handdator

Visa fullständig version : Boktips



Whiplash
2011-11-26, 21:32
Så här i höstmörkret när man inte kan köra länge så vill jag passa på och tipsa om två böcker av Björn Ljungquist som heter Love & Respct och Brothers on wheels.
Saxat från baksidan av L&R "Efter ett slagsmål med tragisk utgång, får Gripsen avtjäna ett fängelsestraff och har turen att där träffa på en likasinnad Saffran. De båda vännerna etablerar sig i bikervärlden och bildar Bloodbrothers, där de rättar in sig i ledet och når efter några spännande år status som Riktiga Bikers. Den spännande Romanen är skriven av en som själv varit i bikervärlden och likt Gripsen, kört motorcykel sedan ungdomsåren."

Saxat från baksidan av Bow "Bloodbrothers MC får en begäran från en emigrerad biker, om att hjälpa en broder, som är kvar i det gamla landet. Gripsen och hans bröder ställer givetvis upp för ”Brothers on Wheels”. Detta resulterar i våldsamma sammandrabbningar med myndigheterna både ute och i rättssalarna. Polisernas hänsynslöshet spårar ur och får fruktansvärda konsekvenser, för Bloodbrothers MC. Men även om de betraktas av myndigheterna som kriminella mc-gäng, så segrar ändå rättvisan.
Björn Ljungquist lägger ned mycket tid och noggrannhet på researcharbetet och kan därför presentera intressanta berättelser, som både skrämmer och stämmer till eftertanke.

Jag hoppas ni kommer att uppskatta dom lika mycket som jag gjorde.

Macke
2011-11-27, 21:04
Ja dessa är läsvärda! Har även satt upp mig på efterföljaren!