handdator

Visa fullständig version : Idag..



Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

Niko
2012-12-21, 07:35
Blås du på nåt när du är i Pattis , det är förhållandevis billigt mot Sweden ... EDDIE på södra delen av Second Rd. (innan kullen) är bra tycker jag , åker chopper dessutom hans 3.60 långa Honda 750 brukar stå utanför på gatan om han nu inte fått ihop HD`n förstås men var ett år sen ja var där sist så ja vet inte hur det gått för honom!

Jag hade många funderingar på det, men det blev ingenting.
Sambon ska rita ett motiv åt mig, så jag vill spara högerarmen till det. :)

Lasse.S
2012-12-21, 10:07
Gött....i dag vänder det :)

Sanniz
2012-12-21, 11:02
S-E-M-E-S-T-E-R!!!

D;pardy

xbones
2012-12-21, 11:06
Ingen tull inom EU Banana Ja det har du rätt i! Men nån avgift ska väl staten ha? Moms kanske?

Sanniz
2012-12-21, 11:37
Ja det har du rätt i! Men nån avgift ska väl staten ha? Moms kanske?

Momsen betalar du väl i det land du köper varan, OM det är inom EU...

http://www.tullverket.se/innehallao/i/internethandelfranannateuland/internethandelfranannateuland.4.4ab1598c11632f3ba9 280001044.html

http://www.tullverket.se/innehallao/k/kopavarorparesafranannateuland/kopavarorpadinresafranettannateuland.4.4ab1598c116 32f3ba9280005785.html

http://www.pricerunner.se/inomEU.html

Utländska återförsäljare inom EU tillämpar antingen svensk eller lokal moms, beroende på omsättningsnivå.

Du behöver inte betala någon tullavgift och Posten tar inte ut någon speditionsavgift när du beställer varor från ett EU-land. Men det finns områden inom EU som har särskilda avtal med EU. Detta innebär att när du köper varor från något av dessa områden måste du betala moms, och ibland även tull, på varorna.

- - - Uppdaterad - - -

Får väl hålla tummen, att din hjälm inte kommer från undantagsdelen av EU... ;)

xbones
2012-12-21, 11:59
Momsen betalar du väl i det land du köper varan, OM det är inom EU...

http://www.tullverket.se/innehallao/i/internethandelfranannateuland/internethandelfranannateuland.4.4ab1598c11632f3ba9 280001044.html


Du behöver inte betala någon tullavgift och Posten tar inte ut någon speditionsavgift när du beställer varor från ett EU-land. Men det finns områden inom EU som har särskilda avtal med EU. Detta innebär att när du köper varor från något av dessa områden måste du betala moms, och ibland även tull, på varorna.[/COLOR][/I]

- - - Uppdaterad - - -

Får väl hålla tummen, att din hjälm inte kommer från undantagsdelen av EU... ;)Om så är fallet så är det ju jävligt billigt att handla frå Tyskland. Hjälmen hamnar på 1300 inkl frakt. Här hemma ligger dom på runt 2100kr

Sanniz
2012-12-21, 12:16
Om så är fallet så är det ju jävligt billigt att handla frå Tyskland. Hjälmen hamnar på 1300 inkl frakt. Här hemma ligger dom på runt 2100kr

Japp.. förutsatt att den skickas från rätt områden inom EU så... plus att en internetbutik INTE skickar den direkt t ex från USA... Då hamnar du i undantag på nytt... Står mer om det i översta länken jag skickade innan.

Vajtan
2012-12-21, 12:30
Om så är fallet så är det ju jävligt billigt att handla frå Tyskland. Hjälmen hamnar på 1300 inkl frakt. Här hemma ligger dom på runt 2100kr

Jepp, har handlat mycket från Tyskland..."Billigt, billigt...PT-PT..." :I:

crazyswede
2012-12-21, 16:46
Jepp, har handlat mycket från Tyskland..."Billigt, billigt...PT-PT..."

Ja det är ju där hela ens existens härstammar ifrån numera! lol;

xbones
2012-12-21, 16:51
Japp.. förutsatt att den skickas från rätt områden inom EU så... plus att en internetbutik INTE skickar den direkt t ex från USA... Då hamnar du i undantag på nytt... Står mer om det i översta länken jag skickade innan. Den skickades igår av tyska DHL så den kommer från tyskland.

- - - Uppdaterad - - -


Jepp, har handlat mycket från Tyskland..."Billigt, billigt...PT-PT..." :I:thb;

- - - Uppdaterad - - -

Ikväll ska det stekas skinka o i samand med det så blir det ostbricka med glögg o öl o såthb;

crazyswede
2012-12-21, 17:07
Ikväll ska det stekas skinka o i samand med det så blir det ostbricka med glögg o öl o så

Gött .. & i morrn är det skallebank & smakar som om katten sket en i mun natten innan! hahaha :D

xbones
2012-12-21, 17:12
Gött .. & i morrn är det skallebank & smakar som om katten sket en i mun natten innan! hahaha :D Heheh,brukar inte ha skallebank. Som man säger i Finland att baksmälla är dom fattigas sjukdom:D

crazyswede
2012-12-21, 17:20
Som man säger i Finland att baksmälla är dom fattigas sjukdom

Den va bra :D ... du skulle komma ner & ta en slurk av national drycken Lao Kaow tycker jag så fick du se vad riktig fattigdom är .. knappt så skiten brinner ens & till råga på allt elände har dom höjt priser till ca: 20:- helröret!

Inte undra på man hållt sig nykter en hel månad nu! haha LM;

xbones
2012-12-21, 17:26
Den va bra ... du skulle komma ner & ta en slurk av national drycken Lao Kaow så fick du se vad riktig fattigdom är .. knappt så skiten brinner & till råga på allt elände har dom höjt priser till ca: 20:- helröret nu!
Inte undra på man hållt sig nykter en hel månad nu! haha LM;Heheh! Klubben o andra norrmän har planer på att åka dit november-december nästa år. Det planeras hyrhojar o körning runtomkring. Får se vad som sker.Men först blir det Daytona Bikeweek i marsthb;

Noyen
2012-12-21, 18:21
Gött .. & i morrn är det skallebank & smakar som om katten sket en i mun natten innan! hahaha :D

He-he.en brud jag var ihop med för längesen undrade om jag varit i kattlådan och ätit :D Kombinationen bakfylla,snus och cigg
kan nog bli en hårresande upplevelse.En annan gång hade jag tid hos tandläkaren och hade ett helvetes fylle race kvällen/natten
före och de var inte speciellt glada de heller.Men shit happens ibland.

Sanniz
2012-12-21, 19:43
...än så länge verkar jorden snurra på...

http://1.bp.blogspot.com/_f7me5b15ZaI/S3UbC6zGm4I/AAAAAAAAM7M/2QYm-T0OEIE/s400/1997.jpg

http://vesslan.com/wp-content/uploads/2012/01/Maya.jpg

http://no1camilla.se/wp-content/uploads/2012/01/2012.jpg

Tänk så många, som verkligen tror att jorden går under den 21:a December... LM;

Lokis
2012-12-21, 22:29
Nu känns yrkesvalet sådär:(
2 tim sen redan från start stockholm- Malmö
Nu vill man vara LEEEEDIG

RilleHD666
2012-12-21, 23:22
Idag och flera av tidigare dagar är jag glad att jag är pappaledig. Att köra lastbil på dåligt plogade vägar eller vägar med centimetertjock is är satans jobbigt i nio timmar om dagen. Jag tänker på er ska ni veta och jag är snart ute på vägarna igen!

crazyswede
2012-12-22, 02:07
Heheh! Klubben o andra norrmän har planer på att åka dit november-december nästa år. Det planeras hyrhojar o körning runtomkring. Får se vad som sker.Men först blir det Daytona Bikeweek i mars


Daytona BW & Sturgis har helt plötsligt hamnat väldigt långt bort på kartan! Smash

Är föresten 2 dagars mc kalas i Ubon Ratchathani 22-23 Dec. 20 mil här ifrån , Two Nations Ride Togheter , Thai & Laos men ja vet inte om jag orkar mig dit i dag , ont precis över allt efter ja grävt om skitbrunnarna själv! (börjar låta som Sanniz nu vic; )
Inte för jag bryr mig om hjulen men måste installera Win. på datorn jag köpt tilll ungarna & det gav mera pombem så klart iom. ja ville installera XP på en burk med SATA driver på!

Mera skit , mera problem! :D



He-he.en brud jag var ihop med för längesen undrade om jag varit i kattlådan och ätit :D Kombinationen bakfylla,snus och cigg
kan nog bli en hårresande upplevelse.En annan gång hade jag tid hos tandläkaren och hade ett helvetes fylle race kvällen/natten
före och de var inte speciellt glada de heller.Men shit happens ibland.

Mmmmh , kvar glömd snus över natten det är mumma det! :D

Vajtan
2012-12-22, 09:43
Heheh! Klubben o andra norrmän har planer på att åka dit november-december nästa år. Det planeras hyrhojar o körning runtomkring. Får se vad som sker.Men först blir det Daytona Bikeweek i marsthb;

Bones, du får snacka med David, han är just nu på sin 2:a resa i Thailand & Malaysia för säsongen. Han fixar ner din egen båge att åka på.....å så jävla dyrt e de inte heller med tanke på vad du får. Han fixar säkert ihop en resa bara för klubben om ni vill....yp; Länk! (http://www.bikerteamsweden.se/)

Sanniz
2012-12-22, 11:49
Daytona BW & Sturgis har helt plötsligt hamnat väldigt långt bort på kartan! Smash

Är föresten 2 dagars mc kalas i Ubon Ratchathani 22-23 Dec. 20 mil här ifrån , Two Nations Ride Togheter , Thai & Laos men ja vet inte om jag orkar mig dit i dag , ont precis över allt efter ja grävt om skitbrunnarna själv! (börjar låta som Sanniz nu vic; )
Inte för jag bryr mig om hjulen men måste installera Win. på datorn jag köpt tilll ungarna & det gav mera pombem så klart iom. ja ville installera XP på en burk med SATA driver på!

Mera skit , mera problem! :D




Mmmmh , kvar glömd snus över natten det är mumma det! :D

Hm... Vadå börjar låta som Sanniz? tou;

Inte tusan gräver jag skitgropar... Eller bråkar med min dator...
Värken kan du tacka en affärsman för, som körde ofrivilligt chickenrace med mig, för några år sedan.
Misstänker ändå att jag presterar mer än de flesta karlar... Och det utan att de vet om all värk. tou;
Däremot önskar jag, att min hälsa blir bättre... För man vill ju må maximalt så bra man kan. Om inte, det kommer en mc säsong nästa år med. ;)

Idag skall jag inte slappa lika mycket... Får väl vara sådär huslig och kolla om jag kan minska tvättberget... Blivit en del (dels maken som byter kläder en hel del mer än man kanske behöver mellan varven och dels p.g.a. att vissa mc fester tillåter rökning inomhus... Gissa om kläderna stinker då!) sista tiden av den varan.
Men hade Arga Snickaren kollat våra projekt... Då hade han tagit maken i örat... För det är inte jag som är den "slöa som säger att det där kan inte jag"... ;)

D;:I:

- - - Uppdaterad - - -

Och jorden överlevde 21:a December också... :D
Tänk vad en del förlorat i sina "undergångsinvesteringar"... LM;

xbones
2012-12-22, 12:31
Bones, du får snacka med David, han är just nu på sin 2:a resa i Thailand & Malaysia för säsongen. Han fixar ner din egen båge att åka på.....å så jävla dyrt e de inte heller med tanke på vad du får. Han fixar säkert ihop en resa bara för klubben om ni vill....yp; Länk! (http://www.bikerteamsweden.se/)thb; jag ska tipsa Öystein om det. Men tror det är en norrman som också arrar resor.

Lasse.S
2012-12-22, 20:08
har jag köpt ny kyl o frys till lägenheten, f**n kunde ju fått en massa prylar till hojen dom pengarna ;)

hasse diesel
2012-12-22, 21:32
det är väl inte något problem handla precis så mycket du behöver för dagen och släng det som ändå blir över så är du hemma:D
har jag köpt ny kyl o frys till lägenheten, f**n kunde ju fått en massa prylar till hojen dom pengarna ;)

Lasse.S
2012-12-22, 21:35
Funderade på torrfoder ett tag men det föll på att jag inte gillar varm öl ;)

det är väl inte något problem handla precis så mycket du behöver för dagen och släng det som ändå blir över så är du hemma:D

hasse diesel
2012-12-22, 22:56
Dumpa frysen då ,10 papp lösa direkt ;)
Funderade på torrfoder ett tag men det föll på att jag inte gillar varm öl ;)

RilleHD666
2012-12-22, 23:36
Idag var jag och ena grabben och köpte oss en fin gran. Vi hann inte med att få in skiten bara så den åker in imorgon och ska kläs med den förbannade belysningen som man alltid bara knycklar ihop när julen ska ut. Får väl se efter en hel del svordomar och några öl om det ser vettigt ut:cool:

Farsan kom hitom och hälsade på sina nya barnbarn och bjöd på tårtathb;

crazyswede
2012-12-23, 05:24
Hm... Vadå börjar låta som Sanniz?
Inte tusan gräver jag skitgropar... Eller bråkar med min dator...
Värken kan du tacka en affärsman för, som körde ofrivilligt chickenrace med mig, för några år sedan.
Misstänker ändå att jag presterar mer än de flesta karlar... Och det utan att de vet om all värk.
Däremot önskar jag, att min hälsa blir bättre... För man vill ju må maximalt så bra man kan. Om inte, det kommer en mc säsong nästa år med.



Jag har 3XWhiplash i kroppen så jag vet på ett ungef. hur du har det , retas ju bara lite , är ju ett av lifvets stora njutningar tycker jag! :D

Fritte
2012-12-23, 06:57
Uppe med tuppen! Sitter på jobbet och ska jobba ett par timmar.
Skönt att slippa jul stressen.

Sanniz
2012-12-23, 11:13
Jag har 3XWhiplash i kroppen så jag vet på ett ungef. hur du har det , retas ju bara lite , är ju ett av lifvets stora njutningar tycker jag! :D

Att retas eller ha whiplash? tou;fu:

God Jul på dig med...

- - - Uppdaterad - - -


Uppe med tuppen! Sitter på jobbet och ska jobba ett par timmar.
Skönt att slippa jul stressen.

Själv föredrar jag min ledighet... Dock stressar jag ej med något med jul. Tack och lov för utspridd familj plus att maken jobbar i taxiväxeln på julafton... Så mycket firande blir det ej då.

ViLa
2012-12-23, 12:42
... är jag bakis och gammal

crazyswede
2012-12-23, 15:50
Att retas eller ha whiplash?



Både & .. annars skulle jag inte sitta här där jag är numera! :D

CC10
2012-12-23, 22:34
...Önskar jag alla på HF en God jul

Sanniz
2012-12-23, 23:14
..ikväll snarare inser jag, att jag kommer att få börja julafton med att skotta. Inte alla som har en släde, att ta sig fram med. ;)

God Jul alla!


http://www.youtube.com/watch?v=2A3kMTZwSQ8

Sanniz
2012-12-23, 23:37
Sång från film, SOM är Xmas för mig. :D

Filmen? Nightmare before Christmas...

I detta fall en ljusshow... :D


http://www.youtube.com/watch?v=2HQ_hA7nChg

Här är den från originalet...


http://www.youtube.com/watch?v=xpvdAJYvofI

Sanniz
2012-12-24, 12:24
Idag har man skottat i nästan 2 timmar, både för hand och med fyrhjuling... Maken hade kul för en gång skull. :D Annars brukar han protestera om han blir väckt för att JOBBA... lol;

Lite trist med jul blir det, eftersom maken skall sitta en miljon timmar i taxiväxeln med start från 16... :(
Men man får väl göra det bästa av det trots allt.

Have fun... Och för er som gillar traditioner... Have fun med den nya, censurerade versionen av Kalle Anka... ;)

ViLa
2012-12-25, 11:22
... fick jag ett konstigt samtal som gällde min hoj.

Tjena jag heter ...... är din hoj till salu??? Klick......

Noyen
2012-12-25, 14:25
... fick jag ett konstigt samtal som gällde min hoj.

Tjena jag heter ...... är din hoj till salu??? Klick......

Och nummret gick inte att spåra ?

ViLa
2012-12-25, 23:02
Och nummret gick inte att spåra ?

Möjligt men det va jag som klickade :)

hasse diesel
2012-12-25, 23:25
Men skulle du inte sälja big bob där i något svagt ögonblick :I:
Möjligt men det va jag som klickade :)

crazyswede
2012-12-26, 05:26
.. måste jag måla hall taket .. fan va boring! :cool:

Sanniz
2012-12-26, 11:05
.. måste jag måla hall taket .. fan va boring! :cool:

Asch... Det går ju fort... :D Du får låtsat att det är garage taket eller något. :D

******

Tydligen blir det någon form av "efter-jul-firande" med makens klubb idag...
Undrar just ändå hur han mår, eftersom vi var över till grannarna inatt...Blev en del öl och whisky då...
Ute ser det snart ut som en skridskobana på nytt... För naturligtvis vart det tvunget att snöa på nytt för att sedan återgå i regn...
Skitväder.

ViLa
2012-12-26, 11:58
Men skulle du inte sälja big bob där i något svagt ögonblick :I:

Har jag inget minne av :I:

Sanniz
2012-12-26, 13:42
Har jag inget minne av :I:

...nej... bro börjar ju bli lite... hm... gammal? LM;

Kunde inte låta bli. :D

Någon kanske tycker din hoj är snygg. :)

hasse diesel
2012-12-26, 16:28
Har jag inget minne av :I:

thb;

crazyswede
2012-12-26, 16:58
Asch... Det går ju fort... :D Du får låtsat att det är garage taket eller något. :D


Har faktiskt haft hojen inne här i sovrummet 2ggr. & det skulle nog f-n gå få in bilen åxå om man vill iom. slider dörrarna är 3m. fullt isär! :D

xbones
2012-12-27, 15:17
Idag fick jag min Bandit Fighter hjälm levererad till dörren! 142.00 euro totalt! Hjälmen passar klockrent!

Bikebandit
2012-12-27, 17:45
...har jag varit ute igen men denna gång njöt av det varma vädret som hänger över skåne :D Det gick inte att hämta min SB förra veckan på grund av det dåliga vädret, men om vädret håller så här...Lördag vc;

RilleHD666
2012-12-27, 22:20
Idag har inte hänt mycke. Det har blivit en hel del sömnlösa nätter, och får vi sova ska man ändå upp och mata bebbarna var fjärde timme;b;

Skulle hälsat på min kära mormor idag som blir 84 årcheer men som sagt ingen sömn på natten så är man inte pigg på dagen.

Sanniz
2012-12-27, 23:31
Idag ringde doktorn mig... Ska få remiss, så eventuellt kommer jag att få operera sköldkörteln... Så nu får jag vänta ett tag på en ny tid och undersökning.

crazyswede
2012-12-28, 04:09
Idag .. har ja inte kommit så långt än .. :D

Fullsize
2012-12-28, 21:29
...börjar äntligen min förkylning ge sigSjuk

crazyswede
2012-12-29, 03:35
..., men om vädret håller så här...Lördag

Lörda i da ... hur går det?? :D

Bikebandit
2012-12-29, 18:44
..........äntligen hemma vc; 10048...och SE204 kammar Rock !!! ro;

RilleHD666
2012-12-29, 19:55
Gött BB! Äntligen åka lite riktig hoj igen:D

Har inte gjort mycke idag utan har mest varit sleten efter natten, småtvillingarna somna inte förän kl 8 imorse.

Troll
2012-12-30, 08:04
Super skoj BB

Sanniz
2012-12-30, 12:54
Gött BB! Äntligen åka lite riktig hoj igen:D

Har inte gjort mycke idag utan har mest varit sleten efter natten, småtvillingarna somna inte förän kl 8 imorse.

Så det kan gå... :D
Du får väl passa på att fota de små liven med papsens favomaskin? ;)

Lite söt inspiration...

http://farm5.staticflickr.com/4143/4796253173_5d340b5b06.jpg

xbones
2012-12-30, 15:23
Grattis BBthb;

- - - Uppdaterad - - -


Gött BB! Äntligen åka lite riktig hoj igen:D

Har inte gjort mycke idag utan har mest varit sleten efter natten, småtvillingarna somna inte förän kl 8 imorse. Tur att småttingarna inte sover i skift eller:D

crazyswede
2012-12-30, 15:53
..........äntligen hemma vc; ...och SE204 kammar Rock !!! ro;

Beundransvärt BB ... good boy good boy ... så då har du & jag kört hoj i dag ... några fler på forumet som kan sälla sig till denna skara? :D

xbones
2012-12-30, 15:56
Beundransvärt BB ... good boy good boy ... så då har du & jag kört hoj i dag ... några fler på forumet som kan sälla sig till denna skara? :D Kanske imorgon om det är torrt. Har lust o prova nya BareBones sadeln.

xbones
2012-12-30, 21:59
Kanske imorgon om det är torrt. Har lust o prova nya BareBones sadeln. Blir nog inget imorgon,ska visstre;en del.

crazyswede
2012-12-31, 04:35
... är det nog "end of the world" tror ja , blåser som f-n .. kan knappt stå upp ute än mindre köra hoj , orättvist! Smash

ViLa
2012-12-31, 09:24
... är det 7dgr kvar till takeoff :)

INTE ALLS SUGEN :)

Sanniz
2012-12-31, 10:19
Idag blir nog en av de tristaste dagarna man är ledig... Maken skall jobba hela natten och de flesta andra har ju planer med.
Så det blir jag, hundarna och katten...

Gott Nytt på er... Även om jag kanske tycker kvällen kommer att suga.

slycke
2012-12-31, 20:55
Idag har jag varit härifrån allt för länge, men nu är det väl dax att återuppta detta härliga forum....

Sanniz
2012-12-31, 20:59
Idag har jag varit härifrån allt för länge, men nu är det väl dax att återuppta detta härliga forum....

Haha... Nyårslöfte eller? :D

xbones
2012-12-31, 21:06
Idag har jag varit härifrån allt för länge, men nu är det väl dax att återuppta detta härliga forum.... Ja,det har saknats nåt här Bro!

Thomas13
2012-12-31, 21:13
... eller ikväll e de vin med tjejen som gäller lol;

Sanniz
2013-01-01, 00:43
...fick jag i alla fall ha maken på telefon i en halvtimme runt tolvslaget... alltid något.
Men det skall bli mycket skönare, när han väl är hemma igen. Dock vet jag ej när han är det bara, eftersom han skall köra så länge han orkar och kan.

crazyswede
2013-01-01, 03:44
I dag kommer ni inte tro mig heller .. iskallt ute & blåser fan +20 bara .. fan tror ja har en knallgul varseljacka nånstans ja kan dra över mig så jag får en tur på cykeln!

cybercount
2013-01-01, 04:35
Idag har jag varit härifrån allt för länge, men nu är det väl dax att återuppta detta härliga forum....

Saknad :-)

Noyen
2013-01-01, 07:28
Idag har jag varit härifrån allt för länge, men nu är det väl dax att återuppta detta härliga forum....

Kan vara gott att vara ifrån datorer ibland,man behöver ju inte vara uppkopplad dygnet runt.;)

hegtor
2013-01-01, 09:28
Nyårslöften är klara:

-Röka lite mera.
-Kjöpa flera onyttiga prylar.
-Kjöra fortare.
-Inte stå upp så tidligt om morgonen.
-Se mera TV.

crazyswede
2013-01-01, 10:45
Nyårslöften är klara:

-Röka lite mera.
-Kjöpa flera onyttiga prylar.
-Kjöra fortare.
-Inte stå upp så tidligt om morgonen.
-Se mera TV.

Hur blir det då med hojen & garaget/verkstan då? :cool:

Jaha , det är en baklänges grej , du klarar inte hålla det där , "smart"! :D

Sanniz
2013-01-01, 12:14
Nyårslöften är klara:

-Inte stå upp så tidligt om morgonen.
.

Gäller det alla kroppsdelar? LM;vc;

Fritte
2013-01-01, 14:30
Idag blir det soffläge hela dagen och lite snabbmat. Lite ont i håret :I:

Lasse.S
2013-01-01, 15:55
5 + i morgon 8 på Torsdag, fan är bra sugen att ta hojen till jobbet men en packbox o 10 cm aluminium svets saknas....inte långt borta till en provsväng i alla fall :)

xbones
2013-01-01, 15:58
Idag tog jag ner hojen från liften o varmkörde. Imorgon blir det nog en svängMPD;

Bikerboy
2013-01-01, 16:25
Idag tog jag ner hojen från liften o varmkörde. Imorgon blir det nog en svängMPD;

Jag bor i fel landsända, uppenbarligen... Här uppe är det åt h-vete för mycket vinter kvar! Mitten på April kanske man kan plocka fram hojen. Det absolut tidigaste den plockats fram var den 26:e Mars 2007. Men det hör till ovanligheterna, tyvärr... :-(

crazyswede
2013-01-01, 16:59
Jag bor i fel landsända, uppenbarligen... Här uppe är det åt h-vete för mycket vinter kvar! Mitten på April kanske man kan plocka fram hojen. Det absolut tidigaste den plockats fram var den 26:e Mars 2007. Men det hör till ovanligheterna, tyvärr... :-(

Du får väl V-Twin konvertera skotern! :))

NickeR
2013-01-01, 17:02
Idag tog jag ner hojen från liften o varmkörde. Imorgon blir det nog en svängMPD;

Vilken härlig läsning....speciellt roligt för mej som har 3 månader vinterföre kvar bx;

stroker49
2013-01-01, 18:47
Idag tänkte jag nästan ta ut hojjen på årets premiärsväng, större vägarna är ganska torra och temperaturen är som den var i somras. Enda skillnaden var att solen sken idag, det gjorde den inte i sommras. Jag hade tänkt att åka skidor i Yxbacken Norrköping i går eller idag, men tappade helt lusten när det var 5 plusgrader. Ibland tycker jag verkligen att södra Sverige suger fett (har bott här i 25 år), sommrarna är inte ett piss bättre än i norr och vintrarna är skit.

xbones
2013-01-01, 18:57
Jag bor i fel landsända, uppenbarligen... Här uppe är det åt h-vete för mycket vinter kvar! Mitten på April kanske man kan plocka fram hojen. Det absolut tidigaste den plockats fram var den 26:e Mars 2007. Men det hör till ovanligheterna, tyvärr... :-(Vintern är ju inte över ännu här heller:( Februari-mars brukar ju vara kalla och snö kommer säkert!

hegtor
2013-01-01, 19:33
Gäller det alla kroppsdelar? LM;vc;

Du trenger visst et nytt profilbilde;

http://www.coal-is-dirty.com/files/images/blogentry/lipstick-on-a-pig.jpg

Sanniz
2013-01-01, 19:37
Du trenger visst et nytt profilbilde;

http://www.coal-is-dirty.com/files/images/blogentry/lipstick-on-a-pig.jpg

Tycker inte den bilden direkt var lik mig...
Och du ville ju inte besvara frågan heller... blyg?

hegtor
2013-01-01, 19:44
blyg?

Ikke spesielt.. vil bara undvika knacking på dörren tidigt om morgenen.. Sova

Sanniz
2013-01-01, 19:44
Ikke spesielt.. vil bara undvika knacking på dörren tidigt om morgenen.. Sova

Haha... tror du blir mer rädd för mig, OM du ser mig i goth- och metalstuk. :D

druttkasken
2013-01-01, 19:45
Jag bor i fel landsända, uppenbarligen... Här uppe är det åt h-vete för mycket vinter kvar! Mitten på April kanske man kan plocka fram hojen. Det absolut tidigaste den plockats fram var den 26:e Mars 2007. Men det hör till ovanligheterna, tyvärr... :-(

Umeå - det är ju rena sydeuropa :)

Vajtan
2013-01-01, 19:48
...blev det pizza å soffan....:I:

hegtor
2013-01-01, 19:56
Haha... tror du blir mer rädd för mig, OM du ser mig i goth- och metalstuk. :D

hah.. har du glömt at du har skrivit att du är blitt för tjock til att komma deg inn i goth/metalgearet ditt? Prova en snökjedja..

MEN.. öppnar inte endå..

xbones
2013-01-01, 20:00
Vilken härlig läsning....speciellt roligt för mej som har 3 månader vinterföre kvar bx;so;:D

Sanniz
2013-01-01, 21:19
hah.. har du glömt at du har skrivit att du är blitt för tjock til att komma deg inn i goth/metalgearet ditt? Prova en snökjedja..

MEN.. öppnar inte endå..

Haha... för tjock för min allra extremaste garderob, men det finns annat med... Och jag kan sy. tou;
Fast får jag min operation och så, så kanske den biten löser sig automatiskt med...
Tror inte de flesta av de äldre är lika "fit" som förr heller. :D
Snökedjor??? Fel på vanliga? Hade massor med kedjor och bojor i vissa outfits förr. ro;

RilleHD666
2013-01-01, 21:22
Blev det pizza för oss också eftersom ingen palla göra någon middag. Jag och tanten var vakna hela natten och inte för att vi hade kul med varann utan en liten grabb höll oss vakna. Ska nog döpa honom till Lemmy!

- - - Uppdaterad - - -


Haha... för tjock för min allra extremaste garderob, men det finns annat med... Och jag kan sy. tou;
Fast får jag min operation och så, så kanske den biten löser sig automatiskt med...
Tror inte de flesta av de äldre är lika "fit" som förr heller. :D
Snökedjor??? Fel på vanliga? Hade massor med kedjor och bojor i vissa outfits förr. ro;

Grymma kläder på kvinnor det därtou;

Sanniz
2013-01-01, 21:28
Blev det pizza för oss också eftersom ingen palla göra någon middag. Jag och tanten var vakna hela natten och inte för att vi hade kul med varann utan en liten grabb höll oss vakna. Ska nog döpa honom till Lemmy!

- - - Uppdaterad - - -



Grymma kläder på kvinnor det därtou;

Säg inte att det vart kebabpizza bara... Då är ni ju svenssons. ;) :D

Visst är det... På killar med. ;)

10062

crazyswede
2013-01-02, 17:26
Idag tänkte jag nästan ta ut hojjen på årets premiärsväng, större vägarna är ganska torra och temperaturen är som den var i somras. Enda skillnaden var att solen sken idag, det gjorde den inte i sommras. Jag hade tänkt att åka skidor i Yxbacken Norrköping i går eller idag, men tappade helt lusten när det var 5 plusgrader. Ibland tycker jag verkligen att södra Sverige suger fett (har bott här i 25 år), sommrarna är inte ett piss bättre än i norr och vintrarna är skit.

Håller fullkomligen med!

slycke
2013-01-02, 21:29
idag är man tillbaks på jobbet igen efter lite välbehövlig ledighet över storhelgerna, tur att man "bara" jobbar ons-tors kväll och sedan är ledig igen tills måndag morgon :D

Sanniz
2013-01-03, 11:19
Idag verkar det som mina helgplaner sprack. :(
*svär över lågkonjunktur, som gör att maken får jobba hela helgen på nytt*

Nåja, får i alla fall sällskap av honom idag... Om det är lika tunt med jobb.
Fast på måndag börjar allvaret på nytt för mig... Gissa, om jag inte vill! Speciellt som jag sover sämre och sämre, plus har svårt att hitta rätt tröjor att ha på mig (utan att de klämmer åt på fel ställen vid halsen).

Noyen
2013-01-03, 12:51
idag är man tillbaks på jobbet igen efter lite välbehövlig ledighet över storhelgerna, tur att man "bara" jobbar ons-tors kväll och sedan är ledig igen tills måndag morgon :D

Tycker det var gött att komma i farten igen efter allt slappande och ätande under helgerna faktiskt.

Sanniz
2013-01-03, 12:55
Tycker det var gött att komma i farten igen efter allt slappande och ätande under helgerna faktiskt.

Sliter du inte med hojen i garaget då? po;

Noyen
2013-01-03, 13:01
Sliter du inte med hojen i garaget då? po;

Nej den funkar bra som den är för tillfället.Mekar med lite andra grejer emellan varven istället.;)

crazyswede
2013-01-03, 13:04
Ikväll har jag vattnat Banana -träden & glott på solnedgången , fan så nice kan jag säga , inga mygg heller! :D

xbones
2013-01-03, 13:07
Ikväll har jag vattnat Banana -träden & glott på solnedgången , fan så nice kan jag säga , inga mygg heller! :D Saknar myggenr0ck För då är det sommar!

crazyswede
2013-01-03, 13:26
Jag ska inte skicka några bananer då? :I:

xbones
2013-01-03, 13:29
Jag ska inte skicka några bananer då? :I: Kan du väl! Om du pröjsar fraktenLM;

crazyswede
2013-01-03, 13:33
Kan du väl! Om du pröjsar frakten

Det brukar ju mottagarn få göra men ok , om du lovar äta upp dom så! fu:

xbones
2013-01-03, 13:57
Det brukar ju mottagarn få göra men ok , om du lovar äta upp dom så! fu: Får väl se hur dom ser ut när dom kommer fram:D Nu ska jag till garaget. Tror det blir en liten MPD; idag

Bikebandit
2013-01-03, 14:17
... blev olja i min Street Bob varmt i alla fall thb;

crazyswede
2013-01-03, 15:11
Får väl se hur dom ser ut när dom kommer fram. Nu ska jag till garaget. Tror det blir en liten MPD; idag

Låter inte så dumt , bara en uppstart värmer .. ja skicka en hel ½ stock bananer föresten , så tullarna har nåt att mumsa på! :D

http://harleyforum.se/attachment.php?attachmentid=10077&d=1357222068

xbones
2013-01-03, 20:00
Låter inte så dumt , bara en uppstart värmer .. ja skicka en hel ½ stock bananer föresten , så tullarna har nåt att mumsa på! :D

http://harleyforum.se/attachment.php?attachmentid=10077&d=1357222068 thb;heheh, skicka det jag pröjsar frakten! Bara för att se vad tullen sägerLM; värt varenda krona!!! Det blev ingen hojtur idag:( Det blev en tur till Ikea o andra ställenpk; Men imorgon blir det en sväng!

slycke
2013-01-03, 20:17
idag svängde jag förbi och kollade lite på mitt motorbygge :D kommer fina paket var och varannan dag nu förtiden thb; bara massa "nödvändigt" godis :I:

Bikebandit
2013-01-03, 20:26
thb;heheh, skicka det jag pröjsar frakten! Bara för att se vad tullen sägerLM; värt varenda krona!!! Det blev ingen hojtur idag:( Det blev en tur till Ikea o andra ställenpk; Men imorgon blir det en sväng!

första gången ut i 2013 ro;


http://www.youtube.com/watch?v=121MywnAo7E

slycke
2013-01-03, 20:35
Såg ju jävligt nice ut BB thb;

RilleHD666
2013-01-03, 21:03
Var du ute och körde i detta vädret? Blåser ju storm ute!

Bikebandit
2013-01-03, 21:09
...inte långt .. bara till Hässleholm och tillbaka men i alla fall ut MPD;

xbones
2013-01-03, 21:09
första gången ut i 2013 ro;


http://www.youtube.com/watch?v=121MywnAo7E Det kom ju inte som nån bomb direktvic;Du körde väl hela förra vintern i snö o is! 1+ för först ute vad jag vet iaf! Förresten har du regnr Willy;sLM;

RilleHD666
2013-01-03, 21:13
Jag och ena grabben drog en runda till Hässleholm idag med bil. Vinden drog och slet i hela bilen så jag hade aldrig kört på två hjul en sån här dag. Men som Xbones sa, inte speciellt oväntat från dej BBro;

Bikebandit
2013-01-03, 21:21
Tack! Banana jo! det var roligt med snön haha!10079..vintern är inte över än......

crazyswede
2013-01-04, 01:54
Nice BB , såg friskt ut , du har väl fuskat som vinterbadare åxå förstår jag?! :p

Bikebandit
2013-01-04, 12:28
I'm not THAT crazy LM; ..leave that to the Swedes, Finns and Norwegians ;)

crazyswede
2013-01-04, 14:45
I'm not THAT crazy LM; ..leave that to the Swedes, Finns and Norwegians ;)

Får erkänna jag hoppade i vid Getterön & blötte mig enda fram till juldagen ett år men så blev jag förkyld som tur var & slutade upp med såna där dumheter , var mest för en kärring på jobbet som alltid vinterbadade , kunde hon så kunde polarn & jag åxå var vår teori! haha :D

Pettsson
2013-01-04, 15:28
10081Semester i dag och en vecka framåt eftersom man är lite klen och inte kör mc fick man jaga lite och det gick bra det med mina taxar fixade dom dagen.

alfg
2013-01-04, 17:00
Körde en tur på några mil idag. Kändes helt OK, inte ens gubben som körde ut rakt framför mej rnt;för att han inte förväntade sej/såg/eller inte brydde sej om en Mc, kunde förstöra upplevelsen!:D
10082

Vajtan
2013-01-04, 17:23
..ska jag tjuvträna för morgondagens ölafton med HF-riders...:I:

Sanniz
2013-01-04, 18:05
..undrar jag mest vad jag skall hitta på imorgon...

Lasse.S
2013-01-04, 18:26
Har budat på några17 liters custom tankar på ebay och det verkar som jag kommer att få en för $91 om inget händer dom sista timmarna, så i morgon blir det till demontera min tank och plocka ur bränslepumpen och tillverka en "fläns" av plåt som skall svetsas fast på den nya tanken då den inte har uttag för pump utan är en förgasar tank med kran enbart.
Anledningen är förberedelser inför semester resan i sommar "Öland runt" fast då via Danmark. Tyskland, Polen, Litauen, Lettland, Estland, Ryssland, Finland :)
Vill ju ha lite marginal mellan tankstoppen ;)

Troll
2013-01-04, 18:38
'E jag lite packad. Gött


Sent from my iPhone using Tapatalk

xbones
2013-01-04, 19:45
I'm not THAT crazy LM; ..leave that to the Swedes, Finns and Norwegians ;) That'rightthb; I have!

xbones
2013-01-04, 19:55
Körde en tur på några mil idag. Kändes helt OK, inte ens gubben som körde ut rakt framför mej rnt;för att han inte förväntade sej/såg/eller inte brydde sej om en Mc, kunde förstöra upplevelsen!:D
10082 thb; Folk förväntar sej kanske inte att det kommer en mc i Januari men dom kan ju ha gluggarnavkn; öppna ändå!

- - - Uppdaterad - - -


..ska jag tjuvträna för morgondagens ölafton med HF-riders...:I: Det gör du rätt i Vajtanvic;

- - - Uppdaterad - - -


..undrar jag mest vad jag skall hitta på imorgon... Halta Lottas kl 16.00 texpo;

RilleHD666
2013-01-04, 21:12
Idag har vi inte gjort många knop i denna familjen. En lång natt med skrikande bäbisar som kör i skiftwa; Man blir knäpp för mindre.

Vad ska jag göra imorgon? Beror på hur kommande natt blir.

alfg
2013-01-04, 21:36
[QUOTE=xbones;63182]thb; Folk förväntar sej kanske inte att det kommer en mc i Januari men dom kan ju ha gluggarnavkn; öppna ändå!

Jo, man har ju med åren fått känsla för vem som kan tänkas köra ut framför näsan på en. Men man funderar ... ser dom inte en Electra med allt vad kåpor o lampor heter fram, så ser de väl inte en Nissan Micra heller?

Sanniz
2013-01-04, 21:39
Halta Lottas kl 16.00 texpo;

Vet ej om ekonomin håller för det (Jag har själv inga pengar över för krogen efter hushållets räkningar)... Och maken skall jobba kväll/natt med... :(
Egentligen skulle man vart på en annan fest, men...

Sanniz
2013-01-04, 21:57
Ikväll började i alla fall en fredagsunderhållning, som jag gillar att kika på... :D
Hade gärna testa attackboll och gatloppet med... Ser förbaskat kul ut. D;

G-L-A-D-I-A-T-O-R-E-R-N-A!

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/c0.0.790.377.66310794781/p843x403/602964_459474724112124_2051791635_n.jpg

xbones
2013-01-04, 22:22
[QUOTE=xbones;63182]thb; Folk förväntar sej kanske inte att det kommer en mc i Januari men dom kan ju ha gluggarnavkn; öppna ändå!

Jo, man har ju med åren fått känsla för vem som kan tänkas köra ut framför näsan på en. Men man funderar ... ser dom inte en Electra med allt vad kåpor o lampor heter fram, så ser de väl inte en Nissan Micra heller? Sant som du säger alfgvic;

Lasse.S
2013-01-04, 22:36
Gött 4 dagar skidåkning i Sälen inbokat om 2 veckor :) skall bli grymt kul, var ett par år sedan jag stod i backen sist.

hasse diesel
2013-01-05, 00:19
Gutt ja ska dit v6 jobbet bjuder på långhelg, då blir de kalaspardybr;
Gött 4 dagar skidåkning i Sälen inbokat om 2 veckor :) skall bli grymt kul, var ett par år sedan jag stod i backen sist.

crazyswede
2013-01-05, 02:12
.. var det bara +18 kl:6 på morron .. fi fan.

xbones
2013-01-05, 15:07
om en stund drar jag till Halta Lottas Krog i Götborg och träffa HF bröder o systrar. Ska bli trevligt som vanligtthb;

Troll
2013-01-05, 15:09
om en stund drar jag till Halta Lottas Krog i Götborg och träffa HF bröder o systrar. Ska bli trevligt som vanligtthb;

Jag m'e

Sanniz
2013-01-05, 15:10
om en stund drar jag till Halta Lottas Krog i Götborg och träffa HF bröder o systrar. Ska bli trevligt som vanligtthb;

Hälsa alla... Hade vart trevligt, men jag har inte kunnat trolla fram någon sponsor. *L*
Ge Bambi en extra stor kramiz.

xbones
2013-01-05, 15:14
Hälsa alla... Hade vart trevligt, men jag har inte kunnat trolla fram någon sponsor. *L*
Ge Bambi en extra stor kramiz.Ok,ska göra detthb;

Bikebandit
2013-01-05, 17:37
.... .. träffade jag Rilles nya tillägg till sin familj .. jätte trevligt :) Vi lyckades oxså få två andra Big Twins att få lite frisk luft vic;

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Snapphanar/DSC_0415_zpsef7d4082-1_zps666b2eac.jpg

crazyswede
2013-01-05, 17:41
Fan vad härligt , tummen upp BB! thb;

slycke
2013-01-05, 17:42
Idag har man hållt på o tapetserat om lillgrabbens rum, snart 9-år och då dög inte det som satt innan mer än fondväggen som är tegelstenar med graffitti.
Nu blev resten av rummet något som jag tror Sanniz hade gått igång lite på, nämligen svart metallic.thb;
Kan bara tillägga att det blir jävligt snyggt, långt över en fars förväntan!!ro;

Sanniz
2013-01-05, 19:01
Idag har man hållt på o tapetserat om lillgrabbens rum, snart 9-år och då dög inte det som satt innan mer än fondväggen som är tegelstenar med graffitti.
Nu blev resten av rummet något som jag tror Sanniz hade gått igång lite på, nämligen svart metallic.thb;
Kan bara tillägga att det blir jävligt snyggt, långt över en fars förväntan!!ro;

LM; Haha... Låter snyggt. Du får fota slutresultatet. vic;

RilleHD666
2013-01-05, 22:39
Yes idag blev det premiär för detta året! Bikebandit hälsade på vår nu stora familj. Fint väder i skåne så jag kunde inte låta bli hojen så vi drog iväg en liten runda. Fan vad gött det är med två hjul:D När jag kom hem hade morsan och hennes gubbe gjort en kanonmiddag, fint att få det serverat när man har mycket annat att stå i.

Skitkul idag Bikebandit, att köra ihop igen och jag hoppas det blir många mil framöver också!thb;

BambiGBG
2013-01-06, 09:10
sanniz jag fick massa goa kramar igår. Saknade dig i massor gumman. <3
Kramiz

Sanniz
2013-01-06, 11:37
sanniz jag fick massa goa kramar igår. Saknade dig i massor gumman. <3
Kramiz

Saknade er med, men kombinationen ekonomi och hälsa går inte hand i hand för mig just nu.
Väntar på den där förbaskade remissen... Måste ju bli frisk innan säsongen börjar ju. Blir ju annars mission impossible, att ens knäppa fast en hjälm när det är dags att åka.

Tänkte på er iaf! ;)
Och hoppas din fot slutat spöka också...

Kramiz

Lasse.S
2013-01-06, 14:02
åkte jag till verkstan för att städa men tillverkade mig ett justerbart fotbromsstag i stället :)
http://i1027.photobucket.com/albums/y332/ptb59/IMG_0694_zps4649199f.jpg

Ljung76
2013-01-06, 16:20
Faaaan,,,ge mig en spark i arselet så jag får lite motivation till något !!!!

VÅREN VART ÄÄÄR DUUUUU????????

Sanniz
2013-01-06, 20:25
...upptäckte jag att man är i fel bransch... Man skulle ju bedriva "hotellverksamhet"...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16025204.ab

Bikebandit
2013-01-07, 00:53
....efter en bra sovmorgon blev det en eftermiddag på grusvägar :p

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/Honda%20Africa%20Twin/DSC_0417_zps3659735b-1.jpg

Noyen
2013-01-07, 06:23
Ser härligt ut Bikebandit thb; .Har tidigare kollat lite på xt600 och det vore nog inte så dumt med en grushoj.

slycke
2013-01-07, 09:19
har man dödat ett rådjurak47, ja med firmabilen alltså, jävla skit att dom måste vara uppe redan vid 05 på morgonen:(, hann inte bromsa ens innan det small.
Så snart blir det massor ny plast,lack osv på bilen

crazyswede
2013-01-07, 16:47
Det är ju vid 5 dom är som mest aktiva , det är ju du som skulle ligga kvar & tryna! haha

Annars har jag suttit på sjukan 7tim. i dag med frugan .. idag som det skulle bli smidigare än sist (5tim.) .. 1 stick i armen & kolla magens innehåll .. hur fan kan dom ha lunch på ett sjukhus föresten?
Iaf. så kan jag redan nu fylla i vad jag gör i morrn ... mera tim. på samma sjukstuga med start redan KL:06:00 då det ska tas blodprover varje tim. fram till , just det , lunchen. Vi får väl se hur det blir mer det .. frun fick iaf. som hon ville , byta från fältsjukhuset i närheten till det samma i närmsta stad 3 mil bort.

Inte lätt med graviditeter i Thailand ska ni veta. pl;

xbones
2013-01-07, 19:59
....är man tbx i Ågotnes utanför Bergen. Ett par veckors jobb framför.Sen blir det McMässanthb;

Lasse.S
2013-01-07, 20:51
har jag köpt en riktig illa krockskadad custom tank på ebay för knapt 300 spänn o betalt frakt för 440, har man inte jobb så skaffar man ;)

RilleHD666
2013-01-07, 21:17
En riktig skitdag! Har inte fått ett skit gjort. Bäbisarna har vart omöjliga och gnällt eller skrikigt hela dagen. Batteriet på sambons bil la av. Skulle sotat pannan men det blev inte gjort. Skulle fixa ena grabbens punka han har på sin cykel men det blev inte gjort heller. Stackarn får väl gå till skolan imorgon. Vill ha en ny dag för denna var som sagt skit!

Sanniz
2013-01-07, 21:35
Idag fick jag veta, att det kan ta upp till 90 dagar innan jag ens får mitt problem uppkollat av specialister. :( Det kallas för vårdgaranti...
Snabbare kan det bara bli, om det blir fullständigt akut så de ej har något annat val...
Damn... Hoppas det ej saboterar en kommande säsong... 90 dagar är ju nästan 3 månader. ag;

Annars händer det ej så mycket mer idag... Lyckades blåsa dom på trängselskatt idag (första dagen efter ledigheten) till och från jobbet... Tidigare iväg... Men hem en annan väg, så jag fick åka Röde Orm...
Vänta bara tills man får åka hoj... Då blir det fu: åt politikerna!!!

Pulare
2013-01-07, 21:36
....är man tbx i Ågotnes utanför Bergen. Ett par veckors jobb framför.Sen blir det McMässanthb;

Jag ska med dit åker upp på fredagen och tar mässan på eftermiddagen sen blir det väl lite fest på kvällen med JR.

xbones
2013-01-07, 21:39
Jag ska med dit åker upp på fredagen och tar mässan på eftermiddagen sen blir det väl lite fest på kvällen med JR.Ska du på mässan på fredag eftermiddag? Vi är inte där förren lördag. Vi ska träffa JR på lördag eftermiddag.

JohnnyRocker
2013-01-07, 22:28
Haha, mycket partande blir det! No worries, vi är ju i 99-land, Välkomna!

Sanniz
2013-01-07, 22:29
Ska du på mässan på fredag eftermiddag? Vi är inte där förren lördag. Vi ska träffa JR på lördag eftermiddag.

Synd den inte var i Göteborg... Det är ju en arbetshelg... :( Då är det ju helkört för mig, utan att ens behöva tänka på det...
Fast den kanske inte är lika kul som i Gôtet... ;)

Bikebandit
2013-01-08, 21:41
Min jävla Kaffebryggare dog rnt;

slycke
2013-01-09, 07:29
Idag har man beställt Hotellrum uppe i fjollträsk till MC-Mässan-13

Jag tar med mig min fru och mina två söner, vi ses där :D

Sanniz
2013-01-09, 16:06
Idag har man vart hemma från jobbet... Sjuk... Migrän i flera timmar. :( Men nu har den iaf gått över till vanlig huvudvärk bara...
Försökte ringa min vårdcentral också, men efter 70 minuters köande (i två omgångar) gav jag upp... Ville kolla upp om och när mina besvär är mer akuta, så man kanske sluppit vänta vårdgarantins alla 90 dagar på nästa besök.

crazyswede
2013-01-09, 16:13
Förvänta dig inget EXTRA av svensk sjukvård Sanniz .. man får vara sin egen doktor så gott det går.

Sanniz
2013-01-09, 16:15
Förvänta dig inget EXTRA av svensk sjukvård Sanniz .. man får vara sin egen doktor så gott det går.

Ja du, man kan ju undra... Men jag undrar mest när mitt fall anses som extra akut... Andnöd och så verkar inte räcka. Jag får väl ligga halvvägs i graven... Knäppa jackan kan jag inte heller, vilket man helst velat när vädret är som det är. :(

Sanniz
2013-01-10, 18:06
Har äntligen fått en tid för undersökning hos kirurgen... Om två veckor exakt smäller det!!!
Hoppas tiden går snabbt nu och att de går med på operation...

Vajtan
2013-01-10, 18:39
...har jag planerat mc-sommaren, 10 dagar in på nya året...:I:....nåja, färja bokad för en av resorna i sommar iaf..

Lasse.S
2013-01-11, 13:16
Nu snackar vi BIG TWIN :)
http://youtu.be/AknEghuXCpE

crazyswede
2013-01-11, 16:52
Nu snackar vi BIG TWIN :)


I dag ... Jävla risigt chassie på den där tycker ja! :I:

I dag ... Här är nåt liknande både med chassie samt tillbehör , minns dock inte storleken men den är ju av mindre betydelse sägs det.

http://harleyforum.se/attachment.php?attachmentid=10187&d=1357918539

http://harleyforum.se/attachment.php?attachmentid=10188&d=1357918987

http://harleyforum.se/attachment.php?attachmentid=10189&d=1357919080

I dag ... Yammi ... tou;


Yammi om 20 år åxå! haha

linkan1340
2013-01-11, 17:52
Idag... fick man schemat för jobb på mcmässan i sthlm. fin skit :D

Lasse.S
2013-01-13, 11:21
i dag och som dom flesta andra helger står kaffebryggarna på o puttrar lite varstans, börjar med min egen och lite pyssel i min verkstad sen blir det en liten turné till polarna för att se hur långt dom kommit med sina projekt :) och till sist i kväll skall jag förbi en kille som skall hjälpa mig med en aluminiumsvets
Ha det gott alla i dag :)

crazyswede
2013-01-14, 16:08
Idag ...

.. har jag målat klart hallen , skönt bli av med skiten , bara resten kvar.

.. har jag beställt en ny dator igen , den här gången åt mig själv då den innan Jul var till ungarna.

.. har jag kört till Tha Thom 25km här ifrån & käkat glass & flinat åt dom 5-6 fnittrande tjejerna på 7/11 igen , på vägen hem var det vinkningar från tjejer & tummen upp från killar.

Tydligen ligger man på plus fortfarande med rakarör! :D

Sanniz
2013-01-15, 12:29
Idag hoppas jag att ingen av våra skånska vänner är inblandade i den hemska masskrocken på E4:an...

Sanniz
2013-01-15, 14:21
*pust* Nu har jag snabbskottat i 40 minuter och låtit hundarna rasa runt i snön. Dags för en kaffe machiato, innan det är dags att bege sig mot jobbet... Hoppas det inte är skitväder inatt, när man skall hem.

Lasse.S
2013-01-15, 18:13
Bike Line har tydligen tryckt upp en rejäl bunt kataloger, fick 3 st i dag, en till jobbet o två hem, tur dom inte har adressen till verkstan för då hade jag la fått en dit också :)

crazyswede
2013-01-15, 18:21
Bike Line har tydligen tryckt upp en rejäl bunt kataloger, fick 3 st i dag, en till jobbet o två hem, tur dom inte har adressen till verkstan för då hade jag la fått en dit också :)


Heltäckande kan man säga iom. dom finns på nätet åxå! haha

gronvit
2013-01-15, 18:31
idag fick jag leverans från the land of the free...

http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/406147_10151240470582989_909697678_n.jpg

xbones
2013-01-15, 19:30
idag fick jag leverans från the land of the free...

http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/406147_10151240470582989_909697678_n.jpgHela hojen?

xbones
2013-01-15, 19:36
Idag har jag sett på Norska nyheter om kedjekrocken i skåne. Hoppas också att inga vänner o bekanta är inblandade.

gronvit
2013-01-15, 20:38
Hela hojen?

Nä, 23+18" mammoth-fälgar...

xbones
2013-01-15, 20:44
Nä, 23+18" mammoth-fälgar... Okthb;,trodde du hade importerat hela hojen.

RilleHD666
2013-01-15, 21:23
Idag har jag också hållt mej uppdaterad om den stora olyckan på E4 utanför Helsingborg. Ingen bil från mitt jobb som var med och ingen jag känner var inblandad vad jag vet nu. Man ska verkligen ha respekt för halkan och tankarna går till de drabbade.

jossi
2013-01-15, 21:25
Snyggt gronvit bara mexarfilten som saknas thb; vc;

gronvit
2013-01-16, 08:58
Snyggt gronvit bara mexarfilten som saknas thb; vc;
thx
och tequila

Vajtan
2013-01-16, 15:45
....har jag shoppat...



http://i1145.photobucket.com/albums/o512/harleyvajtan/6F601C31-AB09-4BE6-8CC7-B26A74424796-3030-0000054C68166E25.jpg

crazyswede
2013-01-16, 15:51
....har jag shoppat...

Lycka till!

Vajtan
2013-01-16, 15:55
Lycka till!

Har du aldrig spelat promillebingo? Man börjar med att supa, sen använder man den där...

crazyswede
2013-01-16, 16:07
Har du aldrig spelat promillebingo? Man börjar med att supa, sen använder man den där...

Jodå , brukade oftast köra hem efter bingon åxå med ibland varierande resultat! hahaha :p

xbones
2013-01-16, 17:59
Har du aldrig spelat promillebingo? Man börjar med att supa, sen använder man den där...Gött Vajtan, nu har vi en spelplanLM;

Lasse.S
2013-01-16, 20:52
I dag vecklade jag ut fälgbanorna till skidor o drar till Sälen, back on monday :)

crazyswede
2013-01-17, 01:55
I dag vecklade jag ut fälgbanorna till skidor o drar till Sälen, back on monday

"Break A Leg" el. vad säger dom?! :D

ViLa
2013-01-17, 09:21
idag fick jag leverans från the land of the free...

http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/406147_10151240470582989_909697678_n.jpg

NICE!!!!!

slycke
2013-01-17, 09:24
....har jag shoppat...



http://i1145.photobucket.com/albums/o512/harleyvajtan/6F601C31-AB09-4BE6-8CC7-B26A74424796-3030-0000054C68166E25.jpg

Bra Vajtan, så slipper vi slita så mycket på min thb;

xbones
2013-01-17, 18:50
Får nog skaffa ett par själv så man kan lägga seriekoppla dom om en inte räcker i gradernalol;LM;

Bikebandit
2013-01-19, 21:43
.... är jag i Falkenberg W;

xbones
2013-01-19, 21:50
Hälsa Fia o ha det göttW;

Bikebandit
2013-01-19, 22:34
...jag ska pl; ..har varit väl tagit hand om :D .. hade nice dinner färdig på bordet för mig när jag kom, inte some some stupid bitches idag som kan inte laga mat ;)

xbones
2013-01-19, 22:41
...jag ska pl; ..har varit väl tagit hand om :D .. hade nice dinner färdig på bordet för mig när jag kom, inte some some stupid bitches idag som kan inte laga mat ;)Old schoolvic;

crazyswede
2013-01-20, 04:43
.. har jag precis räknat ut jag behöver 105 betongstolpar & 1000meter taggtråd till den delen av "tomten" som vi inte byggt mur ikring *suck* , passade även på räkna sektioner mellan stolparna i muren , det blev 126 sektioner a´ 2,50m som ska fyllas med nån form av staket .. fi fan , får begära högre pension tror ja!
thx;

hegtor
2013-01-20, 09:23
.. 105 betongstolpar & 1000meter taggtråd

Du kan väl setta en kjedja på kärringen om du fruktar hon vil rymma? :I:

Lasse.S
2013-01-20, 17:05
Ett par underbara dagar i Sälen är över med skidåkning i klass med hojkörning när den är som bäst, nu ser jag fram till våren :)
http://i1027.photobucket.com/albums/y332/ptb59/IMG_07341_zps29a74420.jpg
Bra tryck på bröderna Haaks var det också i högfjälls baren på afterski :)
http://youtu.be/sr1Wlzt6sJM

xbones
2013-01-20, 17:12
Du kan väl setta en kjedja på kärringen om du fruktar hon vil rymma? :I:LM;thb;

Sanniz
2013-01-20, 20:44
Idag har jag skickat efter två kataloger... :D
Så nu får man vänta på kul post, att bläddra i... Från Northbike och Kuryakyn. vc;

Så kan man sedan drömma och kanske planera saker till sin egna "lilla drömhoj". :D

crazyswede
2013-01-21, 14:27
Du kan väl setta en kedja på kärringen om du fruktar hon vil rymma?

Haha den var fin fu:

Nej kedjan har vi på hunden om nätterna så slipper vi höra skitsnacket om vilka han bitit & vilka MC han jagat på morron , 3-hjulingar gillar han bäst! haha

Muren & stängslet är för att hålla korna & vattenbufflarna utanför våran mark annars käkar dom upp allting vi har här inne , dom skiter dessutom konstant & buffelskit i oljekylarn var inte att leka med kan ja säga .. ja stängslet är även för att hålla folk utanför , börjar tröttna på alla möjliga clowner som dyker upp här inne titt som tätt!

Har funderat på painboll gevär men inte hittat nåt än tyvärr! ak47

.. annars har jag tillbringat 5 tim. på sjukan med frun & magen i dag igen om det är av intresse , "hap socke fö mikke inside blood" som hon säger , ja vi blandar Thai , Eng. & Swe. friskt här , Khmer förekommer åxå :D

nattåget
2013-01-21, 14:52
Va är det för hunna braka du har som inte bara jagar utan biter också? Det där med magontet får du förtydliga. Du eller frugan? Sitter på en ballkong i Kata och är lite avis. Skulle också vilja stanna lite längre. Vad jag förstår är du bosatt här nere.

crazyswede
2013-01-21, 15:13
Va är det för hunna braka du har som inte bara jagar utan biter också? Det där med magontet får du förtydliga. Du eller frugan? Sitter på en ballkong i Kata och är lite avis. Skulle också vilja stanna lite längre. Vad jag förstår är du bosatt här nere.

Vad det är för hund vet ja inte , frugan hade beställt honom året innan sa hon samma dag som hon kom dragandes med hårbollen , surprise! haha

Det är den stora på bilden , "ma falang" (vitmans hund) säger infödingarna men den är ju född här & har en mamma som ser lika dan ut fast hon är bara brun & vit , biter gör han väl inte heller riktigt han nafsar lite om man säger så folk är ju rädda för honom (folk jävlas ju med honom åxå , ropar TIGER , viftar med kläder , gasar upp moppen osv.) han fick in hela mitt lår i munnen tex. för lite sen & han är bara 11mån. gammal , fan vet hur det här ska sluta , han gillar inte MC & absolut inte min Harley där av "lårbettet"! hahaha

Magen ja .. frun är i 6mån. & dom såg hon hade för högt blodsocker för nån månad sedan men det verkar vara lugnt endå , ett gränsfall tydligen men där av dom långa tråkiga sjukhusbesöken , blodprov , dricka glykos (inte glykol) vänta nån tim. blodprov , äta , vänta osv. osv.

Jo jag bor här nere permanent , Surin Provinsen (inte Surin Beach/Phuket) .. är du sugen alltså? Jäkla fint hojväder här nere kan ja säga! ;)

http://forumbilder.se/CD34J/img-6934.JPG

Sanniz
2013-01-21, 19:23
...är jag förbannat frösen... trött... och har haft för mycket känningar redan av vädret. Snow
Känner mig som en isglass eller något...

http://www.chumpysclipart.com/images/illustrations/xsmall2/457_blue_freezing_centaur_shivering_from_the_cold. jpg

Önskar man hade en...

http://www.sawo.com/images/saunarooms/piano/spruce/2020RL_interior.jpg

Eller en...

http://dretprating.files.wordpress.com/2012/03/bubbelpool-001.jpg

Då hade man kanske tinat upp igen. :D

crazyswede
2013-01-22, 04:21
Dricka sprit brukar hjälpa mot förfrysningåxå! :D

Sanniz
2013-01-22, 06:40
Dricka sprit brukar hjälpa mot förfrysningåxå! :D

Nja... Fungerar inte så bra det heller, om man liksom "isar inifrån"...

crazyswede
2013-01-22, 14:12
Nja... Fungerar inte så bra det heller, om man liksom "isar inifrån"...

Var lugn , det är helt naturligt med frostbrytningar innan kärringhettan sätter in! :D

.. annars har det väl blivit lite av varje i dag .. schaktat lite mer , nån dörrkarm fixad osv. ... ligger på i värmen här , +34 i em. oh så gött! :p

http://forumbilder.se/CD37M/img-7045.JPG

xbones
2013-01-22, 16:25
Jobbat hela dagen i frisk luft -9! Gött:D Imorgon flyger jag hem o på lördag blir det McMässan med HF bröderro;

Sanniz
2013-01-22, 19:09
crazyswede... Nja, tror inte mitt beror på det... Utan på annat fel med kroppen... Förhoppningsvis kanske något som börjar lösa sig efter dejten på torsdag. Jag har lidit av sådan "kyla inombords" i en j-a massa år redan.

xbones... Don´t break a leg. ;)

RilleHD666
2013-01-22, 22:55
xbones... Don´t break a leg. ;)

Don`t catch a log with you`r eye

crazyswede
2013-01-23, 04:38
crazyswede... Nja, tror inte mitt beror på det... Utan på annat fel med kroppen... Förhoppningsvis kanske något som börjar lösa sig efter dejten på torsdag. Jag har lidit av sådan "kyla inombords" i en j-a massa år redan.

Du menar det är nåt psykiskt alltså? :D

Sanniz
2013-01-23, 04:46
Crazyswede.... Nope... Fysiskt. Men spelar roll... Du verkar ju hellre se mer lättsint på det mesta.



Usch... Pendlar mellan -16 och -17 grader nu... Övervägande risk att jag får använda astmamedicin idag. :(
Brrrrrrrrr.....

crazyswede
2013-01-23, 05:04
Du verkar ju hellre se mer lättsint på det mesta.



Ja det måste man ju göra annars skulle man ju blivit endå knäppare i ett betydligt tidigare stadie men det är ju min filosofi & den funkar bra för mig. :D

hegtor
2013-01-23, 17:31
Nya boots från Mexico.. riktig bra kvalite.. handgjorda och randsydda med oljebestandig sula.. men det bästa var prisen!! man får inte ens plaststövlar från handelsboden til en så bra pris.

10283

crazyswede
2013-01-23, 17:45
Nya boots från Mexico.. riktig bra kvalite.. handgjorda och randsydda med oljebestandig sula.. men det bästa var prisen!! man får inte ens plaststövlar från handelsboden til en så bra pris.

Nice .. jag köpte en hel del fräna skor & stövlar här nere & tog hem genom åren , knepiga är sen jag gick helst i "gummiträskorna" året runt , kör tom. med träskorna som "fin dojor" här nere numera! :D hahaha

Sanniz
2013-01-23, 18:06
Idag skall jag skriva ner min medicinlista, eftersom jag skall dejta kirurgen imorgon angående struman.
Annars undrar jag mest, varför det måste bli istid på nytt. :(

Och maken blir nog sen med, eftersom det är onsdag (=klubbdag)... *suck*
Men jag får väl kika på kvällens nya avsnitt med Mia Skäringer i stället... Imorgon har jag semester, eftersom jag inte vet hur lång tid sjukhusbesöket skall ta och exakt vad de skall hitta på då.

- - - Uppdaterad - - -


http://www.youtube.com/watch?v=6A-QvQ_WUFw

Hon är bara så j-a kul. ro;

hegtor
2013-01-23, 18:43
Ser på norske nyheter at det blåser full storm på Finnmarkskysten. Bölgene slår langt opp på land og knuser hus,drar med seg biler og en stor lagerbygning ble og truffet av bölgene og knust.. og midt opp i alt dette sitter en svenske og fotar fåglar.. LM;

http://gfx.nrk.no/NNj5MpMuwpdTBt5htNzMDQqG9UWB05h-hkO2PMhadiKQ.jpg

xbones
2013-01-23, 19:26
Don`t catch a log with you`r eye Försöker undvika:D

- - - Uppdaterad - - -

Förresten så började 12dagars ledighetvic;idag!

Sanniz
2013-01-24, 13:53
Så har man vart hos kirurgen... Ännu mera blodprover... Och kommer att få på fler provtagningar... Nästa blir nästa vecka på fredag, men då på Sahlgrenska... Då skall de sticka in nålar i halsen på mig.

Bikebandit
2013-01-24, 19:03
Hade en eftermiddag ledig och vädret var underbart i Skåne idag :D ... huvudvägarna var fri från snö och batteriet hade laddat på min Street Bob. Det är gamla och jag litar inte riktigt på det längre så för att vara säker för en problemfri 2013 beställde jag en ny, ska få det i ungefär en vecka.

Körde ett par timmar runt på Skånes landsvägar, Faaan hur bra det kändes efter att ha körde min Africa Twin så länge genom vintern :D:D:D

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/SB%20on%20theroad/DSC_0438.jpg

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/SB%20on%20theroad/DSC_0441.jpg

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/SB%20on%20theroad/DSC_0437.jpg

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/SB%20on%20theroad/DSC_0445.jpg

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/SB%20on%20theroad/DSC_0443-1-1.jpg

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/SB%20on%20theroad/DSC_0447-1.jpg

Sanniz
2013-01-24, 19:19
Skånska vägarna såg i alla fall bättre ut... Här slirar bilarna t o m på väg ut på motorvägen, eftersom saltet inte ens biter längre. Enda fördelen; mindre skitiga rutor=mindre åtgång av spolarvätska... Alltid något.

Pulare
2013-01-24, 19:38
Så har man vart hos kirurgen... Ännu mera blodprover... Och kommer att få på fler provtagningar... Nästa blir nästa vecka på fredag, men då på Sahlgrenska... Då skall de sticka in nålar i halsen på mig.
Det ser värre ut änn vad det är jag har gjort det. Hade en systa på sköldskörtlen som dom tog ett prov prov. Man blev förskräckt när man såg hela denna sputa med kikarsikte och riktdon men det kändes inget av sticket.

Sanniz
2013-01-24, 19:44
Det ser värre ut änn vad det är jag har gjort det. Hade en systa på sköldskörtlen som dom tog ett prov prov. Man blev förskräckt när man såg hela denna sputa med kikarsikte och riktdon men det kändes inget av sticket.

Hoppas du har rätt. :) Vet i alla fall, att man skall ligga helt stilla när de sticker in nålen i sköldkörteln... Kirurgen sa att de kommer att göra åtminstone två stycken sådana stick på mig, på var sin sida...
Man får väl låtsas att man är med i en modern form av Dr Frankenstein. :D

Hoppas i alla fall, att provtagningar m m skall räcka till för att få en operation... Så man kan dra på sig hjälmen utan problem till säsongen... :D

Vill inte se ut så här på halsen mer... Och på bilden ligger jag med huvudet bakutsträckt...

10292

xbones
2013-01-24, 20:46
Idag bytte jag till Buckhornstyre. Passade som handskenthb; Får lyfta på tanken imorgon för att peta in kablar som blev lite för långa.

Sanniz
2013-01-24, 20:47
Idag bytte jag till Buckhornstyre. Passade som handskenthb; Får lyfta på tanken lite imorgon för att peta in lite kablar som blev lite för långa.

LM; Det där fick du nästan att låta snuskigt. :D

xbones
2013-01-24, 21:06
LM; Det där fick du nästan att låta snuskigt. :DVilket då? Lyfta på tanken ja,inte tantenLM;!

xbones
2013-01-24, 21:12
Gick ut för att starta bilen som stått ute i nästan tre veckor . Vred om nyckelnl o öket hoppa igång direkt:D Pålitlig trotjänarethb;

druttkasken
2013-01-24, 21:49
MC-mässan idag, showen var grym. Lite prylar köpta. Bärs på hotellet, livet leker.

Pulare
2013-01-24, 22:00
MC-mässan idag, showen var grym. Lite prylar köpta. Bärs på hotellet, livet leker.
Låter bra . Jag kommer upp i morgon eftermiddag. Ser fram emot att träffa lite folk från forumet på fredag och lördag kväll.

JohnnyRocker
2013-01-24, 23:08
Hade en eftermiddag ledig och vädret var underbart i Skåne idag :D

http://i377.photobucket.com/albums/oo219/Bikebandit_photos/SB%20on%20theroad/DSC_0447-1.jpg

Fan vad sugen man blir!! Da shit BB ro;

Hagard
2013-01-25, 04:09
En liten bild på det?

Noyen
2013-01-25, 08:57
Fan de va surt ute,men man får trösta sej med att man slipper klippa gräs iaf :D ;)

crazyswede
2013-01-25, 09:20
Fan de va surt ute,men man får trösta sej med att man slipper klippa gräs iaf

Härligt med positiva medlemmar thb; fler såna så vi kan skippa gnälltråden!!! hahaha

imp4ct
2013-01-25, 09:29
idag drar jag till mc mässan! :D är redan i sthlm så 11.00 är jag på området.

Dragos
2013-01-25, 17:21
Tillbaka då, efter någon månads frånvaro vc; Hoppas alla har haft en bra början på året D;

Sanniz
2013-01-25, 17:37
Härligt med positiva medlemmar thb; fler såna så vi kan skippa gnälltråden!!! hahaha

Nu gnäller du ju, sort of, på gnälltråden. tou;

xbones
2013-01-25, 17:45
1032110318103191031810320 Så här blev det nya styret o sadeln.

Vajtan
2013-01-25, 18:08
10318103191031810320 Så här blev det nya styret o sadeln.

Styret satt ju som en smäck! Riktigt najs.... thb;

Noyen
2013-01-25, 19:05
10318103191031810320 Så här blev det nya styret o sadeln.

Blev jäkla bra,gillar denna modellen.thb;

Lasse.S
2013-01-25, 19:14
Beställde mig en ny mätare i dag :) mest för shiftligt och varvräknaren men också lite andra kul funktioner ;)
http://www.dakotadigital.com/index.cfm/page/ptype=product/product_id=684/category_id=522/home_id=-1/mode=prod/prd684.htm

slycke
2013-01-27, 09:02
Sitter man på väg söderut, från fjollträsk och mässan. Blev passagerarsätet idag, hustrun kör.

Vajtan
2013-01-27, 09:54
Sitter man på väg söderut, från fjollträsk och mässan. Blev passagerarsätet idag, hustrun kör.

Jaha, sa Dräger ifrån imorse? LM;

hegtor
2013-01-27, 10:07
Vad tyckte ni om mässan?
Det var litt för mycket folk för meg.. kö suger.. Inte mycket att köpa av utstyr och prylar om man inte är spesielt intressarad av billiga handskar från China.
Motorshowet var bra.. dubbel backflip på så lite utrymme var imponerande..

Fritte
2013-01-27, 12:42
Mässan var så där med tanke på allt folk. Men att träffa gubbarna på Big Ben var trevligt.
Synd bara att man hade feber och var genomförkyld.
Åker till baka till Peking snart.

- - - Uppdaterad - - -

Mässan var så där med tanke på allt folk. Men att träffa gubbarna på Big Ben var trevligt.
Synd bara att man hade feber och var genomförkyld.
Åker till baka till Peking snart.

Lasse.S
2013-01-27, 14:20
Full tank :)
http://i1027.photobucket.com/albums/y332/ptb59/IMG_0768_zps8ef9dd73.jpg
En massa jobb o tvätta men det var det värt :)
http://i1027.photobucket.com/albums/y332/ptb59/IMG_0769_zps841ff83d.jpg