handdator

Visa fullständig version : Startmotor knas!



Norrland
2011-11-01, 22:02
Killen med sporren har även en softail som inte funkar riktigt brarnt;
Problemet är startmotorn, den låter förjävligt frv; den lät så här när han köpte den och då renoverade han startmotorn, men nu låter det lika jävligt igen (typ Sten kross,Trasig Black&Decker, mm) ibland kastar den ut drevet ur inkopplingen

Fråga 1. Går drevet får långt in så att det bottnar mot kransen
Fråga 2. Går det för in för lite så att ingreppet blir för litet
Fråga 3. Kan bussningen i transkåpan vara väck(för sliten, utnött)
Fråga 4. Är det fel på kransen ( han har inte kollat ännu men ska snart riva isär) :(
Fråga 5. Är det bara att beställa en ny Starter och kasta den andra i hinkenvkg;

Tacksam för hjälp här med för jag har aldrig hört om detta problem förr då jag själv åker RK:D

Hagis
2011-11-01, 22:10
En bekant till mig hade samma problem med sin KTM! Har ni kollat kuggen på startmotorn? så dom inte är trasiga och åkt ner i svänghjulet! Det var nämligen det som hände honom och det lät som satan i gatan på en stenkross och det slutade med att svänghjulet slets sönder och allt runt i kring det var paj.... dyr nota....

Norrland
2011-11-01, 22:48
Jag vet att han bytt bendixdrevet i startmotornrnt;
2821Men kanske en ny får införskaffas2822vc;

Hagis
2011-11-01, 22:54
Ja jag skulle nog skruva den startmotorn och kolla! Är drevet där trasigt så skulle jag riva resten, hjulhuset m.m. och i bästa fall så har inget där skadats!

EDIT:
Problemet med KTM är att det är för mycket komp i motorn så förr eller senare så pajar alla startmotorer! Lite därför dom har både kick och decomp samt startmotor! Kicka Titta Meka......