handdator

Visa fullständig version : Uppgradera strålkastaren?

JakeGrafton
2022-09-06, 23:06
Idag var det dags att hämta min 35th Anniversary Dyna. Härlig hoj IMHO!!!

Dock gick delar av hemresan sent i septembermörkret och strålkastaren är ju rena skämtet. Månen lyste starkare...

Nå'n med samma erfarenhet och vilka uppgraderingar kan man hitta? Funkar det att bara byta lampan (?) eller måste det till en helt ny strålkastare? Och vad passar i så fall på denna hojen med bibehållen look. Jag kan iofs tänka mig krom i st f svart utan problem.

Tack för tips!

mattinkba
2023-08-23, 22:11
Köpt en ledinsats för 300 kr till min sportster, grymt ljus. Ingen blinkar å bär sig åt så bländar inte. Helljuset är projekterande dvs skjuter en ljusstråle som gör natt till dag. Finns i alla möjliga dimensioner och är bara att plugga in i befintlig trestiftskontakt. ( kan behöva göra en extra liten kabel för kontrollampan helljus om man önskar en sådan finess.

minhoj
2023-08-26, 10:07
Vad för LED-insats köpte du?

Y62
2023-08-26, 10:22
Jag vill också veta!

minhoj
2023-08-29, 16:30
Verkar som nån säkring har gått...po;

Fxdi35
2023-09-24, 09:07
Idag var det dags att hämta min 35th Anniversary Dyna. Härlig hoj IMHO!!!

Dock gick delar av hemresan sent i septembermörkret och strålkastaren är ju rena skämtet. Månen lyste starkare...

Nå'n med samma erfarenhet och vilka uppgraderingar kan man hitta? Funkar det att bara byta lampan (?) eller måste det till en helt ny strålkastare? Och vad passar i så fall på denna hojen med bibehållen look. Jag kan iofs tänka mig krom i st f svart utan problem.

Tack för tips!

Hej!
Följer….
Samma hoj, samma månljus😬
//Hasse