handdator

Visa fullständig version : Profilbild



CC10
2011-11-12, 23:51
Hej Admin eller någon annan med ansvar för forat. börjar med att tacka för min nya profilbild, den e cool men fullt så hård är inte jag....iaf lite mindre skägg. Vet ej vems bild eller hur den hamnat på min profil men som sagt så är det inte jag på bilden. Vet inte om det här är rätt ställe att skriva om detta men hitta inget bättre.

Hagis
2011-11-13, 16:54
'okej. Har du tagit bort bilden för jag ser ingen idag!

admin
2011-11-13, 16:56
Samma här, helt tomt i din profil:

http://harleyforum.se/member.php?653-CC10

CC10
2011-11-13, 18:04
hej igen, bilden på den skäggiga farbrorn är helt klart borta men jag har inte tagit bort den...någon här som försöker skoja med mig :D??
Samma sak hände för ett par veckor sedan, den gången oxå så försvann den skäggige av sig själv...mysko.

Hagis
2011-11-13, 18:07
Dags att byta lösenord och hålla det för dig själv denna gång ;)

CC10
2011-11-13, 18:10
Nu e den skäggige där igen

kallblod
2011-11-13, 18:18
Jag vill ha samma som CC10 har druckit. wa;

abelseth
2011-11-13, 18:20
Jag vill ha samma som CC10 har druckit. wa;

Hahahaha.. br; Smoke

Hagis
2011-11-13, 18:21
Nu e den skäggige där igen
Nä, jag vet inte vad du ser men du har ingen bild alls! Gå in o byt ditt lösenord! Det enda jag kan tänka mig är att någon polare sitter och roar sig med ditt konto och lägger upp bilden i 3 sekunder och sen tar bort den! Men jag har då inte sett någon bild! Byt lösenord och håll det för dig själv!

CC10
2011-11-13, 19:01
Haha...ett jäkla bra dricka som som sitter i länge:p, men det här är vad jag ser på min skärm. den här bilden dyker upp på alla som svarat på mitt inlägg (alla utom admin) någon som känner igen sig??

Wallis
2011-11-13, 19:09
Hahaha :D Härlig bugg LM;

admin
2011-11-13, 22:23
Haha.. ja, det var märkligt som fan! Som Hagis säger. Byt lösen och kolla igen. Jag ser inte nån gubbe alls!
Måste vara nån som driver med dig och byter avatarbild när du är på toa! :)

dae
2011-11-14, 04:04
Haha vilka härliga inlägg, men den där gubben brukar jag också se ibland på helgerna, undrar varför ?vic;

abelseth
2011-11-14, 09:47
Hahaha så jävla klockren bild! :D

Hagis
2011-11-14, 10:34
Harley tomten :D

CC10
2011-11-14, 19:22
Ja nu e de mycke Harleytomtar här, alla som svarat på mitt inlägg och är inloggade får tomtenthb; men nu vet jag att tomten bor i min dator,Smash loggade in på jobbdatorn och där var det tomtefritt. Är varken pårökt eller uppölad idag heller fast man kan ju börja fundera...lösenord bytt, rensat webbhistorik....

admin
2011-11-14, 19:28
Hahah..ursäkta men fan vad roligt..just att det är den gubben oxo! Men vadfan gör han i andras avatarer!?!?! Helt sinnes.

Du skämta på mej aprillo!

Dempa
2011-11-14, 19:34
CC10 du har ju iallafall en avatar (har inte jag ) vc;

admin
2011-11-14, 19:37
CC10. Om du testar att högerklicka på bilden, välj, kopiera bildwebadress eller likande. Klistra in länken i ett tomt notepad/word dokumet. Eller högerklicka på tomten och välj, "öppna bild i ny flik"

Se vart bildlänken går och meddela mig här.

admin
2011-11-14, 19:40
Om du testat en annan webläsare i samma dator? Explorer eller Firefox etc...samma tomte?

Hagis
2011-11-14, 19:41
Dempa jag kan fixa det åt dig om du vill :D

CC10
2011-11-14, 19:54
http://harleyforum.se/images/statusicon/user-online.png. En annan intressant observation...när jag loggade ut nyss så var fortfarande CC10 inloggad. inga tomtar men de 3-4 sista inläggen saknades????Mysko eller

Hagis
2011-11-14, 19:55
Har du kollat din dator efter virus eller andra intrång?!
Den länken du skicka upp är till den där lilla gröna pluppen som visar att du är online!

CC10
2011-11-14, 20:04
Exakt Hagis, tomten dyker upp på alla som är inloggade....frågan är väl vem som varit i min dator och bytt pluppen mot tomten. gjorde en virusscanning för ett par veckor sen men tydligen dax igen.....eller så byter jag hjälm och skaffar skägg:D

Hagis
2011-11-14, 20:35
:) haha ja man vet aldrig! citerar en bra film! "Men dööööö då för i helvete tomte jävel" :D

ja något fel är det ju då du är den enda som har detta problem av nästan 2000 personer så jag skulle nog börja med att
- scana datorn
- byt ditt lösenord

Och hjälper inte detta så säg till, en sista utväg är att vi tar bort ditt konto totalt så får du regga dig igen men det verkar långsökt!

Tyrre
2011-11-14, 22:51
Haha...ett jäkla bra dricka som som sitter i länge:p, men det här är vad jag ser på min skärm. den här bilden dyker upp på alla som svarat på mitt inlägg (alla utom admin) någon som känner igen sig??
Jag känner igen mig!
Hur har jag hamnat där?

Hagis
2011-11-15, 07:32
Jag känner igen mig!
Hur har jag hamnat där?

Du har ju bilden, är det du eller? Så vi vet om vi ska lägga ner tid att kolla upp saker o ting eller om ni roar er?!

CC10
2011-11-15, 08:35
Nej jag sitter inte och roar mig på andras bekostnad, även om hela den här historien börjar bli lite rolig. men felet måste sitta i in dator för nu sitter jag på jobbet och allt fungerar som det ska. helt klart är att bilden dyker upp i stället för den gröna inloggningspluppen men hur den hamnat i min dator är ju en gåta.
Sen upptäckte jag igårkväll att jag har 2 inloggningar, samma namn, samma lösen (bytt några ggr) men kan växla mellan 2 inloggningar.... en med bilden, en utan och det verkar som den med bilden är aktiv för den andra uppdaterar inte nya inläggen som kommer under tiden man är inloggad.
i kväll åker jag hem ochak47datorn

admin
2011-11-15, 08:53
Bra info CC10, nu ska jag forska lite! :)

admin
2011-11-15, 08:57
Lustigt. när jag matar in den URL:en du gav mig, får jag upp denna: http://harleyforum.se/images/statusicon/user-online.png, som det ska och nu ser jag att det är den lilla gröna som ersätts av tomten http://harleyforum.se/images/statusicon/user-online.png. LÄnken till pluppen pekar på serverns bild och den är ok. Måste ligga i din cache på datorn.

(http://harleyforum.se/images/statusicon/user-online.png)Du hade rensat historik sa du, men du borde rensa allt. ctrl+shift+del i din läsaren.
Markera det mesta, rensa och starta om läsaren. Gubbebilden måste ligga på din dator i cachen.

Testa även att trycks "F5" en tre-fem ggr när du ser tomten så kan bilderna laddas om!

CC10
2011-11-15, 09:23
Tack admin, nu ska jag skruva dator ikväll...eller heter det inte skruva när det gäller datorerthb;

Tyrre
2011-11-15, 19:17
Du har ju bilden, är det du eller? Så vi vet om vi ska lägga ner tid att kolla upp saker o ting eller om ni roar er?!

Det är jag och det är ett självporträtt på mig själv, taget av mig och bilden är MIN!

Vajtan
2011-11-15, 19:26
....alltså, bästa tråden på länge! Fan va jag har garvat...LM;

Tyrre
2011-11-15, 19:27
Haha vilka härliga inlägg, men den där gubben brukar jag också se ibland på helgerna, undrar varför ?vic;

Hmm… men jag har aldrig sett dig! Kom fram och hälsa nästa gång!

admin
2011-11-15, 19:34
Hmm… men jag har aldrig sett dig! Kom fram och hälsa nästa gång!

lol;Bra Tyrre! Bit tillbaka!

CC10
2011-11-15, 19:46
Haha...alltid roligt att man kan roa någon...men allvarligt det här börjar bli lite jäkla drygt nu, och du Tyrre...sorry om jag snott din bild men jag har ingen aning om hur den hamnat i min dator ,men om jag skaffar skägg och byter hjälm kan vi väl parta på bilden??thb; skojar bara, jag gör allt för att fixa detta, tömt catchen raderat allt misstänkt men snart hjälper bara det här*smch*

admin
2011-11-15, 20:36
Men CC10, har du en webläsare till på samma dator (jag har lagt ut ditt fel på tillverkarens forums support). Han sa samma., testa en annan läsare.
Virus är det inte, så du kan vara lugn. Nånting ligger i din dator och ersätter originabilden som ligger på forumets server.

Har du bara Internet Explorer (standard i Windows) kan jag rekommendera Google Chrome (snabb och liten). http://www.google.com/chrome?hl=sv

CC10
2011-11-15, 21:04
Ska testa det oxå, har varit många konstiga grejer nu...inloggad när jag går in på sidan, utloggad när jag loggar in, klockslaget på inläggen växlar med 1 tim, olika antal inlägg och för varje inloggning blir det flera gubbar (eller ska man säga tomtar i datorn:D) plus en massa som jag inte orkar dra här. Känns som det är 2 inloggningar samtidigt. har precis tömt catchen och just nu är det här det enda felet (här tänkte jag infoga en bild) Då blir jag utloggad och alla tomtarna är tillbaka....alltså ruta 1 igen

admin
2011-11-16, 18:45
Fick ett tips OM du kör FireFox! Tryck ctrl+F5! Denna rensar cachen och tvingar läsaren att plocka alla bilder igen från servern.

För även om du rensar cachen i läsaren finns det i Windows en Secondary Cache. Där kan bilden på stackars Tyrre ligga. CTRL+F5 gå förbi denna. Som sagt FireFox. Vet ej om samma kommando biter på de övriga.

CC10
2011-11-17, 22:01
Har precis installerat Chrome och nu är bilderna på Tyrre borta....så oxå en massa andra avatarer. nu lägger jag inge mera krut på det här för tillfället, ska åka bort och ha en helt internetfri helg....bara vara offline hela tiden :) . Ha en trevlig helg allihopa

dae
2011-11-18, 10:34
Har du provat CCleaner det är djäkligt bra på att rensar bort temp/cashe filer och annat skit som kommer in i datorn, finns gratis på länken härunder, men kolla bifog bilderna på vad du bör klicka bort när du installerar CCleaner så slipper du reklam och liknande skit.
Klick uppe till höger för att hämta CCleaner:
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

30843085