handdator

Visa fullständig version : Var serva när H-D handlarn gått i konkurs?



erkagn
2011-10-25, 12:31
Nu har Norrlands MC där jag köpt min Sporster gått i KK. De säljer H-D, Honda och Kawa. Så nu är närmsta serviceställe antingen i Sundsvall eller i Luleå. Och jag har 3 år kvar på garantin så är tvingad serva varje år på märkesverkstad.

Hur skulle ni ha gjort? Skulle ni servat själv och struntat i garantin? Eller servat på annan mc-firma som inte är aukt H-D verkstad och därigenom oxå sumpat garantin? Eller kanske åkt ca 27 miil enkel resa för att serva hojen för att behålla garantin?

Dessutom har man ju trubbel ifall hojen skulle strula. Var ska man vända sig angående garantiåttaganden när firman man köpt den hos inte längre finns.

admin
2011-10-25, 13:10
Skit sånt. Hur gammal är din hoj? Mil?
En viktig faktor kan vara om du ämnar att sälja den INOM garantitiden? Då kan värdet bli sämre om du inte har stämplar i boken!

Men spontant känner jag, skit i garantin, du kör Sportster, går inte sönder ;)

Bikebandit
2011-10-25, 13:19
Jag tror att så länge du har den på service med en mc garage eller göra det själv och behålla alla kvitton som bevis, garantin bör ändå vara ok..

erkagn
2011-10-25, 13:31
Det är en 2008:a som jag tog ut som ny hösten 2010. Den har nu gått 270 mil.

Viljar
2011-10-25, 14:08
Ring Harley-Davidson Sweden och fråga hur du ska gå tillväga nu när din lokala handlare inte längre finns. Av dem får du garanterat rätt svar. Sen är det upp till dig att besluta hur du ska göra.

H-DS växel: 08-56257000


Sent from my iPhone using Tapatalk

Viljar
2011-10-25, 14:08
Jag tror att så länge du har den på service med en mc garage eller göra det själv och behålla alla kvitton som bevis, garantin bör ändå vara ok..

Tyvärr det funkar inte så.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Viljar
2011-10-25, 14:10
Skit sånt. Hur gammal är din hoj? Mil?
En viktig faktor kan vara om du ämnar att sälja den INOM garantitiden? Då kan värdet bli sämre om du inte har stämplar i boken!

Men spontant känner jag, skit i garantin, du kör Sportster, går inte sönder ;)

En stämplad servicebok är ALLTID ett värdebevis, oavsett ålder på fordonet!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hagis
2011-10-25, 14:17
Nu spekulerar jag i frågan och refererar till tidigare år när vi körde plastraketer!
Polaren köpte en aprilia i stockholm, den butiken gick sen i kk och då fick en annan firma ta över alla deras jobb! Detta gick då genom aprilia själva så på det sättet hade han ändå en verkstad att vända sig till men den låg en bit längre bort! Men oftast som mest så hittar dom en lösning, så gör som Kvarnstenen sa och ring HD-Sverige så får du veta vart du ska vända dig!

erkagn
2011-10-25, 14:46
Jo, jag får nog kontakta H-D och fråga. Men ingen panik ännu. Ska inte serva förrän nästa sommar. Har jag tur så blir det rekonstruktion eller att någon annan tar och säljer i Umeå. Men är det inte löst på vårkanten så ska jag ringa eller maila och fråga hur man ska bete sig.

Suzukihandlarn i Umeå gick oxå i kk. Nu får suzuki-ägarna serva hos Two Wheels som säljer BMW istället eftersom Two Wheels kommit överrens med Suzuki Sverige om att bli aukt verkstad för Suzuki.

Hagis
2011-10-25, 14:49
Suzukihandlarn i Umeå gick oxå i kk. Nu får suzuki-ägarna serva hos Two Wheels som säljer BMW istället eftersom Two Wheels kommit överrens med Suzuki Sverige om att bli aukt verkstad för Suzuki.

Precis, det var exakt det som hände med polaren!

indy 500
2011-10-27, 23:02
Power house i åre. Trulls fixar det, fin anledning och ta en fjällvecka. Kolla samtidigt på Trulls fulldubbade street bob. Kör ifrån vadsomhelst på isföre!

erkagn
2011-11-04, 16:26
http://www.vk.se/Article.jsp?article=491088Nu har det ordnat sig North Bike i Sundsvall har köpt upp Norrlands MC i Umeå.

Hagis
2011-11-04, 18:17
härligt att höra! Då är det bara tuta o köra i vinter med servicen med andra ord?

erkagn
2011-11-22, 19:44
Nu har Northbike även köpt upp Two Wheels i Umeå som säljer BMW. Så nu blir de stora i Umeå med H-D, Honda, Kawasaki, BMW och Ducati.

Norrland
2011-11-22, 21:55
Nu har Northbike även köpt upp Two Wheels i Umeå som säljer BMW. Så nu blir de stora i Umeå med H-D, Honda, Kawasaki, BMW och Ducati.

Japp dom har köpt både Norrlands mc & Two Wheels och blir därmed Umeås enda MC handlare och ryktet säger att dom ska vara i Two Wheels lokaler med alla märken:D
Lycka till med butiken Northbike om ni läser dettathb; jag lovar att titta in när ni öppnat den stora butiken o ja ta me mä korte för å hannel nå grejen ti hojenvc;