handdator

Visa fullständig version : ROCKER jEANS



xbones
2011-11-01, 22:23
Tjena Folks! Är det nån som vet var man kan beställa ROCKERJEANS i USA? Kollade hos H-D Göteborg och dom skulle ha 4500 för vind o vattentäta! Det var nån som sa att man kan bara köpa dom hos H-D handlare i USA. Kan det stämma?

Hagis
2011-11-01, 22:41
Nä det kan inte stämma, har du kollat med http://www.flyingeagle.se/ jag köpte mina där och sen impregnerade jag dom med Ö&Bs spray! Dock var dom inte vind täta men dom var inget jag frös i och ja vid spöregn så läckte dom in i grenen efter ett par mil men annars var dom täta väldigt länge!

EDIT:
--->TROR<--- jag såg dom jeansen på hojrock västervik i ett av dom tält butikerna som fanns där! Dock osäker...

xbones
2011-11-01, 23:03
Nä det kan inte stämma, har du kollat med http://www.flyingeagle.se/ jag köpte mina där och sen impregnerade jag dom med Ö&Bs spray! Dock var dom inte vind täta men dom var inget jag frös i och ja vid spöregn så läckte dom in i grenen efter ett par mil men annars var dom täta väldigt länge!

EDIT:
--->TROR<--- jag såg dom jeansen på hojrock västervik i ett av dom tält butikerna som fanns där! Dock osäker... Han på H-D Göteborg mena att dom flesta Rocker var vindtäta och vatten resistanta och kostar runt 3500 men dom vattentäta skulle ligga på 4500.Var där för 3veckor sen o dom skulle få in dom veckan efter. SkaMPD;dit imorgon o kolla.

Hagis
2011-11-01, 23:35
Kolla med flying eagle! Jag köpte mina kevlar jeans där och dom ÄR (var då jag gav dom till DeadSexy) bättre än dom flesta kevlar jeansen! Något tyngre men dom är heltäckande! Det är innerfoder i HELA brallan, av kevlar! Kostade på HD butiken i täby/stockholm 1500 men jag köpte dom på rea för 750 kr (2009) Dom nya kevlar jeansen tycker jag verkar lite klena! Bara inside patches dit sydda!

EDIT:
Och ja, dom var som sagt varma som satan och vatten tåliga! Men det var för att det var heltäckande kevlar från sömmarna längst ner i byxan och hela vägen upp, som ett par chaps på insidan! I kevlar!!!!!

xbones
2011-11-01, 23:45
Kolla med flying eagle! Jag köpte mina kevlar jeans där och dom ÄR (var då jag gav dom till DeadSexy) bättre än dom flesta kevlar jeansen! Något tyngre men dom är heltäckande! Det är innerfoder i HELA brallan, av kevlar! Kostade på HD butiken i täby/stockholm 1500 men jag köpte dom på rea för 750 kr (2009) Dom nya kevlar jeansen tycker jag verkar lite klena! Bara inside patches dit sydda!

EDIT:
Och ja, dom var som sagt varma som satan och vatten tåliga! Men det var för att det var heltäckande kevlar från sömmarna längst ner i byxan och hela vägen upp, som ett par chaps på insidan! I kevlar!!!!! Kollade nu men dom hade inga heltäckande eller vind eller vattentäta på sin sida iaf.

custombike
2011-11-01, 23:52
Detta är deras hemsida där du kan hitta åf över hela världen good luck
http://www.therokkercompany.com/site/de/

xbones
2011-11-01, 23:57
Detta är deras hemsida där du kan hitta åf över hela världen good luck
http://www.therokkercompany.com/site/de/thx;för tipset!

Ozzy
2011-11-02, 00:13
Sprayen var ju ett bra tips, ska köpas :)

Noyen
2011-11-02, 08:18
Har också suktat efter Rokker jeans modell cargo.BCR i Sunne sålde dessa för 3600:- i sommar.Har kollat
på Rokkers hemsida och sett att Chica i Californien ska sälja brallorna i US.Har dock inte mailat och frågat priset.

Det har väl diskuterats i "Draggin jeans" tråden här på forumet och Macke har ju testat båda sorterna och tyckte
Rokker var skönare.Fick också intrycket att Rokker var kanon kvalité dessutom med fickor med blixlås på låren är ju
kanon.

Mailar du Chica,lägg gärna ut priset.Kommer nog att köpa ett par Rokker brallor så småningom.

PS.har kollat pris på brallorna i flera europiska länder och priset hos BCR i Sunne var klart billigast.
De hade en extra pris kampanj i höst och sålde ut för 3000:-,hann inte med annars hade jag åkt och köpt ett
par direkt.

sedaii
2011-11-02, 09:00
Dom nya Rokker Revolution, är heltäckta kevlar, vattentäta och vindtäta, men materialet andas.
Det bästa jag åkt i helt klart, blir inte varma i högsommar o inte kalla när det går ner mot 10 grader.
Lite dyra, men det kostar att ligga på topp :)

Macke
2011-11-02, 10:56
Har också suktat efter Rokker jeans modell cargo.BCR i Sunne sålde dessa för 3600:- i sommar.Har kollat
på Rokkers hemsida och sett att Chica i Californien ska sälja brallorna i US.Har dock inte mailat och frågat priset.

Det har väl diskuterats i "Draggin jeans" tråden här på forumet och Macke har ju testat båda sorterna och tyckte
Rokker var skönare.Fick också intrycket att Rokker var kanon kvalité dessutom med fickor med blixlås på låren är ju
kanon.

Mailar du Chica,lägg gärna ut priset.Kommer nog att köpa ett par Rokker brallor så småningom.

PS.har kollat pris på brallorna i flera europiska länder och priset hos BCR i Sunne var klart billigast.
De hade en extra pris kampanj i höst och sålde ut för 3000:-,hann inte med annars hade jag åkt och köpt ett
par direkt.

Jag har dom som kallas Black Jack och som sagt var, dom är as sköna. När det är varmt och solen skiner så känner man sig inte varm och svettig. Men jag har inte kört omkull och testat dom på det viset. Skulle kunna tänka mig att köpa ett par som är mer jeansliknande också.

Tundra Trotter
2011-11-02, 11:01
Finns hos HD dealer:n i Åre. Power house.se

Noyen
2011-11-03, 07:37
Jag har dom som kallas Black Jack och som sagt var, dom är as sköna. När det är varmt och solen skiner så känner man sig inte varm och svettig. Men jag har inte kört omkull och testat dom på det viset. Skulle kunna tänka mig att köpa ett par som är mer jeansliknande också.

Tusan,nu ere jag som har hjärnsläpp.Black Jack heter ju modellen.Cargo är ju Draggins namn på sina brallor med lårfickor.

http://www.shopbcr.se/bikerjeans-rokker-black-jack-p-236-c-293.aspx

Macke
2011-11-03, 19:25
Tusan,nu ere jag som har hjärnsläpp.Black Jack heter ju modellen.Cargo är ju Draggins namn på sina brallor med lårfickor.

http://www.shopbcr.se/bikerjeans-rokker-black-jack-p-236-c-293.aspx

Hehe Det är lugnt! Men Rocker jeansen Black Jack är mycket skönare än cargo draggin jeansen. Fickorna är rymmligare och har dragkjedja, det har inte draggin.

xbones
2011-11-07, 22:47
Dom nya Rokker Revolution, är heltäckta kevlar, vattentäta och vindtäta, men materialet andas.
Det bästa jag åkt i helt klart, blir inte varma i högsommar o inte kalla när det går ner mot 10 grader.
Lite dyra, men det kostar att ligga på topp :) Yes,dom är nog det bästa man kan ha så det blir sånna till mej o frugan!

Hagis
2011-11-07, 22:56
Lewis 512 och när det blir lite kyligare så arméns långkalsonger duger gått åt mig! Efter ett tag så är det inget mig emot om det regnar lite, då blir dom lite renare! Blir det för mycket regn så är det bara hålla i sig hårdare, se hård och oberörd ut och tänka "I fucking ride a harley" :D 2896

Noyen
2011-11-08, 06:29
Hehe Det är lugnt! Men Rocker jeansen Black Jack är mycket skönare än cargo draggin jeansen. Fickorna är rymmligare och har dragkjedja, det har inte draggin.

:) Frågade damen på Handelsboden i Karlstad om det inte vore bättre med blixlås på Draggin Cargo jeansens lårfickor och fick som svar.Det förstår du väl att man inte kan ha,det är ju
för säkerheten om man kör omkull,de kommer ju att riva upp kroppen.De e ju konstigt att man isåfall inte tänker så på sina jackor med blixlås där alla vitala organ i kroppen sitter :I:

plastjanne
2011-11-08, 07:11
Kolla den här sidan om det kan vara nått 99 dollar!
http://www.grcustoms.com/shop/Kevlar-Riding-Jeans/

Hagis
2011-11-08, 10:30
:) Frågade damen på Handelsboden i Karlstad om det inte vore bättre med blixlås på Draggin Cargo jeansens lårfickor och fick som svar.Det förstår du väl att man inte kan ha,det är ju
för säkerheten om man kör omkull,de kommer ju att riva upp kroppen.De e ju konstigt att man isåfall inte tänker så på sina jackor med blixlås där alla vitala organ i kroppen sitter :I:

Haha hon har säkert lärt sig det på någon bra kurs hon gått på!

Hagis
2011-11-08, 10:32
Kolla den här sidan om det kan vara nått 99 dollar!
http://www.grcustoms.com/shop/Kevlar-Riding-Jeans/

Det var såna brallor jag gav till en annan broder! Det är heltäckande kevlar vilket förutom skyddet gör att dom klarar vind och väta betydligt bättre än dom där "inside chapsen" där dom bara sytt kevlar över vissa delar! MO tror jag mina hette, köpta på harleys butik i täby för 50% rea (750) kr 2008 (kan alltså vara värt att vänta till december och köpa julklappar till er själva om det är rea)

admin
2011-11-08, 11:53
www.wwag.com (W&W Word Wide Cycles) har oxo Rokker jeans. 349€ och en massa andra! Sök bara på JEANS i deras sökruta!

Noyen
2011-11-08, 18:19
Verkar som BCR i Sunne har jäkligt bra priser på sina Rokkerbrallor.

Macke
2011-11-08, 18:27
:) Frågade damen på Handelsboden i Karlstad om det inte vore bättre med blixlås på Draggin Cargo jeansens lårfickor och fick som svar.Det förstår du väl att man inte kan ha,det är ju
för säkerheten om man kör omkull,de kommer ju att riva upp kroppen.De e ju konstigt att man isåfall inte tänker så på sina jackor med blixlås där alla vitala organ i kroppen sitter :I:
Haha Ja de kan man ju undra, och dessutom så är det väl dragkjedja i gylfen?! Synd att du inte fann dig snabbt å nämde det för henne. Nä det tror jag inte ett skit på.

Noyen
2011-11-08, 19:08
Ja det skulle man ha sagt :D :D blev väl förbluffad av svaret man fick,tycker också det var rent skitsnack.Men de manliga som jobbar där har varit helt ok
och besvarat frågor på ett sakligt sätt alla gånger man varit där.Det skall väl också sägas i sammanhanget

Viljar
2011-11-08, 19:49
Jag har ett par Rokker Rokkstar, bättre brallor får man leta efter. Vindtäta och klarar en lätt skur.

xbones
2011-11-08, 21:26
Tror att jag är överbevisad angående Rokker.Dom kostar ju lite men jag har fått för mej att billigt är sällan bra. Så det blir Rokker Revolution för min del.

Hagis
2011-11-08, 21:38
det är väll som med allt! Vi hade ett motto i tatuerings studion jag jobba på förut! Bra tatueringar är inte billiga, billiga tatueringar är inte bra! Man får kort o gott vad man betalar för :)

xbones
2011-11-08, 21:47
det är väll som med allt! Vi hade ett motto i tatuerings studion jag jobba på förut! Bra tatueringar är inte billiga, billiga tatueringar är inte bra! Man får kort o gott vad man betalar för :) Ja,så är detvic;

DeaDSexY
2011-11-08, 22:36
det finns inget som heter billigt OCH bra!!

Vajtan
2011-11-09, 12:00
Efter allt positivt om ROKKER så måste man ju kolla in dom, drar ju iväg på Bikeweek i mars...göra ett klipp kanske? thb;

xbones
2011-11-09, 12:27
Efter allt positivt om ROKKER så måste man ju kolla in dom, drar ju iväg på Bikeweek i mars...göra ett klipp kanske? thb; Tjena Vajtan! Kollade på amerikanska sidor och dom låg på samma priser som här hemma ungefär.Dom är Sweitziska så dom importeras till USA. Ses på Fredagbr;

ProBike Helsingborg
2011-11-15, 15:33
Vi är auktoriserad återförsäljare för ROKKER JEANS.
Om det finns ett intresse tittar vi gärna på ett erbjudande till Harleyforumets medlemmar.
Vi kan tänka oss att göra en specialorder baserad på beställningar från er.

Noyen
2011-11-20, 08:07
Såg att Probike sålde Black Jack för 3695:- före rabatten,dock tillkommer fraktpriset.
Kommer troligen att köpa på BCR i Sunne (3600:-),då kan man ju prova brallorna och priset blir
väl inte så mkt dyrare heller.Men det kan väl vänta till våren om det inte kommer nåt annat
"rabatt erbjudande" före :D

Noyen
2012-01-05, 08:42
Tjena Folks! Är det nån som vet var man kan beställa ROCKERJEANS i USA? Kollade hos H-D Göteborg och dom skulle ha 4500 för vind o vattentäta! Det var nån som sa att man kan bara köpa dom hos H-D handlare i USA. Kan det stämma?

Blev det några brallor för er från ProBike ??

pbmj76
2012-01-05, 17:54
jo.. beställning lagd, trots dåligt uppslut.. väntar bara på en faktura och en leverans nu för min del iaf.. vet inte hur det blev för de andra som beställde men tror de fick samma deal som mig

Aggelito
2012-01-05, 19:14
Japp. Blev nog en bra deal trots alltthb;