handdator

Visa fullständig version : Luftning tank



Jensa018
2020-01-09, 14:42
Har köpt en ny tank till min evo-softail och undrar hur ni ser på luftningen.
Den högra tanken har en kanal som löper uppifrån tanklocksöppningen, ner genom och ut på undersidan av tanken.
Just nu är den kanalen pluggad och jag är osäker på om jag ska låta den förbli det, eller öppna upp den och dra en slang (likt original).
Vad säger ni?
Det högra tanklocket är ventilerat och det finns en luftningskanal mellan tankarna.

minhoj
2020-01-09, 18:40
Så ser det ut på min hoj oxå, Wideglide -85
Det är pluggat och övermålat i original

Jensa018
2020-01-21, 16:02
OK. Tack.

Ser någon någon fördel med att öppna upp det?

minhoj
2020-01-22, 11:01
OK. Tack.

Ser någon någon fördel med att öppna upp det?

Nån form av ventilation bör man väl ha, normalt brukar det högra tanklocket vara ventilerat.
Vet inte om detta är nån gammal kvarleva från äldre hojar och man kanske inte hade ventilerade lock då.
Vet att röret och den pluggade pipen finns men har faktiskt inte funderat på det så mycket, konstigt nog kanske...

TCKalle
2020-01-22, 12:57
"gammal kvarleva från äldre hojar" - kan det härröra till "Tillotsoneran"?

Jensa018
2020-01-27, 15:17
Nån form av ventilation bör man väl ha, normalt brukar det högra tanklocket vara ventilerat.
Vet inte om detta är nån gammal kvarleva från äldre hojar och man kanske inte hade ventilerade lock då.
Vet att röret och den pluggade pipen finns men har faktiskt inte funderat på det så mycket, konstigt nog kanske...

Ja, det högra locket är ventilerat, så då verkar det ju som att jag klarar mig med bara det då. :)