handdator

Visa fullständig version : Bra & billig Service i närheten av Borås



Darkforce
2011-11-14, 06:56
Då ekonomin inte är jättefet som ensamstående Harley + husägare så undrar jag om ngn vet en bra och billig verkstad (inom en 10-mila radie från Borås) som kan göra en service på min Night Train (Olja, filter och stift)?
Provade själv i våras men hade ett helvete att få ur oljan så nu överväger jag att lämna in den ist.

Mvh, Jens

Viljar
2011-11-14, 07:01
Varmkörde du innan du öppnade bottenpluggen?


Sent from my iPhone 4S using Tapatalk

Darkforce
2011-11-14, 07:45
Kan ha missat det, kom iaf bara några droppar minns jag :-)

Noyen
2011-11-14, 08:46
De va konstigt,även om oljan är kall borde det väl kommit ut mkt mer än några droppar ur oljetanken.
För det är oljetanken du skruvat ur pluggen på ? Har aldrig varit några problem med detta på mina
hojar med oljetank.

abelseth
2011-11-14, 09:16
Då ekonomin inte är jättefet som ensamstående Harley + husägare så undrar jag om ngn vet en bra och billig verkstad (inom en 10-mila radie från Borås) som kan göra en service på min Night Train (Olja, filter och stift)?
Provade själv i våras men hade ett helvete att få ur oljan så nu överväger jag att lämna in den ist.

Mvh, Jens

Tjena Jens! Köp dig några pilsner, en bra instruktionsbok. Sen köpter du hem allt du behöver, så tar du en lugn kväll och finmeckar lite. Absolut det billigasre, och byta filter,stift och olja är något som jag är helt säker på att du reder ut :D

Darkforce
2011-11-14, 09:21
De va konstigt,även om oljan är kall borde det väl kommit ut mkt mer än några droppar ur oljetanken.
För det är oljetanken du skruvat ur pluggen på ? Har aldrig varit några problem med detta på mina
hojar med oljetank.

Hehe, man lär sig alltid ngt nytt, jag lossade bottenpluggen på motorn (första Harleyn jag äger), ska leta upp pluggen på oljetanken..... funkar nog bättre och smakar nog framför allt bättre än att "slanga" :p

Darkforce
2011-11-14, 09:22
Tjena Jens! Köp dig några pilsner, en bra instruktionsbok. Sen köpter du hem allt du behöver, så tar du en lugn kväll och finmeckar lite. Absolut det billigasre, och byta filter,stift och olja är något som jag är helt säker på att du reder ut :D

Faan, jag visste at det var ngt jag glömt.....PILSNER! :-)

Viljar
2011-11-14, 09:26
TC eller Evo?


Sent from my iPhone 4S using Tapatalk

abelseth
2011-11-14, 09:27
Faan, jag visste at det var ngt jag glömt.....PILSNER! :-)

Jag resonerar så här. "Det värsta som kan hända är att det går riktigt åt helvete".

Och då är det bra att ha pilsner i kroppen, (man hanterar chocken bättre) hehe.. Nä men jag tror att du fixar det utan problem, hitta bara en bra manual, tror Haynes kanske har? http://www.haynes.co.uk/webapp/wcs/stores/servlet/StoreCatalogDisplay?storeId=10001&catalogId=10001

Sen tar du det bara lugnt och metodiskt. Jag har lyckats plocka ner och bygga ihop en hel motor som 16 åring med hjälp av de manualerna :D

Darkforce
2011-11-14, 09:41
TC eller Evo?


Sent from my iPhone 4S using Tapatalk

Det är en -02:a (Twin Cam 88)

Noyen
2011-11-14, 14:24
Hehe, man lär sig alltid ngt nytt, jag lossade bottenpluggen på motorn (första Harleyn jag äger), ska leta upp pluggen på oljetanken..... funkar nog bättre och smakar nog framför allt bättre än att "slanga" :p

Misstänkte nästan det ;) Efter att ha bytt olja/filter brukar jag lossa oljereturen till tanken och lägga den i ett uppsamlingskärl
innan start och låta mc,n gå på tomgång tills man ser att det kommer ny olja ur returen,då får du ut det mesta av den gamla oljan i motorn också.
(och ha ett öga på oljenivån i tanken).Att fylla oljefiltret med olja innan montering gör ju att oljetrycket kommer tillbaka fortare.