handdator

Visa fullständig version : Registreringskylt fram??



The other guy
2011-10-22, 20:23
Skrev ett litet brev: Hej Phia! Du det där med reg skylt fram på mc är ingen bra tanke alls. Bara för att några få buskör så är det inte alla som gör det, det är bättre att ni politiker hittar på nåt annat att göra på dagarna, ni kan ju till exempel kolla över arbetslösheten. Med vänliga hälsningar Bengt

The other guy
2011-10-22, 20:24
Å här hommer svaret: Tack för ditt brev och dina synpunkter. Anledningen till motionen är att jag blivit ombedd att lägga den av familjer som förlorat sina anhöriga i olyckor med motorcyklar. Deras önskan är inte att ta fast fortkörare. De vill bara få ner hastigheten på våra vägar för att minska antalet olyckor.

Phia Andersson
Riksdagsledamot ( s)
Telefon 08-78 65 324
Mobil 070-266 00 21

The other guy
2011-10-22, 20:25
Å då svarade jag så här: Hej och tack för ditt svar, jo jag förstår att du inte är ute för att jävlas.Enligt en undersökning som gjordes av fösäkringsbolaget IF rörande olycker med mc under 2008-2010, kostaterade dom att av 1074 olyckor var 964 orsakade av bilister, 39 var delvis mc förarens fel och endast 27 st kunda man skylla på mcföraren. Källa IF och tidningen Mc folket. det kanske kan vara nåt att tänka på.
Med vänliga hälsningar
Bengt

The other guy
2011-10-22, 20:29
Om det är nån som vill skriva till Phia för att säga sitt hjärtas mening i saken så är hennes mailadress: phia.andersson@riksdagen.se

Ha det så gött å gasa lagom.

LaDaille
2011-10-22, 20:46
Å då svarade jag så här: Hej och tack för ditt svar, jo jag förstår att du inte är ute för att jävlas.Enligt en undersökning som gjordes av fösäkringsbolaget IF rörande olycker med mc under 2008-2010, kostaterade dom att av 1074 olyckor var 964 orsakade av bilister, 39 var delvis mc förarens fel och endast 27 st kunda man skylla på mcföraren. Källa IF och tidningen Mc folket. det kanske kan vara nåt att tänka på.
Med vänliga hälsningar
Bengt
Enligt dina siffror borde Phia kanske föreslå ett bilförbud?
Detta med skyltar fram oavsett fordon för fartkamerornas skull, leder det till något annat är stålar till staten?
Bättre vore att inga kör om i kurvor/krön etc etc, men det är ju för svårt att övervaka. Lättare att bara bötfälla fortkörare... Men det leder sannolikt inte till minskade olyckor. Bara ökade ekonomiska olyckor för de stackare som åker dit.