handdator

Visa fullständig version : Slang till tank och kabel fråga:?



mtf
2011-11-27, 19:40
Den här slangen gick från tanken och ner i ingenstans kändes det som, någon som vet vad det är? Den va sönder..

31803181

Denna kabel hittar´jag ingen anledning till att den sitter där. Hoppas bilderna visar hur de ser ut. Ska sätta på riserbult kåpa och den är ivägen.

31823183

Tack:)

admin
2011-11-27, 20:15
Slangen, vakumslang misstänker jag. Kapa av det söndriga och sätt på igen. Den leder bara ut i det fria.

admin
2011-11-27, 20:18
Sladden är jord från handtagskontrollerna. Eftersom risersarna (oftast) sitter med gummibussningar i kronan så har inte styret kontakt med kronan och övriga hojen.. Har fimpat den några ggr utan att jag märkt nån skillnad.

Har du blinkers i styrändarna kan du dock få problem då dessa får jorden i styret!

Du kan även byta ut gummina mot ridiga risershylsor i metall, så har du metallkontakt hela vägen.

mtf
2011-11-28, 13:20
Thanks! Har inga blinkers i styränden, kan de hända något om jag fimpar den tror du?

Tyckte det såg lite B ut med gummit när jag satte på mina nya risers så jag köper nog i metall. Såna nedan du menar?

3186

admin
2011-11-28, 13:23
Precis sånna. Blir lite mer vibrationer men i gengäld slipper du svikten i styret (ju högre styre desto mer hävarmsprincip och mer svikt)

Tror inte det ska hända nåt men testa alla funktioner på styret så de funkar om du kopplar bort sladden.

fez
2011-11-28, 21:07
Slangen är nog en ventilationsslang, det är sällan vacuumslangar går ut i fria . (det är svårt att skapa vacuum om en ände är öppen)
Kabeln är som tidigare sagt bara en jord kabel som ej behövs om du tar bort gummina

admin
2011-11-29, 00:56
Slangen är nog en ventilationsslang, det är sällan vacuumslangar går ut i fria . (det är svårt att skapa vacuum om en ände är öppen)

Såklart! Tack för korrigeringen.

mtf
2011-11-29, 18:40
Gott gott, Tack för hjälpen! thb;