handdator

Visa fullständig version : Idag..



Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24

xbones
2014-02-25, 18:08
Idag såg jag säsongens två första mcsnutar. Dom stod i samma korsning vid rödlys och tittade bara när jag svängde ut framför dom. Dom körde sen åt samma håll och höll sej på lite avstånd på motorleden.Trodde faktiskt att dom skulle stoppa mej för buller men icke:D

Forty8
2014-02-25, 18:18
...var det fantastiskt åkväder. vc;

Blev 3 timmar ute i vårsolen! FAN VA GöTT DET E :D

http://i908.photobucket.com/albums/ac288/Sweforty8/Mobile%20Uploads/image_zps4506cb7e.jpg (http://s908.photobucket.com/user/Sweforty8/media/Mobile%20Uploads/image_zps4506cb7e.jpg.html)

Regskylten fick sig en provisorisk placering...

http://i908.photobucket.com/albums/ac288/Sweforty8/Mobile%20Uploads/image_zps73dfee21.jpg (http://s908.photobucket.com/user/Sweforty8/media/Mobile%20Uploads/image_zps73dfee21.jpg.html)

http://i908.photobucket.com/albums/ac288/Sweforty8/Mobile%20Uploads/image_zps23a85e62.jpg (http://s908.photobucket.com/user/Sweforty8/media/Mobile%20Uploads/image_zps23a85e62.jpg.html)

Vajtan
2014-02-25, 19:55
Idag såg jag säsongens två första mcsnutar. Dom stod i samma korsning vid rödlys och tittade bara när jag svängde ut framför dom. Dom körde sen åt samma håll och höll sej på lite avstånd på motorleden.Trodde faktiskt att dom skulle stoppa mej för buller men icke:D

Du måste vrida mer på rullen.....:D

Fritte
2014-02-25, 21:11
Idag såg jag säsongens två första mcsnutar. Dom stod i samma korsning vid rödlys och tittade bara när jag svängde ut framför dom. Dom körde sen åt samma håll och höll sej på lite avstånd på motorleden.Trodde faktiskt att dom skulle stoppa mej för buller men icke:D
Dom kanske var ute och övnings körde pl;

slycke
2014-02-25, 21:44
....har jag blästrat och sedan lackerat en hel hög med delar till hojen...:D

Termometern visar runt 2-3 grader så här är det fortfarande vinter vilket är skönt när hojen är dissekerad :I: och man är ju inte tjugo längre så gärna lite värme/mindre grus/bilar utan dubb osv innan jag åker tack...

Lasse.S
2014-02-25, 21:46
Premiär turen avklarad, kändes djävlig gott att ha en fungerande hoj igen efter vinterns kramandes i verkstan med den :)

Fritte
2014-02-26, 11:54
Vart tog vår värmen vägen? Vill också ta en tur :I:

Sedition
2014-02-26, 12:09
Vart tog vår värmen vägen? Vill också ta en tur :I:

Samma här, vill också ge mig ut. Men det känns lite osäkert att hämta hojen från vinterförvaringen redan nu ifall det blir mer snö.

modestrick
2014-02-26, 12:20
Samma här, vill också ge mig ut. Men det känns lite osäkert att hämta hojen från vinterförvaringen redan nu ifall det blir mer snö.

ut å kör å ta fina kort osv var det ju. ;) Det sa du ju till mig. vkg;

Sedition
2014-02-26, 12:27
ut å kör å ta fina kort osv var det ju. ;) Det sa du ju till mig. vkg;
Haha så ja nu ska vi inte vara såna :D

modestrick
2014-02-26, 12:41
Haha så ja nu ska vi inte vara såna :D

:)
imorgon ska det vara 5-6 plusgrader å uppehåll. får se om jag lyckas ta mig ut då. vore kul å känna på de extra 300 kubiken. Å testa nya hjälmen också! väldigt nöjd med min nya biltwellhjälm med bubbelskärm.

Sedition
2014-02-26, 16:12
:)
imorgon ska det vara 5-6 plusgrader å uppehåll. får se om jag lyckas ta mig ut då. vore kul å känna på de extra 300 kubiken. Å testa nya hjälmen också! väldigt nöjd med min nya biltwellhjälm med bubbelskärm.

Ja gör det och glöm inte att ta bilder :)

modestrick
2014-02-26, 16:44
Ja gör det och glöm inte att ta bilder :)

jo kameran tar jag med. måste ju fota så jag har bevis på att jag vart ute så tidigt på året. Annars kommer ingen tro mig.

Fritte
2014-02-26, 21:24
thb;

Forty8
2014-02-26, 21:38
Premiär turen avklarad, kändes djävlig gott att ha en fungerande hoj igen efter vinterns kramandes i verkstan med den :)

vc;

xbones
2014-02-26, 22:54
Du måste vrida mer på rullen.....:D Nja,tog det lite lugnt.Tänkte att dom var på hugget efter vinterdvalan :D

Lasse.S
2014-02-27, 07:58
Blev det hoj till jobbet :D

Sedition
2014-02-27, 09:24
Blev det hoj till jobbet :D

Grattis :)
Själv hade jag någon sörja på rutan som inte riktigt hade fryst men bra nära.

haer72
2014-02-27, 10:30
:)
imorgon ska det vara 5-6 plusgrader å uppehåll. får se om jag lyckas ta mig ut då. vore kul å känna på de extra 300 kubiken. Å testa nya hjälmen också! väldigt nöjd med min nya biltwellhjälm med bubbelskärm.

Hoppas du kan testa i dag. själv får jag vänta lite till med premiärtur på grund av en trasig Belt spännare och de nya var restade från leverantören ak47

modestrick
2014-02-27, 10:37
Hoppas du kan testa i dag. själv får jag vänta lite till med premiärtur på grund av en trasig Belt spännare och de nya var restade från leverantören ak47

nollgradigt å fuktig dimma här. Blir inget åka av idag :(

Forty8
2014-02-27, 10:57
...parkerade man precis utanför Probike i Jönköping. Får se om det finns nåt som är värt att införskaffa...

Sanniz
2014-02-27, 11:06
...parkerade man precis utanför Probike i Jönköping. Får se om det finns nåt som är värt att införskaffa...

Lite jobbigt bara om du får för dig att köpa med en kompis till den du redan har. :D

Forty8
2014-02-27, 11:27
Lite jobbigt bara om du får för dig att köpa med en kompis till den du redan har. :D

Ha ha ja den blir svår och få in i bagaget! Träffade chefen för Probike Gbg, mkt trevlig kvinna det där! Ska försöka ta en sväng på lördag till minimässan på Probike i Götet på lördag. Hoppas på åkväder bara!

För övrigt så var det i princip soprent på prylar här i Jönslunda, ville ha ett par Rokker brallor men dom hade redan skickats till Gbg. Resten av prylarna/hojarna mm skall ner till den nya butiken i Malmö där dom också kommer köra sitt italienska hojutbud samt BMW. Harley blir lite "vid sidan" tydligen då Helsingborg är dom som kör HD "fullt ut".

Sanniz
2014-02-27, 11:29
Ha ha ja den blir svår och få in i bagaget! Träffade chefen för Probike Gbg, mkt trevlig kvinna det där! Ska försöka ta en sväng på lördag till minimässan på Probike i Götet på lördag. Hoppas på åkväder bara!

För övrigt så var det i princip soprent på prylar här i Jönslunda, ville ha ett par Rokker brallor men dom hade redan skickats till Gbg. Resten av prylarna/hojarna mm skall ner till den nya butiken i Malmö där dom också kommer köra sitt italienska hojutbud samt BMW. Harley blir lite "vid sidan" tydligen då Helsingborg är dom som kör HD "fullt ut".

Suss borde det vara... Hon bossade väl över Jönköping också, OM jag inte minns helt fel. :)
Får se hur det blir med lördag, men hade vart kul att kika in i Mölndal också... Om inte annat för att kanske träffa folket på plats. :D

modestrick
2014-02-27, 14:03
Trots allt så tog jag ut hojen på en liten tur idag. Kallt!!
bildbevis finns i min tråd på sportsterforumet. Häpp! :)

Sedition
2014-02-27, 15:58
Trots allt så tog jag ut hojen på en liten tur idag. Kallt!!
bildbevis finns i min tråd på sportsterforumet. Häpp! :)

1+ på den

Fritte
2014-02-27, 17:25
1+ på den
thb;

Forty8
2014-02-27, 18:07
Trots allt så tog jag ut hojen på en liten tur idag. Kallt!!
bildbevis finns i min tråd på sportsterforumet. Häpp! :)

Känns bra att bryta lite regler ibland va? Även om dom är ens egna ;)
Nu är du en riktig outlaw Ricky! :)

modestrick
2014-02-27, 18:47
Känns bra att bryta lite regler ibland va? Även om dom är ens egna ;)
Nu är du en riktig outlaw Ricky! :)

mmm, njae. Var ju sånt tjat på att jag skulle ut å så föll jag för grupptrycket som vanligt. Nåja, nu har jag iaf bevisat att jag kan så nu låter jag "Plommonet" stå till det våras. det ska nog va allt 10+ innan jag ger mig ut igen.
Förstår varför "riktiga" bikers kör med helgskägg för jäsiken va jag frös i ansikte.

Sedition
2014-02-27, 18:56
mmm, njae. Var ju sånt tjat på att jag skulle ut å så föll jag för grupptrycket som vanligt. Nåja, nu har jag iaf bevisat att jag kan så nu låter jag "Plommonet" stå till det våras. det ska nog va allt 10+ innan jag ger mig ut igen.
Förstår varför "riktiga" bikers kör med helgskägg för jäsiken va jag frös i ansikte.

Det är ju förjävligt att folk har utsatt dig för grupptryck och fått dig till att frysa :-/
Hoppas du kan stå emot om det skulle upprepas igen :D

Forty8
2014-02-27, 18:57
mmm, njae. Var ju sånt tjat på att jag skulle ut å så föll jag för grupptrycket som vanligt. Nåja, nu har jag iaf bevisat att jag kan så nu låter jag "Plommonet" stå till det våras. det ska nog va allt 10+ innan jag ger mig ut igen.
Förstår varför "riktiga" bikers kör med helgskägg för jäsiken va jag frös i ansikte.

Själv håller man på att anlägger värmande ansiktsbehåring. Så nu fryser man inte om överläppen eller hakan ;) Bikersäsongen närmar sig med stormsteg och man vill ju se sitt bästa ut.

Projekt "hundansikte" fas 1 avklarad...

modestrick
2014-02-27, 19:22
Det är ju förjävligt att folk har utsatt dig för grupptryck och fått dig till att frysa :-/
Hoppas du kan stå emot om det skulle upprepas igen :D

Var ju lite nyfiken själv också på hur den gick efter 1200 konverteringen. Lite skoj var det allt trots kyla å lerig väg. Men sedan är man ju sån att man vill pleasa å va till lags förstås å då går det som det går.

- - - Uppdaterad - - -


Själv håller man på att anlägger värmande ansiktsbehåring. Så nu fryser man inte om överläppen eller hakan ;) Bikersäsongen närmar sig med stormsteg och man vill ju se sitt bästa ut.

Projekt "hundansikte" fas 1 avklarad...

åh du kör på skägg alltså?! "hundansikte" Ja får inte ha skägg för min fru. en liten mustasch är allt jag kommer undan med. värmer ju inget

Forty8
2014-02-27, 19:32
Men sedan är man ju sån att man vill pleasa å va till lags förstås å då går det som det går.

- - - Uppdaterad - - -


Sluta böla nu ;) du visste att du ville MPD;

- - - Uppdaterad - - -



- - - Uppdaterad - - -
åh du kör på skägg alltså?! "hundansikte" Ja får inte ha skägg för min fru. en liten mustasch är allt jag kommer undan med. värmer ju inget

Skägg och skägg, allt är ju relativt ha ha. Jag har ju ingen drake så jag gör som jag vill vc;
Om du ber snällt så skickar jag en bild på sms som du kan njuta av ;)

haer72
2014-02-27, 21:03
Själv håller man på att anlägger värmande ansiktsbehåring. Så nu fryser man inte om överläppen eller hakan ;) Bikersäsongen närmar sig med stormsteg och man vill ju se sitt bästa ut.

Projekt "hundansikte" fas 1 avklarad...

hoppas ditt skägg blir tätare än det jag lyckats spara ut, har inte rakat mig sedan i julas nu, men värmer vet jag inte om jag kan påstå att det gör ännufrv;

modestrick
2014-02-27, 21:05
Sluta böla nu ;) du visste att du ville MPD;

- - - Uppdaterad - - -



Skägg och skägg, allt är ju relativt ha ha. Jag har ju ingen drake så jag gör som jag vill vc;
Om du ber snällt så skickar jag en bild på sms som du kan njuta av ;)

haha, oki ska sluta bitcha om det. kul å höra motorn å känna på draget :)

vet du, jag har ju haft samma gamla nokia telefon seden hedenhös, men så häromdagen fick jag en ny av frugan. så NU kan jag ta emot MMS. inte kunnat det förr. Så skicka skäggfoton du :)

gött å va av med drake å kunna göra som du vill. as-bra!

haer72
2014-02-27, 21:06
Var ju lite nyfiken själv också på hur den gick efter 1200 konverteringen. Lite skoj var det allt trots kyla å lerig väg. Men sedan är man ju sån att man vill pleasa å va till lags förstås å då går det som det går.

- - - Uppdaterad - - -



åh du kör på skägg alltså?! "hundansikte" Ja får inte ha skägg för min fru. en liten mustasch är allt jag kommer undan med. värmer ju inget

jag tror att en buff värmer bättre än skägg, i alla fall för mig.

modestrick
2014-02-27, 21:07
jag tror att en buff värmer bättre än skägg, i alla fall för mig.

En bra buff e inte illa. nu har du ju försökt me skägge. jag har haft samma buff i 10 år nu. aldrig tvättat. luktar som jag :)

xbones
2014-02-27, 21:21
Det finns PM!

modestrick
2014-02-27, 21:25
Det finns PM!

Vad är PM för någe?

Forty8
2014-02-27, 23:07
jag tror att en buff värmer bättre än skägg, i alla fall för mig.

Buff och ett sånt biffskägg som du har är bästa kombon! Just därför jag skaffat ett likadant :) fast jag har lagt till en ekorrsvans och pollisar a lá Wolverine! ro;

xbones
2014-02-27, 23:15
Vad är PM för någe? Personligt meddelande!

Sanniz
2014-02-28, 16:27
...har jag bokat en mycket intensiv vecka för mig till min första semestervecka...
Jävlars vad det skall köras på körskola då. :D

Skall försöka få till riskettan, risktvåan och teorin innan dess...
Så kanske man löser en uppkörning snabbt därefter. :)

Gissa om veckorna kommer att gå långsamt...

Var också förbi Johans Mc idag... Blev trevligt tjôt med folk där inne...
Och en hel del Harley´s börjar de nu ha i sitt begagnat utbud.

Fritte
2014-02-28, 17:51
Personligt meddelande!
Pack moppe lol;

xbones
2014-02-28, 19:33
Pack moppe lol; Heheh,den var bra Frittethb;

xbones
2014-02-28, 19:42
Köpte runda klassiska speglar från J&P Cycles. Monterade dom igår och märkte att ena var mattsvart o andra blanksvart:( Gick in på deras sida (är guldkund hos dom och har köpt en del därifrån bla. Big Borekittet) och live chattade med dom. Frågade vad dom kan göra åt saken och fick svar att dom skickar en ny kostnadsfrittvic;! Dom önskade bara att jag tog foto på båda speglarna och skickar till dom. Kan bara säga att dom är bra att göra medthb; Guldkund kostar 10 dollar per år. Tog det i Daytona förra året när jag köpte Big borekittet och fick direkt 75dollar i rabatt på det!!!

modestrick
2014-02-28, 21:10
Pack moppe lol;

har en pack moppe i ute i ladan.. fast i tusen bitar.. en vacker dag ska jag sätta ihop den. Ska bara få iordning mitt "plommon" först ;)

Hardrockhair
2014-02-28, 21:43
Beställdes en öppen DMD hjälm till dom kortare turerna ro;

Forty8
2014-02-28, 22:13
Beställdes en öppen DMD hjälm till dom kortare turerna ro;

Gött! Kör DMD jag med! Skall ev utöka med ytterligare en fast motivlackad. Vilken blev det?

Dom funkar till dom långa turerna med kan jag lova! När du väl börjat köra med den kommer du aldrig att vilja köra integral igen!

Hardrockhair
2014-02-28, 22:19
Gött! Kör DMD jag med! Skall ev utöka med ytterligare en fast motivlackad. Vilken blev det?

Dom funkar till dom långa turerna med kan jag lova! När du väl börjat köra med den kommer du aldrig att vilja köra integral igen!

Aha. Jo, dom är snygga o sköna. Blev en mattsvart. Gött att lufta skägget lite! Kan nog bli så att det blir den man använder mest....

Forty8
2014-02-28, 22:24
Aha. Jo, dom är snygga o sköna. Blev en mattsvart. Gött att lufta skägget lite! Kan nog bli så att det blir den man använder mest....

Ja dom är riktigt bra faktiskt! Tycker dom flesta andra är alldeles för stora, vissa ser ju ut som champinjoner när dom kommer åkandes! Mattsvart är snyggt! Blev en blanksvart för mig.

Noyen
2014-03-01, 04:43
Tycker dom flesta andra är alldeles för stora, vissa ser ju ut som champinjoner när dom kommer åkandes!

De mer påkostade hjälm fabrikaten har olika skal storlekar att välja på istället för en en skal storlek och olika tjock stoppning.

rakarör
2014-03-01, 20:53
Idag har man fått bruksbilen fixad, den blev inkontinent och läckte soppa så man trodde ju att tanken var sönderrostad men det var bara 2 små slangstumpar med klammer som var dåliga, bytte dem idag och nu är gubbmercan i ordning igen, billigt blev det.:)

Forty8
2014-03-01, 21:09
...var jag i "lokalen" och hälsade på Stroker och tog en kaffe, tjôtade lite och kollade in nya stelbensbygget som jag är sjukt avundsjuk på ;) Lasse.S var också förbi med turbo sportstern. En och annan hästkraft att tygla in den där maskinen...

Lasse.S
2014-03-01, 21:36
...var jag i "lokalen" och hälsade på Stroker och tog en kaffe, tjôtade lite och kollade in nya stelbensbygget som jag är sjukt avundsjuk på ;) Lasse.S var också förbi med turbo sportstern. En och annan hästkraft att tygla in den där maskinen...
Ja det bygget skall bli kul att följa, stelbenssportster med kanske turbo o mega squirt sprut.. häftigt :) Jo då min hoj går bra, blöt asfalt o fullgas är rätt spännande, skulle behöva ett roder där bak som håller reda på svansföringen när det släpper ;)

Forty8
2014-03-01, 21:58
Ja det bygget skall bli kul att följa, stelbenssportster med kanske turbo o mega squirt sprut.. häftigt :) Jo då min hoj går bra, blöt asfalt o fullgas är rätt spännande, skulle behöva ett roder där bak som håller reda på svansföringen när det släpper ;)

Ha ha ja varför inte! Du fick på en fin draksvans där i vätan :) Gäller att vara lätt på gasen när det är blött.
Du får kolla in min åkvideo i min CONTOUR +2 tråd :)

Lasse.S
2014-03-01, 22:05
Ha ha ja varför inte! Du fick på en fin draksvans där i vätan :) Gäller att vara lätt på gasen när det är blött.
Du får kolla in min åkvideo i min CONTOUR +2 tråd :)
Vi är ju rätt många sportster åkare i gbg och flera ink mig själv har kamera, skulle det inte varit kul att samlat ihop oss o filmat lite kul åk bilder och anlitat din bror som vet hur man gör när man klipper film...

Forty8
2014-03-02, 00:21
Vi är ju rätt många sportster åkare i gbg och flera ink mig själv har kamera, skulle det inte varit kul att samlat ihop oss o filmat lite kul åk bilder och anlitat din bror som vet hur man gör när man klipper film...

Tycker jag låter som en kvalificerad toppenidé! Hoppas det går bättre att samla ihop oss i år vad det gjort innan ;)

Sanniz
2014-03-02, 11:54
...är jag otålig.. men får nog vänta tills i morgon på svar.
Råkade trilla över en annons om "billigare risketta"... De var normalt fortfarande
billigare än både Stora Holm och bl. a. den körskola jag bokat lektioner för denna sommar,
men just nu hade de en drive... Så håll en tumme!
Hoppas få plats i slutet av april nämligen, så att den är avklarad!

Fritte
2014-03-02, 13:07
...är jag otålig.. men får nog vänta tills i morgon på svar.
Råkade trilla över en annons om "billigare risketta"... De var normalt fortfarande
billigare än både Stora Holm och bl. a. den körskola jag bokat lektioner för denna sommar,
men just nu hade de en drive... Så håll en tumme!
Hoppas få plats i slutet av april nämligen, så att den är avklarad!
HÃ¥ller 2 thb; thb;

Sanniz
2014-03-02, 13:43
Tackar Fritte... (även om det i min värld betyder otur *s*)... ;)

Sedition
2014-03-02, 16:41
Bestämmer man sig för att hämta hojen, sliter på sig alla kläder och plockar fram batteriet till hojen som har stått på laddning i ett par månader. Öppnar dörren och går ner i trapphuset och får se att det har börjat snöa som fan ute! Var ju bara att gå in igen och ställa batteriet på laddning, hänga av sig alla kläder och sätta sig i soffan och fortsätta drömma om att få ge sig ut på vägarna :-/

Sanniz
2014-03-02, 16:50
Bestämmer man sig för att hämta hojen, sliter på sig alla kläder och plockar fram batteriet till hojen som har stått på laddning i ett par månader. Öppnar dörren och går ner i trapphuset och får se att det har börjat snöa som fan ute! Var ju bara att gå in igen och ställa batteriet på laddning, hänga av sig alla kläder och sätta sig i soffan och fortsätta drömma om att få ge sig ut på vägarna :-/

Vilken osis... :(
Bättre lycka nästa gång!

Sedition
2014-03-02, 16:52
Vilken osis... :(
Bättre lycka nästa gång!

Ja riktigt jävla surt :(

Fritte
2014-03-02, 16:55
Bestämmer man sig för att hämta hojen, sliter på sig alla kläder och plockar fram batteriet till hojen som har stått på laddning i ett par månader. Öppnar dörren och går ner i trapphuset och får se att det har börjat snöa som fan ute! Var ju bara att gå in igen och ställa batteriet på laddning, hänga av sig alla kläder och sätta sig i soffan och fortsätta drömma om att få ge sig ut på vägarna :-/

Jag vet hur det känns :( Men det är ju vår snart. Sen får man hoppas att de sopar upp allt löst grus på våra vägar MPD;

Sanniz
2014-03-02, 16:57
Jag vet hur det känns :( Men det är ju vår snart. Sen får man hoppas att de sopar upp allt löst grus på våra vägar MPD;

Haha... våran sista asfaltsbit är nästan aldrig rensopad... för är den sopad, så ser den strax värre ut än innan. :)
Och allra sista biten är bara mer eller mindre dålig grusväg. :)

modestrick
2014-03-02, 17:03
Ja riktigt jävla surt :(

Väntan på våren blir alltid för lång. jag har också hojabstinens. snöar här med. :(

Sedition
2014-03-02, 17:08
Jag vet hur det känns :( Men det är ju vår snart. Sen får man hoppas att de sopar upp allt löst grus på våra vägar MPD;

Ja det ju helt sjukt mycket grus ute, nästan så man börjar fundera på om dom har börjat sanda istället för att salta.

Hoppas våren kommer väldigt snart! Sugen på att få köra hojen för första gången som böveln :)

Fritte
2014-03-02, 17:37
Ja det ju helt sjukt mycket grus ute, nästan så man börjar fundera på om dom har börjat sanda istället för att salta.

Hoppas våren kommer väldigt snart! Sugen på att få köra hojen för första gången som böveln :)

Ja nu kom snö helvetet till Åby också rnt; ak47Snow

Forty8
2014-03-02, 17:45
...är det piss-bullmuff–väder i Götet! Skönt så slapp man åka hoj denna helgen! Fick hänga i lokalen med Stroker och kolla gamla chopper build off program på Discovery! Funkar det med.
Nu ska jag ner till Martin Lost garage och se vad den lille pöjken har för sig!

Sedition
2014-03-02, 17:49
Ja nu kom snö helvetet till Åby också rnt; ak47Snow

Om du börja i Åby och gå med en hårtork och göra vägen torr så börjar jag från Linköping så kan vi ses halvvägs och ta en fika i herrbeta eller nått :D

Fritte
2014-03-02, 19:05
Om du börja i Åby och gå med en hårtork och göra vägen torr så börjar jag från Linköping så kan vi ses halvvägs och ta en fika i herrbeta eller nått :D

Jag är på thb;

RilleHD666
2014-03-02, 19:10
Pissväder i skåne också. Ingen snö som tur är men grådassigt duggregn och riktigt ruggigt. Tog en runda med Chevan som vi köpte förra helgen så vi kan åka alla i samma bil om vi ska iväg. Riktigt jävla gött att sitta i en amerikansk bil även om det är lite Svensson över den:)

Forty8
2014-03-02, 21:19
...var nere i Sgt Lost nya lilla garage. Schysst med ett get place! Hojen han har kommer bli kanon när den är färdig, många fina delar och många fina lösningar!

xbones
2014-03-02, 21:22
Pissväder i skåne också. Ingen snö som tur är men grådassigt duggregn och riktigt ruggigt. Tog en runda med Chevan som vi köpte förra helgen så vi kan åka alla i samma bil om vi ska iväg. Riktigt jävla gött att sitta i en amerikansk bil även om det är lite Svensson över den:) Chevy rules Rillethb; Kör själv Tahoe som är en lagom herrgårdsvagn o familjebil :D Våren är snart här o då blir det tur till Skåneland o SnapphanarMPD;

Caspher
2014-03-03, 01:21
Idag brände jag mej på lödkolven. Ganska skönt faktiskt.

Mäster
2014-03-03, 18:22
Japp då va premiären avklarad fast inte Me H-D utan Me min zukka dl-1000 då ja inte fått min breakout enu

Sanniz
2014-03-03, 18:24
Caspher... sann masochist? :)

******

Jag fick plats till den risketta jag anmält mig till...
Och den kostar bara 275 kr!!! Vilket kap. :D
Så i slutet av april skall jag lyssna på varför man inte skall köra med droger o.s.v.

Milner
2014-03-03, 18:47
Idag har jag besökt Custom by Kent (man får göra lite reklam va?) Och inhandlat ett nytt styre som jag tror gör sig bra på hojen och ett nytt bakhjul så jag slipper den fula diskfälgen där sitter nu. Så nu väntar jag bara på sol och sommar efter några timmar i verkstan förstås.

NevYn
2014-03-03, 19:07
Caspher... sann masochist? :)

******

Jag fick plats till den risketta jag anmält mig till...
Och den kostar bara 275 kr!!! Vilket kap. :D
Så i slutet av april skall jag lyssna på varför man inte skall köra med droger o.s.v.

Det är vad jag kallar kanonpris :)
Riskettan jag gick förra året va inte så mycket om droger och alkohol som vad jag kommer ihåg från när jag tog B-kort, utan va mycket teori kring körteknik, vad man kan göra för att synas bättre i trafiken och rent allmänt kring hojen. Blev helt klart positivt överraskad.

Sanniz
2014-03-03, 19:15
NevYn... Hoppas du har rätt då. :D Jo, priset var gôrbra. De verkar ha en sådan tillfällig drive, plus att de även verkar ligga lägre i pris normalt
också. Vissa tar ju 700-800 för samma sak, himla skillnad det där. :)

Lasse.S
2014-03-03, 19:48
var det torrt på vägarna så det fick bli en sväng på eftermiddan, i morgon blir det hoj till jobbet.
http://i1027.photobucket.com/albums/y332/ptb59/IMG_2122_zps63fab35d.jpg (http://s1027.photobucket.com/user/ptb59/media/IMG_2122_zps63fab35d.jpg.html)

RilleHD666
2014-03-03, 20:18
Chevy rules Rillethb; Kör själv Tahoe som är en lagom herrgårdsvagn o familjebil :D Våren är snart här o då blir det tur till Skåneland o SnapphanarMPD;
Du är alltid välkommen down Souththb; Köpte en Transporter som har gott om plats för alla i familjen. Jag har hört att de inte håller så bra i motorn men går den så går den. Just nu finns inga bekymmer.

Martin Lost
2014-03-03, 20:44
var det torrt på vägarna så det fick bli en sväng på eftermiddan, i morgon blir det hoj till jobbet.
http://i1027.photobucket.com/albums/y332/ptb59/IMG_2122_zps63fab35d.jpg (http://s1027.photobucket.com/user/ptb59/media/IMG_2122_zps63fab35d.jpg.html)

Bra bild! Hojen ser riktigt bra ut, flitigt arbetande i djupedal under inne säsongen ser jag!

Lasse.S
2014-03-03, 20:54
Bra bild! Hojen ser riktigt bra ut, flitigt arbetande i djupedal under inne säsongen ser jag!
Tackar jo nu börjar jag bli nöjd med den både med utseende o gång på motorn, har kvar lite små detaljer som blinkers bak o handtag osv sen får jag nog skaffa en hoj till o bygga :)

haer72
2014-03-03, 21:02
var det torrt på vägarna så det fick bli en sväng på eftermiddan, i morgon blir det hoj till jobbet.
http://i1027.photobucket.com/albums/y332/ptb59/IMG_2122_zps63fab35d.jpg (http://s1027.photobucket.com/user/ptb59/media/IMG_2122_zps63fab35d.jpg.html)

Den ser riktigt rå ut nu med den nya lacken! Ändå är utseendet bara det sekundära på denna>:) #likealot

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2

Lasse.S
2014-03-03, 21:11
Den ser riktigt rå ut nu med den nya lacken! Ändå är utseendet bara det sekundära på denna>:) #likealot

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2

Tack tack ja det är många som hajar till och då är det inte för lackens skull, turbo är väl inte så jätte vanligt på en harley :)

Panos
2014-03-04, 19:51
Så sjukt grym alltså ;-)

//Panos


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Forty8
2014-03-06, 23:51
...pillade jag lite med hojen och tog sen en runda på 1,5 mil i vårnatten. Jäkligt nice...och nu börjar det dra ihop sig på riktigt flickor och pojkar, i helgen skall det bli kanonväder i hela landet. Denna helgen finns det inga ursäkter ;)

Caspher
2014-03-07, 16:43
...pillade jag lite med hojen och tog sen en runda på 1,5 mil i vårnatten. Jäkligt nice...och nu börjar det dra ihop sig på riktigt flickor och pojkar, i helgen skall det bli kanonväder i hela landet. Denna helgen finns det inga ursäkter ;)
Nä du! Här ska inte ursäktas nåt! Det ska packas termos och mackor och köras som bara den, jag ska flänga runt som en cirkuskvast hela helgen.
Och veckan som kommer ska ju också bli fin - i vart fall här i mitt område. Så nu lever man upp lite, milt uttryckt :-)

Pettsson
2014-03-07, 18:06
14286
Nyservad och nytt aphäng till vårvärmen i helgen yp;

robbbull
2014-03-08, 07:29
Bilen packad nu bär det av mot Strängnäs o Blotsvens hoja swap:D

Sanniz
2014-03-08, 10:24
Murphys lag... Fint väder ute... Men handledaren jobbar hela dagen och kommer hem först när det är mörkt... Och imorgon jobbar jag också. :(
Och igår när båda var hemma, blåste det som f*n och regnet öste ner.
Jag får hoppas på bättre väder nästa helg.

Ni andra får säkert underbara turer med hojarna idag. För här är det ett härligt vårväder där ute!

Sanniz
2014-03-08, 15:16
Lite fint i bilen...

Lite skallar på plats...
Men den j-a gaspedalen var en liten jävel.
Så den tog lite på tålamodet, innan jag lyckades få fast den.

http://i80.photobucket.com/albums/j161/Sanniz/20140308_131418_zps42ec99b0.jpg

Och så lite bling bling vid stereon, så bilen inte ser så trist gråsvart ut. :D

http://i80.photobucket.com/albums/j161/Sanniz/20140308_140003_zps9a283968.jpg

Lasse.S
2014-03-08, 16:53
Blev det ett oanmäld besök hos Tassen men tyvärr var han inte på plats så det blev en vidare tur och över 20 mil på mätaren innan jag var hemma. För övrig kan jag bara säga att turbo är förbannat bra....satan va den går :)
http://i1027.photobucket.com/albums/y332/ptb59/IMG_2134_zps3769ff74.jpg (http://s1027.photobucket.com/user/ptb59/media/IMG_2134_zps3769ff74.jpg.html)

robbbull
2014-03-08, 17:28
Niceyp;

Forty8
2014-03-08, 19:14
Blev en kortare sväng på sena em. Jäkligt skönt! Höll på att lägga en praktvurpa på ett övergångsställe på landsvägen i en svag kurva med blöt asfalt. Men det redde ju ut sig som tur var.

Fritte
2014-03-08, 19:25
Premiär turen avklarad idag thb; MPD;

Kaj FatBoy
2014-03-08, 19:36
Drog ut på årets första "riktiga" hojtur runt Stockholm med yngsta sonen på bönpallen och brorsan på sin Heritage idag. Började med en frulle på Röda Cafét i Masmo och fortsatte till Södertälje och vidare via Vårsta till Café Rosenhill i Gödinge för en fika. Därefter vidare mot Sorunda och tillbaks till Röda Cafét för lunch och sen hem till Tyresö. Det blev en skön tur på ca 6 timmar. Det var många hojar ute och på Rosenhill var det ca 20-30 hojar. Kul, nu har säsongen börjat så smått. thb;

RilleHD666
2014-03-08, 19:55
Idag var jag på kurs hela dagen. Jag ska lära mej hur jag ska göra mitt jobb som jag jobbat med i 15 år. Tydligen vet jag inte vad jag sysslar med eller kan det vara så att vi svenska chaufförer bara ska betala in pengar till staten medan utländska chaufförer kör vårat gods utan varken körkort eller lagar att följa. Jaja helt onödigt var det och en fin solig dag på hojen gick förlorad då årets första tur kunde varit idag. Men ja int bitter!!! JO det är jag...

Fritte
2014-03-09, 15:51
Idag vart det en tur med Vespan och Jari till Oskars häll. Gött väder och en temp på ca. 15 grader varmt thb;
14302 14303

Fritte
2014-03-09, 16:02
Var och kollade på kompisens nya leksak på 100cc MPD; Cool som fan thb;
1430514306

Lasse.S
2014-03-09, 16:33
blev det en rejäl runda med lite blandade hojar i solskenet...gött är det :)
http://i1027.photobucket.com/albums/y332/ptb59/IMG_2143_zpsc9dc1819.jpg (http://s1027.photobucket.com/user/ptb59/media/IMG_2143_zpsc9dc1819.jpg.html)

Caspher
2014-03-09, 16:43
Idag bar det iväg upp genom Dalsland. En tur på ca 15 mil. Lite kallblåst och så, men så gott :-)
Först fikapaus vid Baldersnäs.
Sen tog vi svängen över Brudfjället (som inleds från ena hållet med en hyfsad backe). Sakta och fint. Det är ju lite sandigt så här års.
Förvånansvärt lite mc ute tycker jag. Mötte högst tio stycken på hela rundan.
1430714308

modestrick
2014-03-09, 16:46
Oxå vart ute å åkt idag. Gött väder. Vilken go hoj det blitt sedan Tassen fixat den. Går så jävla fint.
Hade tom fram vattenslangen å spola av den när jag kom hem. Det är nytt för mig. På de 10 år jag åkt hoj så har jag kanske tvättat motorcykel 3-4 gånger. Men om man gör det ofta så hinner den ju aldrig bli så skitig. Ska bli intressant å se hur länge jag kan hålla mig till denna nya rutin.

Brandis
2014-03-09, 18:08
Blev det en premiärtur på nya sulor vc;
Va gött de va yp;

Forty8
2014-03-09, 18:29
Oxå vart ute å åkt idag. Gött väder. Vilken go hoj det blitt sedan Tassen fixat den. Går så jävla fint.
Hade tom fram vattenslangen å spola av den när jag kom hem. Det är nytt för mig. På de 10 år jag åkt hoj så har jag kanske tvättat motorcykel 3-4 gånger. Men om man gör det ofta så hinner den ju aldrig bli så skitig. Ska bli intressant å se hur länge jag kan hålla mig till denna nya rutin.

thb; Vad gött! Skönt att du fick ut och luft dom nya hästarna! Var också ute en liten sväng, blev inte så mkt men en 4,5mil i alla fall! Nu är det vår igen! Blir hoj till jobbet hela veckan. Fasen vad skönt det ska bli! vc;

Lasse_harley
2014-03-09, 18:34
blev en 14 mil tur med polaren idag skönt och efterlängtat :cool:.

gronvit
2014-03-09, 19:10
14310

Idag blev det en liten premiärtur. Fyfan vad fint!

alfg
2014-03-09, 20:06
Blev några mil här oxå, 12 grader varmt, blåste fan på slätten och mycket grus i svängarna men klart njutbart!

RilleHD666
2014-03-09, 20:50
Premiären avklarad, 24 mil och med sol hela dagen. Tack till Troll och Coax för sällskapetthb;

slycke
2014-03-11, 05:27
Är det fortfarande vinter och termometern visar 2,7 grader, ja självklart MINUSgrader Snow

Sedition
2014-03-11, 06:37
Är det fortfarande vinter och termometern visar 2,7 grader, ja självklart MINUSgrader Snow

Åkte hoj hem till tjejen i ekholmen igår så jag hade inget val i morse, bara att klä på sig och åka till jobbet. Men fan så KALLT det var :-/

Forty8
2014-03-11, 10:28
...är det 8 plus i Gbg nu på förmiddagen. På lunchen åker jag hem och hämtar hojen vc;

haer72
2014-03-11, 10:47
...är det 8 plus i Gbg nu på förmiddagen. På lunchen åker jag hem och hämtar hojen vc;

Gött. :thumbup:

Skickat från min GT-I9195 via Tapatalk

rakarör
2014-03-11, 12:55
Man kanske monterar batteriet och provstartar moppen i helgen, men det dröjer nog några veckor till innan körning. Vi ligger minst en månad före normal vår här och det tinar undan mer och mer, men så länge det är halkrisk så får hojen stå, det ligger så inihelvete med sand & grus på gatorna också.

Men snart så..:D

Forty8
2014-03-12, 18:37
...är det seriös vår i GBG! Blev en kort sväng och ett besök i "lokalen" för att hälsa på Jonas.L o Co, dit också Lasse.S tagit sig! Surt att det inte skall bli lika bra väder i helgen bara :(

http://i908.photobucket.com/albums/ac288/Sweforty8/image_zps3c9dc531.jpg (http://s908.photobucket.com/user/Sweforty8/media/image_zps3c9dc531.jpg.html)

Lokis
2014-03-12, 21:01
http://img.tapatalk.com/d/14/03/13/8u8e5y2e.jpg

det blev en fin solotur i solen idag.

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

modestrick
2014-03-14, 15:24
Solen var ju framme en stund idag så jag passade på att använda hojen när jag skulle åka å göra alla mina ärenden. Trevligt!
14335
Vart himla duktig med å spola av hojen efter jag vart ute å åkt. Jag har ju några kilometer geggiga grusvägar innan jag är hemma.

Fritte
2014-03-14, 18:02
14338

slycke
2014-03-14, 19:59
Idag har jag kört lite vinkelslip i det som kommer bli min bakskärm, har även haft ett snack med lackerarn om mina planer och det var helt ok....

Forty8
2014-03-14, 21:53
Solen var ju framme en stund idag så jag passade på att använda hojen när jag skulle åka å göra alla mina ärenden. Trevligt!
14335
Vart himla duktig med å spola av hojen efter jag vart ute å åkt. Jag har ju några kilometer geggiga grusvägar innan jag är hemma.

Härligt! Det e ju så gôtt! :)

Forty8
2014-03-14, 22:01
...blev det några mil inne i och runt omkring Gbg. Stannade till nere vid Önnereds Brygga. Kändes nästan som en sensommardag (minus temperaturen då) :).

http://i908.photobucket.com/albums/ac288/Sweforty8/image_zps2b4035da.jpg (http://s908.photobucket.com/user/Sweforty8/media/image_zps2b4035da.jpg.html)

http://i908.photobucket.com/albums/ac288/Sweforty8/image_zpsde3581d5.jpg (http://s908.photobucket.com/user/Sweforty8/media/image_zpsde3581d5.jpg.html)

http://i908.photobucket.com/albums/ac288/Sweforty8/image_zps14159fca.jpg (http://s908.photobucket.com/user/Sweforty8/media/image_zps14159fca.jpg.html)

modestrick
2014-03-15, 07:40
trevligt med havsutsikt. Hos mig är det mest skog å åkrar.

Lasse.S
2014-03-15, 08:14
är det blå himmel o stigande temp,kommer att bli en grym dag på hojen :)

Jonas.L
2014-03-15, 08:23
.....är väl sista dagen på ett tag man har ångest över att hojjen inte är klar.
Nu lägger jag i högsta växeln i garaget så man e redo när våren kommer "på riktigt".

Dessutom gäller det att ha kaffe på G om Lasse.S och Forty8 trillar in för att värma sig.
:)

Forty8
2014-03-15, 09:20
är det blå himmel o stigande temp,kommer att bli en grym dag på hojen :)

Underbar dag idag! Skall vi mötas upp?

- - - Uppdaterad - - -


.....är väl sista dagen på ett tag man har ångest över att hojjen inte är klar.
Nu lägger jag i högsta växeln i garaget så man e redo när våren kommer "på riktigt".

Dessutom gäller det att ha kaffe på G om Lasse.S och Forty8 trillar in för att värma sig.
:)

Ha ha gött att veta att nån tänker på en :) Jag kommer komma förbi idag! MPD;

Lasse.S
2014-03-15, 09:48
Skall upp till Tassen efter 2 någon gång men vi kan ju mötas upp hos Jonas om du har lust att hänga på.

Forty8
2014-03-15, 10:04
Skall upp till Tassen efter 2 någon gång men vi kan ju mötas upp hos Jonas om du har lust att hänga på.

Jag är på! När ska vi ses hos Jonas?

Lasse.S
2014-03-15, 10:55
Jag är på! När ska vi ses hos Jonas?
Jag kan vara där vid 1 ungefär.

Forty8
2014-03-15, 10:57
Jag kan vara där vid 1 ungefär.

Perfekt! DÃ¥ ses vi!

Jonas.L
2014-03-15, 12:09
Gött, då e kaffet klart ett!
:)

indy 500
2014-03-15, 14:43
14345 .Och jag har haft besök inatt.

Fritte
2014-03-15, 15:10
14345 .Och jag har haft besök inatt.

Har big foot varit på besök eller :D

rakarör
2014-03-15, 20:46
Idag monterade jag batteriet och provstartade moppen, med hjälp av lite startgas så small den igång direkt.:)

indy 500
2014-03-15, 20:56
Mors lilla Olle i skogen gick,
rosor på kind och solsken i blick.
Läpparna små utav bär äro blå.
– Bara jag slapp att så ensam här gå! Ja i år är han tidigt ute! Säkert bortåt en 300 kg me dom spåren. scr;
Tog premiärturen i torsdags 8 mil. Kallt om händerna.

Bikebandit
2014-03-15, 22:49
Blev en eftermiddag på Skånes landsvägar.................. MPD;

http://farm8.staticflickr.com/7088/13262288523_9481e809d2_b.jpg

https://farm4.staticflickr.com/3810/13176166804_26db3ece8d_c.jpg

https://farm8.staticflickr.com/7086/13175923055_c06b1bf34f_b.jpg

rakarör
2014-03-15, 22:55
Blev en eftermiddag på Skånes landsvägar.................. MPD;

https://farm8.staticflickr.com/7111/13175888075_2b730b07ca_b.jpg


Skitsnygg bild!thb;

Fritte
2014-03-16, 06:43
Bäst att passa på för nu ska det bli kallt igen enligt SMHI :(

Nightrod81
2014-03-16, 09:07
Skit väder och jobb Jaja får väl putsa upp hojen igen ikväll. Ha en go dag alla


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Bikebandit
2014-03-17, 19:37
Skitsnygg bild!thb;

Thaks mate! thb;

haer72
2014-03-18, 13:22
Idag kördes bågen till AC cycle för lite service mm. Han skulle även fixa besiktningen åt mig så den är körklar när jag hämtar ut den. bra service.

Lokis
2014-03-18, 19:19
Idag kom bubbelvisiret från Biltwell, passade bra på min Nolan 01😎http://img.tapatalk.com/d/14/03/19/gu3e2e6a.jpg

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Bikebandit
2014-03-18, 20:43
Idag kördes bågen till AC cycle för lite service mm. Han skulle även fixa besiktningen åt mig så den är körklar när jag hämtar ut den. bra service.

En till här..körde Harley'n till Anders MC-Montage i Hörby i eftermiddags. Han kommer att byta hela avgassystemet, byta gaffeltätningar, ordna och köra den till Bes. och återmontera V+H-systemet igen och allt till ett rimligt pris .. det är vad jag kallar bra service!!! thb;thb;thb;

RilleHD666
2014-03-18, 21:42
En till här..körde Harley'n till Anders MC-Montage i Hörby i eftermiddags. Han kommer att byta hela avgassystemet, byta gaffeltätningar, ordna och köra den till Bes. och återmontera V+H-systemet igen och allt till ett rimligt pris .. det är vad jag kallar bra service!!! thb;thb;thb;
Nää byta avgassystem inför besiktningen är ju hela nöjet med att ha en HDBanana NOT! Ni har det för gött grabbar. Själv ska jag snart byta, besiktiga och byta tillbaka igen.

Forty8
2014-03-19, 00:59
Idag kom bubbelvisiret från Biltwell, passade bra på min Nolan 01😎http://img.tapatalk.com/d/14/03/19/gu3e2e6a.jpg

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Coolt! ro; Är det det rökfärgade visiret?
Kan du inte ta nån mer bild typ från sidan etc och dela? Kanske man skulle skaffa ett sådant istället för Biltwell goggles!?

Lokis
2014-03-19, 02:07
Absolut 😎

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Lokis
2014-03-19, 05:17
Coolt! ro; Är det det rökfärgade visiret?
Kan du inte ta nån mer bild typ från sidan etc och dela? Kanske man skulle skaffa ett sådant istället för Biltwell goggles!?

http://img.tapatalk.com/d/14/03/19/5e6anymu.jpg

Japp rökfärgat med lite spegel.
Köpt på harley shopen.

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Lokis
2014-03-19, 07:39
http://img.tapatalk.com/d/14/03/19/5e6anymu.jpg

Japp rökfärgat med lite spegel.
Köpt på harleybutiken.com

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk



Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Mattsson
2014-03-19, 12:53
.. fick jag veta att min 48:a står inplastad på pall och redo att skickas :) Däremot osäkert om den hinner upp till helgen eller ej, men väntan känns ändå inte förgäves..


Skickat från min mobil.

robbbull
2014-03-19, 13:52
Sömmna till på soffan på förmiddan o vökna till nu o det var full vinter ute igenSnow

Forty8
2014-03-19, 14:54
...har jag beställt nya Avon sulor, White Walls så klart och så har jag lagt upp en ny film i sportstersektionen, några sporrar från forumet är med så kolla gärna in den...

Mattsson
2014-03-19, 16:00
...har jag beställt nya Avon sulor, White Walls så klart och så har jag lagt upp en ny film i sportstersektionen, några sporrar från forumet är med så kolla gärna in den...

Kungligt med vita däcksidor!


Skickat från min mobil.

haer72
2014-03-19, 16:40
...har jag beställt nya Avon sulor, White Walls så klart och så har jag lagt upp en ny film i sportstersektionen, några sporrar från forumet är med så kolla gärna in den...

Sweeeeeet!

Forty8
2014-03-19, 20:42
Kungligt med vita däcksidor!


Skickat från min mobil.

Ha ha jepp!

- - - Uppdaterad - - -


Sweeeeeet!

And sour ;)

Hardrockhair
2014-03-19, 21:23
Kunde jag inte motstå frestelsen att beställa burly 10,5" dämpare o bubbelvisir till min DMD hjälm ro;

Forty8
2014-03-19, 21:26
http://img.tapatalk.com/d/14/03/19/5e6anymu.jpg

Japp rökfärgat med lite spegel.
Köpt på harley shopen.

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Tackar för det! Ser bra ut!

- - - Uppdaterad - - -


Kunde jag inte motstå frestelsen att beställa burly 10,5" dämpare o bubbelvisir till min DMD hjälm ro;

Den blir bara fetare och fetare din förrtyåtta!

Hardrockhair
2014-03-19, 21:32
Japp, Har samma sjukdom som dig :) Måste göra något nytt hela tiden. Man tror man är nöjd men icke!!!

Forty8
2014-03-19, 21:36
Japp, Har samma sjukdom som dig :) Måste göra något nytt hela tiden. Man tror man är nöjd men icke!!!

En hoj är som livet...den förändras hela tiden!

Sanniz
2014-03-21, 18:59
...svär jag över, att Stora Holm inte släppt fler tiden ännu till risk tvåan, än de få som legat ute hittills...
Vill ju få till ett bra datum, så man får ett delmål i sin "jakt"!

NevYn
2014-03-21, 19:10
Idag kom äntligen solenoiden till min stackars kvinna i garaget, så nu är hon vid liv igen :) Bara ett kedjebyte och en tändinställning kvar innan jag kan ta premiärturen, men det fixar jag nog över en romantisk öl i garaget senare ikväll :D

Mattsson
2014-03-21, 20:40
Lyckan är gjord! Min kära Sporre har så äntligen hittat hem..

http://img.tapatalk.com/d/14/03/22/qa2azyhe.jpg

Ett hastigt foto från garaget :)

Nu ska jag drömma mig bort till imorgon, då blir det officiell premiär-åka (2 timmar gjordes i kyla och mörker ikväll). Den går som en dröm.

10 plus och sol utlovas i Stockholm under lördag.

Tjohoooo!!


Skickat från min mobil.

Forty8
2014-03-21, 20:59
Lyckan är gjord! Min kära Sporre har så äntligen hittat hem..

http://img.tapatalk.com/d/14/03/22/qa2azyhe.jpg

Ett hastigt foto från garaget :)

Nu ska jag drömma mig bort till imorgon, då blir det officiell premiär-åka (2 timmar gjordes i kyla och mörker ikväll). Den går som en dröm.

10 plus och sol utlovas i Stockholm under lördag.

Tjohoooo!!


Skickat från min mobil.

Fasen vad nice! vc; Äntligen va!?
Stort grattis och lycka till på premiären i morgon :)

B-Twin
2014-03-21, 21:47
Fan va nice Mattson!!
Jag va ute en sväng ikväll lite söder om sthlm och frös ballarna av mig, men det har väl inte hindrat en viking? vkg;

Caspher
2014-03-21, 21:51
Fan va nice Mattson!!
Jag va ute en sväng ikväll lite söder om sthlm och frös ballarna av mig, men det har väl inte hindrat en viking? vkg;

Catweazle eller? :p

Forty8
2014-03-21, 22:00
Fan va nice Mattson!!
Jag va ute en sväng ikväll lite söder om sthlm och frös ballarna av mig, men det har väl inte hindrat en viking? vkg;

thb;

Vi har ju turen att ha det något varmare på denna sidan landet. Blev några mil idag och igår fick jag i alla fall ihop en 7 mil.
Hoppas ni får era 10+ i morgon så ni kan komma ut och njuta!

Ride safe 48ers!

B-Twin
2014-03-21, 22:02
Catweazle eller? :p

You know it !

- - - Uppdaterad - - -


thb;

Vi har ju turen att ha det något varmare på denna sidan landet. Blev några mil idag och igår fick jag i alla fall ihop en 7 mil.
Hoppas ni får era 10+ i morgon så ni kan komma ut och njuta!

Ride safe 48ers!

Ja nu får fan solen ta å skina lite extra på Framsidan ;)

Sanniz
2014-03-21, 22:06
Framsidan är ju vid Göteborg. :)

B-Twin
2014-03-21, 22:08
Framsidan är ju vid Göteborg. :)

No no, don´t even go there... c0p

Sanniz
2014-03-21, 22:12
No no, don´t even go there... c0p

Lovar att inte gå dit... Jag kan ju alltid ta hojen. :D

Du får flytta till "biker klimat zonerna"... De börjar typ runt Göteborg och neråt. ;)

B-Twin
2014-03-21, 22:20
Lovar att inte gå dit... Jag kan ju alltid ta hojen. :D

Du får flytta till "biker klimat zonerna"... De börjar typ runt Göteborg och neråt. ;)

Hmmm, nu fick hon till det minsann ! cheer

Sanniz
2014-03-21, 22:22
Hmmm, nu fick hon till det minsann ! cheer

:cool:br;

Mattsson
2014-03-21, 22:31
Fasen vad nice! vc; Äntligen va!?
Stort grattis och lycka till på premiären i morgon :)

Tack du!
Äntligen är bara förnamnet.
Tror jag får byta adress i sommar(nr 48) :)


Skickat från min mobil.

Mattsson
2014-03-21, 22:34
Fan va nice Mattson!!
Jag va ute en sväng ikväll lite söder om sthlm och frös ballarna av mig, men det har väl inte hindrat en viking? vkg;

Thanx!
Galet nöjd alltså!

Haha, nä inte varmt men värt.
Jag höll mig inom tullarna ikväll, staden värmde lite :)



Skickat från min mobil.

Fritte
2014-03-21, 23:17
Cool hoj du skaffat thb;

robbbull
2014-03-22, 09:38
vc;
Se upp för grus o galna bilister!

Mattsson
2014-03-22, 09:40
Cool hoj du skaffat thb;

Tack! .. Om det var till mig :)


Skickat från min mobil.

Fritte
2014-03-22, 10:29
Jo det var din hoj jag menade thb;
Tack! .. Om det var till mig :)



Skickat från min mobil.

xbones
2014-03-22, 10:32
Idag ær sista arbetsdagen før denna gångenthb; Imorgon blir det flyg hem!br;på er alla!

Sanniz
2014-03-22, 12:46
Idag har man vart duktig och deklarerat, så man slipper tänka på det mer... vc;

Surt att det är arbetssöndag, men jag skall ändå ett varv till Vildvittrornas barhäng ikväll!
ro;

NevYn
2014-03-22, 13:38
Idag var det premiärtur med Shoveln, och efter att jag kört en sväng fick dottern åka med bort till ett Naturreservat där vi gick runt och trivdes i vårsolen.

När vi skulle köra därifrån upptäckte jag att biltemabatteriet som följde med hojen när jag köpte den förra året verkar ha avlidigt under vinter, trots underhållsladdning 24/7..
Lite kallsvettig kom jag på att jag var duktig pojke igårkväll och ställt in tändningen ordentligt, så hojen gick igång på första kicken, helt underbart :D Hade varit riktigt surt att bli stående med en död hoj på dotterns första riktiga mc-tur

Sanniz
2014-03-22, 13:42
Idag var det premiärtur med Shoveln, och efter att jag kört en sväng fick dottern åka med bort till ett Naturreservat där vi gick runt och trivdes i vårsolen.

När vi skulle köra därifrån upptäckte jag att biltemabatteriet som följde med hojen när jag köpte den förra året verkar ha avlidigt under vinter, trots underhållsladdning 24/7..
Lite kallsvettig kom jag på att jag var duktig pojke igårkväll och ställt in tändningen ordentligt, så hojen gick igång på första kicken, helt underbart :D Hade varit riktigt surt att bli stående med en död hoj på dotterns första riktiga mc-tur

yp;

Hardrockhair
2014-03-22, 14:05
Idag blev 48:an lite svartare...14410

Fritte
2014-03-22, 18:50
Idag blev 48:an lite svartare...14410
Det blev ju snyggt fan thb;

Forty8
2014-03-22, 21:45
Idag blev 48:an lite svartare...14410

Mycket bra! Vinyl?

Hardrockhair
2014-03-22, 21:51
Mycket bra! Vinyl?

Tackar! Japp, vinyl.

Forty8
2014-03-22, 22:35
Tackar! Japp, vinyl.

Var det lättmonterat? Lade du kant mot kant eller överlappade du?

Henrik Forslund
2014-03-22, 23:55
Idag blev 48:an lite svartare...14410

Bälgar på g?

Hardrockhair
2014-03-23, 08:04
Bälgar på g?

Japp. Tänkte det..


Var det lättmonterat? Lade du kant mot kant eller överlappade du?

Det var jävligt lätt. Gjorde först en mall i papper som jag sedan skar ut efter. Sprayade lite vatten med diskmedel i på klistret så att det inte fäster direkt utan går att justera. La det kant mot kant och det blev perfekt, kanterna syns inte

- - - Uppdaterad - - -


Det blev ju snyggt fan thb;

Tackar!

Forty8
2014-03-23, 08:44
Det var jävligt lätt. Gjorde först en mall i papper som jag sedan skar ut efter. Sprayade lite vatten med diskmedel i på klistret så att det inte fäster direkt utan går att justera. La det kant mot kant och det blev perfekt, kanterna syns inte

- - - Uppdaterad - - -


Cool! Jag kommer köra med bälgar också. E lite inne på pvc eller aluminium rör till övre delen för biffigare look lackat gloss black. Den som lever får te sa kinesen!

Fritte
2014-03-23, 13:51
Idag vart det en sväng på 6 mil med solsken. Men höll på att frysa fingrarna av mig, men det var det värt :D14435

Hardrockhair
2014-03-23, 14:14
Cool! Jag kommer köra med bälgar också. E lite inne på pvc eller aluminium rör till övre delen för biffigare look lackat gloss black. Den som lever får te sa kinesen!

Vet du vad man hittar bälgar som passar 48:an? Hittar inte såna. Vill helst slippa plocka av gaffelbenen med...

Forty8
2014-03-23, 14:17
Idag vart det en sväng på 6 mil med solsken. Men höll på att frysa fingrarna av mig, men det var det värt :D14435

Ha ha kul e det din hund?

- - - Uppdaterad - - -


Vet du vad man hittar bälgar som passar 48:an? Hittar inte såna. Vill helst slippa plocka av gaffelbenen med...

Tror bikeline har sådana som du slipper släppa ner gaffelbenen med. Harleybutiken har också men osäker på om dom har den typen.

Hardrockhair
2014-03-23, 14:21
"Tror bikeline har sådana som du slipper släppa ner gaffelbenen med. Harleybutiken har också men osäker på om dom har den typen."

Verkar inte som bikeline har några som passar forty-eight. Men har mailat dom...

Forty8
2014-03-23, 15:04
"Tror bikeline har sådana som du slipper släppa ner gaffelbenen med. Harleybutiken har också men osäker på om dom har den typen."

Verkar inte som bikeline har några som passar forty-eight. Men har mailat dom...

Oklart varför dom inte skulle passa. Kan vara längden i viloläge (180mm), i så fall så skulle det endast betyda att dom blir mer komprimerade på 48:an.

Annars finns ju fleabay.

http://www.ebay.com/itm/EASY-ON-KIJIMA-OLD-SCHOOL-39MM-FORK-GAITERS-BOOTS-BLACK-HARLEY-BOBBER-CHOPPER-/231174001253?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item35d30b5265&vxp=mtr

robbbull
2014-03-23, 16:55
Idag blev 48:an lite svartare...14410

thb;

- - - Uppdaterad - - -

Garage söndag tillverkning av lite prylar till B.S.A backracern oså en liten tur med Svarthoran men det är fan inga ljumna vindar:D

Sanniz
2014-03-23, 17:33
..har man avklarat en arbetssöndag... trist när vädret vart så bra under dagen.
Annars hade jag supertrevligt hos vildvittrorna i natt, men fick åka hem tidigt p.g.a. att jag skulle upp
tidigt. :(

Mötte en från Harleyforumet där, men tyvärr blev vi avbrutna och sedan var jag ju tvungen att åka hem.
Hoppas han hade kul på plats också! :)

xbones
2014-03-23, 18:27
Idag kom jag hem för en o en halv veckas ledighetvc; var i garaget o satte hojen på laddning:D

Fritte
2014-03-23, 19:29
Inte min hund tyvärr men syrran har 3 stycken chivavor. Kanske får gör någon rolig bild som dess :D

Ha ha kul e det din hund?

- - - Uppdaterad - - -



Tror bikeline har sådana som du slipper släppa ner gaffelbenen med. Harleybutiken har också men osäker på om dom har den typen.

Noyen
2014-03-23, 21:07
Har en gammal polare som har alkoholproblem och man har många gånger fått höra lögner som i verkligheten utspelat sej
helt annorlunda.Konfronterade honom idag om alla dessa lögner och reaktionen blev väl som väntat,rasande att nån lade sej i.

Men får verkligen hoppas att han får sej en tankeställare att sluta och leva nyktert om inte annat för den lilla grabben som sitter
helt oskyldig i skiten,och att frun slutar att hjälpa honom i missbruket,t.ex att hjälpa till med att blåsa i alkolåset mm mm mm.

Ledsam läsning,ja jag vet men fan vilken skit de kan bli av spriten.

Caspher
2014-03-24, 02:44
Har en gammal polare som har alkoholproblem......

Men får verkligen hoppas att han får sej en tankeställare....

Jo. Surt som fan de där med kompisar på glid.
Dessvärre är resan mycket mycket längre än att han får en uppsträckning av sin kompis. Bra gjort av dej dock.
Han måste ge sej hän åt vårdapparaten och gumman hans också, då det verkar som hon inte vet vad hon ska ta sej till.
Och det steget..att han ska acceptera att han är beroende, det är tungt. Men han måste, annars har han snart inte ett skit kvar mer än ett skal där han förvarar sin trasiga kropp.
Jaja, du vet ju såklart det redan, men jag ville bara att du skulle få ett svar.

Noyen
2014-03-24, 08:57
Han måste ge sej hän åt vårdapparaten och gumman hans också, då det verkar som hon inte vet vad hon ska ta sej till.
Och det steget..att han ska acceptera att han är beroende, det är tungt. Men han måste, annars har han snart inte ett skit kvar mer än ett skal där han förvarar sin trasiga kropp.


Tack för svaret.Det du skriver är det enda rätta,man fixar inte nåt sånt själv.

Sanniz
2014-03-24, 10:37
Jo. Surt som fan de där med kompisar på glid.
Dessvärre är resan mycket mycket längre än att han får en uppsträckning av sin kompis. Bra gjort av dej dock.
Han måste ge sej hän åt vårdapparaten och gumman hans också, då det verkar som hon inte vet vad hon ska ta sej till.
Och det steget..att han ska acceptera att han är beroende, det är tungt. Men han måste, annars har han snart inte ett skit kvar mer än ett skal där han förvarar sin trasiga kropp.
Jaja, du vet ju såklart det redan, men jag ville bara att du skulle få ett svar.

Instämmer där... Tyvärr är olika "nivåer av diverse missbruk" ganska vanliga. Och oftast är de s. k. kompisarna inte omtänksamma för den delen heller, eftersom de då
"förlorar en partande festar broder"... Fast missbruk kan ju vara annat också.
Men skönt att läsa att det finns de som bryr sig.

Stå på dej Noyen. En bra kompis tar även tag i de dåliga delarna utan att blunda. *L*

Jag är själv trött på alla "bröder" som inte ens vill se varningssignalerna. Trist när människor skall krascha i onödan...

- - - Uppdaterad - - -


Tack för svaret.Det du skriver är det enda rätta,man fixar inte nåt sånt själv.

Du verkar vara en bra vän... thb;

- - - Uppdaterad - - -

..och själv har man vart och lämnat in ännu mer blod för provtagning...

Och jag är fortfarande irriterad på att Stora Holm inte skrivit ut mer datum för risk tvåan... :(
Hade velat boka kurs nu, så jag fått ett mer planerat delmål.
Dåligt tycker jag, eftersom mars månad snart är slut... En tidig säsong borde ju innebära att fler
vill få sitt kort snabbare och då måste man ju genomföra vissa delar också på vägen.
Jag får väl hålla regelbunden koll, så jag kan få till ett datum som passar mig.
Har bara dock inte hittat om priset skiljer sig mellan vardag eller helg... För de verkar köra vissa risk tvåor
under helger också.
NÃ¥gon som vet?

slycke
2014-03-25, 06:49
Idag gav avläsningen av termometern 4,6 minusgrader klockan 05,15.......Snow

xbones
2014-03-25, 09:07
Idag gav avläsningen av termometern 4,6 minusgrader klockan 05,15.......Snow Not nice:( det var lite kyligt här också inatt men nu visar mätaren på 11,3 o solsken så det blir en fin dag för hojåkningMPD;:D Heheh,såg på gårdagens högsta temp visst ;)Det var bara 7-8 grader idag:(

Fritte
2014-03-25, 17:58
Ja nu får det fan bli vår . fu: Snow

NevYn
2014-03-25, 21:29
Idag kom min Crane-tändning som jag beställde igår eftermiddags :D
Monterat plattan och spolen, får koppla och ställa in imorgon, ska bli skoj :)

Caspher
2014-03-25, 23:05
Idag såg jag denna på Tradera. Är inte detta kopiöst billigt eller? Vet inte.
Tänkte bara att det kunde vara ett bra tips om man har en Sportster. Kanske.
http://www.tradera.com/item/302226/204590809/harley-davidson-sportstertank-1994-original-

alex.johansson
2014-03-26, 10:06
Igår gjorde jag risk1an och konstaterade att jag måste skaffa mig en ordentlig full face hjälm i tillägg till min icke godkända öppna hjälm.. Idag. Blev jag förälskad och har konstaterat hemma att det blir skorpor och vatten ett tag framöver! http://img.tapatalk.com/d/14/03/26/da3eba3y.jpg

Forty8
2014-03-26, 10:39
Igår gjorde jag risk1an och konstaterade att jag måste skaffa mig en ordentlig full face hjälm i tillägg till min icke godkända öppna hjälm.. Idag. Blev jag förälskad och har konstaterat hemma att det blir skorpor och vatten ett tag framöver! http://img.tapatalk.com/d/14/03/26/da3eba3y.jpg

Skorpor och vatten är ju jättegott ;)

Cool kruka! En ordentlig hjälm är det absolut viktigaste! Tänk på att en icke godkänd hjälm kan komma att bli ett problem vid en ev olycka med personskador. Den största kostnaden för ett försäkringsbolag är just personskador. Tråkigt om dom skulle vägra betala ersättning för att man inte använt korrekt utrustning.

Sanniz
2014-03-26, 11:00
Igår gjorde jag risk1an och konstaterade att jag måste skaffa mig en ordentlig full face hjälm i tillägg till min icke godkända öppna hjälm.. Idag. Blev jag förälskad och har konstaterat hemma att det blir skorpor och vatten ett tag framöver! http://img.tapatalk.com/d/14/03/26/da3eba3y.jpg

Snygg hjälm. :)
Själv föredrar jag integralhjälm hela tiden. :) Så det är inga problem för mig.
Vad gillade du risk ettan då? Gör min själv i slutet av april, så jag får vänta lite till.

alex.johansson
2014-03-26, 13:07
Blir nog en gringo eller en dmd racer, beroende på vad dmd hjälmen kommer kosta.. Den jag la upp bild på kostar närmare 10tusen och det blir för mkt för min del.. Den icke godkända hjälmen jag har kommer endast användas vid ren stadskörning.. Och ja jag är fullt medveten om att en olycka kan ske även där så dek diskussionen behöver vi inte ta:)

Ang riskettan kom jag dit med inställningen att det är bara ytterligare ett sätt att dra in pengar för körskolorna.. Men jag tyckte faktiskt den va bra! Berodde nog mycket på att han som höll i kursen själv uppskattade att dra på emellanåt och det blev därav inte så tjatigt att lyssna på:) annars va det nästan bara om olycksstatistik och hastigheter..

NevYn
2014-03-26, 13:27
Idag är jag lite bitter... vem f-n va det som beställde snön?

Forty8
2014-03-26, 13:55
Blir nog en gringo eller en dmd racer, beroende på vad dmd hjälmen kommer kosta.. Den jag la upp bild på kostar närmare 10tusen och det blir för mkt för min del.. Den icke godkända hjälmen jag har kommer endast användas vid ren stadskörning.. Och ja jag är fullt medveten om att en olycka kan ske även där så dek diskussionen behöver vi inte ta:)

Ang riskettan kom jag dit med inställningen att det är bara ytterligare ett sätt att dra in pengar för körskolorna.. Men jag tyckte faktiskt den va bra! Berodde nog mycket på att han som höll i kursen själv uppskattade att dra på emellanåt och det blev därav inte så tjatigt att lyssna på:) annars va det nästan bara om olycksstatistik och hastigheter..

Fast du...när man kör i stan så kan det ju faktiskt...

...ha ha skoja bara!

DMD Racer är GRYM!

Lycka till med kortet thb;

alex.johansson
2014-03-26, 14:22
Ja jag kolla på dmd rocket först och fick då syn på racer hjälmen! Undrar bara vad priset blir!

slycke
2014-03-26, 16:22
Idag är jag lite bitter... vem f-n va det som beställde snön?

Jag gjorde det so; är ju inte klar med min hoj än och det är ju fortfarande vinter enligt kalendern ju....så om jag inte kan köra så varför skulle ni andra göra det :I:

Nejvars... det var inte jagpl; skojade bara för vem faan vill ha snö nu???c0p

NevYn
2014-03-26, 19:58
Jag gjorde det so; är ju inte klar med min hoj än och det är ju fortfarande vinter enligt kalendern ju....så om jag inte kan köra så varför skulle ni andra göra det :I:

Nejvars... det var inte jagpl; skojade bara för vem faan vill ha snö nu???c0p

Just ikväll gjorde det tydligen inte så mycket att det va skitväder, jag va fullt upptagen med att lära mig själv att jag har late-style svänghjul på shoveln... så nu står den och laddar batteriet för att kunna ge kräm både till startmotor och tändning samtidigt :D

Forty8
2014-03-27, 08:28
...hoppas jag att jag får leverans av mitt beställda framdäck. Om det händer så kanske man lyckas få monterat nya mackor innan helgen. Med lite flyt så är mina covers till övre delen på gaffeln färdigsvarvade idag så man kan hämta upp dom för lack. Hade ju vart skönt! Sen hoppas jag att jag får nycklarna till mitt nya garage idag också!

Mycket på tapeten idag alltså vc;

Forty8
2014-03-28, 08:15
...en update på mitt inlägg ovan från igår,

Fick framdäcket...det var fel jävla däck IGEN!!! Hur svårt ska det va? Så nu är jag riktigt förbannad!

Hann inte med att få nycklarna till garaget, så idag hoppas jag få dom istället.

Däremot var verkstaden klara med mina covers till framgaffeln vc;
Fick inhandlat en syraprimer och en 2 komponents lack. Lade på primerna igår och skall läcka lacken idag. Plockade också av fästet till sadeln, tog bort Plasti dippen och lade primer på den också.

http://i908.photobucket.com/albums/ac288/Sweforty8/Mobile%20Uploads/image_zpse4f0790e.jpg (http://s908.photobucket.com/user/Sweforty8/media/Mobile%20Uploads/image_zpse4f0790e.jpg.html)

http://i908.photobucket.com/albums/ac288/Sweforty8/Mobile%20Uploads/image_zps091d9f43.jpg (http://s908.photobucket.com/user/Sweforty8/media/Mobile%20Uploads/image_zps091d9f43.jpg.html)

Sedition
2014-03-28, 09:09
[QU OTE=Forty8;90959]...en update på mitt inlägg ovan från igår,

Fick framdäcket...det var fel jävla däck IGEN!!! Hur svårt ska det va? Så nu är jag riktigt förbannad!

Hann inte med att få nycklarna till garaget, så idag hoppas jag få dom istället.

Däremot var verkstaden klara med mina covers till framgaffeln vc;
Fick inhandlat en syraprimer och en 2 komponents lack. Lade på primerna igår och skall läcka lacken idag. Plockade också av fästet till sadeln, tog bort Plasti dippen och lade primer på den också.

http://i908.photobucket.com/albums/ac288/Sweforty8/Mobile%20Uploads/image_zpse4f0790e.jpg (http://s908.photobucket.com/user/Sweforty8/media/Mobile%20Uploads/image_zpse4f0790e.jpg.html)

http://i908.photobucket.com/albums/ac288/Sweforty8/Mobile%20Uploads/image_zps091d9f43.jpg (http://s908.photobucket.com/user/Sweforty8/media/Mobile%20Uploads/image_zps091d9f43.jpg.html)[/QUOTE]
Snygg lackbox du har byggt dig :)

GonZa
2014-03-28, 10:27
Idag är det riktigt gott väder i GBG, solen skiner inte ett moln och 11 grader på förmiddagen. Och sommardäcken har åkt på idag, så nu sticker jag ut och kör en sväng med hojen.Ha nu en riktigt god helg allesammans/GonZa


Timeo Danaos Et Dona Ferentes

Forty8
2014-03-28, 10:39
Snygg lackbox du har byggt dig :)[/QUOTE]

Ha ha ja! Funderar på att börja sälja dom på ebay LM;

Sanniz
2014-03-28, 12:10
Nu har jag mailat Stora Holm... Man undrar just när de egentligen tänkt lägga upp fler datum för risktvåan...

Och så hoppas jag på lika gott väder hela helgen, som det är just nu...
För då kanske man får rulla ut på vägarna med sin pärla. :)

rakarör
2014-03-28, 13:15
Idag är det fredag och jag har hämtat moppen från vinterförvaringen under lunchen, om ett par timmar gör man helg och kör hoj hem (via bolaget) sedan blir det nog grillpremiär, livet är ju nästan uthärdligt idag.:D

alex.johansson
2014-03-28, 13:52
Idag åkte porschen ut ur vinterförvaring!:) och risktvåan är inbokad 30april ! Ska kolla på en tid för teori skrivning så snart som möjligt efter 30e april :)

Mattsson
2014-03-28, 14:50
Här har ni en skön visa denna sköna fredag :)

http://youtu.be/TXArsN-p-fc


Skickat från min mobil.

modestrick
2014-03-28, 15:57
Idag är det fredag och jag har hämtat moppen från vinterförvaringen under lunchen, om ett par timmar gör man helg och kör hoj hem (via bolaget) sedan blir det nog grillpremiär, livet är ju nästan uthärdligt idag.:D

fy fan va gött! tänk om alla dagar va så. trevlig helg!

alex.johansson
2014-03-28, 17:09
Inte nog med att fin bilen åkte ut, fick mig lite utsmyckning till trädgården i form av en gammal bensinpump!:) synd att man inte kan dra en direkt ledning från nått arab land och tanka gratis med den!:) menmen får duga som utebelysning:)

http://img.tapatalk.com/d/14/03/29/8agydu9y.jpg

http://img.tapatalk.com/d/14/03/29/bagebypa.jpg

Viking_Power
2014-03-28, 19:07
Fucking Hell... Första turen idag, bara lite fin justering kvar !!!!http://img.tapatalk.com/d/14/03/29/by6y5esy.jpg

RilleHD666
2014-03-28, 20:57
Grym hoj Viking!

Caspher
2014-03-28, 22:42
Inte nog med att fin bilen åkte ut, fick mig lite utsmyckning till trädgården i form av en gammal bensinpump!:) synd att man inte kan dra en direkt ledning från nått arab land och tanka gratis med den!:) menmen får duga som utebelysning:)

http://img.tapatalk.com/d/14/03/29/8agydu9y.jpg

http://img.tapatalk.com/d/14/03/29/bagebypa.jpg

Så fränt!! :-)

alex.johansson
2014-03-28, 23:43
Fick den av morfar när jag fyllde år förra veckan:) ett tidigt arv:) han har nog 7st kvar tror jag, alla helt renoverade med innanmäte kvar! Sen har han ett 10tal gamla emaljskyltar i varierande storlek och över 400 burkar:)

rakarör
2014-03-29, 00:13
fy fan va gött! tänk om alla dagar va så. trevlig helg!

Detsamma! Carpe Diem!thb;

Caspher
2014-03-29, 02:50
Fick den av morfar när jag fyllde år förra veckan:) ett tidigt arv:) han har nog 7st kvar tror jag, alla helt renoverade med innanmäte kvar! Sen har han ett 10tal gamla emaljskyltar i varierande storlek och över 400 burkar:)

thb;

Forty8
2014-03-29, 08:44
...blir det ut och åka r0ck

Vilket jävla väder vi har, tycker jag att man är värd faktiskt vc;

Sedition
2014-03-29, 10:50
Idag får det bli en rejäl tur i det fina vädret på hojen.

DeaDSexY
2014-03-29, 11:28
idag stod jag å startade hojen med startkablar för att ta mej till jobbet... fint väder... tillräckligt med ström i hojen när jag ska hem? ...ingen jäkla aning... hade kunnat ta bil istället för att vara säker på att komma mej hem.... men då hade jag juh inte fått köra hoj.... så det får bli ett senare problem det där med att ta sej hem igen! ;)

alex.johansson
2014-03-29, 14:50
Idag blir det en tur till Göteborg för krogrunda med en polare som fyller år!

Sanniz
2014-03-29, 14:51
Premiärtur idag... Kändes lite ovant först. Men just nu har jag paus/rast, eftersom maken skulle dona på sin klubb också...
Gött att få komma igång igen! :D

Andy89
2014-03-29, 15:40
Då blev det HD till jobbet idag i det undrbara vädret i göteborg! Blir nog lite kyligt att köra hem inatt men lätt värt det!!😆

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

xbones
2014-03-29, 17:09
Blev en tur på runt 30milMPD; i sällskap med Jossi. Gött väder:D

robbbull
2014-03-29, 17:59
14467
Fin väder men svalt:D

Lasse.S
2014-03-29, 18:43
prövade jag på att få punktering på framdäcket. kände att jag fick motstyra lite mer o blev tyngre och så helt plötslig blev det pafft, det var på håret att jag inte körde vält och det gick så fort att jag inte han bli rädd, som tur var körde jag inte ensam så en polare körde o handla flat tire kit som funka kanon så jag kunde köra hem.

hasse diesel
2014-03-29, 19:34
Skönt att det gick bra thb;
prövade jag på att få punktering på framdäcket. kände att jag fick motstyra lite mer o blev tyngre och så helt plötslig blev det pafft, det var på håret att jag inte körde vält och det gick så fort att jag inte han bli rädd, som tur var körde jag inte ensam så en polare körde o handla flat tire kit som funka kanon så jag kunde köra hem.

Lasse.S
2014-03-29, 19:45
Skönt att det gick bra thb;

Tack :)

Sedition
2014-03-29, 19:55
14467
Fin väder men svalt:D

Vart är bilden tagen och är det något ställe som är värt ett besök?

Fritte
2014-03-29, 20:36
Nu har man bytt handtagen och broms/kopplings handtagen. Sen vart det en tur till Malmqvist&Edling, där var det bil och mc utställning.
Passade på att köpa både olja till hojen och bilen thb;

Sedition
2014-03-29, 21:16
Nu har man bytt handtagen och broms/kopplings handtagen. Sen vart det en tur till Malmqvist&Edling, där var det bil och mc utställning.
Passade på att köpa både olja till hojen och bilen thb;

Hmm nya handtag säger du!
Utan bildbevis har det väl aldrig hänt, eller vad är det man säger 😉

Sanniz
2014-03-29, 22:13
prövade jag på att få punktering på framdäcket. kände att jag fick motstyra lite mer o blev tyngre och så helt plötslig blev det pafft, det var på håret att jag inte körde vält och det gick så fort att jag inte han bli rädd, som tur var körde jag inte ensam så en polare körde o handla flat tire kit som funka kanon så jag kunde köra hem.

Hörrudu... börjar gå troll i din hoj ;)
Tur det slutade bra... :)

- - - Uppdaterad - - -

Så kom man hem efter att åkt hoj idag... Blev kanske lite för kallt när det väl blivit mörkt, men jag överlevde. :)
Hoppas på gott väder imorgon med... Men jag måste nog tvätta hojen!
Gosh vad sketen den är... Rena "Morticia hojen" med spindelväv och allt. *s*

Forty8
2014-03-29, 22:51
...hann det bli ca 15 mil i 16 graders vårvärme tillsammans med Martin Lost. Fy satan va gött vc;

Caspher
2014-03-29, 23:21
Jo det var en dag så mysig. En tur till Klädesholmen med hustru och fika i väskan.
Kört minst tio premiärturer i år hur man nu kan det.
Men det blir idag som räknas.
När jag brakade ut från macken därute så kom fröknarna polis. Och smålog ;-) Mer såna!

Årets första incident var i förrgår.
Liten fånig bil framför, buss bakom. Nära såklart.
Vi tre får möte på en bro. Liten fånig bil börjar styra rakt mot mötet. I sista millisekunden kastar han tillbaks bilen. Eller om det var en hon. Vet inte.
Bromsar ju som bara den ifall det hade frontat.
Men inte fullt för det var ju en hel buss i ändan också. Ja, kör man hoj får man vara inställd på att "köra" åt andra med, den saken är klar.

Somliga grejar för mycket med annat när dom kör.
Nappar, sms, mackor, läppstift, dokument, hångel, onani och fan vet allt. Och det har blivit värre och värre. Eller så är det jag som håller på att bli en grinig förkalkad gubbsvål ;-)