handdator

Visa fullständig version : Idag..



Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 [23] 24

Bikebandit
2014-08-17, 06:14
Alltid trevligt att läsa en reserapport och se några bilder på det ... tack! Caspher thb;

cybercount
2014-08-18, 02:58
Idag har jag planerat packning inför nästa resa, kör till Kroatien på torsdag.

Caspher
2014-08-18, 17:07
Idag har jag planerat packning inför nästa resa, kör till Kroatien på torsdag.

Då får jag önska en trevlig resa!
Och Kroatien av alla ställen, där är ju helmysigt!

cybercount
2014-08-18, 17:08
Mm, ser fram emot det. Blir några stop i Tyskland Österrike och Italien också ;)

GonZa
2014-08-18, 20:46
Idag har jag planerat packning inför nästa resa, kör till Kroatien på torsdag.

Ha en riktigt trevlig resa och kör försiktigt/GonZa

cybercount
2014-08-18, 21:25
Tack!

haer72
2014-08-18, 21:46
Idag byttes Gullan ut och Red gjorde entré i familjen, hon är lite till åren men har åldrats med värdighet. http://img.tapatalk.com/d/14/08/19/7ytyvyqy.jpg

Skickat från min C6603 via Tapatalk

Andy89
2014-08-18, 21:55
Idag byttes Gullan ut och Red gjorde entré i familjen, hon är lite till åren men har åldrats med värdighet. http://img.tapatalk.com/d/14/08/19/7ytyvyqy.jpg

Skickat från min C6603 via Tapatalk
Snygg hoj! :)

modestrick
2014-08-18, 22:21
Idag byttes Gullan ut och Red gjorde entré i familjen, hon är lite till åren men har åldrats med värdighet. http://img.tapatalk.com/d/14/08/19/7ytyvyqy.jpg

Skickat från min C6603 via Tapatalk
jäklar! Det gick fort! Svingrym hoj! Är det en Heritage?? Årsmodel? Hoppas nu vädret slår om så vi kan ta vår fika så jag får se skönheten irl.
Grattis!!

haer72
2014-08-18, 22:26
jäklar! Det gick fort! Svingrym hoj! Är det en Heritage?? Årsmodel? Hoppas nu vädret slår om så vi kan ta vår fika så jag får se skönheten irl.
Grattis!!

Ha ha, ja det gick fort, men ska sanningen fram så har jag smugit på denna ett tag men inte kunnat bestämma mig. Den var lite för gammal tyckte jag först. En -01 men bara 1350 mil ägd av en äldre herre sedan den var ny. Ja, vi får hålla koll på prognosen så fikat blir av.

Skickat från min C6603 via Tapatalk

modestrick
2014-08-18, 22:30
Ha ha, ja det gick fort, men ska sanningen fram så har jag smugit på denna ett tag men inte kunnat bestämma mig. Den var lite för gammal tyckte jag först. En -01 men bara 1350 mil ägd av en äldre herre sedan den var ny. Ja, vi får hålla koll på prognosen så fikat blir av.

Skickat från min C6603 via Tapatalk

För gammal, hallå?! Min Sporre är en 01a. Jättebra årsmodell ;) 1350 mil e ju inget heller. Som ny. Den ser himla fräsch ut också.. Förbaskat fin!

haer72
2014-08-19, 06:50
För gammal, hallå?! Min Sporre är en 01a. Jättebra årsmodell ;) 1350 mil e ju inget heller. Som ny. Den ser himla fräsch ut också.. Förbaskat fin!

För gammal är fel av mig, jag menade att hon var äldre än jag initiellt letade efter, men men skick, historia och mil övervägde detta. Gjorde liten provtur i går kväll efter att jag hämtat henne och jag måste säga att "she moves smoth"

Skickat från min C6603 via Tapatalk

modestrick
2014-08-19, 08:34
För gammal är fel av mig, jag menade att hon var äldre än jag initiellt letade efter, men men skick, historia och mil övervägde detta. Gjorde liten provtur i går kväll efter att jag hämtat henne och jag måste säga att "she moves smoth"

Skickat från min C6603 via Tapatalk

Ska du skruva med den i vinter? Har du några planer för den? Jätteframhjul med en miljon ekrar osv kanske? Jag tycker styret som sitter på nu är himla snyggt.

haer72
2014-08-19, 09:00
Ska du skruva med den i vinter? Har du några planer för den? Jätteframhjul med en miljon ekrar osv kanske? Jag tycker styret som sitter på nu är himla snyggt.

Jodå planer finns Banana de första planerna är byte av styre (är ju fast I ape träsket :o) 16" lutar det åt, ny sadel (solo sadel med lös pilon för passageraren) bort med väskor och Sissy samt sänkning, ang. sänkningen är jag ruskigt sugen på airride, någon som har erfarenhet av detta?
Vad det gäller framhjul vet jag inte riktigt ännu hur jag vill ha det, kan tycka att det ser snyggt ut ibland men även lite Kalle Anka ibland.

Forty8
2014-08-19, 10:21
Jodå planer finns Banana de första planerna är byte av styre (är ju fast I ape träsket :o) 16" lutar det åt, ny sadel (solo sadel med lös pilon för passageraren) bort med väskor och Sissy samt sänkning, ang. sänkningen är jag ruskigt sugen på airride, någon som har erfarenhet av detta?
Vad det gäller framhjul vet jag inte riktigt ännu hur jag vill ha det, kan tycka att det ser snyggt ut ibland men även lite Kalle Anka ibland.

Tjena Judas ;)
Man får gratulera ser ju kanon ut den där, härlig färg också! Klart du ska ha apor, lååånga cross over fish tails och allt det andra! Kommer bli skitsnyggt! Sen vill jag avsluta med att säga att Kalle Anka är en jävligt bra serie tidning, så det så :D

haer72
2014-08-19, 10:27
Tjena Judas ;)
Man får gratulera ser ju kanon ut den där, härlig färg också! Klart du ska ha apor, lååånga cross over fish tails och allt det andra! Kommer bli skitsnyggt! Sen vill jag avsluta med att säga att Kalle Anka är en jävligt bra serie tidning, så det så :D

GP; Fast jag är mer inne på paughco upsweep15469

Andy89
2014-08-19, 17:33
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/08/19/dae4c37f2c195a4f016d1e05d7916af8.jpg

Idag kom äntligen luftfiltret! :) , efter att väntat i snart en månad på det.. skit att vädret är kasst så provturen får vänta :(

B-Twin
2014-08-23, 16:10
..så impulsköpte jag ett ap-häng med diverse extragrejjs på Harleybutiken. Hoppas prylarna kommer före torsdag då jag ska ner till Götet och vidare till Mostenracedays med Crossbones medflera här.

Trodde inte jag skulle köpa nå sånt, men det såg så ballt ut! tou;

haer72
2014-08-26, 21:34
..så impulsköpte jag ett ap-häng med diverse extragrejjs på Harleybutiken. Hoppas prylarna kommer före torsdag då jag ska ner till Götet och vidare till Mostenracedays med Crossbones medflera här.

Trodde inte jag skulle köpa nå sånt, men det såg så ballt ut! tou;

Apor på hojen is da shit! Hur högt blev det? Tror inte du kommer bli besviken.😎
Själv gjorde jag en oplanerad tur till Örebro fram och tillbaka idag. 22 mil under eftermiddagen, riktigt gött. Super nöjd med nya hojen, vilken komfort. Men men, apor ska det bli även på denna, 18" siktar jag på.

Skickat från min C6603 via Tapatalk

B-Twin
2014-08-27, 06:45
Set blir 16" burly narrow apes, jag är inte direkt lång som en perrong, bara 167 cm, men jag har mätt å trixat, så det ska bli sketabra!
Snart Danmark! Blir en go tripp det från Sthlm..

Sanniz
2014-08-27, 12:55
Idag blev risktvåan avklarad... :D

SB-87
2014-08-27, 13:23
Nice, härligt steg framåt[emoji1] !
Tog kortet första veckan på semestern så jag har fortfarande känslan kvar då allt var över och västjäveln rök[emoji4]

slycke
2014-08-27, 13:45
Idag blev risktvåan avklarad... :D

thb;Grattis Sannizthb;

Sanniz
2014-08-27, 13:52
Tackar slycke... :) efter mycket om och men är man en bit på g.. :)

SB-87... Tackar... Mmmm, kan tänka mig det... Och hoppas få till alla moment innan denna säsong är slut.
Hörde att de kör till mitten av oktober i GBG, men ev längre i skåne. :)

SB-87
2014-08-27, 14:01
Lycka till:)
Körde upp i jkpg, de har tydligen flest tider i sverige hörde jag. Jag hade själv aldrig kört hoj där men det gick vägen

Andy89
2014-08-27, 18:03
Idag blev risktvåan avklarad... :D
Grattis! :) inte långt kvar nu då! :)

Mvh: Andy

Sanniz
2014-08-28, 07:28
SB-87... fick tipset igår, att de har tider längst i Skåne (eftersom man brukar kunna åka något längre)...

Andy89... Ja, nu har ju hälften av kraven betats av. :) Tackar.

Sanniz
2014-08-30, 17:07
Idag har man åkt tio mil åtminstone... Och det kändes skumt, efter att bara tragglat på en Hornet de senaste veckorna.. :)
Slapp regnet åtminstone... Så än så länge har jag haft tur med alla skurar. :)

haer72
2014-08-30, 23:07
Idag gjorde jag en tur till biker build off träffen i hasselfors, riktigt kul. Mötte upp Modestrick . Och tog en fika medans vi tittade på motorcyklar. Såg även en riktig drömhoj, en heritage med typ alla muddar jag önskar på min. Saken blev inte sämre av att lacken var helt rätt också.

Skickat från min C6603 via Tapatalk

Caspher
2014-08-31, 02:19
Idag har man åkt tio mil åtminstone... Och det kändes skumt, efter att bara tragglat på en Hornet de senaste veckorna.. :)
Slapp regnet åtminstone... Så än så länge har jag haft tur med alla skurar. :)
Nice!

- - - Uppdaterad - - -


Idag gjorde jag en tur till biker build off träffen i hasselfors, riktigt kul. Mötte upp Modestrick . Och tog en fika medans vi tittade på motorcyklar. Såg även en riktig drömhoj, en heritage med typ alla muddar jag önskar på min. Saken blev inte sämre av att lacken var helt rätt också.

Skickat från min C6603 via Tapatalk
Nice igen! ;-)

Noyen
2014-08-31, 06:55
Idag gjorde jag en tur till biker build off träffen i hasselfors, riktigt kul. Mötte upp Modestrick . Och tog en fika medans vi tittade på motorcyklar. Såg även en riktig drömhoj, en heritage med typ alla muddar jag önskar på min. Saken blev inte sämre av att lacken var helt rätt också.

Skickat från min C6603 via Tapatalk

Nu får du väl byta profilbild också när du bytt hoj :D ,ser ju ut som du sitter på en moppe ;)

Andy89
2014-09-01, 18:05
Höll man på att komma med i statistiken över mc olyckor, allt för att en jävla bilist kör på min sida av vägen i en kurva. Såg ut som om han pillade med telefon eller stereon...

Fick panikbromsa och höll på att köra i diket, bilisten bara åker därifrån som om inget har hänt, jag vänder om och kör efter honom hela vägen hem till sig och jag har nog fan aldrig sett någon parkera bilen och springa in så fort som han, hoppas att han lärde sig något!!!!

Han kommer att få höra ett par väl valda ord...

Andy89
2014-09-03, 17:40
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/09/03/e7e0e9429264ffb847460ae4540f8524.jpg

Idag landade det nya blinkerskitet från custom chrome i brevlådan! Så till helgen blir det montering :)

ViLa
2014-09-06, 10:30
Idag.... Hittade jag tillbaka hit :)

Boba Fett
2014-09-06, 18:53
Idag.... Hittade jag tillbaka hit :) Välkommen tillbaka viLa :) thb;

hasse diesel
2014-09-06, 22:38
Var har du varit?

Idag.... Hittade jag tillbaka hit :)

ViLa
2014-09-07, 10:14
Var har du varit?

Köpte ju ett bolag och blev slav på köpet men nu börjar det ordna upp sig.

Letar hoj med ljus och lykta

- - - Uppdaterad - - -


Välkommen tillbaka viLa :) thb;

Thx man :)

Sanniz
2014-09-08, 12:36
..fixade jag teori provet... :)
Kändes gôtt.

vc;

SB-87
2014-09-08, 14:03
Grattis!

Andy89
2014-09-08, 17:42
..fixade jag teori provet... :)
Kändes gôtt.

vc;
Gött! :) då är kortet snart i hamn :)

Sanniz
2014-09-08, 18:39
Grattis!

Tackar... :)

- - - Uppdaterad - - -


Gött! :) då är kortet snart i hamn :)

Man får hoppas... ;)

Sanniz
2014-09-09, 12:59
..pust... idag lyckades jag sätta sista lågfarten också... även om det inte var perfekt, så var det
inte heller underkänt. :D
Nu börjar det kanske att lossna.

haer72
2014-09-10, 22:09
Idag blev vi stoppade av polisen hela högen. Allt ok för dem... Men då kom herr trafikinspektör fram och opponerade sig mot ljudet... Ja ja, gick nådigt ändå, alla 5 klarade sig med endast ombesiktning, slapp reg .bes. Och böter allihop.

Skickat från min C6603 via Tapatalk

Andy89
2014-09-10, 22:57
Idag blev vi stoppade av polisen hela högen. Allt ok för dem... Men då kom herr trafikinspektör fram och opponerade sig mot ljudet... Ja ja, gick nådigt ändå, alla 5 klarade sig med endast ombesiktning, slapp reg .bes. Och böter allihop.

Skickat från min C6603 via Tapatalk
Ibland skall man ha tur haer72 ;)

Flavin
2014-09-10, 23:09
Var det första dan på jobbet efter krocken i fredags. Endast en snäll fraktur i foten. Tur i oturen säger jag!

Boba Fett
2014-09-11, 00:07
Var det första dan på jobbet efter krocken i fredags. Endast en snäll fraktur i foten. Tur i oturen säger jag! krocken !? Har du smällt med hojen ?

haer72
2014-09-11, 08:27
Ibland skall man ha tur haer72 ;)

Lite tur var det men samtidigt lite surt:(

Andy89
2014-09-11, 16:46
Lite tur var det men samtidigt lite surt:(
Jo det är klart inte kul att behöva ombesiktiga :/

Flavin
2014-09-11, 21:14
krocken !? Har du smällt med hojen ?

Japp!

Körde in i Anjoner så det var dubbel sorg den dan. Han och hans hoj klarade sig bättre som tur var men båda hojarna står på verkstan nu. Tar sex veckor innan jag är hel igen så vi får se vem som blir hel först, hojen eller jag... Oavsett så är det slut på säsongen.

Boba Fett
2014-09-11, 22:31
Japp!

Körde in i Anjoner så det var dubbel sorg den dan. Han och hans hoj klarade sig bättre som tur var men båda hojarna står på verkstan nu. Tar sex veckor innan jag är hel igen så vi får se vem som blir hel först, hojen eller jag... Oavsett så är det slut på säsongen. Men va fasen mannen ! Gott att det gick bra för er trots allt . Va hände egentligen ? Vi snacka ju om min krasch i västervik som hände mig förra året så drabbar det dig ! Känns olustigt . Hoppas allt löser sig för dig :)

slycke
2014-09-13, 17:21
Idag blev det 26 mil på hojen och ett jävligt trevligt Pokerrun i Tranås. Alltid lika kul att åka run. 73 startande denna gång så det blev mycket muller. thb;

Lasse.S
2014-09-13, 20:27
passerade mätaren 6000 mil på min 2012a och säsongen är långt i från slut, många mil blir det :)

SB-87
2014-09-13, 21:53
Passerade min mätare 800 mil :)
Trevligt har det varit på tändsticksträffen, lyckad utflykt !

slycke
2014-09-13, 22:12
Står en Svensk överst på GP-pallen. Faan så göttBanana

Adrenaline
2014-09-14, 22:49
Har man röstat..

Flavin
2014-09-15, 00:25
Va hände egentligen ?

En bil gjorde en vänstersväng ut från en mindre väg på höger sida så att Anjoner var tvungen att panikbromsa för att inte köra in i sidan på bilen. Jag ligger en bit bakom o ser att det går bra men tittar på bilen, som kör vidare, lite för länge o ser inte att han stannat och kör in i honom. Båda flyger av hojarna och lägger dom asfalten. Bilisten klarar sig helt från både skador o ansvar ak47

Caspher
2014-09-15, 17:55
En liten dagstur i omgivningarna hemmavid:

Mitt i ingenstans i Dalsland finns en liten by, eller om det bara är en husansamling, som heter Järbo.
Där finns - och lever - dessa otroligt kultiga automater.
Fullt fungerande och godis i små påsar för tre kronor. Plus lite vanligt köpegodis också.
15569

En bit söderut finns ett annat ställe, handels- och nöjesmetropolen Ödeborg.
Det är där Gunnebo spik tillverkades förr i världen. Byggnaden syns på bilden och vattenfallet som drev runt det hela syns i bakgrunden.
15570

Ödeborgs Fornsal, ett museum där det bland all möjlig bråte även finns en bila som nån bödel kapat huvvet på nån stackars krake.
15571

Och som vanligt vet jag inte hur man får till stora bilder...Smash

xbones
2014-09-15, 19:14
Jag har varit o jobbat i Ödeborg i mitten av -80 talet. Då byggdes ett dagis och jag var där o monterade ventilation. Jag förstår namnet Ödeborg:)! Fanns inte ett fik ens!

Mäster
2014-09-15, 21:27
Var på Mek1 ja o gonza idag båging kollade över våra hojar fy faaan va fint dom går nu. Den gubben e grym. Hela gänget är super trevliga kan bara rekommendera dom. Dom e bäst

Båging
2014-09-15, 23:01
Var på Mek1 ja o gonza idag båging kollade över våra hojar fy faaan va fint dom går nu. Den gubben e grym. Hela gänget är super trevliga kan bara rekommendera dom. Dom e bäst

Tackåbock från hela firman :)
Skönt att höra att ni är nöjda!!

/Båging

Martin
2014-09-15, 23:06
Var på Mek1 ja o gonza idag båging kollade över våra hojar fy faaan va fint dom går nu. Den gubben e grym. Hela gänget är super trevliga kan bara rekommendera dom. Dom e bäst
Trevligt att höra så mycket positivt om Mek1, jag flyttar till dom trakterna inom kort så risken är väl stor att min hoj står på deras bänk nästa gång det är dags!

För att återknyta till trådämnet, idag har jag installerat mina Racetech-fjädrar. Ihop med Ricor Intiminator börjar faktiskt framgaffeln bete sig ganska bra, tog min vanliga tiomils testrunda och kunde konstatera att jag kom hem snabbare än vad jag brukar. Onekligen ett gott betyg!

Caspher
2014-09-16, 17:22
Jag har varit o jobbat i Ödeborg i mitten av -80 talet. Då byggdes ett dagis och jag var där o monterade ventilation. Jag förstår namnet Ödeborg:)! Fanns inte ett fik ens!

Haha! Och det har inte hänt så mycket mer sen dess heller.
Om man inte räknar att byns enda affär, Konsum, har lagts ner..

xbones
2014-09-16, 18:14
Haha! Och det har inte hänt så mycket mer sen dess heller.
Om man inte räknar att byns enda affär, Konsum, har lagts ner.. Heheh,då är det illa ;)

Andy89
2014-09-17, 16:26
Idag blev det en härlig lång tur! Från tuve till säve, därifrån mot kungälv, kareby, kode, solberga, fika på instön och sedan kornhallsfärja hem. Den turen kan rekomenderas sköna vägar! :)

Martin
2014-09-17, 16:57
...höll jag på att parkera min hoj i dörrsidan på en Saab 9-5. Gubbfan körde rätt ut framför mig trots väjningsplikt, jag lyckades stanna ungefär 30cm från hans bil. Gubbfan tittar rakt fram utan minsta antydan på att han ens sett mig och körde vidare.

Andy89
2014-09-17, 17:10
...höll jag på att parkera min hoj i dörrsidan på en Saab 9-5. Gubbfan körde rätt ut framför mig trots väjningsplikt, jag lyckades stanna ungefär 30cm från hans bil. Gubbfan tittar rakt fram utan minsta antydan på att han ens sett mig och körde vidare.

Tyvärr finns det ju såna idioter i trafiken!! Höll själv på för någon vecka sedan bli prejad utav en bil som var över på min sida vägen i en kurva.

Skönt att det gick bra i alla fall Martin! :)


Skickas från min iPad via Tapatalk

haer72
2014-09-18, 15:00
I dag fick jag äntligen, efter drygt ett års sökande, tag på ett eget varmgarage. Så nu kan jag stå I värmen och grejja med hojen under vintern.
Får nog lov att inreda placet lite också med kylskåp och något att sitta och begrunda vid så det blir en riktig mancave. br;Banana

hasse diesel
2014-09-18, 19:40
I dag fick jag äntligen, efter drygt ett års sökande, tag på ett eget varmgarage. Så nu kan jag stå I värmen och grejja med hojen under vintern.
Får nog lov att inreda placet lite också med kylskåp och något att sitta och begrunda vid så det blir en riktig mancave. br;Banana


thb; gött mos grabben

alfg
2014-09-19, 19:28
Har långt gångna och allvarliga planer på att införskaffa ett kompressorhorn. Den vanliga tutan på min hoj är verkligen mesig, vill kraftfullt kunna markera mitt missnöje med vissa av mina medtrafikanter. Få dom att inse att så här gör man inte, om man inte vill bli utsatt för en ljudlig hämnd.
Anledning; kör alltid hoj till och från jobbet, idag på morgonen kör en bilj**el ut framför mej, trots att jag kör på huvudled. Visst var det lite dimma med då gäller det väl att kolla extra noga om det kommer nå'n eller...
När jag åker hem så kör en bilist in i rondellen framför mej, måste bromsa så hårt att jag får bakhjulssläpp. Bilisten tittar på mej hela tiden, men hon släpper inte ens mobilen!!
Detta på samma dag, på mindre än tre mil sammanlagt. Tvingad till hårda inbromsningar, på morgonen på våt vägbana med bara någon eller några metrar till godo!ak47 ag;
Senaste tiden har sånt här inträffat ett antal gånger, börjar bli väldigt trött på att inte kunna lita på att bilister gör rätt. vill inte bli kylarprydnad på en Skoda!rnt;
Och förresten; ska det va så j**la svårt att använda blinkers?

xbones
2014-09-19, 19:45
I dag fick jag äntligen, efter drygt ett års sökande, tag på ett eget varmgarage. Så nu kan jag stå I värmen och grejja med hojen under vintern.
Får nog lov att inreda placet lite också med kylskåp och något att sitta och begrunda vid så det blir en riktig mancave. br;Banana Grattis! Ett varmt garage är ju guld värt! Jävligt svårt att få tag i om man bor i en större stad och inte äger ett eget hus.

Noyen
2014-09-19, 20:25
I dag fick jag äntligen, efter drygt ett års sökande, tag på ett eget varmgarage. Så nu kan jag stå I värmen och grejja med hojen under vintern.
Får nog lov att inreda placet lite också med kylskåp och något att sitta och begrunda vid så det blir en riktig mancave. br;Banana

Härligt med varmgarage thb;

Ja Alfg,mobiltelefoner och fordonskörning hör fan till. Ett s.k train horn kanske skulle hjälpa :

https://www.youtube.com/results?search_query=trainhorn

Caspher
2014-09-20, 10:48
Har långt gångna och allvarliga planer på att införskaffa ett kompressorhorn. Den vanliga tutan på min hoj är verkligen mesig, vill kraftfullt kunna markera mitt missnöje med vissa av mina medtrafikanter. Få dom att inse att så här gör man inte, om man inte vill bli utsatt för en ljudlig hämnd.
Anledning; kör alltid hoj till och från jobbet, idag på morgonen kör en bilj**el ut framför mej, trots att jag kör på huvudled. Visst var det lite dimma med då gäller det väl att kolla extra noga om det kommer nå'n eller...
När jag åker hem så kör en bilist in i rondellen framför mej, måste bromsa så hårt att jag får bakhjulssläpp. Bilisten tittar på mej hela tiden, men hon släpper inte ens mobilen!!
Detta på samma dag, på mindre än tre mil sammanlagt. Tvingad till hårda inbromsningar, på morgonen på våt vägbana med bara någon eller några metrar till godo!ak47 ag;
Senaste tiden har sånt här inträffat ett antal gånger, börjar bli väldigt trött på att inte kunna lita på att bilister gör rätt. vill inte bli kylarprydnad på en Skoda!rnt;
Och förresten; ska det va så j**la svårt att använda blinkers?

En bra ide tycker jag. Jag har också tröttnat på alla fåntrattar på vägarna och har därför monterat ett kompressorhorn på hojen. Du kan se det på bild om du scrollar tillbaks några inlägg i denna tråd. Det ligger tre bilder ute på min hoj.
Titta mellan batteriboxen och bakre stötdämparen.
Det är ett ordentligt tut i denna må du tro!!!
Finns i tre varianter; kromfejk, rött och blanksvart också.
Jag vill tillägga att jag envisas med att ha originaltutan i drift, och då håller inte medföljande relä.
Inte heller ett större relä från biltema. Man kan tuta c:a 10 gånger, sen bränner relät.
Ska lösa detta genom att koppla lite annorlunda och sätta dit två kvalitetsreläer.
Imorgon men inte idag, har jag sagt ett tag. Eller ja..hela sommaren..

Redigering: Stebel Nautilus är fabrikatet på tutan.

Sanniz
2014-09-20, 10:49
Har långt gångna och allvarliga planer på att införskaffa ett kompressorhorn. Den vanliga tutan på min hoj är verkligen mesig, vill kraftfullt kunna markera mitt missnöje med vissa av mina medtrafikanter. Få dom att inse att så här gör man inte, om man inte vill bli utsatt för en ljudlig hämnd.
Anledning; kör alltid hoj till och från jobbet, idag på morgonen kör en bilj**el ut framför mej, trots att jag kör på huvudled. Visst var det lite dimma med då gäller det väl att kolla extra noga om det kommer nå'n eller...
När jag åker hem så kör en bilist in i rondellen framför mej, måste bromsa så hårt att jag får bakhjulssläpp. Bilisten tittar på mej hela tiden, men hon släpper inte ens mobilen!!
Detta på samma dag, på mindre än tre mil sammanlagt. Tvingad till hårda inbromsningar, på morgonen på våt vägbana med bara någon eller några metrar till godo!ak47 ag;
Senaste tiden har sånt här inträffat ett antal gånger, börjar bli väldigt trött på att inte kunna lita på att bilister gör rätt. vill inte bli kylarprydnad på en Skoda!rnt;
Och förresten; ska det va så j**la svårt att använda blinkers?

Ser sådana saker varje dag med, men då kör jag ändå bil mestadels... Glad att det åtminstone inte slutat illa för dej.
Det värsta är yrkestrafik, som också leker Le Mans på vägarna... Åtminstone de borde föregå med gott exempel, kan man
tycka.
Håller med angående blinkers... Ljustuta verkar de orka nyttja, men blinkersen måste sitta konstigt till! ;)
För att inte tala om, är det så förbannat svårt att skaffa hands free under körning???

slycke
2014-09-21, 09:06
Har långt gångna och allvarliga planer på att införskaffa ett kompressorhorn. Den vanliga tutan på min hoj är verkligen mesig, vill kraftfullt kunna markera mitt missnöje med vissa av mina medtrafikanter. Få dom att inse att så här gör man inte, om man inte vill bli utsatt för en ljudlig hämnd.
Anledning; kör alltid hoj till och från jobbet, idag på morgonen kör en bilj**el ut framför mej, trots att jag kör på huvudled. Visst var det lite dimma med då gäller det väl att kolla extra noga om det kommer nå'n eller...
När jag åker hem så kör en bilist in i rondellen framför mej, måste bromsa så hårt att jag får bakhjulssläpp. Bilisten tittar på mej hela tiden, men hon släpper inte ens mobilen!!
Detta på samma dag, på mindre än tre mil sammanlagt. Tvingad till hårda inbromsningar, på morgonen på våt vägbana med bara någon eller några metrar till godo!ak47 ag;
Senaste tiden har sånt här inträffat ett antal gånger, börjar bli väldigt trött på att inte kunna lita på att bilister gör rätt. vill inte bli kylarprydnad på en Skoda!rnt;
Och förresten; ska det va så j**la svårt att använda blinkers?

Ja visst är det tråkigt med alla som inte kan se sig för i trafiken.
Jag har ett jävligt välljudande horn som jag köpte av: http://www.berup.com/berup%202b.html
Montera ett sådant så lär du iaf höras, och hörs man så finns man eller??

Lycka till thb;

alfg
2014-09-21, 19:40
Ett Nautilus Krom är beställt. http://www.berup.com/berup%202b.html . Anländer i veckan!

modestrick
2014-09-22, 12:51
15593

Mitt vindskydd börjar arta sig tycker jag. Nästan klar. :)
Kul å snickra.

Caspher
2014-09-23, 17:19
Ett Nautilus Krom är beställt. http://www.berup.com/berup%202b.html . Anländer i veckan!

Du blir garanterat nöjd.
Är rätt säker på att när du provtutar första gången kommer det att undslippa ett "åh jävlar!"

Caspher
2014-09-23, 17:27
15593

Mitt vindskydd börjar arta sig tycker jag. Nästan klar. :)
Kul å snickra.
Å då ska getterna ha inflyttningsfest förstås!
Och om de klagar på bygget kan du ju alltid göra ett mc-garage av det hela. Du är ju nästan där.
Men det gör de nog inte :)

modestrick
2014-09-23, 18:51
Å då ska getterna ha inflyttningsfest förstås!
Och om de klagar på bygget kan du ju alltid göra ett mc-garage av det hela. Du är ju nästan där.
Men det gör de nog inte :)

Inte till getter. Det är till en jättestor häst. Ser det litet ut på bilden? det är iaf 2,70 meter högt i fram och 2,20 i bak. stå yta på 10 kvm.
mc garage ska jag bygga ett i framtiden också. :)

xbones
2014-09-25, 19:18
Idag var det sista hela arbetsdagen för denna turen:) halv dag imorgon o sen flyg hem! Det var dryga 3,5 veckor med mycket jobb! På lördag blir det säsongsavslutning med Harley Shopthb;

slycke
2014-09-28, 10:10
På plats i Fjollträsk. Hard Rock Bike Show

slycke
2014-09-28, 21:09
Blev 45 mil idag i blåsigt men varmt och skönt väder, tur och retur Stockholm.thb;

Bikebandit
2014-09-29, 20:12
Lucky you ! Göra det bästa av det fina vädret innan vintern :D

Andy89
2014-10-06, 14:33
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/06/648b0d658570e1b2bd8dbd72948fa8d9.jpg

Blir till att tvätta pärlan för sista gången i år, nu i vinter väntas det en helvetes massa putsande och andra roliga saker till hojen!! :D

Bikebandit
2014-10-06, 19:30
Igår ... var ute och gjorde det mesta av det fina vädret :cool:

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/SB%20on%20theroad/DSC_0025_zps6250fc8c.jpg

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/SB%20on%20theroad/DSC_0026_zps0b97c166.jpg

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/SB%20on%20theroad/DSC_0031_zpse2a1a055.jpg

Andy89
2014-10-09, 17:54
Igår ... var ute och gjorde det mesta av det fina vädret :cool:

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/SB%20on%20theroad/DSC_0025_zps6250fc8c.jpg

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/SB%20on%20theroad/DSC_0026_zps0b97c166.jpg

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/SB%20on%20theroad/DSC_0031_zpse2a1a055.jpg
Ser härligt ut Bikebandit! :)

Andy89
2014-10-09, 17:56
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/09/96d987ecb61a5ac5f3b14388adf4ddfc.jpg

http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/09/2e4910b9abfffb00f7ac0e616127dfa1.jpg

Idag har drt vart en bra dag! Inhandlade först lite olja och filter för bytet när säsongen är slut. Och som grädden på moset så damp väskan ner på posten! :) 👍

Lasse.S
2014-10-09, 18:16
Har varit handledare åt två personer denna sommaren, i Måndags klarade den ena och i dag den andra körkortet, känner mig rätt nöjd med det :)

Andy89
2014-10-09, 18:20
Har varit handledare åt två personer denna sommaren, i Måndags klarade den ena och i dag den andra körkortet, känner mig rätt nöjd med det :)
Härligt Lasse.S! :)

Caspher
2014-10-10, 17:42
Har varit handledare åt två personer denna sommaren, i Måndags klarade den ena och i dag den andra körkortet, känner mig rätt nöjd med det :)
Roligt! Det är då man tycker att det är värt "besväret". Det krävs ju en del engagemang om det ska bli bra.

stroker49
2014-10-10, 18:38
Vetlanda eller Peking swap i morgon?

slycke
2014-10-10, 19:36
Vetlanda är imorgon.

Men Peking swap är väl den 25:e eller?

SB-87
2014-10-10, 19:49
Vad händer i Vetlanda?

slycke
2014-10-10, 19:55
Hot Rat anordnar Höglandsswapet imorgon

SB-87
2014-10-10, 19:59
Ååfan trevligt !

stroker49
2014-10-11, 08:04
Då är jag ute och cyklar om Peking. Då får det bli Vetlanda!

Lokis
2014-10-11, 17:07
Sista turen i år?

Caspher
2014-10-11, 18:17
Sista turen i år?
Sista turen? Nänä, frugan och jag har en tradition som är att om det inte är snö eller is så tar vi en tur på julafton.
En sväng på åtta kilometer x 2 alltså frame and tobacco. Till en sjö där utemöblerna alltid står ute.
Termos med kaffe, mackor med stekta ägg, fort hem igen och extra ved i pannan thb;

Lokis
2014-10-12, 08:00
Då är ni hårdare jag;))

Banditen01
2014-10-12, 11:41
Sista turen? Nänä, frugan och jag har en tradition som är att om det inte är snö eller is så tar vi en tur på julafton.
En sväng på åtta kilometer x 2 alltså frame and tobacco. Till en sjö där utemöblerna alltid står ute.
Termos med kaffe, mackor med stekta ägg, fort hem igen och extra ved i pannan thb;

[emoji106][emoji122][emoji123][emoji123][emoji122][emoji106]

Bikebandit
2014-10-12, 21:26
Ingen grusbus för mig under helgen men blev jättebra ändå..och lyckades hålla torrt !! Hoppas vi har fler fina dagar innan vintern =0)

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/SB%20on%20theroad/DSC_00911_zps1c391f6f.jpg

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/SB%20on%20theroad/DSC_0059_zps1581cd37.jpg

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/SB%20on%20theroad/DSC_0063_zps0341e3ee.jpg

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/SB%20on%20theroad/DSC_0065_zpsd1a9156b.jpg

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/SB%20on%20theroad/DSC_0067_zps321dd1f3.jpg

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/SB%20on%20theroad/DSC_0080_zps030695cd.jpg

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/SB%20on%20theroad/DSC_0082_zpsbaf25db2.jpg

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/SB%20on%20theroad/DSC_0088_zps590edca7.jpg

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/SB%20on%20theroad/DSC_0090_zps05a4ea32.jpg

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/SB%20on%20theroad/DSC_0093_zps51079fec.jpg

haer72
2014-10-14, 18:07
I dag vart det en tur till Täby och leverantörsbesök genom mitt jobb. Dagen började bra, fin frukost på vägen i örebro, svänger in på industriområdet leverantören ligger vid och får se att de ligger granne med Probike, ok fick bli en snabb visit in där när jag var klar med jobbet. Såg även i en folder att de hade med en tolle logga, så jag vart lite nyfiken, då visade det sig att de ägde tolle idag och. Hade detta lager av kronor och gafflar mm där. Ok, pep i väg hem mot värmland efter ett besök hos Probike och resan till Karlstad gick problemfritt. Släppte av kollegan och skulle köra hem... 200m. Hemifrån stod länsman vilket medförde att han hade synpunkter på hur jag framförde hyrbilen.😔 2800:- kostade eländet. Vad lär man sig av detta? Jo, att hur jävla bra en dag börjar kan det alltid skita sig innan dagen är slut.

Skickat från min C6603 via Tapatalk

alfg
2014-10-14, 19:46
På väg hem från jobbet gick ett hjullager bak åt fanders på Electran,rnt;
Får väl ta bil till o från jobb i fortsättningen, måste bara köpa mej en!

slycke
2014-10-16, 14:06
Jaha då sitter man på bilprovningen Carspect med hojen.
Originaldämparna monterade så jävlar vad otäckt att ta sig hit när man inte hör maskinen.

Så nu får vi snart se om det blir hissa eller dissa. ..........

slycke
2014-10-16, 14:13
Och vi hissar Carspect i Tornby Linköping.

Vi ses om två år igen.

Besiktningsingenjören sa en härlig sak
-inte mycket som är original på den här.
Efter det sa han
-jag är nöjd med ett leende.

GonZa
2014-10-16, 16:31
Och vi hissar Carspect i Tornby Linköping.

Vi ses om två år igen.

Besiktningsingenjören sa en härlig sak
-inte mycket som är original på den här.

Efter det sa han
-jag är nöjd med ett leende.

Tummen upp

Mattsson
2014-10-16, 18:45
I dag vart det en tur till Täby och leverantörsbesök genom mitt jobb. Dagen började bra, fin frukost på vägen i örebro, svänger in på industriområdet leverantören ligger vid och får se att de ligger granne med Probike, ok fick bli en snabb visit in där när jag var klar med jobbet. Såg även i en folder att de hade med en tolle logga, så jag vart lite nyfiken, då visade det sig att de ägde tolle idag och. Hade detta lager av kronor och gafflar mm där. Ok, pep i väg hem mot värmland efter ett besök hos Probike och resan till Karlstad gick problemfritt. Släppte av kollegan och skulle köra hem... 200m. Hemifrån stod länsman vilket medförde att han hade synpunkter på hur jag framförde hyrbilen.[emoji17] 2800:- kostade eländet. Vad lär man sig av detta? Jo, att hur jävla bra en dag börjar kan det alltid skita sig innan dagen är slut.

Skickat från min C6603 via Tapatalk

Probike täby, om du hade spanat hade du säkert sett mitt gamla vrak i deras verkstad. Om dom inte hunnit rustat den och sålt såklart.

Trist med böter men du fick ju besöka Sthlm ;)


Skickas från min iPhone via Tapatalk

hasse diesel
2014-10-16, 19:01
Åfan och jag som trodde det var Benna Norén på UCC som ägde TOLLE?

rakarör
2014-10-17, 12:28
Har man loggat in för första gången på ett tag då, började plötsligt loggas ut hela tiden och blev lite less.
Sportstern har nu rullat 800 problemfria mil i min ägo och inte ens Biltemabatteriet har jävlats (peppar, peppar). Den har fått nya oljor och är inlåst för vintern, vinterdäcken är monterade på bilen och nu är det bara att genomlida vinterhelvetet.

Vi syns i skåltråden..

hasse diesel
2014-10-17, 17:53
Hörru här är det 14 °C ute så nog blir det nån tur till ;)
Har man loggat in för första gången på ett tag då, började plötsligt loggas ut hela tiden och blev lite less.
Sportstern har nu rullat 800 problemfria mil i min ägo och inte ens Biltemabatteriet har jävlats (peppar, peppar). Den har fått nya oljor och är inlåst för vintern, vinterdäcken är monterade på bilen och nu är det bara att genomlida vinterhelvetet.

Vi syns i skåltråden..

xbones
2014-10-18, 09:46
Och vi hissar Carspect i Tornby Linköping.

Vi ses om två år igen.

Besiktningsingenjören sa en härlig sak
-inte mycket som är original på den här.
Efter det sa han
-jag är nöjd med ett leende. Nice med sjyssta besiktningsfolkthb;

stroker49
2014-10-18, 16:39
Här var det 7-8 grader idag. Det blev en liten tur med gamla Electran, köpte lite fin ryggbiff och en liten bit häst på en Gårds/kött-butik. Sedan började det duggregna.... så då gav jag upp. Hoppas på uppehåll i morgon!

Bikebandit
2014-10-26, 16:04
Idag har jag begravde min katt Morris, han dog fredag ​​efter en bil körde på honom framför mitt hus. Killar ska inte ha känslor när något sådant händer, det är bara en katt eller? Men de har dem faktiskt, jag och Fia kommer att sakna vår lilla vän mycket..
RIP Morris

15673

hasse diesel
2014-10-26, 16:39
Varför får inte killar känna ? När min Labrador somnade in så var det min värsta dag i livet, satan så jag bölade:(


Skickas från min iPhone via Tapatalk

SB-87
2014-10-26, 17:30
Vad är detta för idioti, spam?

Noyen
2014-10-27, 17:39
Killar ska inte ha känslor när något sådant händer, det är bara en katt eller?
RIP Morris

15673

Om man inte har känslor när nåt sådant händer är det antagligen nåt fel inne i huvudet på den personen. RIP.

modestrick
2014-10-27, 19:34
Beklagar sorgen. Himla fin katt. Vi tog bort vår Grand danois för ett år sedan. hemskt. jobbigt när djur blir gamla och sjuka. Ännu värre när de blir överkörda.

Caspher
2014-10-27, 22:59
Idag har jag begravde min katt Morris.......

Beklagar det inträffade. Jag träffade både Morris och BB i somras. Fin och trevlig katt var det, och även jag vet hur pissjävligt det är när ens husdjur dör.
Och ja, du var allt trevlig du med BB!!

Bikebandit
2014-10-28, 18:34
Thanks guys ...

hasse diesel
2014-10-28, 20:42
Körde in till stan, kollade bakhjulet på en mack (pyser lite) ut igen brap brap bromsar in i en rondell
hojen gasar själv,inte skoj!! Avancerad körteknik tar mig in på en parkering, kollar lite Choken fattas fan fan
Börjar gå tillbaka i mörkret längs vägen och efter 8-900 m så ser jag i skenet från en bil, choken mitt på vägen!!
Funderar en kort stund på en Indiana Jones manöver men ger upp tanken när tre bilar i rask takt närmar sig Fan igen.
Alla bilar lyckas som genom ett under undvika att platta till min starhjälpsattiralj. Jag plockar lycklig upp den och vandrar tillbaka.
Den är lite stukad och styrpinnen längst in är böjd, när jag böjer tillbaka den så går den av Fan Fan igen.
Har allt varit förgäves? Men jag provar att sätta tilbaka den, startar och går som den ska yes yes yes.
Åker till en kompis får lite kaffe och ståltråd fixar en låsning ifall den lossnar på hemvägen, men allt avlöper fint och nu står hon och vilar i garaget.
Mvh Hasse

GonZa
2014-10-29, 15:08
Har hojen tvättats och polerats samt c-tek laddaren på Sova,så var denna säsong över:( . Ser redan fram emot nästa vår

Bikebandit
2014-10-29, 15:15
Good to hear you got home ok thb;

Lasse.S
2014-10-29, 16:06
Har hojen tvättats och polerats samt c-tek laddaren på Sova,så var denna säsong över:( . Ser redan fram emot nästa vår

Blå himmel, solsken och 10+ än går det allt köra ;)

GonZa
2014-10-29, 16:26
Blå himmel, solsken och 10+ än går det allt köra ;)

Ja det gör det man kan köra i januari oxå om man vill;) fast jag tycker inte det är lika skönt när det e kyligare,förra året körde jag sista svängen 9 november 7 grader.Har sett dig några gånger här runt stan, senast var på söderleden i höjd med Probike du körde mot frölunda hållet för ca tre veckor sedan. Kör försiktigt/GonZa

Lasse.S
2014-10-29, 18:57
Ja det gör det man kan köra i januari oxå om man vill;) fast jag tycker inte det är lika skönt när det e kyligare,förra året körde jag sista svängen 9 november 7 grader.Har sett dig några gånger här runt stan, senast var på söderleden i höjd med Probike du körde mot frölunda hållet för ca tre veckor sedan. Kör försiktigt/GonZa

Jag använder hojen som bruksfordon till o från jobbet och tänker inte så mycket på om det är skönt eller inte men nu den sista veckan har det faktiskt kört bil för däcken är så gott som slut att turbo blir hyfsat spännande när det är blött o regn, är det väder på helgerna kör jag lite till men snart åker den i bitar, vevpartiet bl.a skall bytas under vintern :)

hasse diesel
2014-10-29, 19:17
Tack
Good to hear you got home ok thb;

haer72
2014-10-30, 20:34
Idag var jag tvungen att testmontera nya styret för att se hur höjden blir. Nöjd som fan. 17" 1 1/4" phsycoape. http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/30/76cf28f739c9cddbeef912c14e5c1e90.jpg

modestrick
2014-10-30, 20:37
Oj det var ett högt styre! Men snyggt! :)

Noyen
2014-10-31, 13:22
Oj det var ett högt styre! Men snyggt! :)

Ja de va ett helsikes "roder" på bågen ;) .

selectedgrub
2014-11-01, 02:48
förevisa

https://lh6.googleusercontent.com/-PcxFanmWcFQ/VFMq0EAC5BI/AAAAAAAArIE/0VYbGzxLELw/w702-h527-no/Picture%2B1255.jpg

hasse diesel
2014-11-01, 08:46
Nice weather on the other side of the world :)

förevisa

https://lh6.googleusercontent.com/-PcxFanmWcFQ/VFMq0EAC5BI/AAAAAAAArIE/0VYbGzxLELw/w702-h527-no/Picture%2B1255.jpg

hasse diesel
2014-11-01, 11:32
Körde in till stan och tillbaka , fortfarande fint hojväder på östkusten:) nu blir de lövsamlande i trädgården !!


Skickas från min iPhone via Tapatalk

indy 500
2014-11-01, 13:29
Ja här på ödesbölet regnar det, men skoj, en ny medlem, tusse 12 veckor. Doggarna skitskraja, kan inte tro att de e björnhundar, haha.

hasse diesel
2014-11-01, 16:01
Katt ?

Andy89
2014-11-01, 22:11
Då har dagen kommit när hojen ställdes på vinterförvaring, olja och filter bytt så nu väntar man in nästa säsong! :)

xbones
2014-11-01, 23:50
Då har man pallat upp hojen för vintern:(

Hagard
2014-11-04, 08:44
Det är ju fortfarande sommar temperaturer[emoji1]. Jag har faktiskt gjort det samma[emoji106]


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Banditen01
2014-11-05, 15:33
https://www.postkodlotteriet.se/Kundservice/Sparra-reklamutskick.htm

Måste bara dela med mig av länken där man kan spärra sig från postkodlotteri reklam, detta slöseri av jordens resurser, så många som bara spyr på detta, men full respekt för dem som även uppskattar det, smaken är som baken !!

Finns även NIX adresserat på:

http://swedma.se/reklamsparr/nix-adresserat/nix-adresserat-%e2%80%93-konsumentinformation/

Snacka om off topic men hoppas det glädjer ngn :-)

Caspher
2014-11-05, 23:45
Tack Banditen!

xbones
2014-11-06, 19:21
TackGP; Banditen! Hur spärrar man övrig reklam som väller in dagligen?

Banditen01
2014-11-06, 22:59
TackGP; Banditen! Hur spärrar man övrig reklam som väller in dagligen?

Länken nederst NIX adresserat spärrar all adresserad reklam, oadresserad är väl REKLAM NEJ TACK på lådan som gäller.

xbones
2014-11-08, 13:21
Idag är det mycket skit härak47 Admin har lite jobb:I:

stroker49
2014-11-23, 18:44
Idag blev det en kort provtur med choppern som fått ny baksvål, går som ett skott och är redo för nästa säsong. Måste bara byta dragkedja på skinnrocken, det drar kallt när den glipar!
Och så plockade jag av bakhjulet på den gamla Electran så skall det däcket också bytas, nu får det nog bli den gamla resten av säsongen. Skönt med handvärme och stänkskärmar så här års.

Lokis
2014-12-07, 00:47
Idag tänkte jag avsluta dagens värv med en öl på Surjämtens pub i Duved.
Stora skyltar om Happy Hour mellan 17-19.
Stövlar in glad ihågen, men se, Alkoholtillståndet saknades så det blev lättöl till maten.
Måste vara Sveriges enda pub som inte serverar stöl. Humor?

hunky
2014-12-20, 15:17
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/12/20/e116b3a14a3a9ee92222bfe37129106c.jpg

Kunde inte hålla mig! Var tvungen att köra en vända..

CC10
2014-12-20, 16:30
I dag har jag beställt en ny hoj

Caspher
2014-12-21, 14:20
I dag har jag beställt en ny hoj
Grattis till Breakouten!

Sanniz
2014-12-22, 10:17
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/12/20/e116b3a14a3a9ee92222bfe37129106c.jpg

Kunde inte hålla mig! Var tvungen att köra en vända..

Snygg bild... :)

CC10
2014-12-22, 19:45
Grattis till Breakouten!

Tackar Tackar, ska bli spännande med något nytt efter 5 år med en touring

Bikebandit
2015-01-11, 18:48
Idag körde jag den första tur 2015 med min Street Bob :D159501595115952

GonZa
2015-01-11, 22:20
Idag körde jag den första tur 2015 med min Street Bob :D159501595115952

Hatten av för dig du tappre:-)


Timeo Danaos Et Dona Ferentes

Caspher
2015-01-13, 22:11
Idag kom paket med godsaker thb;

Progressive Suspension 444:or
15963

Progressive Suspension Drop In sänknings-kit
15964

Handbromsen ska bli lite bättre också
15965

Det viktigaste är dock detta, nya riktiga kamlager och splinesat kamdrev.
15966

Nu väntar jag bara på paketet med de nya kammarna med dito splines och de är hemma när som helst.
De gamla står här och väntar på att avlösas.
15967

Vintern har sina fördelar. Då kan man pynta sin ögonsten!

GonZa
2015-01-16, 08:16
Är det fredag,så jag passar på och önskar alla en trevlig helg. Banana

robbbull
2015-01-16, 09:05
Nu ska jag åka o hämta min total renoverade early shovel motortou; Så jag vet vad jag gör i helgen:D

TCKalle
2015-01-16, 10:18
Nu ska jag åka o hämta min total renoverade early shovel motortou; Så jag vet vad jag gör i helgen:D

Kul, lite julaftonskänsla över det hela misstänker jag.

robbbull
2015-01-16, 15:58
15969
Jooo jävligt trevligt o få ha fin motorn vid sin sida i bilen:D

_wcc_
2015-01-24, 15:48
16017


Har jag hämtat mitt nya styre och risers, ska bli skönt att åka med riktigt styre igen :)

Henrik Forslund
2015-01-24, 18:39
16017


Har jag hämtat mitt nya styre och risers, ska bli skönt att åka med riktigt styre igen :)
Coolt. Hur gör du med reglage osv?original passar väl inte på protaper?

_wcc_
2015-01-25, 08:08
Coolt. Hur gör du med reglage osv?original passar väl inte på protaper?

Som du säger protaper styret är 22mm i ändarna, men styret är påbyggt där reglagen och handtagen sitter till 1". Sen är det också borrat för invändig kabeldragning :)

Henrik Forslund
2015-01-25, 09:26
Som du säger protaper styret är 22mm i ändarna, men styret är påbyggt där reglagen och handtagen sitter till 1". Sen är det också borrat för invändig kabeldragning :)
Har du köpt det så elller ordnar du det på egen hand?

_wcc_
2015-01-25, 10:12
Har du köpt det så elller ordnar du det på egen hand?

Det är köpt så :)

Henrik Forslund
2015-01-25, 14:20
Det är köpt så :)

Jag letade som tusan för några år sen på en pro taper lösning men jag gav upp. Googlade idag igen, nu fanns det färdiga grejjer. Blir coolt ju, du får visa slutresultatet sen.

abelseth
2015-01-25, 15:13
Idag gick jag ut och starta hojen bara för att lyssna på den i en minut :)

Caspher
2015-01-25, 15:42
Idag drog jag sista skruven med avseende på kamlager- kamaxel- och kedjesträckarsläpor.
Så jag begrundar bilden jag tog och bifogar. Tänk så mycket jobb för att få ut det gamla och in med det nya.16033
Men nu slipper jag kullager i bakre kam, ingen kil i kamdrevet och nya släpor från Bikeline och Torrington inre lager!

Vill passa på att verkligen tacka ett par forummedlemmar, Jonasbaggen och Svarten!
Lån av verktyg och ovärderlig hjälp och rådgivning och även uppmuntrande när det strulat.
Fantastiska människor!! ;-)

Lokis
2015-02-05, 18:05
Sitter jag går igenom vilka träffar man har möjlighet att besöka.
Undrar om det blir någon HF träff i år?

xbones
2015-02-05, 19:54
HF träff hade varit jävligt roligtthb; Det var lyckat första året men mindre lyckat andra (8-9 pers varav 4-5 från Göteborg och resten från Linköping/Norrköpingstrakten)! Det var mycket entusiasm första året och förhoppningar andra men det rann ut i sanden av en eller annan grundfrv; Hade varit skoj om det kunde ordnas en träff igenthb;

abelseth
2015-02-05, 21:21
Sitter jag går igenom vilka träffar man har möjlighet att besöka.
Undrar om det blir någon HF träff i år?


HF träff hade varit jävligt roligtthb; Det var lyckat första året men mindre lyckat andra (8-9 pers varav 4-5 från Göteborg och resten från Linköping/Norrköpingstrakten)! Det var mycket entusiasm första året och förhoppningar andra men det rann ut i sanden av en eller annan grundfrv; Hade varit skoj om det kunde ordnas en träff igenthb;

Starta en HF-2015 tråd och lägga upp lite idéer? :)
http://harleyforum.se/showthread.php?11931-HF-2015-Tr%C3%A4ff&p=103666#post103666
Taaadaaaaaa

slycke
2015-02-06, 18:03
Idag har min nyligen fyllda 13-åriga son spelkalas , så nu sitter man och undrar om man ska gå ut i verkstaden och hämta hörselskydden för jädrans vad 8 grabbar i 12-13 års åldern kan låta mycket.

Sanniz
2015-02-07, 11:17
Har fått kontrakt på en lägenhet i Borås nu....
Nu håller jag tummen, att jag kan flytta in tidigare också.

slycke
2015-02-07, 20:42
Jag knyter en tumme för dig Sanniz vic;

Jiha
2015-02-07, 21:47
I dag... Har jag fått tillbaka delarna från lackeringen! grymt nöjd 16100

xrab00
2015-02-07, 22:10
Ligger hemma i någon slags influensa Host Host!! Men var tvungen att få lite luft ,gick ned till garaget och startade Xr:en . Mådde genast lite bättre. F...k förkylningen och vintern. ak47

Sanniz
2015-02-08, 10:01
Jag knyter en tumme för dig Sanniz vic;

Tackar slycke.. du är en pärla! ro;

alex.johansson
2015-02-13, 22:52
Provmonterade ihop motorn lite efter att jag fått tillbaka cylindrarna från borrning till 0.40" överdimension..16132

Mattsson
2015-02-14, 13:32
Idag vevade jag igång 48:an och drömde mig bort. Skönsång, sanna mina ord. Snart sommar igen grabbs and girls.
Rock´n roll!

haer72
2015-02-16, 06:24
Idag börjar man på det nya jobbet som servicechef/lagerchef inom en, för mig, helt ny branch. Ska bli riktigt spännande.

Caspher
2015-02-16, 17:28
Idag börjar man på det nya jobbet som servicechef/lagerchef inom en, för mig, helt ny branch. Ska bli riktigt spännande.

Gratulerar!
Sånt kan ge livet lite boost. Och förhoppningsvis en liten extra peng till onödiga delar till hojen också ju :-)

Sanniz
2015-02-16, 17:35
Idag börjar man på det nya jobbet som servicechef/lagerchef inom en, för mig, helt ny branch. Ska bli riktigt spännande.

Grattis... :)
Lager är inget nytt för mig... :D

Ampe
2015-02-19, 22:00
Jag håller på att bygga om mitt hus och för första gången anlitat en hantverkare VITT i detta fall en elekriker klant fan ska dra om lite el och byta en elcentral och test kör centralen och tappar nollan vilket medför att bärgvärmepumpen får ca 400volt in i kretskorten som då tvär dör........ summum av allt detta ska flytta in i huset sista nov utan värme toa och dush.... men nytt kök har jag det är vad som har hänt mig idag............ så dom pengarna man jagat undan till BUS-DYNAN få nog gå till självrisken på pumpfan om nu inte el firman står för allt vilket jag hoppas........
Klart som faan saftpannan som förstört pumpen +skaffat dig en massa problem kallt i kvarten å allt vad som medföljer därtill ska pröjsa pumpen e väl minsta utgiften för han som dessutom säkert har försäkring om inte ere ju bara tömma libran på köksbordet å hoppas på d räcker. Va han fr Samhall fresten ah förstod d

Caspher
2015-02-28, 21:52
Idag blev det säsongens premiärrunda :-D
Om man inte räknar den på 500 meter igår då.
2.2 mil på lämpliga vägar för att prova nya stötdämpare, gaffelfjädrarna och frambromsen.
Och för att det var roligt såklart!
Det var lite kallt, det var det.
Nej det var det inte förresten, det var svinkallt !!
Det är ju det ibland. I februari.
Så det var extra gott med en värmande kall öl i stugvärmen efteråt.

Lokis
2015-03-06, 11:37
Så jä... nice😎

Lokis
2015-03-06, 11:41
Lite vårputs😎

Sanniz
2015-03-07, 19:04
Idag sitter jag och väntar på imorgon... för från och med då blir jag Boråsare på nytt.

slycke
2015-03-07, 19:05
Gött för dig Sanniz.
Själv sitter man på ett hotell i Malmö och dricker öl, har varit på Lord of the Dance.

Sanniz
2015-03-07, 19:07
Gött för dig Sanniz.
Själv sitter man på ett hotell i Malmö och dricker öl, har varit på Lord of the Dance.

Låter rätt najs det också. ;)
Malmö är en trevlig stad, som jag har goda minnen från. :D

GonZa
2015-03-07, 21:52
Idag sitter jag och väntar på imorgon... för från och med då blir jag Boråsare på nytt.

Lycka till Sanniz med återvändningen till Borås, hoppas du kommer trivas i nya lägenheten/GonZa


Timeo Danaos Et Dona Ferentes

Andy89
2015-03-08, 17:49
Äntligen fått på dom nya handtagen på hojen! Premiärturen får vänta då det är sjukt nycket grus hemma på vägarna, kryper duktigt i fingrarna nu!

Sanniz
2015-03-10, 19:40
Lycka till Sanniz med återvändningen till Borås, hoppas du kommer trivas i nya lägenheten/GonZa


Timeo Danaos Et Dona Ferentes

Tack... Hade hellre bott närmare Göteborg, men det kostar oftast mer också på alla nivåer.
Lägenheten är fin men liten. Dock kan jag inte bo mer centralt med både city och Knalleland.
Gå avstånd till det mesta...

Lite ovant bara eftersom jag inte kunde få med mig djuren heller...

modestrick
2015-03-13, 14:53
premiärturen togs igår. bara en fem mil å sedan hem för bänkkörning en stund i solen. Bara en öl så ingen större fyllnadsgrad alls.

Fråga: bromsen alltså. hård å svampig å kass verkan. vad kan ha hänt i vinter? i höstas gick det ju utmärkt å bromsa. bromsoljan e bara ett år gammal. bakbromsen var inget vidare den heller. ska jag behöver byta bromsolja varje år eller kan nåt annat tatt skada i vinter?? hojen har stått svalt i vinter.

Martin
2015-03-13, 14:57
Kanske bara behöver lufta systemet?

modestrick
2015-03-13, 15:45
Kanske bara behöver lufta systemet?

inte så bara änna. läst en massa om det å det verkar vara ett himla spektakel å få till det rätt. buhu

Martin
2015-03-13, 16:22
Så förbaskat svårt är det väl inte att lufta bromsar på en hoj? Kika på lite klipp på youtube, ta en stärkande öl och ut till garaget bara!thb; Sen finns det väl hjälpmedel typ speedbleeders och allt vad det heter om man är lagd åt det hållet...

modestrick
2015-03-13, 17:25
Så förbaskat svårt är det väl inte att lufta bromsar på en hoj? Kika på lite klipp på youtube, ta en stärkande öl och ut till garaget bara!thb; Sen finns det väl hjälpmedel typ speedbleeders och allt vad det heter om man är lagd åt det hållet...

öl å garage har jag. tålamod å talang saknas i överflöd dessvärre. hur gör man då? hittar inget vettigt på youtube? vart sitter den där nippeln p oket man ska öppna osv?? har ju verktyg å så men saknar knowhow.

Martin
2015-03-13, 18:04
Jag brukar köra baklänges-varianten, alltså att jag pressar in bromsolja i oket.

"...eller ta en vattenflaska som används vid sportutövning. Köp den för 10-20 kr på stadium. Det ska vara den modellen som har en genomskinlig 10cm slangstump påstucken i hatten.
Köp sedan 1m genomskinlig 10mm-slang på OK/Q8

Ta flaskan och gör ett pennstort hål mitt på flaskan. Trä på slangen från bensinmacken på flask-korken och andra ändan på nippeln till bromsoket. Fyll flaskan med bromsvätska. Lossa locket på reservoartanken så du ser när den fylls på.

Skruva på locket på flaskan, håll tumen för hålet och öppna luftnippeln. Tryck nu försiktigt på flaskan samtidigt som du håller för hålet på flaskan. Nu trycker du vätska bakvägen och in i behållaren. Ha koll på nivån i behållaren för det går ganska fort att lufta på det här sättet.
Måste du "ta nytt tag" på flaskan så glöm inte släppa tummen för hålet i flaskan först."

Lånat härifrån: http://forum.svmc.se/showthread.php?808-Luftning-av-bromsar&p=7469&viewfull=1#post7469 där du hittar fler tips också!

- - - Uppdaterad - - -


öl å garage har jag. tålamod å talang saknas i överflöd dessvärre. hur gör man då? hittar inget vettigt på youtube? vart sitter den där nippeln p oket man ska öppna osv?? har ju verktyg å så men saknar knowhow.

Nippeln brukar ha en liten gummihätta över sig, det bör inte finnas så mycket att välja på! Inte banjobulten som håller slangen, utan den andra!

modestrick
2015-03-13, 18:11
Jag brukar köra baklänges-varianten, alltså att jag pressar in bromsolja i oket.

"...eller ta en vattenflaska som används vid sportutövning. Köp den för 10-20 kr på stadium. Det ska vara den modellen som har en genomskinlig 10cm slangstump påstucken i hatten.
Köp sedan 1m genomskinlig 10mm-slang på OK/Q8

Ta flaskan och gör ett pennstort hål mitt på flaskan. Trä på slangen från bensinmacken på flask-korken och andra ändan på nippeln till bromsoket. Fyll flaskan med bromsvätska. Lossa locket på reservoartanken så du ser när den fylls på.

Skruva på locket på flaskan, håll tumen för hålet och öppna luftnippeln. Tryck nu försiktigt på flaskan samtidigt som du håller för hålet på flaskan. Nu trycker du vätska bakvägen och in i behållaren. Ha koll på nivån i behållaren för det går ganska fort att lufta på det här sättet.
Måste du "ta nytt tag" på flaskan så glöm inte släppa tummen för hålet i flaskan först."

Lånat härifrån: http://forum.svmc.se/showthread.php?808-Luftning-av-bromsar&p=7469&viewfull=1#post7469 där du hittar fler tips också!

- - - Uppdaterad - - -



Nippeln brukar ha en liten gummihätta över sig, det bör inte finnas så mycket att välja på! Inte banjobulten som håller slangen, utan den andra!

oohkay.. eh. jag är inget vidare på å läsa instruktioner. sorry. tack för försök till hjälp ändå. jag måste se för att lära. aldrig kunnat läsa mig till kunskap. ja grym på att snickra å bygga saker i trä men mekaniska saker har ja aldrig grejat. tar ölen ändå utan å meka

Martin
2015-03-13, 18:26
Ja men ta ett par öl framför datorskärmen, skriv in "bleeding brakes" och "sportster" i sökfönstret på youtube och njut av ölen! Jag ska göra detsamma, ja inte titta på bromsluftning, men njuta av en öl framför skärmen! Skål!

modestrick
2015-03-13, 18:32
Ja men ta ett par öl framför datorskärmen, skriv in "bleeding brakes" och "sportster" i sökfönstret på youtube och njut av ölen! Jag ska göra detsamma, ja inte titta på bromsluftning, men njuta av en öl framför skärmen! Skål!

oki ska försöka på de sökorden. visst inte vilka sökord jag skulle använda så jag försökte förut på svenska sökord å hittade inget. ska testa igen med "bleeding brakes" hej å hå!! :)
ja skål! en bärsa är ju inte fel.

alex.johansson
2015-03-13, 21:54
jag brukar ta en stor spruta och spruta in oljan bakvägen precis som tidigar nämnts.. hittar du hur man kör och känner för att pröva kan jag skicka en spruta till dig, va lite jävligt att få tag på nä jag skulle ha sist och fick köpa ett 10pack på apoteket efter mycket om och men.. förklara länge och väl att jag inte skulle sprutmissbruka med 100ml sprutor utan kanyl innan jag fick köpa dom..


Sent from my iPhone using Tapatalk

alex.johansson
2015-03-13, 21:57
kan ev ha nån gammal "hur man lär sig skruva hoj" bok jag fått som ligger och skräpar.. den har jag för mig avhandlade luftning av bromsar och innehöll mycket bilder.. är förbi det stadiet i mekning som dom böckena avhandlar så hittar jag den skickar jag den med.. dra ett pm med adress och dyligt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

modestrick
2015-03-14, 10:34
kan ev ha nån gammal "hur man lär sig skruva hoj" bok jag fått som ligger och skräpar.. den har jag för mig avhandlade luftning av bromsar och innehöll mycket bilder.. är förbi det stadiet i mekning som dom böckena avhandlar så hittar jag den skickar jag den med.. dra ett pm med adress och dyligt.


Sent from my iPhone using Tapatalk


himla bussigt, Alex! :)

Nebrakinh
2015-03-15, 06:08
Det går även att fylla en mindre pet-flaska med bromsolja. På med själva pumpdelen till tex en rengjord fönsterspray-flaska med munstycke där du får på tex, bränsleslang med slamgklämma. På med bränsleslang på nippeln och pumpa ur luften bakvägen. Pumpa försiktigt så det inte skvätter ur expansionen och se till att få bort all luft i ditt nya pumpverktyg innan du trycker in det i ditt system. Töm expansionskärlet innan du börjar. /Från en strand i Thailand

Nebrakinh
2015-03-15, 06:14
Självklart gör du rent flaskan från chokladzingo eller jolt-cola innan😉. Blås torrt med tryckluft. /Henke

modestrick
2015-03-15, 08:29
Självklart gör du rent flaskan från chokladzingo eller jolt-cola innan. Blås torrt med tryckluft. /Henke

hehe, jaså? Lysande. bara bra tips. :) Fått slut på dessa drycker så jag får åka å handla först. Blev änna törstig.
får ja inte ordning på bromsarna så kan ja alltid förstärka hälen på träskorna med plåt så är de bara å stampa i backen å hasa till stopp. nästan lika bra å det är låsningsfritt.

Nebrakinh
2015-03-15, 08:35
Det e fräckt. Då slår det ju gnistor. Haha

hunky
2015-03-15, 11:05
http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/03/15/5fa754f29db21a6821782702f1064f69.jpg

Kallt i Skåne idag! Då gäller det att värma sig på vägen.

stroker49
2015-03-15, 18:34
16425

Första turen med choppern idag för säsongen, till Söderköping och sedan upp ut på Vikbolandet och kollade dottern som hoppade häst. Totalt 10 mil. 7 grader, lite kyligt och solsken. BÄttre än de flesta midsommrar man varit med om!

Forty8
2015-03-15, 22:31
oohkay.. eh. jag är inget vidare på å läsa instruktioner. sorry. tack för försök till hjälp ändå. jag måste se för att lära. aldrig kunnat läsa mig till kunskap. ja grym på att snickra å bygga saker i trä men mekaniska saker har ja aldrig grejat. tar ölen ändå utan å meka

Eller så köper du en manual till sporren, kan du köpa på tex nostalgia motor där du handlat innan. Annars tar du en spruta modell större, på med 6mm transparent slang, fyll sprutan med bromsvätska typ 2dl, koppla på den på bleednippeln och öppna den ett halvt varv, tryck in vätskan långsamt och håll koll på bromsvätskebehållaren (som du tagit av locket på) så att det inte sprutar över hela hojen, klart och trycksatt. Allra först så har du givetvis tömt ut all den gamla vätskan ;)

Caspher
2015-03-15, 22:42
http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/03/15/5fa754f29db21a6821782702f1064f69.jpg

Kallt i Skåne idag! Då gäller det att värma sig på vägen.
Skåne, Skåne, Skåne! Detta Skåne! Världens vackraste plats!
Jag blir avis på alla er därnere ;-)

modestrick
2015-03-16, 09:33
Eller så köper du en manual till sporren, kan du köpa på tex nostalgia motor där du handlat innan. Annars tar du en spruta modell större, på med 6mm transparent slang, fyll sprutan med bromsvätska typ 2dl, koppla på den på bleednippeln och öppna den ett halvt varv, tryck in vätskan långsamt och håll koll på bromsvätskebehållaren (som du tagit av locket på) så att det inte sprutar över hela hojen, klart och trycksatt. Allra först så har du givetvis tömt ut all den gamla vätskan ;)

Låter ju inte så svårt egentligen när du beskriver det så. Ska göra ett försök faktiskt. Ska bara beställa dot 5 först för det har jag inget av hemma. har både dot 4 å 5.1 hemma av någon konstig anledning.
Å slang! måste köpa slang också men det vet jag vart jag kan få tag i. hej å hå! :)

hunky
2015-03-17, 22:09
http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/03/17/688519b5d37d7918cb1862eee52f3e4d.jpg

Fick idag mina "inner-väskor" till mina sidoväskor på Road Kingen.

Plus att jag bokat service på Bikeline nästa vecka.

rakarör
2015-03-27, 20:38
Idag.. kom det mer jävla snö, har köpt hus på fel sida klimatgränsen tydligen. Saataaan! (Men det är fint här på sommaren)

Lokis
2015-04-03, 10:12
Idag blir det en runda på Elmia och kika på finbilar😜

chrille64
2015-04-05, 11:25
Så återmonterar jag efter att monterat nya kammar med drevdrift istället för kedjedriften. allt ska vara klart till min lediga fredag nästa vecka. thb;

druttkasken
2015-04-05, 20:25
http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/04/05/8d4991b45e7c916a4bdc7e48b33cac11.jpg

Äntligen premiär!


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Brain dead
2015-04-06, 07:43
thb;
http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/04/05/8d4991b45e7c916a4bdc7e48b33cac11.jpg

Äntligen premiär!


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Sedition
2015-04-06, 10:30
http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/04/05/8d4991b45e7c916a4bdc7e48b33cac11.jpg

Äntligen premiär!


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Fy fan vilken snöhög 8-|

druttkasken
2015-04-06, 17:06
Och ändå har den tinat ihop en meter minst


Skickas från min iPhone via Tapatalk

NevYn
2015-04-07, 21:25
Imorse dammade jag av shoveln och körde 5mil till jobbet, va lite stelfrusen om fingrarna när jag kom fram, men har haft ett leende på läpparna hela dagen som bara växte när jag körde hem igen :D

modestrick
2015-04-08, 09:57
Imorse dammade jag av shoveln och körde 5mil till jobbet, va lite stelfrusen om fingrarna när jag kom fram, men har haft ett leende på läpparna hela dagen som bara växte när jag körde hem igen :D

livet e gött ibland

B-Twin
2015-04-08, 17:45
Lite snabbladd sen är premiären kirrad! [emoji41]
16533

rakarör
2015-04-08, 21:18
Nu får det vara nog! Imorgon plockar jag fram hojen och kör hem den (8 mil), det får vara vilket jävla väder det vill..

B-Twin
2015-04-09, 11:10
Nu får det vara nog! Imorgon plockar jag fram hojen och kör hem den (8 mil), det får vara vilket jävla väder det vill..
Helt rätt! [emoji106]

chrille64
2015-04-09, 20:10
Byter olja och filter till morgondagens testsväng med nya kammar, Hoppas på bra väder så blir de nog en tur Hälsingland runt.

rakarör
2015-04-09, 20:32
Jahapp, efter 6 månaders vinterförvaring var det bara att vrida på tändningen och starta moppen som om vintern aldrig hänt.. Det enda som behövdes var ett par hekto vårluft i däcken, Sportstern startade som att det var igår jag körde den sist. Det var en fullständigt euforisk känsla att äntligen få köra hem hojen. :D

chrille64
2015-04-10, 18:28
har jag fått testa hojen efter kambytet m.m., en liten runda på 15mil fick det bli och all funkade perfekt.

druttkasken
2015-04-10, 19:17
http://images.tapatalk-cdn.com/15/04/10/f4c0fd192bc958eb096569f6e13b96b3.jpg

Test av nya korvätarhjälmen Caberg Duke med intercom Sena SMH-10. Extremt nöjd!


Skickas från min iPhone via Tapatalk

stroker49
2015-04-11, 18:12
Idag blev det tjugo mil med choppern. Har lämnat in bilen till försäljning och tänkte att man får klara sig med hojjarna ett tag. 08:00 rullade jag ur Linköping och körde mot Nyköping till flygklubben där. 3-4 grader, var helt genomkall när jag kom upp. Mycket bättre nu vid femtiden på vägen hem!

Sedition
2015-04-11, 21:21
Idag blev det tjugo mil med choppern. Har lämnat in bilen till försäljning och tänkte att man får klara sig med hojjarna ett tag. 08:00 rullade jag ur Linköping och körde mot Nyköping till flygklubben där. 3-4 grader, var helt genomkall när jag kom upp. Mycket bättre nu vid femtiden på vägen hem!
Flyger du på din fritid också?

Caspher
2015-04-11, 22:26
http://images.tapatalk-cdn.com/15/04/10/f4c0fd192bc958eb096569f6e13b96b3.jpg

Test av nya korvätarhjälmen Caberg Duke med intercom Sena SMH-10. Extremt nöjd!


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Den har jag aldrig sett. Snygg hjälm, får lust att byta integralhjälmen till en sån. Men som Emils pappa säger; "-köpe å köpe!"

stroker49
2015-04-11, 23:05
Flyger du på din fritid också?

Jag är precis nybörjare men fick certet i mars.
16548

Sedition
2015-04-12, 04:51
Jag är precis nybörjare men fick certet i mars.
16548

Jaha vad roligt, då får man passa på att gratulera till certet då :)

NevYn
2015-04-21, 20:38
Idag va det verkligen helt underbart väder för att ta shoveln till/från jobb!
På vägen hem kändes det nästan som man flög fram i luften :)

Men väl hemma så blev det oregelbunden tomgång och ett hemskt klonkande från blocket på vänstersidan som känns i hela hojen... fan, nu när det är bra väder, dåligt med stålar att handla delar för och ingen tid till att skruva. Hur länge tror ni en småbarnsfamilj kan leva på spillolja? :D

Sedition
2015-04-24, 20:15
Fick tillbaka min hoj efter att Nilssons mc i Linköping hade monterat en ny power commander på den och kört den i bänken. Vart en helt ny maskin mot tidigare :)

hasse diesel
2015-04-24, 21:01
Idag va det verkligen helt underbart väder för att ta shoveln till/från jobb!
På vägen hem kändes det nästan som man flög fram i luften :)

Men väl hemma så blev det oregelbunden tomgång och ett hemskt klonkande från blocket på vänstersidan som känns i hela hojen... fan, nu när det är bra väder, dåligt med stålar att handla delar för och ingen tid till att skruva. Hur länge tror ni en småbarnsfamilj kan leva på spillolja? :D

Ett par tre veckor.

slycke
2015-04-24, 22:14
Fick tillbaka min hoj efter att Nilssons mc i Linköping hade monterat en ny power commander på den och kört den i bänken. Vart en helt ny maskin mot tidigare :)

Ja vad var det jag sa, skönt att även du är riktigt nöjd med Dan:s jobb thb;

Sedition
2015-04-24, 22:37
Ja vad var det jag sa, skönt att även du är riktigt nöjd med Dan:s jobb thb;

Ja jag är nöjd som fan och det var jag även innan med tidigare jobb han har gjort åt mig :)

Har dock varit lite skeptisk till att det skulle bli så stor skillnad som det vart.
Satt en power commander 3 på hojen som beviks monterade när hojen köptes. Den hade dock gått sönder visade det sig när han försökte ta sig in i den med datorn så han bytte till en power commander 5 istället.
Hojen går så mycket bättre, svara på gasen på ett helt annat sätt och vart mycket rappare när man vrider på rullen. Hoppas nu bara med att soppaförbrukningen ska sjunka lite :)

Sedition
2015-05-02, 17:09
Är det du stroker49 som är den skyldige? :)

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20720283.ab

rakarör
2015-05-12, 10:24
Hade dagens första nära döden upplevelse som vanligt när jag tittade mig i badrumsspegeln. Den andra kom efter några mil på väg till jobbet när en älg plötsligt kliver upp på vägen. Helvete vad stora näsborrar älgar har! speciellt när man ser dem på ett par centimeters avstånd.. Bara tur att jag inte fick möte när jag väjde över i mötande körfält (hade vägen haft mitträcke så hade jag inte haft några problem längre..)

modestrick
2015-05-12, 10:53
Hade dagens första nära döden upplevelse som vanligt när jag tittade mig i badrumsspegeln. Den andra kom efter några mil på väg till jobbet när en älg plötsligt kliver upp på vägen. Helvete vad stora näsborrar älgar har! speciellt när man ser dem på ett par centimeters avstånd.. Bara tur att jag inte fick möte när jag väjde över i mötande körfält (hade vägen haft mitträcke så hade jag inte haft några problem längre..)

Ståtliga djur de därna älgarna. Bättre å så dem på lite längre avstånd än du gjorde förstås. Jag har en jävla massa älg här nästan varje kväll på fälten utanför mina hästhagar. Frugan min såg 10 älgar samtidigt en kväll här. jag har sett 8 som mest.
Va ute å gick me vovve sent på kvällen för ett tag sedan och såg nåt röra sig i skogen å tänkte att nu håller jag på å promenerar rakt in i älgflock men det var 3 danskar som va ute å gick på min väg. "älgsafari" sa de. Kikade efter älg.

Sanniz
2015-05-20, 13:11
Idag är det första officiella dagen, som jag inte längre är Harley ägare...
Ledsamt men hade inget val direkt...
Hoppas nästa ägare får kul på vägarna.

Till er andra...
Kör med huvudet!
Det kommer fler säsonger även efter denna... ;)

Caspher
2015-05-20, 20:58
Nu får du börja tänka klart.
Några tusen till och du har ditt kort.
Spara 1500 i månaden fram till nästa vår= 15000:-
Låna då 35000 och du har medel för att köpa både det ena och det andra. Måste ju inte vara en sprillans Muscle ju. Det gäller att se saken på ett schysst sätt så löser det sej! :-)

oobum
2015-05-22, 07:10
Vafan, här sitter man och tittar ut och ser solen skina... varför i helvete måste man jobba?

slycke
2015-05-23, 23:27
Idag har jag inte kört någon hoj trots finväder, nej denna dag användes till att tvätta taket på huset och Grön Fri behandla det. Så det blev Jobb pass från 07.30-21.00 härligt att ha eget hus. ....

Noyen
2015-05-24, 08:23
Så det blev Jobb pass från 07.30-21.00 härligt att ha eget hus. ....

Men tusan så mycket trevligare än en lägenhet och gött att ha lite "space" runt sej.

Bocken Bruse
2015-05-26, 12:12
Efter tre fina soliga och nästan vindstilla dagar som jag varje dag har varit ut på en liten tur med hojen blir det till att göra något annat "nyttigt" (eller onyttigt) idag.

Dragos
2015-06-01, 03:22
God morgon Sova

Skönt att gå hem å Sova och bli ledig en vecka efter en 64 timmars arbetsvecka wa;

aa11bb
2015-06-05, 10:56
ag; Blir tokig på den här djä*la boknings-siten AXS.COM...
I all sköns ro tänkte jag köpa två biljetter till Motörhead + Saxon på Hovet i december. Hur man än gör så slussas man vidare till ett bokningssystem som inte funkar. Får svar att "biljetter enligt önskemål inte finns tillgängliga". Hur jag än labbar med parametrarna, och byter sektioner på arenan, så blir det samma svar. Det har nu gått ca tre timmar sedan biljetterna släpptes och de kan omöjligen ha sålt slut. Via Ticnet finns inte det här evenemanget. AXS android-appen funkar inte heller. Där får jag visserligen fram biljetterna, men sedan går det inte att betala (processen kör fast). Provar att ringa men hamnar i en kö med pausmusik, utan angivelser om väntetid eller någon info.
AXS.COM - vad är det för djä*la MONGOS?
-Vad ska man göra?

Caspher
2015-06-05, 18:01
ag; Blir tokig på den här djä*la boknings-siten AXS.COM..
Sätt dej vid en riktig dator om du inte gjort det redan.
Mobilskit och även plattor har ju en tendens att inte funka så värst bra alla gånger tycker jag.

aa11bb
2015-06-05, 18:32
Tack för råd, satt vid datorn i morse och blev frustrerad. Den här gången visade det sig fungera via iPad. Att det alltid ska vara så rörigt att boka biljetter.


Skickas från min iPad via Tapatalk

Caspher
2015-06-06, 15:21
Tack för råd, satt vid datorn i morse och blev frustrerad. Den här gången visade det sig fungera via iPad. Att det alltid ska vara så rörigt att boka biljetter.


Skickas från min iPad via Tapatalk
Du fick till din beställning alltså. Då skålar vi på det! vic;