handdator

Visa fullständig version : Vinterprojekt.



Aggelito
2011-11-15, 21:17
Börjar bli dax att dra igång sina små vinterprojekt på min Street Bob-08.
Tror jag börjar med ett nytt styre...
Är det någon som vet om man är tvungen att byta vajrar om man trycker dit ett 12" Z-Bar?
3036

admin
2011-11-15, 21:25
Japp. Det måste du på Street Bob med det styret! Har själv monterat likadant fast storleken mindre (8"), Det var så det skrek redan där.
Du drar elkablarna i styret på detta och det tar rätt mycket längd mycket tack vara utseendet på styret. Du har rätt mycket extralängd på SB så det KAN klara sig. Annars klipp, löda och krympslang. Färg-färg-

Bromsslangen får du byta (lika bra). Gaswirarna kan dock klara sig men inte koppling, Du kan alltid dra om kopplingswiren en annan väg igenom ramen för att vinna längd, MEN Z-styrets utformning gör att wiren måste upp och vända lixom. Den är så satans styv så den är inte medgörlig alls.

Annars är det ett trevligt styre. Skönt att köra med!

Aggelito
2011-11-15, 21:45
Ok. Tack!
Då vet jag. Får väl beställa kabel-kitet till då!

Aggelito
2011-11-16, 20:08
Är det nåt speciellt jag bör tänka på när jag byter broms-, gas- och kopplingswire? Är inte precis mekaniker i grunden, men är inte feg heller. Testar gärna om jag bara har lite instruktioner att gå på:)

Aggelito
2012-01-03, 16:47
Då är styret på platsBanana
Men fy fan vad mycket kablar som ska pressas tillbaka in i ramen!!!! Hur fan fick allt plats innan!?
Får bli morgondagens problem!

Även bytt till Shortshots, men fick hem fel baffles.

Bilder kommer!

admin
2012-01-03, 16:52
Ja, det är ett rent helvete, dessa kablar. Kolla att allt funkar! Jag har råkat ut för en hel del grejer när man satt allt på plats igen i ramen.
Det är ganska lätt hänt att man pressar så pass att kontakterna bakom tändningslåset hoppar av= INTE KUL!

Men testa som sagt att allt funkar, tuta, lampor och blinkers m.m innan du trycker in den dryga plasttungan på plats igen.
En grej som hjälper lite är att ta bort den övre/främre tankfästesbulten och höja tanken där fram en 5cm medans man mekar sladdar.

Bikebandit
2012-01-03, 17:38
Couple of sample pics of a nicely cleaned up harness thb;

Before.. 3633 and after.. 3634

Before.. 3635 and after.. 3636


After.. 3637

Aggelito
2012-01-03, 20:57
Jodå, tanken är lyft och allt funkat för tillfället! Hoppas det gör det när allt är tillbakapressat oxå.
Impad över bilderna.... känns helt omöjligt att få till nåt så snyggt!