handdator

Visa fullständig version : Strypa till 25 KW



Json
2011-11-28, 12:52
Det är snart dags för sonen att börja övningsköra. Jag undrar ifall någon av er där ute har koll på vilka HD modeller som är intypade för att kunna strypas till 25kw (mellanklasshoj) Det vore ju lite nesligt att ha införskaffat en hoj som sedan inte blir godkänd vid regbesiktningen ;-) Vad jag hört skall det även finnas möjlighet att strypa en 1200 sporre. Någon som har koll på ifall detta stämmer?

//Json

Limhamn

admin
2011-11-28, 13:14
Klart grabben ska köra H-D thb;

Kolla dessa två tidigare trådar:

http://harleyforum.se/showthread.php?1816-Strypning-Harley-Wideglide&highlight=strypning

http://harleyforum.se/showthread.php?943-strypt-sportster-05&highlight=strypning

Bjäder
2011-11-28, 14:37
Hej

Min grabb har kört 1200 Sporster strypt i 2 år. Han tog mellan kort när han var 18. Cyklen leverades med ett intyg från MC-firman att den vae strypt till 25 kW och regbesiktigad.

Json
2011-11-29, 14:44
Tack för informationen. Just strypningen i sig är väl det lila problemet. Det jag först och främst undrade över är vilka hojar man får igenom på regbesiktningen. Vad jag har förstått så är det bara vissa av de helfordonsgodkända mopederna som är intypade för att strypa till 25kw.Någon som har koll på detta


//Json

admin
2011-11-29, 15:35
Hej

Min grabb har kört 1200 Sporster strypt i 2 år. Han tog mellan kort när han var 18. Cyklen leverades med ett intyg från MC-firman att den vae strypt till 25 kW och regbesiktigad.


Tack för informationen. Just strypningen i sig är väl det lila problemet. Det jag först och främst undrade över är vilka hojar man får igenom på regbesiktningen. Vad jag har förstått så är det bara vissa av de helfordonsgodkända mopederna som är intypade för att strypa till 25kw.Någon som har koll på detta


//Json

Json, 1200 verkar funkar enligt 883_mac. Intyg och allt.

ProBike Helsingborg
2011-11-29, 15:52
Harley-Davidson har original strypkit till XL883/1200 årsmodell 2004 och nyare.
Vi kan beställa hem och montera strypsats och tillhandahåller då intyg för registreringsbesiktning utan extra kostnad.

Vilken årsmodell är er motorcykel?

Json
2011-12-04, 16:54
Hojen är inte inhandlad än. Min tanke var att först undersöka vilka objekt som var möjliga. Men tusen tack för informationen jag skall ha er i åtanke

//Json

Sacke
2012-11-24, 19:37
Det är snart dags för sonen att börja övningsköra. Jag undrar ifall någon av er där ute har koll på vilka HD modeller som är intypade för att kunna strypas till 25kw (mellanklasshoj) Det vore ju lite nesligt att ha införskaffat en hoj som sedan inte blir godkänd vid regbesiktningen ;-) Vad jag hört skall det även finnas möjlighet att strypa en 1200 sporre. Någon som har koll på ifall detta stämmer?

//Json

Limhamn



Det finns strypningssatser från 88 och framåt som ska funka till det mesta. Finns hos flera HD-återförsäljare (de seriösare). Om man har de satserna så är den godkänd, behöver inte bänkas(om jag nu fattat det rätt). Annars får man tillverka eller uppsöka någon verkstad som gör sådant för att skaffa sig ett par brickor. Då måste den dock bänkas hos en behörig verkstad för intyg.

Sacke