handdator

Visa fullständig version : Känner Harleys av när bikern är "otrogen"



ViLa
2011-10-20, 21:53
Hej


Åkte hemifrån vid ett idag hade fint höstväder så jag passade på att få lite nöjes mil vc;

Vid tretiden hade jag på nått mystiskt sätt hamnat i Borås,blir alltid så när jag nöjeskör ingen plan utan bara gasa :)
Glider in på macken för att tanka och råkar se en mc handlare som ligger brevid så jag tankar klart och går in för att kika.

Det slutar med att jag testar en av deras demo hojar i ca 1h och tycker att den känns ok och efter det ska jag till att åka hem via 180an Alingsås sen ner mot Alafors för att försöka få med batten på en tur.

Fläskis startar inte på första försöket, WTF? men går igång på andra...

Har Haleys en själ??

Hagis
2011-10-20, 22:14
Du inser varför du inte har fått några svar? ;)

ViLa
2011-10-20, 22:15
Jo jag vet...

DeaDSexY
2011-10-20, 22:43
å du går direkt på din harley, tillåmed samma dag, efter att du har vidrört en annan... scr;
vågar man fråga vad det var för märke? *ryser*

ViLa
2011-10-20, 22:47
Va ju tvungen annars kom jag ju inte hem Snow

Testade en Victory Hammer S.....

DeaDSexY
2011-10-20, 22:51
ok... ja det var juh iaf amerikanskt, kanske därför du alls kom dej hem... hoppas det var värt det... rnt;
*fnissar*

sedaii
2011-10-21, 14:05
Kan bara vara rak o ärlig, du borde fått gå hem ;)

Vajtan
2011-10-21, 17:04
Hej


Åkte hemifrån vid ett idag hade fint höstväder så jag passade på att få lite nöjes mil vc;

Vid tretiden hade jag på nått mystiskt sätt hamnat i Borås,blir alltid så när jag nöjeskör ingen plan utan bara gasa :)
Glider in på macken för att tanka och råkar se en mc handlare som ligger brevid så jag tankar klart och går in för att kika.

Det slutar med att jag testar en av deras demo hojar i ca 1h och tycker att den känns ok och efter det ska jag till att åka hem via 180an Alingsås sen ner mot Alafors för att försöka få med batten på en tur.

Fläskis startar inte på första försöket, WTF? men går igång på andra...

Har Haleys en själ??

ViLa, de e väl fortfarande "Honeymoon" för dig å Fläskis va? Å redan otrogen? Jeezuzzz....LM;

jale
2011-10-21, 17:27
Jo ... men ... så är det nog, det vi alla har känt på oss genom åren :
Harley har en själ ... hon , eller han eller den, vilket du vill, talar till dig !
Den blir ett med dig, en förlängning av dig själv ... titta bara på alla miljoner varianter av Harley´s det finns ... lika många som ägarna ...

Så klart att hon surar om du är otrogen med en annan hoj .... en annan Harley kan, obs - kan kanske, gå bra men det är inte säkert ...
Efter att jag provkört några demohojar ( bl.a. en Ultra en halvdag ) så började min "gamla bettan" krångla både med fjädring och el system ... trots att jag klappat om henne varje dag och bedyrat att jag inte ska byta bort henne ....

Få se nu om jag kan blidka henne med nya progressiv suspenssion ... hoppas hon blir nöjd då .... eller så är det som med kvinnsen att det bara vill ha mer och mer och mer ..... F-n vet.

Jag började min hojåkarbana med ett antal japsare, både tvåtakt och fyrtakt, därefter ett antal engelmän för att slutligen hitta hem till H-D. Något annat vore nu otänkbart, gäller såklart även andra USA järn ... H-D rules !
W;

indy 500
2011-10-21, 18:25
Yes . Samma sak har hänt mig. Brrr. ruggigtscr;

Hagis
2011-10-21, 19:03
Jag började min hojåkarbana med ett antal japsare, både tvåtakt och fyrtakt, därefter ett antal engelmän för att slutligen hitta hem till H-D. Något annat vore nu otänkbart, gäller såklart även andra USA järn ... H-D rules !
W;

Samma bana här! Dock inga engelska hojar men sista hojen före HD var en KTM, Kicka Titta Mecka... förbannade skräp hoj!

Men Sen är det ju så, en HD är 100 gånger känsligare än en Herby ;)
Hade min fruga varit otrogen mot mig så hade jag absolut ruttnat ihop och resultatet av det är inget jag tänker skriva här! Då åker jag nog dit för olaga hot eller förberedelse ;)

ViLa
2011-10-21, 19:41
ViLa, de e väl fortfarande "Honeymoon" för dig å Fläskis va? Å redan otrogen? Jeezuzzz....LM;

Smekmånad??

Finns inte på kartan.

Har snart gjort 400mil på fläsk Doris LM; sen hon blev min.

Men börjar bli kallt om nävarna på morgonen. Snow

ViLa
2011-10-21, 19:47
Körde exakt samma sväng idag som jag gjorde med hammer´n igår......


JAG ÄLSKAR MIN HARLEY

Hagis
2011-10-21, 19:48
Men börjar bli kallt om nävarna på morgonen. Snow

Håll ut, du bör ha en lösning på det problemet på tisdag! ;)

ViLa
2011-10-21, 19:58
Håll ut, du bör ha en lösning på det problemet på tisdag! ;)

ha;