handdator

Visa fullständig version : Köpa HD



Hagalund
2011-10-15, 10:26
Hej,
Om ni skulle köpa en 2012 vilken av modellerna skulle ni satsa på då för åka runt lite och köra utflykter till norra Sverige(bor i Skåne).
Finns det någon återförsäljare som ni känner varmt för och som är att lita på. Jag skulle även vid köpet vilja modifiera hojen med "luft och buller" och "tuffa" till den lite. Känner ni till någon som ni kan rekommendera för den uppgiften.
Tack på förhand

Pontus
2011-10-16, 11:55
Om du skall handla av en Harley återförsäljare i Skåne så finns bara Probike i Helsingborg.

Tycker killarna där är mycket bra att ha och göra med. Sen när du köpt din Harley kan du använda en annan workshop om Helsinborg är för långt bort.

Själv kör jag alltid till Bikeline i Malmö som jag tycker äger.

Andra ställen i Skåne är, MC-Montage i Hörby mfl kolla bara så att de får lov att stämpla din servicebok så alla garantier gäller.

Pontus
2011-10-16, 11:57
Glömde bort att skriva att om jag skulle köpt en ny 2012:a hade jag tveklöst valt Softail Blackline.

ViLa
2011-10-16, 12:22
Om du ska åka så långt som du skriver så hade jag valt en Road King eller Street Glide.

Äger en Fat Bob själv som är en underbar HD men kanske inte den bästa långrese hojen pga brottningen med fartvinden.

Lite ot, va i Jönköping igår och hälsade på mina barndomskamrater tog det rätt så lugnt på vägen upp dvs lagligt men på väg hem drog jag på bra låg mellan 140-180.

Kan säga att jag va bra trött när jag kom hem just pga brottningen med vinden.

sedaii
2011-10-16, 17:32
Helt klart Street Glide, mitt nästa inköp om jag bestämmer mig för att ha två hojar.

Du får ju nu 103 motorn, som med nya kammar och högkomp kolvar blir rätt go att köra.

ViLa
2011-10-16, 19:18
Helt klart Street Glide, mitt nästa inköp om jag bestämmer mig för att ha två hojar.

Du får ju nu 103 motorn, som med nya kammar och högkomp kolvar blir rätt go att köra.

Hehehe hade visst en tvilling i jkpg :)


Klart du ska ha 2 cyklar, det ska jag iaf.

FB och SG för folket :)

xbones
2011-10-16, 23:55
Hej,
Om ni skulle köpa en 2012 vilken av modellerna skulle ni satsa på då för åka runt lite och köra utflykter till norra Sverige(bor i Skåne).
Finns det någon återförsäljare som ni känner varmt för och som är att lita på. Jag skulle även vid köpet vilja modifiera hojen med "luft och buller" och "tuffa" till den lite. Känner ni till någon som ni kan rekommendera för den uppgiften.
Tack på förhand Tyvärr så finns inte Crossbones 2012!