handdator

Visa fullständig version : Ombyggnad av en -01



Rollie
2011-11-15, 17:39
Tänkte ja skulle ha en tråd som ja kan posta vad ja sysslar med på min hojj nu under vintern, som ja kan posta bilder o fråger i efterhand ja stöter på dom. Är helt ny vad de gäller motorcyklar (köpte den i april o tog kortet nu i september) o har redan lyckats välta den därav att jag satte igång med det här spektaklet, fick nämligen en rejäl bula i tanken och sabba lite blinkers. Men som de gamle brukar säga friskt vågat hälften vunnet, o att ja arbetar som mekaniker/smed för jordbruks maskiner bör väll inte heller vara en nackdel :) .

Utgångs objektet :
3030

Då lite till planerna:

* Höjja tanken och flytta upp tanklocket.
* Rensa bort elen mellan tank och motor.
* Nya dämpare bak och sänkningssats fram.
* Montera en ny bakre stänka direkt i svingen.
* Sidomonterad hastighetsmätaren.
* Bygga avgas system liknande Sideshots.
* Nya blinkers, baklampor och flytta ner regplåten till sidan.
* Framflyttade fotreglage
* Nytt styre i stil med det Valen Custom hade på sin sportster.
* Mindre handreglage.

Liten sketch på hur ja tänkte mig de med tank o avgassystem:
3032

Då till vad ja hunnit med än så länge förutom att plockat ner den:
3031

Hann även med att såga ur "locket" och få ut bulan tillräckligt bra för att de ska gå o dölja med lite spackel i vart fall :cool: .

admin
2011-11-15, 17:46
Kanon! en till bygga-om tråd :) Kör hårt och fråga på. Har gått igenom liknande ombygge.

Rollie
2011-11-19, 21:43
Då har lite mer saker hunnits med, med betoning på lite.

Tanken är mer eller mindre färdig ska "bara" svetsa igen mitt lilla titthål igen o löda tillbaka luftningsröret.

Resultatet på hojjen:

3113

Material åtgången:

3114