handdator

Visa fullständig version : Idag..



Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 [22] 23 24

Andy89
2014-06-01, 20:54
Då har man fått bytt ljuddämparna på svärmors sportster och även justerat fjädringen på sin egen hoj! Härlig dag i Göteborg förutom regnet här på kvällen blev ju dyngsur på vägen hem.. :P

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Caspher
2014-06-01, 22:26
Idag var det lite molnigt i Dalsland så det bar iväg sjukommafem mil till kusten. Till Bohus Malmön.
Klarblått i taket och varmt och skönt.
Och årets första bad! Man brände sej inte på vattnet kan jag lova.

Egen färja! Inte en kotte till på vägen över till ön, bara frugan Lena och jag.
Lite motljus och så, därför ganska dålig bild.
15003

Hittade dessutom en helt tom liten strandplätt.
15004

Molnen låg som vanligt nån mil in över land.
De har det bra, kustborna
15005

jossi
2014-06-01, 22:37
hemma igen efter en trevlig tur i Norge15006 15007

xbones
2014-06-01, 23:13
hemma igen efter en trevlig tur i Norge15006 15007 Ja,det kan vara lite snö kvar här o där:I: Kör till Stavanger imorgon tidigt men kör Nordsjövägen. Där är det ingen snö:D

Draken
2014-06-02, 11:09
Japp, det blev en fin resa i Norge under fem dagar... prick 200 mil över Hardangervidda bland snö, serpentiner och blommande träd. Lupiner i massor och glada, hjärtliga flin över våra läppar. Elva hojar tuffade runt bland fjordar å fjäll.

Men kompensatorn/ryckutjämnaren gav helt upp. Nu smäller det som ett spett när ettan petas i och samma smäll gäller vid uppväxlingen till tvåan... En sjuhelvetes slag när motorn stängs av... Och lite då och då vid motorstart. Pang - tvärstopp. Den råmar och gnäller och låter illa. Det blir att plocka isär skiten (4.000 mil). Screamin Eagle originalmonterat på 2011:ans 103" motor. Totalt bara skit. Harley har numera bytt till en uppgraderad variant till 2014 års modeller. Så alla med en 103 motor bör se upp!

Mattsson
2014-06-02, 20:11
.. fick jag bytt gips då det första visade sig vara fel monterat. Kommunal resa med ett par byten, allt i löpande takt på kryckor. Redo för sängen i ett par dagar. Känns det som.
Tummen upp för att Probike i Täby mottagit min hoj, ska bli spännande att höra utfallet. Ska ringa imorgon och höra hur mycket som gått åt skogen..


Skickas från min iPhone via Tapatalk

GonZa
2014-06-02, 21:25
.. fick jag bytt gips då det första visade sig vara fel monterat. Kommunal resa med ett par byten, allt i löpande takt på kryckor. Redo för sängen i ett par dagar. Känns det som.
Tummen upp för att Probike i Täby mottagit min hoj, ska bli spännande att höra utfallet. Ska ringa imorgon och höra hur mycket som gått åt skogen..


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Krya på dig, hoppas du snart e uppe i sadeln igen och att läkprocessen går fort och smidigt/GonZa

xbones
2014-06-02, 21:42
Idag tog jag hojen till jobbet.Göteborg-Stavanger en nätt tur på 75mil i strålande solskenthb;

Vajtan
2014-06-02, 22:06
Idag tog jag hojen till jobbet.Göteborg-Stavanger en nätt tur på 75mil i strålande solskenthb;

thb;

Viglo
2014-06-02, 22:25
Idag tog jag hojen till jobbet.Göteborg-Stavanger en nätt tur på 75mil i strålande solskenthb;

Låter härligt ! Fick du träsmak i baken eller ?

:) :) :)

Mattsson
2014-06-02, 22:25
Krya på dig, hoppas du snart e uppe i sadeln igen och att läkprocessen går fort och smidigt/GonZa

Tack Gonza. Jobbar nu för att komma tillbaka igen så fort som.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Bikebandit
2014-06-02, 22:55
,,, idag....

Caspher
2014-06-02, 23:08
Idag tog jag hojen till jobbet.Göteborg-Stavanger en nätt tur på 75mil i strålande solskenthb;

En rejäl tur det där! ro;

- - - Uppdaterad - - -


,,, idag....

Hmmm, du har alltid så fina bilder.

Viglo
2014-06-03, 08:38
Idag har jag tagit ledigt från jobbet då jag skall med sonen till hans uppkörning !
Yr.no visar lite regn efter 12 men jag hoppas att vi klarar oss undan det värsta ! Jag tycker inte om att köra i regn !
Fast iår har det blivit en del regnkörning pga att sonen har propsat på att åka ut oavsett vädret ! :(

slycke
2014-06-03, 08:41
Idag har jag tagit ledigt från jobbet då jag skall med sonen till hans uppkörning !
Yr.no visar lite regn efter 12 men jag hoppas att vi klarar oss undan det värsta ! Jag tycker inte om att köra i regn !
Fast iår har det blivit en del regnkörning pga att sonen har propsat på att åka ut oavsett vädret ! :(

Då önskar man ju att det går vägen så kan han ju ut och åka i vilket väder han vill sen utan att det behöver påverka dig[emoji106]

Skickat från min HTC One via Tapatalk

Sanniz
2014-06-03, 10:29
Idag har jag tagit ledigt från jobbet då jag skall med sonen till hans uppkörning !
Yr.no visar lite regn efter 12 men jag hoppas att vi klarar oss undan det värsta ! Jag tycker inte om att köra i regn !
Fast iår har det blivit en del regnkörning pga att sonen har propsat på att åka ut oavsett vädret ! :(

Hoppas det går vägen för din son. :)
Har iofs hört, att kör man upp i pissväder, så anses man något duktigare än de som kör i fint väder. :)
Detta eftersom man klarar av att hantera hojen godkänt i "tuffare väder och väglag".
Fast ni kanske klarar er från regn? *tittar ut* Vet ej var ni kör upp... :)

- - - Uppdaterad - - -

******

Idag såg jag att skattekontot är klart. Nu får vi se hur seg banken är...
Vill kunna boka lite tider nu, när jag äntligen får loss pengar igen. :D

xbones
2014-06-03, 11:34
Låter härligt ! Fick du träsmak i baken eller ?

:) :) :) Jo,vid Kristiansand (efter 50 mil) var jag tvungen o røka två cigg Smoke

Sanniz
2014-06-03, 15:39
Yes, nu har återbäringen kommit... Nu blir det till att kolla datum till helgen. yp;

Viglo
2014-06-03, 18:08
Hoppas det går vägen för din son. :)
Har iofs hört, att kör man upp i pissväder, så anses man något duktigare än de som kör i fint väder. :)
Detta eftersom man klarar av att hantera hojen godkänt i "tuffare väder och väglag".
Fast ni kanske klarar er från regn? *tittar ut* Vet ej var ni kör upp... :)

- - - Uppdaterad - - -


******

Idag såg jag att skattekontot är klart. Nu får vi se hur seg banken är...
Vill kunna boka lite tider nu, när jag äntligen får loss pengar igen. :D

Tack så mycket !!
Jodå det gick bra både med uppkörningen och regnet ! :) det kom bara lite duggregn när de körde manöverbanan !
Han körde upp i Säve men inspektören kom från Borås !

:) :) :) :) :) :)

Sanniz
2014-06-03, 18:36
Tack så mycket !!
Jodå det gick bra både med uppkörningen och regnet ! :) det kom bara lite duggregn när de körde manöverbanan !
Han körde upp i Säve men inspektören kom från Borås !

:) :) :) :) :) :)

Kul!!!
Ödets vägar då... :)
Så nu kan grabben åka när han vill...

Sedition
2014-06-03, 19:36
Tack så mycket !!
Jodå det gick bra både med uppkörningen och regnet ! :) det kom bara lite duggregn när de körde manöverbanan !
Han körde upp i Säve men inspektören kom från Borås !

:) :) :) :) :) :)

Roligt för honom. Nu kan han åka på pappas hoj när han vill med andra ord ;)

Viglo
2014-06-03, 20:28
Roligt för honom. Nu kan han åka på pappas hoj när han vill med andra ord ;)

Nej, så fan heller ! Mina hojar får han hålla sig ifrån ! Eftersom han aldrig kan låta bli att åka bakhjul såfort tillfälle ges !
Han har en egen hoj (Ducati Hypermotard 2012) att leka med ! :)

slycke
2014-06-03, 20:33
Stort Grattis till honom, bra att han har egen hoj, Evon skulle inte palla med en med nytaget körkort och the mean green får du allt spara ifrån honom med[emoji12]

Skickat från min HTC One via Tapatalk

Viglo
2014-06-03, 23:22
Stort Grattis till honom, bra att han har egen hoj, Evon skulle inte palla med en med nytaget körkort och the mean green får du allt spara ifrån honom med[emoji12]

Skickat från min HTC One via Tapatalk

Haha ! Ja den gamle gröne besten vågar jag inte låna ut till någon annan ! :) den är ju inte direkt lättkörd , med kanske högst 30 graders styrutslag och så lång hjulbas så behöver man stor plats att vända den på ! :) :)

Viglo
2014-06-06, 22:14
Idag har jag och min kära Nina varit i Svedala hos Dr.Gibson och hämtat hem ett nytt hojprojekt till Nina !
Det kommer att bli kul att färdigställa den ! Jag är lite orolig bara att Nina får lite väl galna ideer men jag får
Väl göra som jag brukar ( dra i handbromsen ) när det är för tokigt !
Det blir en bobber byggd med Krafttech stel ram , springergaffel, Buell 1200 maskin och många koppardetaljer !

15044

:) :) :) :) ;) ;)

slycke
2014-06-07, 07:21
Härligt, då har du att göra nu ett tag Viglo, och med den grundstommen så kommer det bli jävligt bra :)

Skickat från min HTC One via Tapatalk

Pettsson
2014-06-07, 07:42
Detta ska bli intressant att följa thb; Hoppas jag och frugan har vägarna förbi någon gång så kanske man får ta sig en titt.:I:

xbones
2014-06-07, 09:12
Hørs Nice ut med dom grejernathb;

Sanniz
2014-06-07, 10:56
Idag blir det ett varv till Lunden Mc:s (Nödinge) stora sommarfest... Dock först ikväll.
Hoppas åskan håller sig lugnare ikväll/inatt än natten som vart. :)

Sedition
2014-06-07, 11:06
Regnat det som fan och åskan dånar.

slycke
2014-06-07, 18:40
Idag är man på ett kvinnligt 40-års kalas, gratis öl o sprit, nu mår man gött

Skickat från min HTC One via Tapatalk

Sanniz
2014-06-07, 18:42
Idag är man på ett kvinnligt 40-års kalas, gratis öl o sprit, nu mår man gött

Skickat från min HTC One via Tapatalk

haha... undrar just hur det kvinnliga skall tolkas. :D
Have fun!

Själv blir det biker fest ikväll. :D

xbones
2014-06-07, 19:35
Idag är man på ett kvinnligt 40-års kalas, gratis öl o sprit, nu mår man gött

Skickat från min HTC One via Tapatalk Skål på dej :D

rakarör
2014-06-07, 19:52
Idag blev det lite egentid på moppen så jag hälsade på några gamla polare, först var jag förbi en polare som gillar gamla Chevor och surrade bort en stund, sedan hamnade jag hos min närmsta kompis och tillika meksupport som är Fordfreak.. Tog några foton hos honom.:)
15047
15048
15049
15050
15051

Viglo
2014-06-07, 21:59
Detta ska bli intressant att följa thb; Hoppas jag och frugan har vägarna förbi någon gång så kanske man får ta sig en titt.:I:

Ni är varmt välkomna närsom ni har vägarna förbi !! :)

Sanniz
2014-06-08, 01:53
J-a skit... Festen gick åt h-e totalt... Nu lär väl inga fester vara polisfria ett tag framöver. :(

Vem f*n förstör en hel fest på sådant vis???
Och nu lär det drabba många som är i hojsvängen också...
Totalt borta i tre timmar... Hann inte ens festa i en timma.

Lasse.S
2014-06-08, 09:40
J-a skit... Festen gick åt h-e totalt... Nu lär väl inga fester vara polisfria ett tag framöver. :(

Vem f*n förstör en hel fest på sådant vis???
Och nu lär det drabba många som är i hojsvängen också...
Totalt borta i tre timmar... Hann inte ens festa i en timma.
Blir lite fundersam över din reaktion, en fest förstörd vad är det mot ett människoliv?

Sanniz
2014-06-08, 11:20
Blir lite fundersam över din reaktion, en fest förstörd vad är det mot ett människoliv?

Ja du... hade du vart där så hade du nog reagerat likadant. Det var ju inte så att det hela skedde på festens område...
Och visst kan man bli förbannad på att en person förstör för alla med sådan idioti? Inte förstår jag varför du blir fundersam
över det hela... Människan lever, men den var inte inne på festen heller från start... Närmaste var vid vägen... Alla uppe
på festen var helt ovetande om tragedin vid vägen. Vi fattade inget förrän de började spärra av allt. Innan dess trodde vi
att polisen bara kom med insats för att det var mc fest... Sedan kom ambulans och helikopter.

Men du kanske tyckte det var bättre att jag reagerat positivt då eller???
Jag försvarade verkligen inte händelsen, snarare tvärtom. Har inte ens någon aning om det ens var folk i mc svängen,
som var involverade... Om man säger så... Men jag tänker inte gå ut med vad jag hört av de som var närmare platsen
där det skedde, eftersom jag inget såg själv från festplatsen. Och inget vi hörde heller, eftersom det var ett band som
uppträdde samtidigt.

Lasse.S
2014-06-08, 11:57
Ja du... hade du vart där så hade du nog reagerat likadant. Det var ju inte så att det hela skedde på festens område...
Och visst kan man bli förbannad på att en person förstör för alla med sådan idioti? Inte förstår jag varför du blir fundersam
över det hela... Människan lever, men den var inte inne på festen heller från start... Närmaste var vid vägen... Alla uppe
på festen var helt ovetande om tragedin vid vägen. Vi fattade inget förrän de började spärra av allt. Innan dess trodde vi
att polisen bara kom med insats för att det var mc fest... Sedan kom ambulans och helikopter.

Men du kanske tyckte det var bättre att jag reagerat positivt då eller???
Jag försvarade verkligen inte händelsen, snarare tvärtom. Har inte ens någon aning om det ens var folk i mc svängen,
som var involverade... Om man säger så... Men jag tänker inte gå ut med vad jag hört av de som var närmare platsen
där det skedde, eftersom jag inget såg själv från festplatsen. Och inget vi hörde heller, eftersom det var ett band som
uppträdde samtidigt.
Ja det va ju tur att killen lever, han kommer nog över det före dig, allvarliga saker det där med att få festen förstörd för en liten bagatell artat knivskärning.

Sanniz
2014-06-08, 12:19
Lasse.S

Hm... Du läser in djävulen i det hela. Och fattar uppenbarligen inte vad jag ens ville få fram. Jag tycker inte alls om vad som skett, men jag vet inte
ens OM det är "mc miljö folk" involverade heller. För det har ingen fått veta ännu. Jag har inte försvarat dådet allt, snarare tvärtom.

Kan ju lika gärna handla om samma typ av folk som en blev skjuten av polis till döds bara för någon dag sedan i Alafors (knappt någon sträcka dit heller härifrån).

Händelsen skedde INTE på festen utan vid VÄGEN, som är en offentlig väg för vem som helst. Dock passade de på att spärra av rubbet. Och den klubben får också
lida för detta idag.

Visar det sig att bägge parterna i "dramat" var inom en viss kategori av folk... Då tycker jag att man kan hålla sådant borta. Varför skall alla andra drabbas?
Det är nog fler än en som sagt exakt som mig, som var på festen. Jag är glad att jag kom hem tre timmar senare. Och jag är ännu gladare, att poliserna denna gång faktiskt
var artiga, trevliga och inte betedde sig som skitstövlar.

Jag tycker det är förbannat synd att det skedde, eftersom detta troligen kommer att förstöra för många (dock kanske inte alla) som åker hoj i Göteborgsområdet den kommande
tiden. Speciellt som polisen slutat att trakassera det senaste året-halvåret.

Men nu gör någon idiots sak att det hela hamnar i nytt ljus. Och det finner jag så förbannat onödigt.

SOM SAGT: Jag har inte försvarat dådet. Jag är däremot arg på att det hände och VAR det hände.
Det skulle vara som de spärrade av hela Avenyn om någon gjorde något i mer än ett halvt dygn. Och sa till folk att de får stå ute i natten i flera timmar utan jackor o.s.v. i
"inhägnade fållor".

Jag hoppas verkligen killen överlever, men jag vet inte heller om han var "Guds bäste barn"...

Nog ordat... Man får väl se om hela sanningen kommer fram med tiden.

Så kan du få fortsätta tolka in vad du vill... Med tanke på att "du inte var på plats". Du om någon vet nog om, att det finns idioter överallt, oavsett bikermiljö eller ej.
Ale kommun är inte direkt okända för sitt "busliv". Jag ser ofta poliser i området när jag kommer hem nattetid och passerar "centrum/torget".

cybercount
2014-06-08, 22:48
Idag kom jag hem från Norrtelje efter en helg på twin clubs camping, mycket trevlig tillställning.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk

xbones
2014-06-09, 00:32
Idag tog jag en tur till Flekkefjord och hälsade på klubbröderthb; En tur på 30 mil i finvädret MPD;:D

BAMSEN3570
2014-06-09, 08:05
Då är man hemma igen från Sweden Rock och Jomsarna,,trevligt folk o bra uppträde....sämre kan man ha det :D

xbones
2014-06-09, 10:25
Idag är det kanonväder här i Stavanger. Får ju bli en hojturMPD; Ledig dag:D

Mäster
2014-06-09, 20:03
Japp då ska man till båging mek1 på fredag kl 10 hoppas han får ordning på den, den går lite lurigt på lågfarten rycker mm men snart ska det va ett minne blott hoppas ja

GonZa
2014-06-09, 22:22
Japp då ska man till båging mek1 på fredag kl 10 hoppas han får ordning på den, den går lite lurigt på lågfarten rycker mm men snart ska det va ett minne blott hoppas ja

Du kan va lugn,det fixar Båging galant den kommer gå som en dröm/GonZa


Timeo Danaos Et Dona Ferentes

Sanniz
2014-06-10, 19:15
Idag kom framflytten till FXR:n... Så nästa vecka får gubben något att bita i. :D

NevYn
2014-06-10, 21:09
Idag har jag lyckats lägga 15mil på shoveln, haft en skitbra anställningsintervju samt svetsat ihop ramfästet till framblinkersen.. Förstår inte hur 5mm plattjärn lyckats gå av helt på egen hand, men nu sitter det nog fast tills nästa gång jag kommer ut i smedjan och kan göra nåt lite snyggare :)

Mäster
2014-06-12, 22:34
Japp då drar man till båging i morgon hoppas det blir en fin tur hem i morron

Henrik Forslund
2014-06-12, 23:04
Japp då drar man till båging i morgon hoppas det blir en fin tur hem i morron

Meddela gärna hur det går

Mäster
2014-06-14, 10:32
Meddela gärna hur det går

Va hos båging i går, faan den går som en dröm värt varenda krona och tack för ett mycket fint bemötande

GonZa
2014-06-14, 10:46
Va hos båging i går, faan den går som en dröm värt varenda krona och tack för ett mycket fint bemötande

Du ser MPD;

Sedition
2014-06-14, 12:27
.. fick jag bytt gips då det första visade sig vara fel monterat. Kommunal resa med ett par byten, allt i löpande takt på kryckor. Redo för sängen i ett par dagar. Känns det som.
Tummen upp för att Probike i Täby mottagit min hoj, ska bli spännande att höra utfallet. Ska ringa imorgon och höra hur mycket som gått åt skogen..


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Hur hade det gått med hojen sen, finns det hopp fört eller?

Caspher
2014-06-14, 12:45
Hur hade det gått med hojen sen, finns det hopp fört eller?

Ja, hur blev det med det?
Och smitaren, tog dom honom eller?

Sedition
2014-06-14, 12:48
Ja, hur blev det med det?
Och smitaren, tog dom honom eller?

Spänningen är olidlig i väntan på svar! :P

Sanniz
2014-06-14, 16:14
..väntar också på det olidliga svaret... Och på att få höra om gipset kliar! ;)

För övrigt fick jag mess från min ena handledare, att hon är hemma från sin utlandsresa.
Med lite tur blir det en vända imorgon efter jobbet. :D
Plus att jag så sakta börjar räkna ner till min "testlektion" om ca 1½ vecka...
Känns som en evighet dit!

Hojen är i alla fall nytvättad och redo!

- - - Uppdaterad - - -

Får hoppas backen är "packad" nog till nästa mc tur...
De öste på en massa nytt asfaltsgrus där igår kväll...
Annars kan det nog bli lite spännande.

haer72
2014-06-14, 18:24
Idag körde jag pokerrun som arrangerades av Sundbäcken, Järngrisen och Skin for seven Mc. Turen gick på fina vägar mellan Sunne och Hagfors och tror det var ca 130-140 deltagare.http://img.tapatalk.com/d/14/06/15/daqa8ave.jpghttp://img.tapatalk.com/d/14/06/15/udu6eqeq.jpg

Skickat från min C6603 via Tapatalk

Sanniz
2014-06-14, 18:57
Kul att se haer72! ro;

Passade på att modifiera min lilla Toyota... :)

http://i80.photobucket.com/albums/j161/Sanniz/dea93d70-98cc-4fe8-a232-aed401b6f286_zps87da5cac.jpg

Biltema is the new shit for me!
Oavsett vad folk verkar anse om detta företag. D;

Mattsson
2014-06-14, 19:14
Spänningen är olidlig i väntan på svar! :P

Hehe.
Ja. Hojen blev ju skrot i den mån att den blev för dyr att laga. Skev framgaffel, trasigt styre, stort hål i motorkåpa, intryckt tank, vänster sida på hojen helt avskalad på allt utstickande som fotpinne, baklyse, skylthållare etc etc.
Trist men inget att göra. Det positiva är att jag fick bra från försäkringsbolaget och att hojmarknaden börjar dippa tills dess att jag får av gipset. Värst nu är nog synnedsättningen vilken dom iofs tror blir bättre.
Dom har fått tag i föraren av bilen. Han hade ju såklart inte gjort någonting enligt anmälan. "Jag låg och körde och helt plötsligt smällde det och en kille flög över bilen"
Vad som är bra är att det finns 2, väldigt hyggliga, oberoende vittnen som styrker min story, vilken är att han var den som körde på mig. Om han inte finner sig skyldig blir d tingsrätt.

Nya friska tag varje dag.



Skickas från min iPhone via Tapatalk

Mattsson
2014-06-14, 19:15
..väntar också på det olidliga svaret... Och på att få höra om gipset kliar! ;)

För övrigt fick jag mess från min ena handledare, att hon är hemma från sin utlandsresa.
Med lite tur blir det en vända imorgon efter jobbet. :D
Plus att jag så sakta börjar räkna ner till min "testlektion" om ca 1½ vecka...
Känns som en evighet dit!

Hojen är i alla fall nytvättad och redo!

- - - Uppdaterad - - -

Får hoppas backen är "packad" nog till nästa mc tur...
De öste på en massa nytt asfaltsgrus där igår kväll...
Annars kan det nog bli lite spännande.

Gipset har så äntligen börjat att klia, trodde jag skulle klara mig men icke :)


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Sedition
2014-06-14, 19:23
Hehe.
Ja. Hojen blev ju skrot i den mån att den blev för dyr att laga. Skev framgaffel, trasigt styre, stort hål i motorkåpa, intryckt tank, vänster sida på hojen helt avskalad på allt utstickande som fotpinne, baklyse, skylthållare etc etc.
Trist men inget att göra. Det positiva är att jag fick bra från försäkringsbolaget och att hojmarknaden börjar dippa tills dess att jag får av gipset. Värst nu är nog synnedsättningen vilken dom iofs tror blir bättre.
Dom har fått tag i föraren av bilen. Han hade ju såklart inte gjort någonting enligt anmälan. "Jag låg och körde och helt plötsligt smällde det och en kille flög över bilen"
Vad som är bra är att det finns 2, väldigt hyggliga, oberoende vittnen som styrker min story, vilken är att han var den som körde på mig. Om han inte finner sig skyldig blir d tingsrätt.

Nya friska tag varje dag.



Skickas från min iPhone via Tapatalk

Jävligt trist med hojen då.
Hoppas verkligen att du får ordning på din syn.

Men va fan är det för "low life" till människa som körde bilen då?
Även om jag nu anser mig själv vara oskyldig till något i trafiken så hör det väl till rent folkvett att man stannar ifall man ser någon råka ut för en olycka eller framför allt flyger över ens motorhuv på bilen :-/

Fan hoppas idioten blir arkebuserad :(

Sanniz
2014-06-14, 19:29
Gipset har så äntligen börjat att klia, trodde jag skulle klara mig men icke :)


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Haha... undrar om det är någon, som klarat sig från kliande gips...
Jag fick stora sår av gipset också. Visste inte att man kunde fått det
omlagt. :D Trodde det skulle vara så....

Trist på hojen, men ännu tristare med dej... Hoppas innerligen att du får synen återställd.

Och min åsikt... Den f*n borde ställas inför rätta oavsett om han erkänner med en gång eller ej...
Det dör var ingen liten incident. Du kunde faktiskt dött!

Vajtan
2014-06-14, 20:32
...blir jag antagligen full....

Mattsson
2014-06-14, 20:47
Jävligt trist med hojen då.
Hoppas verkligen att du får ordning på din syn.

Men va fan är det för "low life" till människa som körde bilen då?
Även om jag nu anser mig själv vara oskyldig till något i trafiken så hör det väl till rent folkvett att man stannar ifall man ser någon råka ut för en olycka eller framför allt flyger över ens motorhuv på bilen :-/

Fan hoppas idioten blir arkebuserad :(

Ja, riktgt lågt faktiskt. Visst, han var väldigt chockad vid tillfället, men får se om han står fast vid det han sa.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Mattsson
2014-06-14, 20:52
Haha... undrar om det är någon, som klarat sig från kliande gips...
Jag fick stora sår av gipset också. Visste inte att man kunde fått det
omlagt. :D Trodde det skulle vara så....

Trist på hojen, men ännu tristare med dej... Hoppas innerligen att du får synen återställd.

Och min åsikt... Den f*n borde ställas inför rätta oavsett om han erkänner med en gång eller ej...
Det dör var ingen liten incident. Du kunde faktiskt dött!

Visst är det så, brukar klia förr eller senare.
Sår lät ju inte bra direkt.

Ja, skit med hojen. Kroppen får man ge tid, ordnar till sig så småningom.
Dryga är att man får börja om igen, samtidigt som man i väntan är låst på kryckorna.
Mycket skit ställde han till, ett som är säkert.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Sedition
2014-06-14, 21:00
Ja, riktgt lågt faktiskt. Visst, han var väldigt chockad vid tillfället, men får se om han står fast vid det han sa.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Set kan man göra en jäkla massa lustigt när man är chockad, men han borde ju ha kommit till sina sinnes fulla närvaro efter en stund kan man ju tycka och då borde han ju ha åkt tillbaka eller ha angett sig själv till lagens långa arm oberoende av om han tyckte sig själv vara skyldig eller ej.
Så hade i alla fall jag ha gjort om jag hade åkt vidare av chocken.

Men skitsamma huvudsaken är att du lever och inte har fått allt för stora skador av det hela. Hoppas du är på benen snart igen och har hittat dig en ny hoj så du kan ge dig ut på vägarna och käka lite flugor :)

Sedition
2014-06-14, 21:09
Nyfiken som jag är så måste jag ju fråga vad du hade på dig vid smällen och hur det gick med klädseln?
Tänkte på om du körde i kevlarjeans och hur dom höll osv.

haer72
2014-06-14, 22:04
Idag hamnade jag även på festival😀 fulöl here i come!!!!http://img.tapatalk.com/d/14/06/15/ysequsyz.jpg

Skickat från min C6603 via Tapatalk

Sanniz
2014-06-14, 22:22
Mattsson... Hoppas att allt slutar bra... Men som du säger, det lär ta både blod, svett och tårar.

modestrick
2014-06-14, 22:25
Idag hamnade jag även på festival😀 fulöl here i come!!!!http://img.tapatalk.com/d/14/06/15/ysequsyz.jpg

Skickat från min C6603 via Tapatalk

fan va du e igång hela tiden, Håkan. önskar jag hade hälften så mkt på g. fast släng fulölen va?

haer72
2014-06-14, 22:48
fan va du e igång hela tiden, Håkan. önskar jag hade hälften så mkt på g. fast släng fulölen va?

Finns tyvärr inge annat här på festivalen😭

Skickat från min C6603 via Tapatalk

Mattsson
2014-06-15, 11:14
Nyfiken som jag är så måste jag ju fråga vad du hade på dig vid smällen och hur det gick med klädseln?
Tänkte på om du körde i kevlarjeans och hur dom höll osv.

Öppen hjälm från arai, goretex-jacka, kevlarjeans, ryggplatta. Flesta skydden funkade ganska bra. Jeansen släppte inte igenom något, farten var iofs 50-60 och jag landade mer eller mindre uppifrån, kan tänka mig att vid längre "släp" får dom arbeta mer. Mina halvhöga, snörade, mc-kängor gjorde inte nytta på vänster fot då den flög av i krocken. Höger fick sitta kvar och skyddade bra. Review à la Trafikmagasinet.

Fundersam till att skaffa öppet igen, har en integral som jag kommer köra med till en början. De e najs med öppet men vete fan om d smäller och man landar på nyllet.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Sanniz
2014-06-15, 13:56
Öppen hjälm från arai, goretex-jacka, kevlarjeans, ryggplatta. Flesta skydden funkade ganska bra. Jeansen släppte inte igenom något, farten var iofs 50-60 och jag landade mer eller mindre uppifrån, kan tänka mig att vid längre "släp" får dom arbeta mer. Mina halvhöga, snörade, mc-kängor gjorde inte nytta på vänster fot då den flög av i krocken. Höger fick sitta kvar och skyddade bra. Review à la Trafikmagasinet.

Fundersam till att skaffa öppet igen, har en integral som jag kommer köra med till en början. De e najs med öppet men vete fan om d smäller och man landar på nyllet.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Kan tänka mig att man undviker öppen hjälm, om man riskerar att bli blind vid någon form av olyckshändelse... wa;

Mitt ena par med stövlar får jag inte ens av mig, OM jag inte öppnar dragkedjan i sidan (som sitter på benets insida). Så det skall nog mycket till, innan de överger någon fot på mig.
Körskolan jag gick på rekommenderade främst skinnställ, men andra godkända var ju ok med. Dock med tillägget, se till att inget sitter löst och är fastspänt så
det sitter kvar på plats vid en eventuell omkullkörning.

Hoppas som sagt var att du blir helt återställd... Förutom kanske något ärr i framtiden.

Sanniz
2014-06-15, 20:28
Precis hemkommen efter en lagom lång tur... Tror maken hade velat hakat på, OM han haft hoj. *s*
Vädret var precis så lagom det kan vara. :D

Whiplash
2014-06-15, 21:15
Har jag hjälp upp en mc inklusive förare som kört i diket.

Sanniz
2014-06-15, 21:23
Har jag hjälp upp en mc inklusive förare som kört i diket.

Usch då... men det var inte jag... passerade dina trakter ikväll. :D

rakarör
2014-06-18, 22:33
Idag såg jag en Harley från 1929
15119
15120
15121
15122

Mattsson
2014-06-19, 11:48
http://img.tapatalk.com/d/14/06/19/a5usunys.jpg

Ska det vara så ska det vara ordentligt. Inget trams mitt emellan.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

xbones
2014-06-19, 21:52
Idag började semestern thb; Städat jobblägenheten och imorgon blir det hojen ner till Flekkefjord för att fira midsommar med bröderna i Free Thunder Mc ro; Måndag blir det MPD; hem till Götet :D

slycke
2014-06-20, 07:46
Idag började frukosten en skål med jordgubbar och mjölk, som det ska vara på midsommaren[emoji106]

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

xrab00
2014-06-20, 08:59
Idag såg jag en Harley från 1929
15119
15120
15121
15122
Underbart bruks-skick hoppas den får vara så..

Sedition
2014-06-20, 10:24
Idag började frukosten en skål med jordgubbar och mjölk, som det ska vara på midsommaren[emoji106]

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Samma sak här. Kaffe och jordgubbar med mjölk till frukost och sen en snus på det så är man på banan igen.

Sanniz
2014-06-20, 13:19
...vet jag inte ens vad som skall hända.
Lite ovan att gubben är ledig, dock kom han hem först 10 på morgonen efter sitt arbetspass.
Så inte vet jag när han tänker vakna till liv heller.

Sedan får man se... :)

Noyen
2014-06-20, 13:28
Ibland kan det bli som roligast när inte nåt är planerat inför aftonen.Har just käkat jordgubbar och
glass och sen blir det väl grillen ikväll.Men nu får man gå ut och meka med nåt så länge :) .

Lokis
2014-06-20, 13:33
Idag blev det en tur till Kramfors och inhandla en växellåda, en lite tripp på 55 mil.
Ha en glad midsommar alla:)

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Sedition
2014-06-20, 14:00
Tycker det är skönt att bara ta det lugnt när man är ledig och inte göra ett skit mer än det som faller en in.
Så jävla mycket stress och måsten i samhället som det är så alla högtider då jag inte har mina barn så försöker jag bara vara och ta det lugnt.

Viglo
2014-06-21, 16:48
Idag har vi varit och gjort byggbesiktning av Ninas bobberprojekt !
Och nu har jag gjort mig förtjänt av en kall Brooklyn Lager efter att
Jag har haft loss derbykåpan på Heritagen och justerat kopplingen!
Wirejust. räckte inte till eftersom jag bytte wire när jag satte på 16 apor ! :):):)
15141

Caspher
2014-06-21, 17:31
Tycker det är skönt att bara ta det lugnt när man är ledig och inte göra ett skit mer än det som faller en in.
Så jävla mycket stress och måsten i samhället som det är så alla högtider då jag inte har mina barn så försöker jag bara vara och ta det lugnt.

Helt rätt tycker jag och gör således på samma sätt och med ålderns rätt låter jag ingen annan bestämma vad som är rätt och riktigt - det avgör jag själv. Såå gött!

Noyen
2014-06-21, 18:22
Helt rätt tycker jag och gör således på samma sätt och med ålderns rätt låter jag ingen annan bestämma vad som är rätt och riktigt - det avgör jag själv. Såå gött!


Tycker det är skönt att bara ta det lugnt när man är ledig och inte göra ett skit mer än det som faller en in.
Så jävla mycket stress och måsten i samhället som det är så alla högtider då jag inte har mina barn så försöker jag bara vara och ta det lugnt.

+1.Varför jäkta bara för en helgs skull,vi har inte ens julgran i kåken på jul.Det är skönt att bara vara ledig från kneget.

Sedition
2014-06-21, 18:36
+1.Varför jäkta bara för en helgs skull,vi har inte ens julgran i kåken på jul.Det är skönt att bara vara ledig från kneget.

Samma sak här, inte haft en julgran hemma sen 02 då jag separerade med ungarnas mamma.
Man lever ju bara en gång så det gäller att passa på att njuta av livet ;)

Lasse.S
2014-06-21, 19:10
gav jag hojen lite extra service för tidigt på Tisdag drar jag med tre polare upp till Lysebotn som första etapp på en 4 dagars resa i Norge med Trollstigen som delmål.
skall försöka ta lite foton om det hinns med.

Sanniz
2014-06-21, 19:46
Vilken cool pizzagubbe vi har i Alafors... Han har egentligen inte hemkörning idag, men gör ändå ett undantag.
Dock får vi vänta tills han stängt pizzeria och butik. :)
Det kallas service!!!

Caspher
2014-06-21, 21:46
gav jag hojen lite extra service för tidigt på Tisdag drar jag med tre polare upp till Lysebotn som första etapp på en 4 dagars resa i Norge med Trollstigen som delmål.
skall försöka ta lite foton om det hinns med.
Låter som en drömtripp!
Ser fram mot bilder från äventyret!!
Trevlig resa ;-)

- - - Uppdaterad - - -


Vilken cool pizzagubbe vi har i Alafors... Han har egentligen inte hemkörning idag, men gör ändå ett undantag.
Dock får vi vänta tills han stängt pizzeria och butik. :)
Det kallas service!!!

Hahaha!! wa;
Ingen som vill röra bilen idag då!! Nänä, inte jag heller för all del.

Sanniz
2014-06-21, 22:07
Låter som en drömtripp!
Ser fram mot bilder från äventyret!!
Trevlig resa ;-)

- - - Uppdaterad - - -



Hahaha!! wa;
Ingen som vill röra bilen idag då!! Nänä, inte jag heller för all del.

Njaa... har allt vart helnyktert, men visste inte om något var öppet i närområdet.
Annars hade man fått åka några mil till Göteborg. :)

Sanniz
2014-06-22, 19:11
Idag blev det en låååång dag i släpets tecken...
Först en massa annat som skulle köras i andras intressen...
Och när allt det var klart så var det dags att hämta hem FXR hojen och den begagnade slagporten (som
jag hittade på Blocket).

Äntligen mat!!!

Sedition
2014-06-22, 19:21
Idag blev det en låååång dag i släpets tecken...
Först en massa annat som skulle köras i andras intressen...
Och när allt det var klart så var det dags att hämta hem FXR hojen och den begagnade slagporten (som
jag hittade på Blocket).

Äntligen mat!!!

Slagport?
Är det för något?

Sanniz
2014-06-22, 19:26
Slagport?
Är det för något?

En typ garageport... med två dörrar.

Nästan så här ser den ut:

http://cdn.blocket.com/static/1/images_full/23/2370699553.jpg

Sedition
2014-06-22, 19:40
En typ garageport... med två dörrar.

Nästan så här ser den ut:

http://cdn.blocket.com/static/1/images_full/23/2370699553.jpg

Aha då är jag med :p

rakarör
2014-06-22, 20:01
Tog hojen en kort sväng för att fixa en ny utmaning till "Wild Card Tag" och när jag kör ut från parkeringen så är det ett billarm som går igång, såg ingen så jag tänkte inte mer på det förrän när jag kom tillbaka och svängde in på parkeringen igen och samma jävla billarm går igång.. När ägaren kom ut och stängde av larmet blängde han surt på mig.:p

Sedition
2014-06-22, 20:32
Tog hojen en kort sväng för att fixa en ny utmaning till "Wild Card Tag" och när jag kör ut från parkeringen så är det ett billarm som går igång, såg ingen så jag tänkte inte mer på det förrän när jag kom tillbaka och svängde in på parkeringen igen och samma jävla billarm går igång.. När ägaren kom ut och stängde av larmet blängde han surt på mig.:p

Haha kompisen har samma problem med en grannes bil i deras parkeringsgarage.
Står en Renault där som larmet går igång på varje gång han åker förbi på sin crossbone om han inte kör på tomgång förbi.

Måste ju vara någon sensor som ska höra om man krossar ett fönster eller liknande som är för känsligt ställd skulle jag tro.

Caspher
2014-06-22, 21:17
En typ garageport... med två dörrar.

Nästan så här ser den ut:

http://cdn.blocket.com/static/1/images_full/23/2370699553.jpg

Dom är bäst!
Bytte ut vår förra garageport, en sån vippmojäng, mot just slagport eller slagdörrar.
Hittade en som stått oanvänd sen sjuttitalet. Välbyggd och fin, som ny. Fick den gratis dessutom!!
SÃ¥ nu slipper man kyla ut hela garaget om man springer lite fram och tillbaks med grejer.
Bilen står f.ö. i ett kallgarage så hojen har eget garage, och det är där alla verktyg och sånt finns. Supertoppen!

- - - Uppdaterad - - -


Tog hojen en kort sväng för att fixa en ny utmaning till "Wild Card Tag" och när jag kör ut från parkeringen så är det ett billarm som går igång, såg ingen så jag tänkte inte mer på det förrän när jag kom tillbaka och svängde in på parkeringen igen och samma jävla billarm går igång.. När ägaren kom ut och stängde av larmet blängde han surt på mig.:p

LM;

Sanniz
2014-06-22, 21:23
Caspher... Japp, tycker också det. :)

Noyen
2014-06-23, 08:58
Vinner man på lotto får det bli ett garage som rymmer ett flertal fordon,men de kostar ju inge att drömma iaf ;)

haer72
2014-06-23, 10:52
Tog hojen en kort sväng för att fixa en ny utmaning till "Wild Card Tag" och när jag kör ut från parkeringen så är det ett billarm som går igång, såg ingen så jag tänkte inte mer på det förrän när jag kom tillbaka och svängde in på parkeringen igen och samma jävla billarm går igång.. När ägaren kom ut och stängde av larmet blängde han surt på mig.:p

Loud pipes motionerar bilägare D;

Sedition
2014-06-23, 20:36
Idag slängde jag dit svarta koppling o handbroms handtag på nattåget samt ett diodbakljus.

http://img.tapatalk.com/d/14/06/24/syrese9y.jpg

GonZa
2014-06-24, 08:13
Idag slängde jag dit svarta koppling o handbroms handtag på nattåget samt ett diodbakljus.

http://img.tapatalk.com/d/14/06/24/syrese9y.jpg

Snyggt min herre thb;

Noyen
2014-06-24, 17:13
Har hjälpt en polare köra flyttlass hela dagen men nu är det värsta gjort i alla fall.

Sanniz
2014-06-24, 21:20
Idag har jag kört Honda, eftersom jag gjorde en testlektion. Och jag fick faktiskt köra med deras VD Zoran. :)
Och jag fick bra kommentarer med om min körning, även om det kändes ovant att byta Musclen mot en Honda.
Han sa att det syntes att jag kört en del och trodde inte det skulle bli några problem. Utan det handlar mer
om att jag skall vänja mig vid en annan typ av hoj.

Så nu ser jag fram emot sommaren... Och min väg mot det åtråvärda kortet!

Fullsize
2014-06-25, 05:35
Där körde jag också, Sanniz. Fast då hade de KTM MPD;

Sanniz
2014-06-25, 17:23
Där körde jag också, Sanniz. Fast då hade de KTM MPD;

Då antar jag att du vart nöjd också... :)

Spook
2014-06-26, 09:57
Det var egentligen igår..... Men ändå..

Blev första onsdagskörningen på 2 år. (har haft ett frivilligt uppehåll i åkandet)
Känslan när man kör skiten ur ett par sporthojar med en HD...
Är faktiskt imponerad av prestandan i Street Rod'en :)

racechopper
2014-06-26, 14:13
Var besiktade "nya" hojen utan anm.

http://photos-g.ak.instagram.com/hphotos-ak-xap1/10508004_1436390539960198_574341844_n.jpg

haer72
2014-06-26, 20:10
Idag blev det en tur till slusscafet och motorträff mellan skurarna?
http://img.tapatalk.com/d/14/06/27/2aganyny.jpghttp://img.tapatalk.com/d/14/06/27/yza3upe8.jpghttp://img.tapatalk.com/d/14/06/27/senare8u.jpg

Skickat från min C6603 via Tapatalk

Lasse.S
2014-06-27, 20:41
kom jag hem från en hojsväng i Norge på 4 dagar med ett par polare, på Facebook har jag laddat upp ytterligare 156 foton för den som är intresserad :)
http://i1027.photobucket.com/albums/y332/ptb59/snouml_zps7e3ee1a2.jpg (http://s1027.photobucket.com/user/ptb59/media/snouml_zps7e3ee1a2.jpg.html)

slycke
2014-06-27, 21:21
Lasse.S vad är Facebook? ????

(Skojar)

Får visa bilderna här istället. ..

modestrick
2014-06-27, 21:37
kom jag hem från en hojsväng i Norge på 4 dagar med ett par polare, på Facebook har jag laddat upp ytterligare 156 foton för den som är intresserad :)
http://i1027.photobucket.com/albums/y332/ptb59/snouml_zps7e3ee1a2.jpg (http://s1027.photobucket.com/user/ptb59/media/snouml_zps7e3ee1a2.jpg.html)

wow! vilken fantastisk mc-semester! kollade in bilderna på din facebook. otroligt fint där i Norge. roligt å hoja där i 4 dagar kan tänka.

Lasse.S
2014-06-27, 21:43
Lasse.S vad är Facebook? ????

(Skojar)

Får visa bilderna här istället. ..
Skulle det vara lika enkelt o lägga ut bilder här skulle jag gjort det ;)

Boba Fett
2014-06-27, 22:08
Skulle det vara lika enkelt o lägga ut bilder här skulle jag gjort det ;)
Hur enkelt som helst ;)

Lasse.S
2014-06-27, 22:08
wow! vilken fantastisk mc-semester! kollade in bilderna på din facebook. otroligt fint där i Norge. roligt å hoja där i 4 dagar kan tänka.

Gillar man köra hoj ja då skall man till Norge helt klart :)

rakarör
2014-06-29, 13:26
kom jag hem från en hojsväng i Norge på 4 dagar med ett par polare, på Facebook har jag laddat upp ytterligare 156 foton för den som är intresserad :)

Jag kollade & gillade på fejan, fantastiska bilder!thb;
Det gäller väl att ha tur med vädret om man ska köra i Norge kan jag tänka. Själv har jag kört 400mil med bil under första semesterveckan.pk;

Sanniz
2014-06-29, 17:35
Idag är min rygg ur spel... fick ge upp de sista 45 minuterna på jobbet. Fick ont redan igår. Och detta p.g.a. en labrador, som hoppade/landade på min rygg medan jag låg och sov i sängen på mage.
30 kg:s landning, det känns! Och jag vaknade!
Hoppas den blir bra snart...

Har också bokat lektioner, men mitt körkort blir nog senare denna säsong... Lärarna är för populära och jag jobbar ju inte i GBG plus att jag är skiftarbetare... =/
Lutar åt att jag får hitta en "dyrare risktvåa" också, som hålls på en lördag...
Nåja, den som väntar på något gott... (väntar alltid för länge!)

Hoppas ryggen mår bättre imorgon...

Noyen
2014-06-29, 20:18
Samma här Sanniz :( man går som 80 åring men får testa kneget och se hur de går.
Får ta de lugnt så de inte knäpper till på riktigt för då är det sängen en vecka som det brukar handla om.

Caspher
2014-06-30, 00:30
Usch va segt det lirar med ditt körkort Sanniz. Misstänker snart att de mjölkar din plånbok..
Och på detta blir du anfallen av en riktig - kamphund!! Usch! Tur man bara har katter :-)
Tycker det känns tillräckligt när den lite lätt överviktiga Caspher (!) hoppar upp..

Ryggont. Sanniz och Noyen; Nu får jag orättvisesamvetskval. Har inte haft ont i ryggen mer än en enda gång i hela mitt liv.
Och just den dagen hade jag bjudit hem dambesök och hade helt andra planer...

Däremot välte jag min förra hoj på min ena stortå förra sommaren. Klockrent vält. Tå under motorkåpa. Krossad.
Den är fortfarande jättestor och jättekass! Får skylla mej själv, jag var bra i hatten och skulle "bara" flytta undan hojen lite i garaget..
Såg gammalt intorkat blodsöl senast idag när jag var i garaget. (får nog ta ett tag med det där)
Skulle ut en runda för att kolla att alla oljepluggar var täta efter oljebyte igår kväll. Det var de.

Kan nämna att den nya växellådsoljan gjorde underverk på klonket vid växling. Nu är det nästan helt knäpptyst vid växling. Även uppväxling.
Eller om det kanske beror på transoljebytet och att kopplingen jobbar bättre nu. Vad vet jag. Men bra blev det! Antar att grejerna mår bättre också.

Spook
2014-06-30, 13:39
Råkade beställa xenonljus till street rod'en :)
Kommer att bli grymt snyggt...

Sanniz
2014-06-30, 18:03
Noyen... hoppas ryggen din håller... Jag valde att vara hemma idag, eftersom det fortfarande känns för bra i den (ryggen). Jobbar ju med ett jobb som har en del tunga lyft.

Caspher... Nja, hos dom har jag inte hunnit vara mer än risketta och testlektion... Dock är väl eleverna snabba på att boka över nätet, innan jag fick loss mina inloggningsuppgifter.
Och till råga så har de ju stängt 2 av mina 4 lediga veckor (och de öppna var i princip nästan fullbokade på samtliga lärare). Och eftersom jag inte hinner köra "japanskt" tillräckligt,
så får jag kolla en risktvåa på en lördag. Blir för dyrt att vara ledig hemma annars.
Får väl se det från den ljusa sidan... Bara kortet kommer i år, så kan jag ju hoppas på en tidig säsong nästa år (då jag inte behöver vänta in andra!)... ;)

Ja ibland kan man ha en del otur. ;) Hoppas damen inte var för sur bara. :)
Tån lät inte kul heller... Desto mer kul att det fungerade med hojen. :)

Noyen
2014-06-30, 20:40
Tack för det Sanniz.Det gick bättre än väntat och det känns faktiskt bättre nu :) .Hoppas att din rygg känns bättre också.

slycke
2014-07-02, 06:35
...idag hoppas jag på en lugn dag på jobbet för gårdagen blev lång då jag med bil och släp transporterade lite maskinreservdelar ner till Nybro...

Där passade jag på att hälsa på broder DeaDSexY i hans tatueringsstudio Cave Tattoo för att samtala lite över en god kopp kaffe.thb;

DeaDSexY
2014-07-03, 07:34
Alltid kul med besök... :-) ...skönt att se att du kom dej hem broder!

Vajtan
2014-07-03, 16:21
..drar jag mot Hamburg Harley Days! Lyxa till det med Kiel-båten ikväll, kör till Puttgarden imorgon å möter upp ett gäng "galna" skåningar (å Jossi, han e galen fast han inte e skåning! LM;), samkörning till Hamburg sen! :D Party on folks... br;

NevYn
2014-07-03, 16:32
Idag har jag skrivit på anställningsavtal för nytt jobb, ska bli lärare :)
Betyder mer tid med familjen och mer tid på två hjul yp;

modestrick
2014-07-03, 18:37
Idag har jag skrivit på anställningsavtal för nytt jobb, ska bli lärare :)
Betyder mer tid med familjen och mer tid på två hjul yp;

grattis! lärare i vaddå??

NevYn
2014-07-03, 19:05
grattis! lärare i vaddå??

Tackar :) Blir IT-ämnen, typ nätverk, programmering och grejor :D

modestrick
2014-07-03, 19:17
Tackar :) Blir IT-ämnen, typ nätverk, programmering och grejor :D

Jobba med data alltså. kan säkert va bra å kunna. jag kan googla efter delar på blocket å ebay. så långt har jag kommit. :)
har du vart ute nåt med shoveln i år då? kan du några bra hojvägar runt mariestad?

NevYn
2014-07-03, 19:24
Jobba med data alltså. kan säkert va bra å kunna. jag kan googla efter delar på blocket å ebay. så långt har jag kommit. :)
har du vart ute nåt med shoveln i år då? kan du några bra hojvägar runt mariestad?

Hunnit med drygt 200 mil i år, inklusive en långresa till hemtrakterna i Kristianstad :)
Mest ut på Torsö, köra vilse på kinnekulle och leta småvägar mot skövdehållet till som jag åkt än så länge.
Just nu väntar jag på lite skruv så jag kan sätta fast nya fotkontrollerna ordentligt, hade provisorisk fastsättning och körde 10-15 mil igår med nytt avgassystem. Går hur bra som helst just nu så kommer väl ett motorras vilken dag som helst :P

modestrick
2014-07-03, 19:47
Hunnit med drygt 200 mil i år, inklusive en långresa till hemtrakterna i Kristianstad :)
Mest ut på Torsö, köra vilse på kinnekulle och leta småvägar mot skövdehållet till som jag åkt än så länge.
Just nu väntar jag på lite skruv så jag kan sätta fast nya fotkontrollerna ordentligt, hade provisorisk fastsättning och körde 10-15 mil igår med nytt avgassystem. Går hur bra som helst just nu så kommer väl ett motorras vilken dag som helst :P

ungefär 200 mil här också. bara hemmavid. åkte till tibro som längst. Kinnekulle e bra. åt en räkmacka där uppe förra sommarn. Torsö har jag inte vart ut på nåt.
gött med nytt avgasssytem. vilken sort är det då?
du har inte vart nåt till hajstorp på veteranbilsonsdag? en del cyklar där. mest gubbar. å mest bilar. inte så roligt egentligen.
Är det mkt pyssel med shovel? jag har mest kört Triumph men har evo sportster nu då. himla nöjd.

NevYn
2014-07-03, 20:30
ungefär 200 mil här också. bara hemmavid. åkte till tibro som längst. Kinnekulle e bra. åt en räkmacka där uppe förra sommarn. Torsö har jag inte vart ut på nåt.
gött med nytt avgasssytem. vilken sort är det då?
du har inte vart nåt till hajstorp på veteranbilsonsdag? en del cyklar där. mest gubbar. å mest bilar. inte så roligt egentligen.
Är det mkt pyssel med shovel? jag har mest kört Triumph men har evo sportster nu då. himla nöjd.

Rätt så trevligt att sitta på brommösund och ta en fika, trevlig väg ut dit också även om den känns väldigt smal när man får möte med bil.
Köpte mig ett billigt 2-2-system hos roffes som ser någorlunda snyggt ut, går mycket bättre än med dragpipes som jag hade på innan.
Har varit där och stått i smedjan och bankat några gånger, men har blivit väldigt lite senaste åren dock, får ta tag i det där snart igen :)
Min shovel är det lite pill med, har nog fått för lite kärlek av tidigare ägare.. men det börjar ordna upp sig så sakteliga :)

modestrick
2014-07-03, 20:52
Rätt så trevligt att sitta på brommösund och ta en fika, trevlig väg ut dit också även om den känns väldigt smal när man får möte med bil.
Köpte mig ett billigt 2-2-system hos roffes som ser någorlunda snyggt ut, går mycket bättre än med dragpipes som jag hade på innan.
Har varit där och stått i smedjan och bankat några gånger, men har blivit väldigt lite senaste åren dock, får ta tag i det där snart igen :)
Min shovel är det lite pill med, har nog fått för lite kärlek av tidigare ägare.. men det börjar ordna upp sig så sakteliga :)

jag tycker shoveln e den snyggaste å coolaste H-D motorn. jag är för mesig för gamm-harleys. evo får duga åt mig.
jag bor i töreboda så jag brukar mest åka uppåt Hova, gullspång, sjötorp, lyrestad. runt där.

NevYn
2014-07-03, 22:35
jag tycker shoveln e den snyggaste å coolaste H-D motorn. jag är för mesig för gamm-harleys. evo får duga åt mig.
jag bor i töreboda så jag brukar mest åka uppåt Hova, gullspång, sjötorp, lyrestad. runt där.

hehe, själv är jag helt kär i panheads, men får betala klart hojen jag har först innan jag byter.. Tror frun skulle slå ihjäl mig om det helt plötsligt stod en till hoj i garaget som äter pengar :)

modestrick
2014-07-03, 22:49
hehe, själv är jag helt kär i panheads, men får betala klart hojen jag har först innan jag byter.. Tror frun skulle slå ihjäl mig om det helt plötsligt stod en till hoj i garaget som äter pengar :)

hojar äter väl inte pengar. Min fru har en hobby som äter pengar.. ja eller hö iaf. hästar! Lite orättvist för hon har 3 hästar å jag har bara en hoj.

NevYn
2014-07-03, 22:54
hojar äter väl inte pengar. Min fru har en hobby som äter pengar.. ja eller hö iaf. hästar! Lite orättvist för hon har 3 hästar å jag har bara en hoj.

hehe, min gamle shovel gör.. hade jag vetat allt jag vet nu hade jag nog prutat 20k till på priset :P
jotack, lillsyrran höll på med hästar innan, trots att hon inte ägde någon egen kostade det rätt brutalt mycket pengar :)

Hardrockhair
2014-07-05, 23:20
Köpte jag mitt första hojprojekt! Får hem det nästa helg vc; 1200 sportster 03:a, Stelbensram, Hd original springer gaffel plus lite annat smått o gott!! Nu har jag och göra på semestern.....

Bikebandit
2014-07-05, 23:27
thb;....Jag kanske tar en dag eller två och köra ut i vildmarken .. sovsäck och tändstickor .. om du är intresserad .. hänga med....

Sedition
2014-07-07, 13:16
Wohoooo!
Idag är det första dagen på en 4v lång semester :)
Firade det hela genom att göra något jag hatar och det var att vaxa hojen o putsa på den lite.
Ska se om jag kan hitta lite mer energi och dammsuga bilen, men det kan nog bli tufft känner jag :P

MisterMajjo
2014-07-07, 16:53
idag monterade jag min nya Sissy Bar :)

15236

NevYn
2014-07-07, 17:04
Idag har det varit kanonfint väder hela dagen, ända tills man fick tid över för lite MC-körning, då börjar det naturligtvis spöregna.. Aja, är ju bara första dagen på semestern så jag kan väl stå ut ikväll :)

Coax
2014-07-07, 17:32
Hmm regn på första semesterdagen ja ja då får man la ta en öl till då!

rakarör
2014-07-07, 18:20
Idag har det varit kanonväder med sol & +26 och det är man fan inte bortskämd med, govädret ska fortsätta en vecka framåt också.D;
Vanligtvis så funderar man hur man ska klä sig för att inte frysa på hojen men nu är det tvärtom, hur fan ska jag klä mig för att inte svettas ihjäl när jag kör hoj och ska göra ärenden på affärer? Underbart I-landsproblem!:D

alfg
2014-07-07, 18:53
Idag regnar det som f**n, en tromb far genom trädgården och fäller träd och flaggstång.
Några meter därifrån står aluminiumstolar och glasbord orörda, snacka om lokal blåst!
Och Electran står orörd i garaget.:(
15237

Noyen
2014-07-07, 19:43
Här är det ingen mc körning heller,ryggen paj och viloläge.Men det finns de som har det värre.

NevYn
2014-07-07, 20:06
Idag har det varit kanonväder med sol & +26 och det är man fan inte bortskämd med, govädret ska fortsätta en vecka framåt också.D;
Vanligtvis så funderar man hur man ska klä sig för att inte frysa på hojen men nu är det tvärtom, hur fan ska jag klä mig för att inte svettas ihjäl när jag kör hoj och ska göra ärenden på affärer? Underbart I-landsproblem!:D

Jag köpte mig en kevlar-hoodie, hur skönt som helst nu när det är varmt ute :D

Sanniz
2014-07-08, 17:40
krya på dej Noyen...

Här är det bara en j-a massa åska hela tiden. :(

Noyen
2014-07-08, 17:50
krya på dej Noyen...

Här är det bara en j-a massa åska hela tiden. :(

Tack Sanniz :) Man "klättrar på väggarna" när man inte orkar greja med nåt men det är väl vila som gäller.

haer72
2014-07-08, 19:53
Idag fick det bli en tur efter jobbet, och ungefär halvvägs stod det en poliskontroll, ja ha... Där blir brölerören värda några kronor till tänkte jag, men dom om min förvåning när lagens långa arm satte handen bakom örat, precis som att han inte skulle höra mig, så jag orkade inte hålla mig och varvade till lite och fick tummen upp tillbaka medans jag passerade. De kan ha bra dagar de med. 😀

Skickat från min C6603 via Tapatalk

modestrick
2014-07-08, 21:09
Idag fick det bli en tur efter jobbet, och ungefär halvvägs stod det en poliskontroll, ja ha... Där blir brölerören värda några kronor till tänkte jag, men dom om min förvåning när lagens långa arm satte handen bakom örat, precis som att han inte skulle höra mig, så jag orkade inte hålla mig och varvade till lite och fick tummen upp tillbaka medans jag passerade. De kan ha bra dagar de med. 😀

Skickat från min C6603 via Tapatalk

Trevliga poliser i värmland änna

haer72
2014-07-08, 21:11
Trevliga poliser i värmland änna

En i alla fall.:-)

Skickat från min C6603 via Tapatalk

slycke
2014-07-10, 10:34
...är jag irriterad, satte ut en åkgräsklippare på annons igår. 15 minuter efter att den kommit ut så ringer förste man och bara "vill och måste ha den" ja,ja reserverar den till honom och han kommer hit idag, ska pruta närmare 20% vilket resulterar i att han fick åka härifrån utan den, jävla skithög.
Först säga att man ska ha den och sedan pruta livet ur sig på plats hmmmm nej nu har jag kontaktat köpare nr2 så får vi se vad som händer...

Noyen
2014-07-10, 10:54
Det där med att reservera grejer för folk kan ju göra att man missar köpare som är seriösa.Sen fattar jag inte varför en del är såna motståndare till att använda mail och sms,har man inte ens lärt sej skriva och läsa i skolan eller vad har dom för problem ?

Sedition
2014-07-10, 11:42
...är jag irriterad, satte ut en åkgräsklippare på annons igår. 15 minuter efter att den kommit ut så ringer förste man och bara "vill och måste ha den" ja,ja reserverar den till honom och han kommer hit idag, ska pruta närmare 20% vilket resulterar i att han fick åka härifrån utan den, jävla skithög.
Först säga att man ska ha den och sedan pruta livet ur sig på plats hmmmm nej nu har jag kontaktat köpare nr2 så får vi se vad som händer...

Hoppas du bad honom att fara o flyga.
Ber man någon att hålla en sak så man kan komma och köpa den så har man i min värld gillat priset som är satt från början så länge produkten stämmer överens med beskrivningen.

Spook
2014-07-10, 13:58
Brukar köra först till kvarn.
Satte ut en bil åt morsan på Blocket.
Pris: 19.500:-.

Ringer en tjomme, frågar massor, sen erbjuder han 11.000 bara för att han bor i Örebro och att det är långt att åka. (Jag i Sthlm)
Bad han rent ut att dra åt helvete och kolla efter en bil på närmre håll.

haer72
2014-07-10, 22:46
Idag blev det nya griller i huvudet. Nytt projekt i vinter. Sugen som fan på en Heritage och fixa cholo stil på.😀 fan va sugen man blev.http://img.tapatalk.com/d/14/07/11/7upyqeje.jpg

Skickat från min C6603 via Tapatalk

Sanniz
2014-07-11, 18:18
Tack Sanniz :) Man "klättrar på väggarna" när man inte orkar greja med nåt men det är väl vila som gäller.

Jo, det där känner jag allt igen. :)

Hardrockhair
2014-07-12, 22:47
börjar bygget! Mitt första så en del dumma frågor kan komma :)


http://i970.photobucket.com/albums/ae185/wreqew/DSC01239_zpsb99b53c1.jpg (http://s970.photobucket.com/user/wreqew/media/DSC01239_zpsb99b53c1.jpg.html)

http://i970.photobucket.com/albums/ae185/wreqew/DSC01238_zps0ba1c2e3.jpg (http://s970.photobucket.com/user/wreqew/media/DSC01238_zps0ba1c2e3.jpg.html)

http://i970.photobucket.com/albums/ae185/wreqew/DSC01241_zpsa17ad76c.jpg (http://s970.photobucket.com/user/wreqew/media/DSC01241_zpsa17ad76c.jpg.html)

Andy89
2014-07-12, 22:50
börjar bygget! Mitt första så en del dumma frågor kan komma :)


http://i970.photobucket.com/albums/ae185/wreqew/DSC01239_zpsb99b53c1.jpg (http://s970.photobucket.com/user/wreqew/media/DSC01239_zpsb99b53c1.jpg.html)

http://i970.photobucket.com/albums/ae185/wreqew/DSC01238_zps0ba1c2e3.jpg (http://s970.photobucket.com/user/wreqew/media/DSC01238_zps0ba1c2e3.jpg.html)

http://i970.photobucket.com/albums/ae185/wreqew/DSC01241_zpsa17ad76c.jpg (http://s970.photobucket.com/user/wreqew/media/DSC01241_zpsa17ad76c.jpg.html)
Nice!! Skall bli intressant att följa! :)

haer72
2014-07-12, 22:52
Idag är jag ful(b)

Skickat från min C6603 via Tapatalk

haer72
2014-07-12, 22:52
Full skulle det varit;-)

Skickat från min C6603 via Tapatalk

xbones
2014-07-12, 22:57
...är jag irriterad, satte ut en åkgräsklippare på annons igår. 15 minuter efter att den kommit ut så ringer förste man och bara "vill och måste ha den" ja,ja reserverar den till honom och han kommer hit idag, ska pruta närmare 20% vilket resulterar i att han fick åka härifrån utan den, jävla skithög.
Först säga att man ska ha den och sedan pruta livet ur sig på plats hmmmm nej nu har jag kontaktat köpare nr2 så får vi se vad som händer... Världen är full av döskallar Johan wa;

[COLOR="silver"]- - - Uppdaterad - - -[/COLOR

NevYn
2014-07-12, 22:58
Idag upptäckte jag en spricka i innertransen på fru#2, så blir till att riva och lista ut varför.. Min gissning är att det beror på att växellåda och motor inte sitter helt i linje, samt att det saknas 2 bultar till infästning i motor pga tidigare ägare dragit sönder gängorna.

Helicoils beställda och imorgon river jag transen..

xbones
2014-07-12, 22:59
börjar bygget! Mitt första så en del dumma frågor kan komma :)


http://i970.photobucket.com/albums/ae185/wreqew/DSC01239_zpsb99b53c1.jpg (http://s970.photobucket.com/user/wreqew/media/DSC01239_zpsb99b53c1.jpg.html)

http://i970.photobucket.com/albums/ae185/wreqew/DSC01238_zps0ba1c2e3.jpg (http://s970.photobucket.com/user/wreqew/media/DSC01238_zps0ba1c2e3.jpg.html)

http://i970.photobucket.com/albums/ae185/wreqew/DSC01241_zpsa17ad76c.jpg (http://s970.photobucket.com/user/wreqew/media/DSC01241_zpsa17ad76c.jpg.html) Du kör iaf med en äkta gaffelvic;

Hardrockhair
2014-07-12, 23:11
Haha. Jo, den verkar faktiskt fungera bra till stelbensramen :)

hasse diesel
2014-07-13, 09:35
regnar de som fan re;

Sedition
2014-07-14, 16:30
Idag rullade jag genom hojen på bilprovningen i möjetorp med blankt papper, så nu går det ett tag till innan jag måste jävlas med att byta avgassystem[emoji4]

Passade även på att fråga killen som besiktigade hur hårda dom är ifall jag kommer med ett icke original system som jag har fyllt med tex diskbollar. Han sa att det sket dom fullständigt i på hans station så länge ljudet var lågt och dom inte flög ur när han provkörde, det var många besökare som kom dit med allt möjligt i piporna som kom ut när dom provkörde sa han.

Caspher
2014-07-15, 13:20
Idag är den ultimata dagen för en heldag på hojen. Sol, tjugo grader, svag vind.
Packad väska med fika och frugan bakpå.

Vad gör jag då?
Planterar buskar!!!
Hmmm....

hasse diesel
2014-07-15, 17:58
Du skulle åkt tidigare.......


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Noyen
2014-07-15, 19:14
Idag är den ultimata dagen för en heldag på hojen. Sol, tjugo grader, svag vind.
Packad väska med fika och frugan bakpå.

Vad gör jag då?
Planterar buskar!!!
Hmmm....

Det är inte alltid det blir som det var tänkt från början :D

Andy89
2014-07-16, 01:59
Har jag haft min svensexa grabbarna har verkligen lyckats tackar för mig och hoppas alla på forumet haft en bra kväll/natt! :)

L8tta
2014-07-16, 08:54
Hej alla...
Kör en HD sportster 883L som jag älskar men går och funderar på att köpe en större med lite mer krut i.
Tittade på en Street bob igår som är helt fantastiskt snygg.
Ap-styret gör att jag funderar om jag ska köpa och den och den är tyngre att hantera, jag är inte så stor. Kommer jag att vänja mig vid högt styre, klara att baxa runt den?

velvet_pelle
2014-07-16, 10:28
Hej alla...
Kör en HD sportster 883L som jag älskar men går och funderar på att köpe en större med lite mer krut i.
Tittade på en Street bob igår som är helt fantastiskt snygg.
Ap-styret gör att jag funderar om jag ska köpa och den och den är tyngre att hantera, jag är inte så stor. Kommer jag att vänja mig vid högt styre, klara att baxa runt den?

Jag bytte precis min 48:a mot en Street Bob och jag är förvånad hur lättkörd och smidig den är. Dock svårt för mig att svara på hur du skulle uppleva den. Åk och provkör så vet du! :)

rakarör
2014-07-16, 10:28
Hej alla...

Välkommen! Torrbröt lite på en Street Bob häromdagen och tyckte den kändes rätt smidig ändå, styre går ju alltid att byta om du känner för det. Aphäng funkar bra så länge man kör i lagliga hastigheter d.v.s. uppåt 110-120 km/t sedan blir det fort jobbigt tycker jag.

L8tta
2014-07-16, 11:53
Tack, kul att vara här! Tar mycket vind även med sportstern och det blir tufft i höga hastigheter när det blåser på lite.
Men jag gillar att ligga i lite över laglig ;-) fart. Det är ju ingen plastracer jag kör! JAg ska provköra :-)

hasse diesel
2014-07-16, 12:54
Livet känns bra mycket bättre i 80-90 km/h / Hasse

Tack, kul att vara här! Tar mycket vind även med sportstern och det blir tufft i höga hastigheter när det blåser på lite.
Men jag gillar att ligga i lite över laglig ;-) fart. Det är ju ingen plastracer jag kör! JAg ska provköra :-)

Noyen
2014-07-16, 17:04
Hej alla...
Kör en HD sportster 883L som jag älskar men går och funderar på att köpe en större med lite mer krut i.
Tittade på en Street bob igår som är helt fantastiskt snygg.
Ap-styret gör att jag funderar om jag ska köpa och den och den är tyngre att hantera, jag är inte så stor. Kommer jag att vänja mig vid högt styre, klara att baxa runt den?

Hur lång är du ? Frugan är drygt 160 cm och kör en SB som är sänkt bak en tum.Kan ju få hjälpa henne lite nån gång vid parkerings tillfällen men det är inte ofta.Hon kan inte beskyllas för luskörning iaf ;)

Martin
2014-07-16, 18:43
...knäpper jag upp ett par smarriga öl och läser senaste MCM.

slycke
2014-07-16, 19:56
Har jag varit en sväng till Nostalgiafton i Vadstena. Mycket bilar och hojar och knökat med folk.

På hemväg blev det lite gasa, gasa.
Faan vad det är roligt. thb;

Caspher
2014-07-16, 20:04
Du skulle åkt tidigare.......


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Smitit menar du!!! :I:

- - - Uppdaterad - - -


Det är inte alltid det blir som det var tänkt från början :D

Det visade sej vara helt rät i alla fall. Regnet kom sin vana trogen, och jag var så nöjd att jag var hemma.
Och nu är det ju goväder på ingång, bevisligen. Bara att åka, plantorna är i marken! :)

hasse diesel
2014-07-16, 23:10
Kalla det va du vill ;)


Skickas från min iPhone via Tapatalk

rakarör
2014-07-18, 22:31
Tog en sväng med moppen och hälsade på en bekant som samlar lite olika fordon..
15293

Caspher
2014-07-18, 23:15
Lite olika fordon :)
Den personen verkar vara bra på att hitta grejer!
Är det samma som har en del militärattiraljer tro? Har för mej att det var du som la upp bilder på lite spektakulära gamla krigsmaskiner..

Mattsson
2014-07-19, 03:40
... börjar semestern!

http://img.tapatalk.com/d/14/07/19/adu9yban.jpg




Skickas från min iPhone via Tapatalk

rakarör
2014-07-19, 07:40
Lite olika fordon :)
Den personen verkar vara bra på att hitta grejer!
Är det samma som har en del militärattiraljer tro? Har för mej att det var du som la upp bilder på lite spektakulära gamla krigsmaskiner..

Nej det var inte jag.

GonZa
2014-07-19, 09:47
... börjar semestern!

http://img.tapatalk.com/d/14/07/19/adu9yban.jpg




Skickas från min iPhone via Tapatalk

Gött att se att du är uppe i sadeln igen,ha en go semester och kör försiktigt/Gonza

slycke
2014-07-19, 17:26
Idag blev det ca 26 mil åka på goa vägar, var 8 hojar med goa gubbs, faan vad gött och i strålande solsken dessutom.
Tack för en trevlig dag.

B-Twin
2014-07-19, 17:41
Idag kom jag hem efter en snabb liten fisketripp till Ljungan med hojen, 40 mil dit, värdo fiske, sen tebax till Sthm på natten hem, palla inte å va kvar.
Men 80 mil va helt okay, röven kändes lite stum bara..

xbones
2014-07-19, 17:47
Idag blev det ca 26 mil åka på goa vägar, var 8 hojar med goa gubbs, faan vad gött och i strålande solsken dessutom.
Tack för en trevlig dag. Så ska det vara
thb;

Mattsson
2014-07-19, 19:21
Gött att se att du är uppe i sadeln igen,ha en go semester och kör försiktigt/Gonza

Tack Gonza. Känns riktigt härligt att åka igen. Ha en trevlig sommar


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Sanniz
2014-07-20, 09:55
Lycka till Mattson.. håll dej hel nu. ;)

Tko
2014-07-20, 12:54
Skön tur igår till Hot rod reunion i Strängnäs med polaren på sin Ultra 😎


Sent from my iPad using Tapatalk HD

robbbull
2014-07-20, 16:23
15299
En hel dag på småvägar i Sörmland o vipps dyker det upp en nerlagd Gulf mack:D

Mattsson
2014-07-21, 13:44
Lycka till Mattson.. håll dej hel nu. ;)

Tack. Jag gör mitt bästa nu [emoji4]


Skickas från min iPhone via Tapatalk

robbbull
2014-07-21, 15:11
https://www.youtube.com/watch?v=_5V0DQpghcc&feature=share

Lasse.S
2014-07-21, 16:09
va Bertil på Nostalgia på gött humör, fick skaplig rabatt :)

racechopper
2014-07-21, 17:36
lite rörigt idag..
http://photos-c.ak.instagram.com/hphotos-ak-xpf1/10547264_1435546756727266_1131228190_n.jpg
och mek1 bänkning på onsdag :)

Sanniz
2014-07-21, 21:49
Härlig dag idag.. drygt 2 timmars körning... 1½ timme vid Nääs Slott... Helvetes hetta, men åkturen gjorde svettflödet ok. :D

15308
15309
15310
15311
15312
15313
15314
15308

haer72
2014-07-21, 22:31
Idag införskaffades en väska till hojen för att komma åt saker lätt under resan. Jag la för en tid sedan bud på en svingarmsväska på kk auktion efter AC. Och i går fick jag reda på att jag vann. Jag körde dit direkt idag, betalade, hämtade och monterade väskan. Det är väldigt lite plats i denna men som sagt, att ha små saker lätt åtkomligt under färden. Riktigt bra! Dessutom, priset blev under 500kr för en larosa väska.http://img.tapatalk.com/d/14/07/22/hu3uvy4e.jpg

Skickat från min C6603 via Tapatalk

Sedition
2014-07-21, 22:48
Idag införskaffades en väska till hojen för att komma åt saker lätt under resan. Jag la för en tid sedan bud på en svingarmsväska på kk auktion efter AC. Och i går fick jag reda på att jag vann. Jag körde dit direkt idag, betalade, hämtade och monterade väskan. Det är väldigt lite plats i denna men som sagt, att ha små saker lätt åtkomligt under färden. Riktigt bra! Dessutom, priset blev under 500kr för en larosa väska.http://img.tapatalk.com/d/14/07/22/hu3uvy4e.jpg

Skickat från min C6603 via Tapatalk

Snygg väska :)
Köpte en sadel från samma auktion som jag väntar på att den ska komma med posten till mig någon gång den här eller nästa vecka.

Börjar dock bli lite nervös för att den inte ska passa min hoj, söker man på vad den heter så får man upp den både på 160mm däck och 200mm däck, dock med olika artikelnummer. Mailade om dom hade någon info om vilken sadel det var med det visste dom inte så jag köpte den på ren chansning.

Andy89
2014-07-23, 12:08
Idag trillade en efterlängtad avi ner i lådan från posten, äntligen fått hem mina vance and hines straightshots till sporren!! :) då man åker på bröllopsresan vid kl 15 så får det vänta en vecka innan montering

Sedition
2014-07-23, 12:33
Idag trillade en efterlängtad avi ner i lådan från posten, äntligen fått hem mina vance and hines straightshots till sporren!! :) då man åker på bröllopsresan vid kl 15 så får det vänta en vecka innan montering

Nice!
Men ska du inte skjuta upp bröllopsresan istället så du kan fixa med hojen och få höra ljudet innan du åker? :D

Andy89
2014-07-23, 12:34
Nice!
Men ska du inte skjuta upp bröllopsresan istället så du kan fixa med hojen och få höra ljudet innan du åker? :D
Hehehe det hade vart något Sedition! :) då hade du fått sett Sveriges snabbaste skilsmässa haha :p

Sedition
2014-07-23, 12:36
Hehehe det hade vart något Sedition! :) då hade du fått sett Sveriges snabbaste skilsmässa haha :p

Trodde det var när man köpte en våg till sin fru i bröllopspresent, men skjuta upp bröllopsresan för hojens skull ger nog samma effekt :D

Andy89
2014-07-23, 12:37
Trodde det var när man köpte en våg till sin fru i bröllopspresent, men skjuta upp bröllopsresan för hojens skull ger nog samma effekt :D
Hahahahaha :p

Noyen
2014-07-23, 13:20
Trodde det var när man köpte en våg till sin fru i bröllopspresent, men skjuta upp bröllopsresan för hojens skull ger nog samma effekt :D

Eller en del som ger sina brudar presentkort på bröstförstorning,e väl heller inger höjdare.Man kan ju tänka sej själv
om man fick presentkort på penis transplantation i Uganda.

Sedition
2014-07-23, 13:33
Eller en del som ger sina brudar presentkort på bröstförstorning,e väl heller inger höjdare.Man kan ju tänka sej själv
om man fick presentkort på penis transplantation i Uganda.

Måste vara det ultimata beviset på att man gifte sig med löftet om att man älskar personen precis som den är i nöd o lust :D

racechopper
2014-07-23, 15:09
Gött nu är VanceHince avgas injusterade med ny racetunner och provbänk.
Trevligt besök på Mek1. Ännu trevligare hemtur när man fick dra ur lite på större vägen och känna skillnad
thb;
http://photos-a.ak.instagram.com/hphotos-ak-xpf1/10549868_1520203224860552_833950748_n.jpg

slycke
2014-07-23, 20:22
Idag svettades vi iväg till Nostalgiafton i Vadstena jag och Sedition , åkte förbi Fornåsa och plockade upp två grabbar till för att sedan åka lite riktigt goa vägar till och från Vadstena. thb;

Sedition
2014-07-23, 20:46
Idag svettades vi iväg till Nostalgiafton i Vadstena jag och Sedition , åkte förbi Fornåsa och plockade upp två grabbar till för att sedan åka lite riktigt goa vägar till och från Vadstena. thb;

Ja helvete så varmt det var, trodde jag skulle få klippa loss brallorna när jag kom hem :)

Tack för en trevlig tur och sällskapet Slycke.

Caspher
2014-07-23, 23:07
Värmen ja, nu ska jag komma med ett väldigt "off bike" inlägg.
Hett är det och våra husdjur lider lite. Jag brukar, eller brukade dränka in en handduk i kallvatten och snurra in våra tre katter i såna handdukar. Dom blir ju skitsura och vill inte vara med om denna tortyr, hur välmenat det än är.

Idag kom jag på tricket!! :-)
Man välter kissen på sidan, har en flaska kallvatten i handen, häller _lite_ på katten (eller hunden kanske) och masserar in vatten i pälsen. Sen kan man öka på mängden rejält, misse bara gillar!! När hela katten är dyblöt så vill den nog gå iväg. Då är den sval å go! )

Alltså ett tips till er som har katt. Prova, det kan ju inte bli helt fel.
Våra tre köpte iden rätt av. Skönt att slippa se halvt döda värmeslagskadade djur.

hunky
2014-07-25, 09:45
http://img.tapatalk.com/d/14/07/25/duhu6aru.jpg

http://img.tapatalk.com/d/14/07/25/ejeqery2.jpg

Storhandla igår, hehe... Tur man har två väskor!

stroker49
2014-07-25, 10:32
Nu är man på G. Ikväll blir det att möta upp de andra gubbarna hos Carolina och i morgon åker vi till Nynäshamn. Sedan väntar Krakow och en rundtur i Polen, sedan upp till Riga på någon sätt.

xbones
2014-07-25, 11:27
Idag flyger jag hemvic; Færdigjobbat før denna turen.

Bikebandit
2014-07-25, 13:00
Nice Bike Hunky thb; Förhoppningsvis får vi se dig på vägen någon gång....

Idag in the Street Bob comfort zone pl;

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/My%20Street%20Bob%20Build/DSC_1359_zps95533ddd.jpg

Sedition
2014-07-25, 18:41
Ringde Beviks i Linköping idag och skulle kolla om dom hade en skruv till min sadel.
Då sa dom att dom hade tappat sin auktorisering mot HD så dom kunde inte sälja en skruv ens även om dom hade den hemma eftersom dom inte var godkända längre så kunde dom inte se delarna i datorn sa han.

hasse diesel
2014-07-25, 19:01
Trevlig resa Stroker 49 :)


Skickas från min iPhone via Tapatalk

slycke
2014-07-25, 19:57
Ringde Beviks i Linköping idag och skulle kolla om dom hade en skruv till min sadel.
Då sa dom att dom hade tappat sin auktorisering mot HD så dom kunde inte sälja en skruv ens även om dom hade den hemma eftersom dom inte var godkända längre så kunde dom inte se delarna i datorn sa han.

Behöver du så finns det skruvar i Slyckethb;

Sedition
2014-07-25, 19:59
Behöver du så finns det skruvar i Slyckethb;

Tack men det löste sig, nilssons mc hade skruv o mutter.

Caspher
2014-07-25, 23:29
http://img.tapatalk.com/d/14/07/25/duhu6aru.jpg

http://img.tapatalk.com/d/14/07/25/ejeqery2.jpg

Storhandla igår, hehe... Tur man har två väskor!

Jadu! Transportfordon. LÃ¥t ingen utnyttja dej bara!!!!

modestrick
2014-07-26, 14:28
Värmen ja, nu ska jag komma med ett väldigt "off bike" inlägg.
Hett är det och våra husdjur lider lite. Jag brukar, eller brukade dränka in en handduk i kallvatten och snurra in våra tre katter i såna handdukar. Dom blir ju skitsura och vill inte vara med om denna tortyr, hur välmenat det än är.

Idag kom jag på tricket!! :-)
Man välter kissen på sidan, har en flaska kallvatten i handen, häller _lite_ på katten (eller hunden kanske) och masserar in vatten i pälsen. Sen kan man öka på mängden rejält, misse bara gillar!! När hela katten är dyblöt så vill den nog gå iväg. Då är den sval å go! )

Alltså ett tips till er som har katt. Prova, det kan ju inte bli helt fel.
Våra tre köpte iden rätt av. Skönt att slippa se halvt döda värmeslagskadade djur.

helt lysande! Bästa inlägget någonsin. :)

Martin
2014-07-30, 18:23
...har jag satt på ett längre stöd så man slipper få hjärtat i halsgropen varje gång man ska sätta ner hojen.

Andy89
2014-07-30, 20:49
Idag har man beställt en dyno jet power vision till sporren! Kommer bli gött att mappa om den när dom nya piporna kommer på! :)

Sedition
2014-07-30, 22:22
Sitter och funderar på om jag ska strypa tjejen eller vad jag ska göra med henne.
Ute och åker med henne idag och får se i backspegeln att hon inte har något lyse på hojen, när vi kommer hem så säger jag till henne att hennes lyse inte funkar och frågar om hon har märkt något. Nä hon har inget märkt och vrider på nyckeln och tittar, lyset är helt dött både fram o bak och helljuset funkar inte heller på hennes suzuki.

Av någon lustig anledning så vart det ju helt plötsligt mitt problem att lyset inte fungerar och det måste lagas, kollar säkringarna och allt är helt. Tar bort glaset på framlyktan och ser att tråden till helljuset är trasig och det är klippta kablar till höger o vänster med kabeltjuvar, eltejp o fan och hans moster. Byter lampan men det funkar inte ändå, tänker för mig själv att det måste ju ha med hur det ser ut med kablarna. Så fram med krymphylsor och börjar slakta bort allt tidigare skit och gör allt i ordning, slår på tändningen och inget lyser. Tar en paus och skjutsar ner tjejen till stan som ska ut med sina kompisar och festa och sen hem och på skiten igen.
Börjar mäta och greja lite och märker att jag inte ens har någon ström fram till säkringen, så jag får för mig att felet måste ju vara i tändningslåset så klart eller på vägen därifrån. Så river bort fler plastkåpor och upptäcker att jag måste lätta på tanken för att komma åt kontaktstycket som sitter där. Precis när jag ska börja att släppa på tanken så får jag se att hon har en liten knapp på höger sida där hon kan stänga av lyset helt som hon givetvis hade varit på och stängt av lyset med :(

Så frågan är ju om jag ska skälla på henne för att jag la 3 jävla timmar på att pilla med hennes hoj i onödan typ eller om jag ska dra täcket över huvudet på mig själv och skämmas ihjäl för att jag inte upptäckte den där jävla knappen tidigare :)

Martin
2014-07-30, 22:31
Haha, det var lite skadeglad kvällsläsning! :) Gör både dig själv och henne en tjänst och plocka bort brytaren helt så slipper du brottas med det fler gånger!

Andy89
2014-07-30, 23:17
Sitter och funderar på om jag ska strypa tjejen eller vad jag ska göra med henne.
Ute och åker med henne idag och får se i backspegeln att hon inte har något lyse på hojen, när vi kommer hem så säger jag till henne att hennes lyse inte funkar och frågar om hon har märkt något. Nä hon har inget märkt och vrider på nyckeln och tittar, lyset är helt dött både fram o bak och helljuset funkar inte heller på hennes suzuki.

Av någon lustig anledning så vart det ju helt plötsligt mitt problem att lyset inte fungerar och det måste lagas, kollar säkringarna och allt är helt. Tar bort glaset på framlyktan och ser att tråden till helljuset är trasig och det är klippta kablar till höger o vänster med kabeltjuvar, eltejp o fan och hans moster. Byter lampan men det funkar inte ändå, tänker för mig själv att det måste ju ha med hur det ser ut med kablarna. Så fram med krymphylsor och börjar slakta bort allt tidigare skit och gör allt i ordning, slår på tändningen och inget lyser. Tar en paus och skjutsar ner tjejen till stan som ska ut med sina kompisar och festa och sen hem och på skiten igen.
Börjar mäta och greja lite och märker att jag inte ens har någon ström fram till säkringen, så jag får för mig att felet måste ju vara i tändningslåset så klart eller på vägen därifrån. Så river bort fler plastkåpor och upptäcker att jag måste lätta på tanken för att komma åt kontaktstycket som sitter där. Precis när jag ska börja att släppa på tanken så får jag se att hon har en liten knapp på höger sida där hon kan stänga av lyset helt som hon givetvis hade varit på och stängt av lyset med :(

Så frågan är ju om jag ska skälla på henne för att jag la 3 jävla timmar på att pilla med hennes hoj i onödan typ eller om jag ska dra täcket över huvudet på mig själv och skämmas ihjäl för att jag inte upptäckte den där jävla knappen tidigare :)

Lider med dig!


Skickas från min iPad via Tapatalk

hasse diesel
2014-07-31, 19:26
....har vi kört en bra tur på bra vägar, jag och frun 18.5 mil 15360

Sanniz
2014-08-04, 21:46
Idag fick jag äntligen bokat risktvåan och teorin... De fick återbud på en tid i augusti. :)

- - - Uppdaterad - - -

...och imorgon börjar jag att köra på en Honda (dags för trafikskolan)...

Bikebandit
2014-08-05, 04:19
....har vi kört en bra tur på bra vägar, jag och frun 18.5 mil 15360


MPD; thb;

GonZa
2014-08-05, 10:46
Idag fick jag äntligen bokat risktvåan och teorin... De fick återbud på en tid i augusti. :)

- - - Uppdaterad - - -

...och imorgon börjar jag att köra på en Honda (dags för trafikskolan)...

Var änna på tiden

Draken
2014-08-05, 11:40
Nu brinner snart hela Västmanland upp! Min hemby håller på att evakueras nu. De har det svårt med röken å de är jävligt att andas. Min bror bor kvar däruppe å jag håller tummarna... Själv bor jag ca 7-8 km söder om branden å nu väller röken in. Har stänkt av fläkten (värmeåtervinningen)... inget annat att göra än att avvakta... fy fan. Rena katastroffilmen... Regn, regn... för helvete...REGNA!

Sanniz
2014-08-05, 15:37
Var änna på tiden

Japp... äntligen... :)
Ser fram emot den dagen jag inte behöver sällskap på vägen, OM jag inte vill ha det så klart. :)
Fick vänta in i det sista på de förbaskade tiderna...
Och dagens körning är också avklarad för denna gång. Fördel är att jag kör i samma områden, som
uppkörningen kommer att vara på. :)

hasse diesel
2014-08-05, 15:52
Nu brinner snart hela Västmanland upp! Min hemby håller på att evakueras nu. De har det svårt med röken å de är jävligt att andas. Min bror bor kvar däruppe å jag håller tummarna... Själv bor jag ca 7-8 km söder om branden å nu väller röken in. Har stänkt av fläkten (värmeåtervinningen)... inget annat att göra än att avvakta... fy fan. Rena katastroffilmen... Regn, regn... för helvete...REGNA!
Lycka till hoppas det går vägen

GonZa
2014-08-05, 20:01
Nu brinner snart hela Västmanland upp! Min hemby håller på att evakueras nu. De har det svårt med röken å de är jävligt att andas. Min bror bor kvar däruppe å jag håller tummarna... Själv bor jag ca 7-8 km söder om branden å nu väller röken in. Har stänkt av fläkten (värmeåtervinningen)... inget annat att göra än att avvakta... fy fan. Rena katastroffilmen... Regn, regn... för helvete...REGNA!
Hoppas allt löser sig för bror din,och givetvis alla ni andra i Västmanland som är drabbade av denna katastrof

hasse diesel
2014-08-05, 21:53
Åskar och regnar här i sydost, jag hoppas det drar till Västmanland snart

GonZa
2014-08-10, 11:15
Är det sista dagen på semestern,jobb imorgon känns väl så där lagom kul :(

nattroddaren
2014-08-10, 14:36
Japp... äntligen... :)
Ser fram emot den dagen jag inte behöver sällskap på vägen, OM jag inte vill ha det så klart. :)
Fick vänta in i det sista på de förbaskade tiderna...
Och dagens körning är också avklarad för denna gång. Fördel är att jag kör i samma områden, som
uppkörningen kommer att vara på. :)

Kör hårt!

Bobbo_Viking
2014-08-10, 16:28
...har jag låtit hojen vila och cyklat istället.. säkert flera hundra meter...

Andy89
2014-08-10, 18:12
Införskaffades nya verktyg med tum storlekar hylsnycklar samt blocknycklar, gött att ha riktiga grejer när man skruvar på hojen :)

Sanniz
2014-08-10, 18:39
nattroddaren... I will... :)

Gonza... den känslan kommer jag att ha nästa söndag. :)

******

Så kom man hem från en tur på 3,5 timmar... Najs!!! :cool:

15442

Hellcat
2014-08-10, 19:34
...tog vi en tur här hemma på Halländska vägar, min Sportster och jag:). Jag har 4 dagar kvar på min semester att njuta av och det är fortfarande underbar sommar, härligt!


1544415443

Troll
2014-08-10, 19:35
Bra där Hellcat. Visst är det gött

Noyen
2014-08-10, 20:27
Vi var ute i natursköna Dalsland och körde idag,blev middag på edsleskogs värdshus som smakade super :) kanon temp att åka i.

B-Twin
2014-08-16, 09:09
..ska jag ta och köra Mälarn Runt, ser lite mörkt ut i skyn, men va fan, ska det hindra en? re;

Sanniz
2014-08-16, 10:12
..börjar jag inse att semestern snart är slut...

Caspher
2014-08-17, 01:18
Äntligen skulle den bli av, den årliga trippen till Halden i Norge.
Inte för att det är långt dit hemifrån och det är väl därför det blivit en fix ide att komma dit åtminstone en gång per år.
Men! Två mil innan Halden så tornar det upp sej ett sånt otroligt åskväder som slår det mesta, jag lovar.
Vände innan vi körde in i det, och det var väl med en minut tillgodo innan himlen rämnade.
Här vände vi mot nya mål:
15463

Den som är känd i trakten vet att det inte är långt till västkusten och efter att vi kollat radar osv fick det bli det gamla vanliga säkra väderkortet - kustbandet.
Alltså, från Tors vrede till varm augustisol i Grebbestad, Fjällbacka, vidare till Dingle och sen hem igen upp på bonnvischan :-)

Och såhär fint lyste solen på den gamle mannen och polarna utanför en glasskiosk i Grebbestad:
15464