handdator

Visa fullständig version : "Black chrome" på bromsskivor



Christer
2011-11-06, 20:29
Hittade bromsskivor som var helt belagda med "Black chrome". Såg riktigt trevliga ut.
Nån som vet något om denna ytbehandling?
Är den nötningsbeständig eller kommer bromsskivorna att se för jävliga ut så fort man börjar att bromsa?

Försöker lägga upp en bild på dem men får det inte att funka. Om nån är sugen att titta så finns de på följande adress.

http://www.hdwheels.com/Pulley_and_Rotor.htm

2895

The Dude
2011-11-06, 22:02
Har tyvärr ingen aning men jäkligt snyggt i alla fall, tänker spara en länk till den sidan.
Kommer passa jäkligt bra på den hojen jag har i huvudet för framtiden :)

xbones
2011-11-07, 23:36
Hittade bromsskivor som var helt belagda med "Black chrome". Såg riktigt trevliga ut.
Nån som vet något om denna ytbehandling?
Är den nötningsbeständig eller kommer bromsskivorna att se för jävliga ut så fort man börjar att bromsa?

Försöker lägga upp en bild på dem men får det inte att funka. Om nån är sugen att titta så finns de på följande adress.

http://www.hdwheels.com/Pulley_and_Rotor.htm Jävligt snyggt o inte så dyrt heller. Undrar också om den förblir svart? Hade ju passat på xbonesen som är mattsvartyp;

admin
2011-11-08, 01:40
hdwheels gör mycket bra grejer. Har dock svårt att tro att bromsytan förblir svart, isåfall skulle den varit genomfärgad rakt igenom godset.
Men skicka ett mail till dom. Andrei brukar svara snabbt! Andrei Rybkin andrei@hdwheels.com

Hagis
2011-11-08, 11:54
Jag maila dom precis och återkommer med svar asap!

xbones
2011-11-08, 12:47
hdwheels gör mycket bra grejer. Har dock svårt att tro att bromsytan förblir svart, isåfall skulle den varit genomfärgad rakt igenom godset.
Men skicka ett mail till dom. Andrei brukar svara snabbt! Andrei Rybkin andrei@hdwheels.com Ok Adminthb;tänkte maila dom idag.Har ju svårt att tro på att dom förblir svarta.

xbones
2011-11-08, 12:51
Jag maila dom precis och återkommer med svar asap! Bra Hagis! Då behöver jag inte maila dom.

Hagis
2011-11-08, 13:50
nopp, väntar fortfarande svar! Måste iväg någon timme bara men kollar i em igen och som sagt återkommer med deras svar! :)

xbones
2011-11-08, 14:03
nopp, väntar fortfarande svar! Måste iväg någon timme bara men kollar i em igen och som sagt återkommer med deras svar! :) Ok, intressant att se vad dom säger.

Hagis
2011-11-08, 20:11
DERAS SVAR

Hi,

The black will disappear where you have the brake pads touch the rotor.
The center part will remain black.

Regards

Andrei Rybkin

xbones
2011-11-08, 20:34
DERAS SVAR

Hi,

The black will disappear where you have the brake pads touch the rotor.
The center part will remain black.

Regards

Andrei Rybkin Ja,det var ju det man tänkte:b: Vad är vitsen med domwa; Enbart för utställning?

Hagis
2011-11-08, 20:43
Ja jag vet inte, men jag håller fullständigt med! Det är ju lite bakvänt!

Benny
2011-11-08, 21:33
tror faktiskt att det kan bli snyggt ändå, kanske jag testar på mina befintliga skivor ?,men visst hade man blivit kokt om man trodde de skulle förbli helsvarta.

xbones
2011-11-08, 22:16
Man kan ju lacka centrum på gamla skiverna med värmetålig färg till en billig peng,eller?

Hagis
2011-11-08, 22:37
Man kan ju lacka centrum på gamla skiverna med värmetålig färg till en billig peng,eller?
ja det borde man väll kunna göra! Så länge man ser till att det inte hamnar färg där bromsen tar borde det inte flagna!?

xbones
2011-11-08, 22:50
ja det borde man väll kunna göra! Så länge man ser till att det inte hamnar färg där bromsen tar borde det inte flagna!? Just det.Man har ju själv lackat en o annan bilbromsskiva o trumma med vanlig sprayfärg o det har hållit brathb;