven i vårt egna företag, som är inom taxi...

Så dödtid borde man inte ha egentligen. :D

Fritte
2012-05-28, 18:51
Har arbetat utomlands i 10år i Frankrike och Thailand. Sen 2005 är man hemma i Sverige igen.
Numera arbetar jag med industrisanering åt EON Norrköping.

Adrenaline
2012-05-28, 18:58
Bil och mc mekaniker

Drömmer om drömvintsten på lotto.

Sanniz
2012-05-28, 20:16
Bil och mc mekaniker

Drömmer om drömvintsten på lotto.

Jag kan också rösta för den sista saken... :D

DRÖMVINSTEN!!! cheer

RilleHD666
2012-05-28, 22:30
Jag jobbar som lastbilschaufför. Har gjort sen jag slutade skolan för 13-14 år sedan. Trivs fortfarande lika bra varje gång jag lossar handbromsen och åker iväg genom landet. Älskar livet på vägen.yp; Annars på fritiden är det familjen och huset som får min uppmärksamhet när jag inte kör hoj. Har sambo och två grabbar på snart 12 år.

Spindrift
2012-05-28, 22:50
Flygvapnet. Flygtekniker och Life support tech (Bygger och underhåller personburen och flygplanburen räddningsutrustning). Skulle vara intressant att köra lastbil... Konstigt va?

Skickat från min A7 HD via Tapatalk 2

Barney
2012-05-29, 21:20
Driver eget,trädfällning/nertagning av träd på villatomter,avverkning åt byggföretag skogsägare m,m
klänger i träden i bland.i bland undrar man vad fan man pysslar med men nån ska ju göra det.ganska fritt o skönt så länge man
har hyfsad fysik.Var inne på elektronik för länge sen men man har för mycket energi i kroppen för att vara inne på dagarna.

Dunder
2012-05-30, 08:21
Med ADHD/Damp! Så har man jobbat som fan! Så nu kan jag ta det lungt, och vet faktiskt inte om jag jobbar eller leker på dagarna! Hur som helst så är jag egen slav sedan 10 år. Och fördriver dagarna med allt möjligt som folk frågar efter. Har en traktorgrävare och en ganska bra verkstad som jag reparerar och tillverkar saker i till olika kunder, som privatpersoner till storföretag! Äger och bor i ett eget hyreshus där jag får betalt för att bo i. Äger en lada där jag har en verkstad, samt hyr ut en liten hörna i oxå! Små utgifter gör så att jag kan be folk fara åt helvete om det inte passar mig! Ganska behagligt liv, även om det har kostat på hälsan!

pidde
2012-05-30, 22:18
[QUOTE=Dunder;42885! Små utgifter gör så att jag kan be folk fara åt helvete om det inte passar mig! Ganska behagligt liv, även om det har kostat på hälsan![/QUOTE]

:cool:
Jag trugade en chef en gång för länge sedan.Fy fan aldrig mer tänkte jag.
Passar de inte, så dra åt H-V

Redlight Bandit
2012-05-31, 01:46
Jag jobbar och har jobbat som diesel mek ända sen jag slutade skolal 98, första 10 åren på truckar sen på motor renoveringsfirma i ett hamnområde i freemantle(acdc's hemstad o Bon Scotts viloplats) och nu är jag service tekniker på person tåg. Önskar dagligen att jag utbildat mig till elektriker ist.
Dröm fordon är en 48 panna i slitet orginal skick på två hjul och 49-50 mercury på fyra och jag är endast en lotto vinst från bägge

Spammen
2012-05-31, 11:46
Som jag nämnde i tråden för nykomlingar här på forumet i min presentation: Jobbar som 1.Maskinist på ett supply-fartyg inom norsk offshore ute på oljefältet i Nordsjön.

Förnärvarande har jag min drömbil, en Cadillac Coupé 1960. Men tvåhjuling har alltid lockat. Så nu fick det bli en sådan!

Redlight Bandit; Jobbade tidigare åt Wallenius. Gick flitigt på Fremantle med bilar, traktorer, grävmaskiner mm mm. Underbar liten stad! :) Har själv fotats bredvid statyn med Bon Scott. :) Är ju ett MÅSTE om man besöker Fremantle. He he he.

Redlight Bandit
2012-05-31, 16:12
Som jag nämnde i tråden för nykomlingar här på forumet i min presentation: Jobbar som 1.Maskinist på ett supply-fartyg inom norsk offshore ute på oljefältet i Nordsjön.

Förnärvarande har jag min drömbil, en Cadillac Coupé 1960. Men tvåhjuling har alltid lockat. Så nu fick det bli en sådan!

Redlight Bandit; Jobbade tidigare åt Wallenius. Gick flitigt på Fremantle med bilar, traktorer, grävmaskiner mm mm. Underbar liten stad! :) Har själv fotats bredvid statyn med Bon Scott. :) Är ju ett MÅSTE om man besöker Fremantle. He he he.

Är lite lustigt, hade för vana efter eftermiddagsskift att ta en mcsväng till freo o kika på vad det var för fartyg inne och jag har sett Wallenius loggan bra många gånger när det lossats fordon, är lite lätt avis på ditt jobb måste vara en upplevelse och verkligen vara till havs
Var o kikade när dom hade avtäckning för Bon Scott statyn för nåt år sen, var rätt bra med The Angels o Rose Tattoo med fler som spelade men nog hade jag väl trott att den skulle vart lite större

Harleyman1
2012-06-02, 22:48
Servicetekniker personbilar med 20 års erfarenet av Volvo/Renault men nu är det Koreanskt som gäller (Hyundai) har även varit på en husfabrik Sjödalshus,gjort FN-tjänst på Cypern
Och tillverkat vevaxlar på Volvo komponenter i Skövde
Min drömbil när jag inte kan hålla balansen på Kingen är Chevrolet Bel Air 1955 Covertible
7298

Ewil
2012-06-03, 09:38
Jag är ofrivilligt "fritidsforskare" sen ca 1 mån tillbaka efter att hustillverkaren jag jobbat hos de senaste 8 åren gick i konkurs. Tidigare har jag jobbat som bagare, grävmaskinist och som alltiallo på campingplats.. Hoppas snart på nytt jobb så att ny mc kan inhandlas...

En av drömbilarna står redan i garaget och är under renovering och det är en Ford F100 från -56. Skulle inte ha ngt emot att även ha den nya camaron att köra kidsen till dagis med ist för nuvarande Saab...

Aros Cycle Vasteras
2012-06-07, 22:05
Personalchef inom byggbranschen och egen firma som säljer HD kläder på webben.W;
Åker en ombyggd softtail-03. Funderar på att delta på träffen som forumet kommer att genomföra.

mellqvist
2012-06-07, 23:23
Har arbetat utomlands i 10år i Frankrike och Thailand. Sen 2005 är man hemma i Sverige igen.
Numera arbetar jag med industrisanering åt EON Norrköping.

Sedärja, själv jobbar jag på E.ON Öresundsverket i Malmö, förrådsman kan man nog kalla mig.