handdator

Visa fullständig version : Finaste körningen i Sverige?



mtf
2011-11-16, 21:17
Är det när ni kör längs med kusten i Smygehuk eller är det när ni glider runt uppe i Kiruna?
Bara allmänt eller när man får en riktigt go upplevelse som man bara får när man kör hoj!

Vad tycker ni är den goaste/vackraste körningen i Sverige?

MPD;

westerstroming
2011-11-16, 21:41
Den goaste turen för mig är nog inte nån specifik väg utan mer känslan, ett par polare, kanonväder med ett kul mål, fika eller hojträff spelar
nog ingen roll, kan va att ta en glass ett par mil hemifrån eller 40 milstripp! Och gamla kustvägen skåne-Gbg är fruktansvärd i ösregn kan jag
meddela :-)

cc storm
2011-11-16, 21:58
Oj det finns självklart hur många som helst, men här runt om Gbg så är en underbar dagstur att köra från Kungälv gamla vägen mot lilla Edet längs med nodreälv ta av mot Ljungskile vidare mot kolhättan färja över till svanesund på Orust runda hela ön norrut Slussen, henån, ellös, vatten över allt lagom Goa och kurviga vägar och mysiga små fiskesamhällen att fika på fortsätt mot varekil och över till Tjörn och ta gamla vägen mot skärhamn och en bensträckare på klädesholmen sedan väg 160 över tjörnbroarna och gamla E6 ner i mot Kungälv och du är tillbaka på ruta 1.
Det var en som jag fick i skallen just nu :cool: Hej/C.C

Hagis
2011-11-17, 10:33
Bäst är när liggunderlaget o sovsäcken e med o man bara kör! Inga mål, inga måsten o inga krav! Bara du o några polare och vägen!

Rolle
2011-11-17, 11:58
Finaste är väl kanske inte rätta sättet att ordalägga detta men det är en otroligt fin natur och mycket små och stora rundturer att åka
här uppe i norr.
Vi tar en vårsväng för avrostning och en avslutningstripp på hösten. grillar i storforsen och umgås. Detta ligger i Vidsel (Norrbotten)
E4 upp till Piteå sen köra vägen upp mot Älvsbyn och vidare upp till Vidsel.

http://maps.google.se/maps?hl=no&cp=10&gs_id=t&xhr=t&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&biw=1024&bih=454&wrapid=tljp1321527096493018&um=1&ie=UTF-8&q=storforsen&fb=1&gl=se&hq=storforsen&cid=0,0,2248600591386280580&ei=O-fETtSjNoPO4QSYhKWgDQ&sa=X&oi=local_result&ct=image&sqi=2&ved=0CB8Q_BI

Rolle

Ozzy
2011-11-17, 12:18
Finns en del fina vägar här utanför Blge, Solvarbo upp till Gustafs, sen mot Torsång, stanna och fika på cafe´t med utsikt över älven, sen vidare över mot Ornäs, kör igenom byn och åk under riksvägen mot Aspeboda, passera flera småbyar sen ut på gamla Falu vägen, kör mot Leksand, där kan man antingen köra in i Leksand eller fortsätta mot Rättvik på småvägar. Finns rastplatser med helt galen utsikt när man är i och omkring Rättvik. Har inte åkt vägen med HD själv, men det ska göras i sommar:) Utanför Sverige så skulle jag vilja köra Skottland, var där i somras och hyrde bil, magiskt!

mtf
2011-11-18, 09:24
Ni har nog rätt, de är mycket sällskapet med mera som göra känslan..

Men jag vet ett ställe jag kände att de va riktigt nice, och de va när man kommer från norr och kör mot Jönköping. Man kör en väg längs med vattnet och man ser hela satden. Svårt att förklara med de va nice iaf :D

Petter
2011-11-18, 10:40
Är det när ni kör längs med kusten i Smygehuk eller är det när ni glider runt uppe i Kiruna?
Bara allmänt eller när man får en riktigt go upplevelse som man bara får när man kör hoj!

Vad tycker ni är den goaste/vackraste körningen i Sverige?

MPD;

Den klart finaste hojvägen jag rullat på är den längs sjön Sommen från Malexander och söderut!
Måste upplevas. //P.

Bikebandit
2011-11-21, 21:05
Har hört att västkusten norr om Göteborg till norska gränsen är ett bra område. Ännu inte gjort det men är högt på min lista :D

ViLa
2011-11-21, 21:08
Har hört att västkusten norr om Göteborg till norska gränsen är ett bra område. Ännu inte gjort det men är högt på min lista :D

Hell yeah

Hagis
2011-11-21, 21:15
Får jag komma med ett litet tips!
Vi som har iphone (vet inte om det funkar på androider) men ladda hem programmet Greatest road, där kan ni fylla i vägar ni tycker är klockrena och själv bedöma dom efter kurvighet m.m. http://greatestroad.com/

xbones
2011-11-21, 21:19
Har hört att västkusten norr om Göteborg till norska gränsen är ett bra område. Ännu inte gjort det men är högt på min lista :D thb;Hör av dej när du kommer hitåt!

Bikebandit
2011-11-21, 21:28
thb;Hör av dej när du kommer hitåt!

Okidoki..jag ska :D ... tänkte på våren eller sommaren, från Skåne till Oslo thb;

Hagis
2011-11-21, 21:30
BB vi hämtar upp dig när vi tar våran hojsemester! Boyz only :)

xbones
2011-11-21, 21:35
Okidoki..jag ska :D ... tänkte på våren eller sommaren, från Skåne till Oslo thb; Anytimevic;Är jag ledig så hakar jag på! Har faktiskt tänkt att hälsa på KickersMc o min gamla hoj i Oslo.

Bikebandit
2011-11-21, 21:39
Haha!..låter bra Hagis, ibland är jag i Stockholms trakten :I:

Hagis
2011-11-21, 21:40
Fan du rör ju på dig! En slank han dit o en slank han hit! Är du i krokarna så slå en signal! Du har nr va?

Bikebandit
2011-11-21, 21:46
Anytimevic;Är jag ledig så hakar jag på! Har faktiskt tänkt att hälsa på KickersMc o min gamla hoj i Oslo.

Could be a plan there http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/bikebandit%20avatars/scratchchin.gif

Bikebandit
2011-11-21, 21:48
Fan du rör ju på dig! En slank han dit o en slank han hit! Är du i krokarna så slå en signal! Du har nr va?

Falkenberg,Göteborg,Dalarna o Stockholm are nice party

Hagis
2011-11-21, 21:56
Falkenberg är väll det enda jag inte har egen erfarenhet från, dom övriga har du helt rätt i :) Fan vi måste ju stråla samma i sommar o köra ett HF core trip ;)

Bikebandit
2011-11-21, 22:04
Bermuda triangel ... Malmö, Göteborg, Stockholm och tillbaka ro;

xbones
2011-11-21, 22:06
Falkenberg är väll det enda jag inte har egen erfarenhet från, dom övriga har du helt rätt i :) Fan vi måste ju stråla samma i sommar o köra ett HF core trip ;) Harleyforumträffen då? Men det hade ju varit sjysst att hälsa på andra grupper.

xbones
2011-11-21, 22:09
Could be a plan there http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/bikebandit%20avatars/scratchchin.gifEller dra ännu längre o hälsa på min klubb i Flekkefjord i syd Norge!

Hagis
2011-11-21, 22:10
Den kommer! Jag har bara inte slagit spiken i kistan ännu! Nu skvallrar jag lite :D
Men OM vi skriver kontraktet för klubbkåken så kommer träffen bli på den tomten! Sen har vi schise mycket att lösa! En riktig eldstad där elden inte kan sprida sig till tälten, bajamajor, grillar.... ja listan är lång! Men vi har det sista i förhandlingsväg nu så hota tomte fan om att vi ska få våran kåk så är platsen klar ;)

Bikebandit
2011-11-21, 22:10
Måste ha ett datum för kalendern :D

Hagis
2011-11-21, 22:13
Perkele :) ge mig året ut! Det är STORA förhandlingar om detta magazin + tomt! Kåken kommer absolut inte vara ens klar! Brödrarna sover inomhus på liggunderlag men hela festen kommer I SÅ FALL hållas utomhus! Kåken kommer kosta ca 100 K för att få helt klar och dom pengarna finns inte just nu! :) Men som jag skrev innan, låt mig förhandla klart så återkommer jag med allt och lite till ;)

Bikebandit
2011-11-21, 22:18
Stay cooooool http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/bikebandit%20avatars/pound.gif ...tre eller fyra månader innan det händer ska vara ok thb;

Hagis
2011-11-21, 22:28
Jag tror TROR vi skriver kontrakt inom 2 veckor om vi bara får dom sista detaljerna bekräftade! Så ni kommer få ca 3 månader på er!