handdator

Visa fullständig version : Fyllt rör av diskbollar.



Macalla
2023-05-15, 22:12
Hej på er.
Just nu står jag i en liten knepig situation där hojen min inte går igenom besiktning pga buller. Jag har V&H Big radius 2-in-2 rör där jag nu satt på Db-killers, samt även proppat in 5 diskbollar i varje rör. Med detta sagt så känner jag mig säker inför besiktningen, men det som oroar mig är om diskbollarna på något sett kan ta sig in mot cylindern..? Jag testade att starta och lät gå på tomgång, och den låter verkligen som en moped, men vit rök kommer ut från rören, och även litegrann vid cylindern. Är detta pga att bollarna blir varma?

Väldigt tacksam för svar, hälsningar oroliga mig.

Y62
2023-05-16, 07:49
Skulle tro att det är för tätt. Har själv haft samma system och använde 2-3 bollar som jag sätter i strax innan besiktning. Går den köra med så mycket i?

Macalla
2023-05-16, 08:19
Har inte testat köra med det ännu, men i tomgång så gick det som vanligt. Är just livrädd för att bollarna ska vandra åt andra hållet, mot cylindern..

Y62
2023-05-16, 13:52
Har väldigt svårt att tro att det skulle vara möjligt, det är ett väldigt flås utåt. Har aldrig hänt mig och jag brukar besikta med bollar.

Macalla
2023-05-16, 22:41
Tack för svar, kommer dra igång han imorgon och sedan väntas besiktning, ska bli skönt att ta ut både insatser och bollar efter detta!

Y62
2023-05-18, 10:27
Skulle vara intressant om du skriver och berättar om den går köra och hur det gick med besiktningen :)