handdator

Visa fullständig version : Dålig gasrespons, vad göra?



Snake Plisken
2011-11-14, 13:33
GASRESPONS!

Hej. Är nybliven Vrodägare och gillar henne som tusan, men det "är en mil" mellan fulla utslag på trotteln och jag vill åka ganska aggresivt, så det stör mig.

Vad göra?

Justering? Byta handtag? INGEN aning, men tacksam för tips!

flamme
2011-11-17, 23:12
grattis till en grym hoj,,vad menar du men dåligt respons,kan du beskriva det ytligare,förstår inte riktigt vad du menar,

Hagis
2011-11-18, 00:42
Grattis till hojen!
Som flamme säger, berätta gärna lite mer! Jag vet att jag har samma problem i någon km om det är så att jag åker iväg utan att hojen fått bli lite varm innan jag drar iväg!

IDI
2011-11-18, 08:24
Snake Plisken: Vad du är ute efter är väl att få ett kortare slag i handtaget när du vrider på? Det finns gashandtag med bara ett kvarts varv vridning till fullgas. Problemet med så kort slag i handtaget är att motorcykeln känns lite "hysterisk". Varje litet gupp eller slag i styret gör gasen känslig och ryckig. Nedan är en länk till leverantör av dessa Quarter turn grips. Lycka till!

http://www.g2ergo.com/harley-davidson-grips-throttles/quarter-turn-harley-davidson-throttle-system/harley-davidson-quick-turn-throttles-and-grips.html

admin
2011-11-18, 11:10
Ofta har du ett glapp innan ens gasen reagerar, justera wiren så den nästan tar direkt. Brukar räcka med ett par varv på justeringsmuttern.
Det ger lite kortare gasväg.

Pontus
2011-11-21, 12:42
Hade samma käsla med min. Bad killarna på Bikeline justera det vid service och det blev mycket bättre.

Så börja med att justera wiren och se om det hjälper. Annars kan IDI´s Quarter turn grips vara lösningen.

untamed
2012-03-06, 17:20
ATT: Snake Pilsken.

Löste du ditt problem? Hur gjorde du? Funkar det bra?
Jag har samma bekymmer...