handdator

Visa fullständig version : Loctite?



mtf
2011-10-29, 11:24
Tja!

Läst lite om man ska smeta på loctite på skruvarna man skruvar tillbaka osv.

Ska börja skruva nu i helgen så tänkte bara dubbelkolla.

Ska jag limma på Loctite på allt jag lossar och skruvar fast igen?

Smetar man ut på skruvens gängor eller hur gör man?

Vilken Loctite ska man ha och hur mycket ska man ta?

Tack på förhand!

Mvh mtf! :)

Hagis
2011-10-29, 11:46
Nu kommer det bli samma diskussion igen, det här med locktite visade sig vara i stil med om man ska dricka öl eller sprit och i så fall vilken öl är godast!

JAG tycker som så att allt man skruvar loss har man på locktite ! Jag har hittat locktite på varenda bullt jag har släppt på när jag skruvat på min hoj! Jag har kört sporthoj med och utan locktite och om skiten lossnar på en japansk damtoalett ja då anser jag att det är självklart att köra locktite på en hd! Men nu var inte det frågan!

Ja, kör locktite på allt! Jag såg att jag har det blåa locktiten på min hoj, jag förmodar att harley vet vad dom gör! Men jag har även kört på den röda, men jag minns inte vilket nr den hade! Men jag bifogar en tabell så du kan kolla vilket behov du har!

Hur du applicerar det på bullten, ta bara ett enkelt tunt lager på dom 3-5 nedre gängorna och skruva sen in bullten som den ska sitta! Var dock på det säkra vilka bulltar du ska dra med momentnyckel så du inte drar sönder något!

2767


2768

sedaii
2011-10-29, 12:17
Jag använder Biltemas blå, funkar kanon, och japp, på alla bultar

Lars Nilsson
2011-10-29, 12:59
Röd loctite på bultarna till bromsskivorna.

Hagis
2011-10-29, 13:01
Röd loctite på bultarna till bromsskivorna.

Nu vart jag nyfiken! Vad är/blir skillnaden om man kör blå till skivorna?

Tundra Trotter
2011-10-29, 14:56
När det gäller Locktite så gäller kondom principen: Bättre att ha en när man behöver, än att behöva en när man saknar.

Wallis
2011-10-29, 15:05
Anävnder mycket Locktite på mitt jobb.
Vi kör enbart med Loctite 243 på metall, Och om det är på rostfira/alu delar så sprayar vi även Loctite 7649 Activator på den delen som är rostfri/alu.
Det sitter som berget.

Tänk på att göra rent skruv/bult innan, Det påverkar resultatet.

Vh W

mtf
2011-10-29, 18:44
Tack så mycket för hjälpen !:)

Lars Nilsson
2011-10-29, 19:19
Nu vart jag nyfiken! Vad är/blir skillnaden om man kör blå till skivorna?

Röd sitter hårdare...